Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475322 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 20, 2020

Het is inderdaad om je dood te ergeren het menu werkt steeds langzamer. Ik zou mij zo kunnen voorstellen dat dit systeem van tevoren gedegen getest zou moeten zijn.

Wanneer dit in januari nog zo is ga ik toch eens over een andere aanbieder denken.

Ga er maar van uit dat het januari wordt. De eerstvolgende aangekondigde update verwacht KPN namelijk pas in januari. Ik hoop voor iedereen dat die veel/alle problemen oplost (al heb ik daar een hard hoofd in...)

Waar heb je die info over januari gelezen? Heeft een mod hier niet verteld toch?

Nee geen mod. Gelezen op pagina 166.

Dit bericht. 

• Nieuwkomer
  • December 20, 2020

Sinds de update is het menu erg traag geworden. Begin me er nu flink aan te ergeren. Inmiddels rede genoeg om over te stappen. KPN, doe er wat aan!!!!

• Nieuwkomer
  • December 20, 2020

Hoi @DickWijmans!

Dit is op het moment helaas een bekend issue, er wordt hard aan gewerkt om het op te lossen. Een reset van de tv ontvanger wil vaak de traagheid nog wel verhelpen. 

Onzin, heb de ontvanger al tig keer opgestart. Ik denk dat het ook te maken heeft met de kwaliteit it in je tv. Ik heb een redelijk oude dus nu 5 secondennwachten op actie

• Nieuwkomer
  • December 20, 2020

Inderdaad, niet mee te werken.

De oude Telfort gids was supersnel en prima in gebruik.

Totaal geen verbetering deze KPN gids

Tjonge jonge t wordt steeds erger. Wat is de software verschrikkelijk traag. De vertraging is inmiddels 5 tot 7 seconde! Dit is echt onacceptabel. Wanneer komt er een oplossing? @Loes_ 

Connyb66
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 20, 2020

Ik heb er even goed op gelet. 

Hier duurt het 10 seconden.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo iedereen! Weer even een bericht vanuit KPN. 

• een huishoudelijke mededeling: probeer het een beetje on topic te houden. Berichten over Freedom, spel-/schrijffouten of kosten van abonnementen hebben hier niet zoveel te zoeken. Het leidt wel een beetje af van de eigenlijke meldingen. 
  • @Basjed85 en @Anneke-Anna deden melding over het instellingen van herinneringen. Sorry voor de late reactie hieromtrent! Ik heb nog wat aanvullende vragen. Ik probeerde zojuist een programma over een half uur en een programma over vijf uur op ‘herinnering’ te zetten met een ‘melding op 0 minuten voor tijd’ en ‘automatisch overschakelen’ ook aan. Beide herinneringen bleven staan. Welke opties hebben jullie gekozen? En na hoeveel seconden krijg je dan automatisch ‘herinnering uit'? Ben je dan de gids weer uitgegaan?
  • ik heb ook weer een aantal topics samengevoegd met dit topic. Voor de mensen die ‘nieuw’ zijn: we zijn ons bewust van de traagheid van het menu en werken aan een oplossing. We weten ook dat dit heel erg lang duurt en blijven intern vragen stellen over hoe lang het nog gaat duren, wat de voortgang is etc. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 20, 2020

@Marcia_ Dank je.
Herinneringen aanzetten werkt inmiddels weer. 👍

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

RienvH schreef:

en ja kan de 5202 ook gewoon kopen voor nog geen €90.

Koop nooit een gebruikte TV ontvanger, die gaat niet werken.

En 90 euro is natuurlijk ook een belachelijke prijs, ik kan er bij KPN bij twee krijgen voor 15 euro.

Ja en nee…..

ja hij zal werken, maar nee niet op jouw abb, je abb nummer word vooraf geprogrammeerd, hoe ik dit weet? Ik heb er 1 gekocht via Marktplaats, en daardoor weet ik nu het abb nummer van de vorige eigenaar en krijg mijn eigen nummer er niet in, dus ook alle extra pakketten niet, dus gewoon een hele dure extra afstandsbediening gekocht:joy:

Nog even een aparte reactie voor jou, @DexterXL. Het is niet de bedoeling om via Marktplaats een ontvanger te kopen. Onder andere om deze reden, maar ook omdat de ontvanger gewoon van KPN is en blijft. Wil jij het serienummer van de ontvanger (staat onderop de ontvanger op de sticker) in jouw forumprofiel zetten? Dan zal ik 'm uit de administratie van de vorige klant halen en kan je 'm zelf aanmelden. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt. 

@Anneke-Anna super!

• December 20, 2020

@Marcia_, Dat het niet wenselijk is is wel duidelijk, alleen is de wetgever iets schappelijker, als KPN een afkoopsom oplegt mag de vervreemder zich rechtmatig eigenaar noemen en de ontvanger verhandelen en is die niet meer eigendom van KPN.

Dus als @DexterXL ter goeder trouw heeft gehandeld en een schappelijke prijs is overeen gekomen waaruit blijkt dat het koosjer lijkt, is die rechtmatig eigenaar geworden van de ontvanger en kan KPN alleen weigeren om de ontvanger in gebruik te nemen door registratie te weigeren, niet meer en minder.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 20, 2020

Hallo iedereen! Weer even een bericht vanuit KPN. 

• een huishoudelijke mededeling: probeer het een beetje on topic te houden. Berichten over Freedom, spel-/schrijffouten of kosten van abonnementen hebben hier niet zoveel te zoeken. Het leidt wel een beetje af van de eigenlijke meldingen. 
  • @Basjed85 en @Anneke-Anna deden melding over het instellingen van herinneringen. Sorry voor de late reactie hieromtrent! Ik heb nog wat aanvullende vragen. Ik probeerde zojuist een programma over een half uur en een programma over vijf uur op ‘herinnering’ te zetten met een ‘melding op 0 minuten voor tijd’ en ‘automatisch overschakelen’ ook aan. Beide herinneringen bleven staan. Welke opties hebben jullie gekozen? En na hoeveel seconden krijg je dan automatisch ‘herinnering uit'? Ben je dan de gids weer uitgegaan?
  • ik heb ook weer een aantal topics samengevoegd met dit topic. Voor de mensen die ‘nieuw’ zijn: we zijn ons bewust van de traagheid van het menu en werken aan een oplossing. We weten ook dat dit heel erg lang duurt en blijven intern vragen stellen over hoe lang het nog gaat duren, wat de voortgang is etc. 

Het is een forum, daar mag je van gedachten wisselen over zaken. Dus dan krijg je bijvoorbeeld ontevreden mensen die naar 'oplossingen" zoeken, bijv naar andere providers dan KPN . Lijkt me logisch.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 20, 2020

Ja en nee…..

ja hij zal werken, maar nee niet op jouw abb, je abb nummer word vooraf geprogrammeerd, hoe ik dit weet? Ik heb er 1 gekocht via Marktplaats, en daardoor weet ik nu het abb nummer van de vorige eigenaar en krijg mijn eigen nummer er niet in, dus ook alle extra pakketten niet, dus gewoon een hele dure extra afstandsbediening gekocht:joy:

Nog even een aparte reactie voor jou, @DexterXL. Het is niet de bedoeling om via Marktplaats een ontvanger te kopen. Onder andere om deze reden, maar ook omdat de ontvanger gewoon van KPN is en blijft. Wil jij het serienummer van de ontvanger (staat onderop de ontvanger op de sticker) in jouw forumprofiel zetten? Dan zal ik 'm uit de administratie van de vorige klant halen en kan je 'm zelf aanmelden. Laat hier even weten dat je dat gedaan.

@Marcia_ 

Ik had hem al gekocht in de Telfort periode, later begreep ik idd dat het niet “handig” is om via MP zoiets te kopen ivm de ontvanger geen eigendom van de eindgebruiker is, ook mede doordat de vorige gebruiker hem al geactiveerd had waardoor hij nu gekoppeld is aan zijn abb.

Maar intussen staat het serienummer in mijn profiel onder het kopje:  prive opmerkingen, vind het wel een mooi gebaar dat je dit wilt doen voor mij, aan de andere kant is de decoder weer in handen van ee KPN klant, zodra de decoders ooit vervangen gaan worden of ik zeg mij abb op, dan komen ze vanzelf weer jullie kant op.

Misschien is het dan ook handig om daarna deze opmerkingen te verwijderen om anderen geen verkeerde indruk of ideeën te geven?? 

• Topper
  • December 20, 2020

Hier ook super traag,soms druk ik nog een keer extra omdat ik denk dat ik het niet goed heb ingedrukt.

begin mij er aan te ergeren ,en is een reden om te kijken naar een andere provider 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Is al een paar weken zo.

Vreselijk !

• Slimmerik
  • December 20, 2020
...

Het is een forum, daar mag je van gedachten wisselen over zaken. Dus dan krijg je bijvoorbeeld ontevreden mensen die naar 'oplossingen" zoeken, bijv naar andere providers dan KPN . Lijkt me logisch.

Helemaal mee eens. KPN communiceert helaas wat onvolwassen … Zo'n reactie als van XS4ALL kun je niet verwachten.

• Nieuwkomer
  • December 20, 2020

Sinds Telfort is gefuseerd met KPN is ons tv menu echt heel traag, we hebben alles al geprobeerd modem opnieuw opstarten, tvkastje opnieuw opstarten, beide resetten en niks heeft geholpen. De update die KPN schijnt uitgevoerd te hebben heeft echt niks geholpen zelfs erger gemaakt, wat nu? We hebben al het apparatuur van Telfort nog zou dat het probleem zijn?

Mathieu12345
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 20, 2020

Kom op kpn  het menu is naar mijn mening mooier geworden. Maar het is toch een partijtje langzaaaaaaaam geworden gvd🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️ lijkt het oude ziggo wel zo langzaam. Beter komen jullie snel met een update 

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 20, 2020

@Marcia: Als jullie ‘even’ het probleem oplossen ben je ook van negatieve posts af… :relaxed:
Zolang dat niet gebeurt zal de stroom aan klachten wel blijven groeien...

Mathieu12345
Deelnemer
  • Deelnemer
  • December 20, 2020

Pff dat nieuwe menu ziet r goed uit   maar is een partij langzaaaaaaaam kansloos hoor kpn beter komen jullie met een knappe updat of betere ontvangers of zoiets k heb de arris... Maar echt lijkt net het oude ziggo met zappen of het menu wegklikken duurt gwn 3/4 sec

• Deelnemer
  • December 20, 2020

Het heeft volgens mij geen zin om alsmaar te klagen over een traag menu. KPN schijnt niet in staat te zijn dit op te lossen! Het is verschrikkelijk en  er verandert niets! Telfort geen probleem maar na overname KPN. Willen jullie dat jullie klanten naar andere providers gaan.

KOm op en los het probleem op van het trage menu. Het is EEN RAMP. 

Graan een antwoord van de moderator van KPN m.b.t. Een oplossing die zal worden uitgevoerd.

• Deelnemer
  • December 20, 2020

Hier hetzelfde. Nadat KPN alles van Telfort had overgezet naar hun systeem (KPN brand in tv kastje) is het systeem tergend traag. Tv gids opent traag, menu is traag, opnames kijken duurt lang voordat het begint etc etc. Ik heb liever een soepel systeem dan een “gelikt” systeem dat niet werkt. Wanneer wordt dit opgelost?? … 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • December 20, 2020

@DexterXL ik krijg nu alleen de mogelijkheid om het serienummer van je oorspronkelijke ontvanger te verwijderen, dat schiet niet echt op natuurlijk :sweat_smile: Ik ga morgen even iemand van de technische dienst aan z'n jasje trekken met de vraag of ze dit op een andere manier kunnen regelen!

• Topper
  • December 20, 2020

Mijn tv gids duurt heel lang als ik wil kijken

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 20, 2020

Er is op dit forum een topic over dit probleem

• Topper
  • December 20, 2020

Ok ik zag er alleen een van september