Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475313 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 14, 2020

En dit:

Volgens mij kan dat alleen als je Hussel hebt...

Plus het is geen oplossing, ondanks dat het een snellere ontvanger is. Omzeilen van het probleem, door een 4K ontvanger te nemen helpt helaas ook niet. Dat hebben we de laatste keer wel gemerkt, dat alles plat ging. 
Nog los van het feit dat de klant dan ook nog eens extra betaald voor een probleem wat niet door de klant is veroorzaakt. 

wjb
Wijsgeer
  • December 14, 2020

Plus het is geen oplossing, ondanks dat het een snellere ontvanger is. Omzeilen van het probleem, door een 4K ontvanger te nemen helpt helaas ook niet. Dat hebben we de laatste keer wel gemerkt, dat alles plat ging. 

Ik denk dat het voor iedereen die bereid is €15,- te investeren om van die ellende verlost te zijn een prima oplossing is.

Nog los van het feit dat de klant dan ook nog eens extra betaald voor een probleem wat niet door de klant is veroorzaakt. 

Dat ben ik volkomen met je eens.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 14, 2020

Ondanks dat ik hier ook een 5202 heb, gebruik ik liever de 2260.

Daar zie ik tenminste welke zender ik naar kijk en ook belangrijk, naar luister. 

Ik vind het een groot gemis het digitale schermpje op de 5202. 
Daarbij, (gek genoeg) vind ik het beeld mooier bij de 2260 en het geluid stukken beter. 

• Deelnemer
  • December 14, 2020

Hier ook ergelijk traag menu zappen is een ramp via HMB2260, rechtstreeks aangesloten op modem.

Momenteel zo traag dat je denkt dat je de toets niet goed hebt ingedrukt, gevolg nogmaals drukken waardoor je weer te ver bent en weer terug moet.

• Nieuwkomer
  • December 14, 2020

Belachelijk dat het menu WEER te langzaam voor woorden is. Stiekem de update terug gezet:angry: niet normaal dit. OPLOSSEN KPN!!!

• Helper
  • December 14, 2020

Hier ook vreselijke traagheid op een 2260 in Utrecht. Gids duurt ca. 7 sec. Gelukkig gaat XS4all een 5202 opsturen.

Vandaag de 5202 al ontvangen. Wat een verschil met de 2260, dag en nacht..

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • December 14, 2020

Hier ook vreselijke traagheid op een 2260 in Utrecht. Gids duurt ca. 7 sec. Gelukkig gaat XS4all een 5202 opsturen.

Vandaag de 5202 al ontvangen. Wat een verschil met de 2260, dag en nacht..

helaas is de 5202 ook behept met traagheid, niet de gids, maar wel met kanaal wisselen.

Doet er bij mij zo’n 4 seconden over, dat de de 2952 wel 3 seconden sneller.

En op de 5202 gaat het ook zo knullig, eerst het scherm op zwart, dan een stilstaand beeld, en even later als het geluid erbij komt begint het beeld te lopen.

Ik heb heel even kunnen zien hoe de 2952 het deed op het nieuwe platform met de traagheid weg, dan is dat een betere optie voor mij dan de 5202. (heb toch geen 4K)

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 14, 2020

Na nog eens een klacht ingediend te hebben vanochtend gebeld en vanmiddag weer. Het is doorgezet naar backoffice en morgen zou ik tussen 15 en 17 uur gebeld worden door een monteur die volgens ontvangen sms dan zou starten om de stroring te verhelpen. Ik ben benieuwd. Heb wel aangegeven dat ik en kpn ieder onze eigen weg moeten gaan als dit niet opgelost wordt en dat ik er na al deze tijd en inmiddels 2 ontvangers en diverse klachten later genoeg van heb.

Forum|alt.badge.img+3

Misschien moet KPN zelf eens de servers opnieuw opstarten... :stuck_out_tongue_winking_eye:

• Nieuwkomer
  • December 14, 2020

Het is echt zeer irritant dat er geen oplossing voor is. Het wordt inderdaad tijd dat ze het gaan oplossen of tijdelijk terug gaan naar de oude software totdat het opgelost kan worden. Ook wij overwegen om over te stappen naar Ziggo!!!

• Nieuwkomer
  • December 14, 2020

Ik reageer zelden in een forum, maar hier maak ik een uitzondering; de performance gaat alleen maar  achteruit met alle hiervoor reeds genoemde klachten als gevolg. Voor een "kek" menuutje (waar we niet om hebben gevraagd) leveren we een hoop kijkplezier in. Deze week viel er een aanbod van de  andere grote aanbieder in de bus, netjes bij het oud papier gedaan maar ik ga hem er denk toch maar weer uit vissen...

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 14, 2020

De reacties lopen mooi op, nou ja, ‘mooi’ is anders natuurlijk.....

Nog even en het haalt dit topic in ;-) 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 14, 2020

Er komen steeds weer nieuwe mensen op dit forum komen met klachten.

Op tweakers is het helemaal losgebarsten.

Vandaag kon ik weer eens mijn opnames niet meer openen (geen foutmelding) en is de 2260 vastgelopen. Lekker stabiel stukje software als zelfs de foutmeldingen niet meer doorkomen.

Na een herstart weer eens STB-zap-03/3-HAL layer (ook gepost op het item daarvoor). Dat betekent dat ik een opname niet kan bekijken.

Aanhoudend foutenfestival en we worden ook zo goed op de hoogte gehouden over de voortgang door KPN!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 14, 2020

Er komen steeds weer nieuwe mensen op dit forum komen met klachten.

Op tweakers is het helemaal losgebarsten.

Vandaag kon ik weer eens mijn opnames niet meer openen (geen foutmelding) en is de 2260 vastgelopen. Lekker stabiel stukje software als zelfs de foutmeldingen niet meer doorkomen.

Na een herstart weer eens STB-zap-03/3-HAL layer (ook gepost op het item daarvoor). Dat betekent dat ik een opname niet kan bekijken.

Aanhoudend foutenfestival en we worden ook zo goed op de hoogte gehouden over de voortgang door KPN!

Reageerders zijn een topje van de ijsberg vermoed ik.

• Topper
  • December 14, 2020

PLease please please  KPN   Draai die update (=DOWNGRADE) van de interface tv-gids weer terug !

Wat een ergernis !   

# vastlopers |:(
# ultieme traagheid (kop koffie zetten gaat sneller) :O
# drukke interface
# teveel (onnodige) info
# spontaan verspringen van opname naar zender

Samenvattend : Geen succesvolle verbetering. :? Hoop dat KPN er wat aan gaat doen

• Topper
  • December 15, 2020

Ongehoord dat je deze waardeloze update bij klanten in de maag durft te splitsen. Ik ben overgestapt, succes allemaal.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ongehoord dat je deze waardeloze update bij klanten in de maag durft te splitsen. Ik ben overgestapt, succes allemaal.

Naar welke provider?

• Topper
  • December 15, 2020

Naar Ziggo. Waar ik jaren geleden ontevreden vertrok. Lang getwijfeld maar ik probeer het toch nog maar een keer. Zo slecht als het nu is heb ik nog nooit meegemaakt. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Naar Ziggo. Waar ik jaren geleden ontevreden vertrok. Lang getwijfeld maar ik probeer het toch nog maar een keer. Zo slecht als het nu is heb ik nog nooit meegemaakt. 

Eigenlijk jammer (en diep triest) dat KPN het zover laat komen. Het aantal klanten liep al fors terug. De huidige situatie versneld dat proces alleen maar. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • December 15, 2020

Aangezien ik uit mailtjes en sms opmaak dat de monteur bij mij in huis wil zijn, had uit telefoongesprek begrepen dat dit niet zo was maar kennelijk verkeerd begrepen en heb dus de afspraak geannuleerd. Ik ga geen vreemde in huis laten in de situatie waar we momenteel in zitten. 

• Topper
  • December 15, 2020

Ach ja klant is niet belangrijk...... 

Al tijden(maanden) last van trage decoder, niet alleen menu maar ook terugkijken. 

En soms nog raar blokkering beeld. 

Wordt tijd dat KPN de klant regemoetkomt. 

Het abo is niet echt gratis...... En je krijgt niet terug voor wat je betaald.... 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ach ja klant is niet belangrijk...... 

Al tijden(maanden) last van trage decoder, niet alleen menu maar ook terugkijken. 

En soms nog raar blokkering beeld. 

Wordt tijd dat KPN de klant regemoetkomt. 

Het abo is niet echt gratis...... En je krijgt niet terug voor wat je betaald.... 

Een eventuele tegemoetkoming is van latere zorg en wellicht voor sommigen helemaal niet belangrijk. Het gaat eerst om dat alles goed werkt. Dat zullen heel veel mensen al als zeer prettig ervaren ;-)

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

hoi,

de tv ontvangers waren vorige week geupdated (214)naar een nieuwe software versie ivm de traagheid 

dat werkte prima nu zijn ze weer naar software versie 208 gezet en zijn ze weer traag.

wat is de reden van deze downgrade.

groet michel

Admin: samengevoegd met het centrale topic

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

hoi,

de tv ontvangers waren vorige week geupdated (214)naar een nieuwe software versie ivm de traagheid 

dat werkte prima nu zijn ze weer naar software versie 208 gezet en zijn ze weer traag.

groet michel

Het compleet vastlopen van de achterliggende servers. Dat leverde een fikse storing op en daarom is het tijdelijk teruggedraaid.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 15, 2020

hoi,

groet michel

Haha. Komt in mij op: iets van onder een steen leven :grinning: . Niet verkeerd bedoeld trouwens.