Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475319 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

“Het verschil is eigenlijk iets kleiner (€10). Bij XS4ALL krijg je de Fritz!Box. Als je die bij KPN wilt kost dat €7,49. Maar verschil blijft aanwezig."

mot geen dure router van de provider, gebruik  ik niet, alleen als gateway, de rest gaat hier intern via ubiquiti meuk

Ow, niet helemaal waar, de 2 tvs hangen direct aan de experiabox, de ‘rest’ achter mijn eigen router

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2020

In het rekensommetje met xs4all kun/moet je ook de eventuele kosten voor mobiel meenemen. Daar zou je ook nog wat kunnen winnen. Ik wel in elk geval. Maar dan nog zou xs4all voor mij pak m beet 5 a 6 euro duurder zijn dan wat ik nu heb (kpn compleet).

• December 19, 2020

Het verschil is eigenlijk iets kleiner (€10). Bij XS4ALL krijg je de Fritz!Box. Als je die bij KPN wilt kost dat €7,49. Maar verschil blijft aanwezig.

Dat maakt het verschil natuurlijk niet kleiner immers de meeste abonnees hebben meer dan voldoende aan een Experia Box en waarom zou je dan gaan betalen voor een FRITZ!Box.

Dit doet je hele Topic over de extra router in het water vallen. Blij dat jij het schrijft want ik dacht ook wat is het nut hiervan. Maar wij hebben een kleine woning, dus ik praat niet voor iedereen.

Daarnaast, in jouw opstelling kost XSALL opjaarbasis 27 Euro meer (en daarna kan je dus maandelijks opzeggen). Ik kan me best indenken dat mensen dat over hebben voor een snellere service dan we hier in dit forum zien van KPN. Misschien levert XS4All ook de spullen thuis af en hoef je niet ergens naar een winkel om het op te halen. 

Maar er komt iets bevreemdends om de hoek kijken. Wat is jouw belang bij KPN. Over Ziggo leg je de kwaliteit in twijfel, over XS4All doe je dat ook. Waarom doe je dat? En dan bedoel ik geen verhalen uit de tijd van Chello. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 19, 2020

Ik snap goed dat men liever duurder uit is bij een andere provider 
Niet om de huidige problemen omtrent de iTV, maar om het feit dat de klant geen koning meer is.

KPN is te groot geworden, een klant meer of minder lijkt KPN niet meer te boeien en de middelvinger naar de klant blijft hoog staan.

Geen fatsoenlijke communicatie, doof-stomme houding, de telefoonlijn verbreken wanneer men ein-de-lijk aan de beurt is en een klacht heeft, de ene fout na de andere en ik ben vast nog een heleboel vergeten.

KPN kan reële problemen niet handelen. 

KPN is met name het laatste jaar, de weg kwijt en trekt de klant mee. 

wjb
Wijsgeer
  • December 19, 2020

In het rekensommetje met xs4all kun/moet je ook de eventuele kosten voor mobiel meenemen. Daar zou je ook nog wat kunnen winnen. Ik wel in elk geval.

Alleen als je FOX Sports zou willen kan je daar nog een paar Euro's "verdienen".

Toch blijf je dief van je eigen portemonnee door van KPN naar XS4ALL over te stappen wetende dat het netwerk (techniek) achter KPN en XS4ALL 100% hetzelfde is.

wjb
Wijsgeer
  • December 19, 2020

Dit doet je hele Topic over de extra router in het water vallen. Blij dat jij het schrijft want ik dacht ook wat is het nut hiervan. 

Het topic over een extra router achter de Experia Box blijft uiteraard interessant voor abonnees die hun Experia Box niet willen vervangen maar wel een tweede subnet nodig hebben voor een afgeschermd netwerk.

Het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" blijft uiteraard interessant voor de abonnee die echte vrijheid wil of meer functionaliteit vereist van zijn/haar router.

Dat het overgrote meerendeel van de abonnees daar geen behoefte aan heeft laat onverlet dat er ook een groep abonnees is die daar wel behoeft aan heeft.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2020

In het rekensommetje met xs4all kun/moet je ook de eventuele kosten voor mobiel meenemen. Daar zou je ook nog wat kunnen winnen. Ik wel in elk geval.

Alleen als je FOX Sports zou willen kan je daar nog een paar Euro's "verdienen".

Toch blijf je dief van je eigen portemonnee door van KPN naar XS4ALL over te stappen wetende dat het netwerk (techniek) achter KPN en XS4ALL 100% hetzelfde is.

Ik betaal nu 15,89€ voor mijn mobiele abo. Als ik zou overstappen naar xs4all zie ik voor een vergelijkbaar abo 5€ staan.

Forum|alt.badge.img+3

Ben nu de eerste 3 maanden aanzienlijk voordeliger uit, namelijk zo'n 55 euro inclusief 2e ontvanger, pluspakket en Ziggo. Dat verschil mag je dan ook best meenemen. Dus jaartje aankijken kan best.

• Nieuwkomer
  • December 19, 2020

Menu en gids zijn zooooo traaaaag......3-5 seconden wachten voor de gids of een menu-optie opent. Hier zijn al veel klachten over, maar jullie zijn dan ook al maanden bezig om dit op te lossen. Is de oplossing al bekend of in zicht?

wjb
Wijsgeer
  • December 19, 2020

Ik betaal nu 15,89€ voor mijn mobiele abo. Als ik zou overstappen naar xs4all zie ik voor een vergelijkbaar abo 5€ staan.

Dat abonnement voor 5 euro in een Mobiel Internet abonnement. Een 0970 nummer waarmee dus niet gebeld kan worden.

Ben nu de eerste 3 maanden aanzienlijk voordeliger uit, namelijk zo'n 55 euro inclusief 2e ontvanger, pluspakket en Ziggo.

Als je het goed aanpakt dan lukt het je bij KPN ook om 3 maanden korting te krijgen.

• Nieuwkomer
  • December 19, 2020

Doe hier iets aan.  Kom niet met reset enz.     Anders ben ik weg bij kpn

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Forum|alt.badge.img+3

Dat abonnement voor 5 euro in een Mobiel Internet abonnement. Een 0970 nummer waarmee dus niet gebeld kan worden.

Ben nu de eerste 3 maanden aanzienlijk voordeliger uit, namelijk zo'n 55 euro inclusief 2e ontvanger, pluspakket en Ziggo.

Als je het goed aanpakt dan lukt het je bij KPN ook om 3 maanden korting te krijgen.

3 maanden korting???? Ik wil niet nog zo 3 maanden blijven, korting of geen korting.

wjb
Wijsgeer
  • December 19, 2020

3 maanden korting???? Ik wil niet nog zo 3 maanden blijven, korting of geen korting.

En dan ga je naar XS4ALL :confounded: , dan verandert er dus helemaal niets, behalve dan dat je per maand nog meer euro's kwijt bent. XS4ALL is niets anders dan een aparte afdeling binnen KPN. Bij XS4ALL ervaren ze precies dezelfde problemen t.a.v. IPTV en het zal bij XS4ALL geen dag eerder verholpen zijn dan bij KPN.

Forum|alt.badge.img+3

En dan ga je naar XS4ALL :confounded: , dan verandert er dus helemaal niets, behalve dan dat je per maand nog meer euro's kwijt bent. XS4ALL is niets anders dan een aparte afdeling binnen KPN. Bij XS4ALL ervaren ze precies dezelfde problemen t.a.v. IPTV en het zal bij XS4ALL geen dag eerder verholpen zijn dan bij KPN.

Behalve dat ik dan (over 1 jaar) niet duurder uit ben, hetzelfde zenderpakket behoud, met KPN mobiel ook korting krijg, fritzbox (geen must maar ook geen nadeel) geen hussel, en toch een 5202.

Niemand hoeft van mij over te stappen maar ik heb er schoon genoeg van. Dit duurt nog lang voort. En als KPN de problemen heeft opgelost hebben ze dat ook bij XS4ALL.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2020

@Martijn en Lies hebben ze bij xs4all iets gezegd over de opnames die je nu hebt? Gaan die mee bij jouw overstap?

Forum|alt.badge.img+3

@Martijn en Lies hebben ze bij xs4all iets gezegd over de opnames die je nu hebt? Gaan die mee bij jouw overstap?

Mij niks van bekend. Voor ons ook niet echt van belang.... Kleine pijn die we dan zouden hebben als dat niet zo zou zijn.

• Nieuwkomer
  • December 19, 2020

Sinds het menu is vernieuwd van de interactieve tv werkt dit menu ontzettend traag. Zo traag dat het niet meer leuk en prettig is. Dit resulteert vaak dat ik 2 x op hetzelfde knopje druk omdat hij niet lijkt te reageren. Lange tijd daarna verwerkt hij het 2x drukken en moet ik nog langer wachten op een menu wat ik niet eens wilde.

Waarom werkt het nieuwe menu zo traag? En wanneer wordt dit verholpen? Dit is ontzettend irritant. Het oude menu werkte veel sneller.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.

Groeten Renzo.

• Nieuwkomer
  • December 19, 2020

Hallo

Mijn tv menu is erg traag , er zou een update komen maar die is weer terug gedraaid?

Wanner komt de update of komt die er niet ? ik kan het nl nergens terugvinden.

• December 19, 2020

Het is wel leuk een discussie over prijzen e.d. , laten ze eerst de ellende maar eens opknappen.

PS.

En ik maar klagen over een 3-4 seconden vertraging met de TV-gids e.d. , als ik al de reacties zo lees kan ik beter maar niets meer zeggen , bij andere reacties vergeleken heb ik nog niets te klagen.

Het is voorlopig en rommeltje met de nieuwe soft-ware.

Kon ik mijn oude Sony RDR AT 105 DVD-recorder nog maar gebruiken , daar werkte de TV-gids goed en snel van , ook een uitzending programmeren werkte perfect .

Enige nadeel was dat je maar 1 programma tegelijk kon opnemen en er maar 4 GB [?] ruimte was op de schijf .

Wat iets aan de snelheid kan helpen is de soft-ware opnieuw laden , al is het helaas maar voor even .

• Deelnemer
  • December 19, 2020

Renzo, verwacht voorlopig maar niets van KPN.

Dat euvel heb ik al enkele maanden.

Al wel 10x de software opnieuw geinstalleerd en de ontvanger gereset.

Ook contact met KPN helpt niet.

Klantenservice een hoop geklets maar niets doen.

Ook veel andere klachten over de tv ontvanger.

Het is en blijft een grote miskleun de software van KPN.

Het enige wat bij KPN goed werkt is de inning van de maandelijkse abonnementskosten,

Daar is nooit storing.

Gezien de kwaliteit die je krijgt en de mis service, is de helft van dat bedrag nog te veel.

• Topper
  • December 19, 2020

... de data is ...

De data zijn...

Data is de inhoud van de tv gids...

De inhoud is, en de data zijn….

Ik dacht: laat ik eens een ander onderwerpje aansnijden...

Daar is dit forum niet voor! 

Als je dat wil doen moet je bij Facebook zijn.

En lesgeven doe je maar in de klas meneer de leraar!

• Nieuwkomer
  • December 19, 2020

echt niet leuk meer dat nieuwe menu. Heb al gebeld met kpn over het constant updaten zomaar plotseling en soms een volledige update ben je 5 minuten kwijt van wat je aan het kijken was, zouden terug bellen, ben al 2 weken aan het wachten, geven wel toe dat er problemen zijn.

ik heb verschillende kanalen in gesteld zo ook een kidskanaal en een favorietenkanaal, je moet maar eens overschakelen van het ene naar het andere kanaal wat voor een tijd dat kost en hoeveel onnodige handelingen je moet verrichten en onnodige beelden je krijgt te zien.

kpn ga hier heel snel iets aan doen, dit is echt niet meer leuk, er zijn momenteel betere providers als jullie, ben mijn hele leven al klant bij jullie met alles.

doe er iets aan

gr jochem

admin: reactie naar het centrale topic verplaatst

• Slimmerik
  • December 19, 2020

De les lézen kan dan blijkbaar weer wél op dit forum …

• Topper
  • December 19, 2020

XS4ALL, die hebben tenminste (hoop ik) de juiste kastjes

Je bent dus gewoon bij KPN gebleven en gaat wel wat meer geld uitgeven.

Waarom dan niet "simpel" even 6 maanden een 4K abonnement bij KPN, dan had je ook de 5202 ontvangen. 

Overigens levert XS4ALL naast de 5202 ook gewoon nog de 2260 en 2952 en dus is het nog maar de vraag of het je iets zal opleveren.

en ja kan de 5202 ook gewoon kopen voor nog geen €90.

https://www.usedproductsalmelo.nl/arris-vip-5202-4k-ontvanger-nieuw-geseald.html

• Helper
  • December 19, 2020

Menu en gids zijn zooooo traaaaag......3-5 seconden wachten voor de gids of een menu-optie opent. Hier zijn al veel klachten over, maar jullie zijn dan ook al maanden bezig om dit op te lossen. Is de oplossing al bekend of in zicht?

Dat heb ik hier ook al meerdere keren aangegeven. Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee of ze daar nou mee bezig zijn? Of dat het vanaf nu gewoon bij het nieuwe menu hoort?

Ik wilde al serieus een nieuw tv kopen omdat ik dacht dat het daaraan lag. Totdat dat ik dit topic las 😁