Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475313 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • December 15, 2020

Begint nu idd wel zwaar irritant te worden. Al maanden traag, vastlopers, en alle andere ellende die hier genoemd zijn meegemaakt.

Heb er best begrip voor dat er net na invoer nieuw platvorm iets niet helemaal goed gaat. Maar na een aantal maanden begint het begrip toch wel te verdwijnen. Wat het meeste stoort is dat er totaal geen communicatie over dit probleem is vanuit de kpn. Als je beld wordt je klacht genegeerd kunnen er niets over zeggen.

In mijn omgeving ken ik diverse mensen die zich groen en geel ergeren aan de traagheid en vastlopers.

Hier VIP2952 via kabel aangesloten. Glasvezel internet.

Nieuwe zender via gids kiezen duurd minimaal 18 seconde, niet echt acceptabel.

KPN kom met een reactie naar jullie klanten en leg uit wat er aan de hand is en hoelang een oplossing op zich laat wachten. Mogelijk zal dit wat begrip geven bij jullie klanten. 

Misschien zou zolang deze "storing" duurt er een reductie op het abonnement gegeven kunnen worden. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 15, 2020

Niet iedereen wist van de storing, @jobje73 .

Ik zat die avond heerlijk voor de tv. Redelijk vlot m'n opnames te plannen. En te kijken.

…. totdat mijn moeder belde wat er toch aan de hand was….!

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

Irritant al dat negatieve commentaar. Leidt helemaal tot niks.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • December 15, 2020

Ik ben wel benieuwd hoe de rollback is uitgevoerd. Ik merk dat ik nu bijna een week na de uitrol en de rollback nog steeds draai op HTML 4.111.214 op de 5202. Die versie die dus weer is ingetrokken recent. 

wjb
Wijsgeer
  • December 15, 2020

Ik ben wel benieuwd hoe de rollback is uitgevoerd. Ik merk dat ik nu bijna een week na de uitrol en de rollback nog steeds draai op HTML 4.111.214 op de 5202. Die versie die dus weer is ingetrokken recent. 

De vraag is ook of het issue ook niet veroorzaakt wordt door een wisselwerking tussen html en nmc maar ook dat blijft gissen. Het zou wel kunnen verklaren waarom de update op de 5202 niet teruggedraaid is en op de andere typen wel.

Draai jij overigens nog een .dev firmware op jouw 5202 want dan zou dat ook een verklaring kunnen zijn dat de html bij jou niet teruggedraaid is.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • December 15, 2020

De vraag is ook of het issue ook niet veroorzaakt wordt door een wisselwerking tussen html en nmc maar ook dat blijft gissen. Het zou wel kunnen verklaren waarom de update op de 5202 niet teruggedraaid is en op de andere typen wel.

Ik ben ook heel benieuwd waar het probleem ligt. Ik weet ook niet of bij anderen met de 5202 ook de update niet is teruggedraaid of dat mijn ontvanger gewoon lui is met het rollbacks.

Draai jij overigens nog een .dev firmware op jouw 5202 want dan zou dat ook een verklaring kunnen zijn dat de html bij jou niet teruggedraaid is.

Nee ik draai weer mee in het reguliere programma NMC 8.0.109_2 op HTML versie 4.111.214.  

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

Lost niks op,het menu blijft traag . Alleen KPN is nog trager met het oplossen van het probleem . Wat een SLECHTE organisatie . Hoe durven ze te zeggen onbezorgd TV kijken

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 15, 2020

Irritant al dat negatieve commentaar. Leidt helemaal tot niks.

Jouw opmerking ook niet

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

Ik heb 4 ontvangers. Heb een periode gehad dat ontvangers uit zichzelf opnieuw opstarten en altijd ongelegen. Nieuwe 4K tv aangeschaft en afgelopen donderdag alleen met de daarop aangesloten ontvanger storing. Heb het bij KPN opgezocht en de storing zou tot 00:30 duren maar geen uitleg waarom of wat er aan de hand was.

Voor de uitrol van de nieuwe updates eigenlijk nooit problemen gehad maar het is nu zo ongelofelijk traag dat je je elke zenderwisseling via TV gids menu steeds meer begint te ergeren.

@ KPN, zet aub de oude firmware weer terug en installeer de nieuwe versie pas weer als die minimaal de oude reactiesnelheid weer haalt! Dit duurt veel te lang!

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • December 15, 2020

Ik begrijp dat jullie balen. Uiteraard zijn we nog bezig met de nieuwe firmware. Het is nog even wachten op de uitrol hiervan. Ik kan niet zeggen wanneer deze precies komt. 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 15, 2020

Het is nog even wachten op de uitrol hiervan. Ik kan niet zeggen wanneer deze precies komt. 

Ook niet welk jaar of decennium?… :nerd:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 15, 2020

Het is nog even wachten op de uitrol hiervan. Ik kan niet zeggen wanneer deze precies komt. 

19 januari 2021 ;-) 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 15, 2020

Wat mij betreft had hij (Bart_Z)  ‘even’ wel tussen aanhalingstekens kunnen zetten.

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

Na de nieuwe interface is het menu van de TV ontvanger zeer traag. Graag met spoed 2 nieuwe ontvangers toesturen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 15, 2020

Zojuist weer een vastloper. Tijdens het kijken van opsporingverzocht even de TV op pauze gezet en weer verder gekeken...na 10 minuten kijken loopt de boel vast. Kon nog wel zappen naar andere zender maar toch weer een stuk gemist.

Op pauze zetten is dus een risico. :sweat:

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • December 15, 2020

Na de nieuwe interface is het menu van de TV ontvanger zeer traag. Graag met spoed 2 nieuwe ontvangers toesturen.

You wish :smile:

• Deelnemer
  • December 15, 2020

Mijn tv kastjes werken niet naar behoren. Steeds haperen ze of lopen ze vast. Ik probeer hier steeds contact over te leggen met KPN via chat of telefonisch. Telefonisch te druk en met de chat wordt ik hier steeds uitgeflikkerd nadat ze beginnen met ik lees uw bericht door. Ben er zo langzamerhand klaar mee en wens een snelle oplossing. Ik snap de drukte ivm corona en weet ik veel welke ellende maar dit is al langer aan de hand

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 15, 2020

Waardeloos dat je ontvanger niet goed werken. Hoe zijn ze aangesloten aan de experiabox?

• Deelnemer
  • December 15, 2020

Bekabeld rechtstreeks op de modem

• Nieuwkomer
  • December 15, 2020

Beste KPN, wij waren al jaaaaren klant van Telfort dus eigenlijk ook van jullie, en nooit problemen gehad met de oude interface!

Ik begrijp dat jullie mee willen gaan met de concurrentie, maar wat ik niet begrijp is waarom jullie iets, wat goed is, gaan aanpassen in de vorm dat concurrenten ook hebben en voor geen meter werkt.

Als jullie het niet goed krijgen,  dan stap je toch gewoon weer terug naar de goewerkende interface waar eigenlijk niemand moeite mee had!

De oude interface was véél sneller, duidelijker en klantvriendelijker.

Nu blijven jullie hameren op de nieuwe, maar kan ik antwoord krijgen wanneer dit opgelost is?

Met vriendelijke groet, 

Dirk

Admin: samengevoegd met centrale topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • December 15, 2020

En welk type is het en heb je ze al terug gezet naar fabrieksinstellingen?

• Deelnemer
  • December 15, 2020

Vip2952 v2, al meermalen gereset, software update gedaan maar blijft het doen

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Als je de 164 pagina's gelezen hebt weet je dat dit niet gaat gebeuren helaas. Ze zijn namelijk niet kapot. Met een nieuwe ontvanger is dat probleem niet opgelost. Voorlopig dus (heel veel) geduld hebben totdat KPN met een oplossing komt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 15, 2020

Als je de 164 pagina's gelezen hebt weet je dat dit niet gaat gebeuren helaas. Ze zijn namelijk niet kapot. Met een nieuwe ontvanger is dat probleem niet opgelost. Voorlopig dus (heel veel) geduld hebben totdat KPN met een oplossing komt.

Hij had een topic aangemaakt. Had ik ook ‘een heel verhaal’ getikt met uitleg, is zijn bericht hier naar toe gesleept. 

• Helper
  • December 15, 2020

Hier ook vreselijke traagheid op een 2260 in Utrecht. Gids duurt ca. 7 sec. Gelukkig gaat XS4all een 5202 opsturen.

Vandaag de 5202 al ontvangen. Wat een verschil met de 2260, dag en nacht..

helaas is de 5202 ook behept met traagheid, niet de gids, maar wel met kanaal wisselen.

Doet er bij mij zo’n 4 seconden over, dat de de 2952 wel 3 seconden sneller.

En op de 5202 gaat het ook zo knullig, eerst het scherm op zwart, dan een stilstaand beeld, en even later als het geluid erbij komt begint het beeld te lopen.

Ik heb heel even kunnen zien hoe de 2952 het deed op het nieuwe platform met de traagheid weg, dan is dat een betere optie voor mij dan de 5202. (heb toch geen 4K)

Kanaal wisselen op mijn nieuwe 5202 gaat in een fractie van een seconde.