Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475371 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• December 20, 2020

@Lumieusen @tjilp , ook al was het Telfort gebleven de problemen waren hetzelfde geweest Telfort gebruikte dezelfde TV firmware als KPN alleen het Logo was anders, XS4all speelt dit nu ook, zelfde systeem, zelfs Budget en Oxxio schijnen er last van te hebben, ga nog eens op onderzoek uit.

• Deelnemer
  • December 20, 2020

Al maanden menu zoooo traag duurt 14 sec eer je wat ziet. Druk te snel loopt het vast..Bij ieder telefoon / messenger klacht beloven ze: " we zijn er mee bezig" Ben al 50 jaar klant , en in de ze coronatijd waarin veel oudjes tv hun enig vertier is, geeft KPN zo'n probleem. Opname even snel doorheen, wat mogelijk moet zijn anders zou er geen 32, 64 enz opstaan, slaat dit op hol!!! Niet te stoppen. Waar zijn die slimme iters met een dik salaris die dit moeten fixen??? Zooo zat van KPN ik ga opzoek.naar een betere provider!! Wie gaat er mee?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 20, 2020

Openen/sluiten tv-gids en bv ook opnamenlijst hier: 10 seconden. Vreeeselijk irritant. Tenenkrommend.

• Deelnemer
  • December 20, 2020

Beste KPN,

Ik scroll al even door het forum en de klachten over het trage menu loopt al zolang dat gewoonweg niet acceptabel meer is. Het menu is inmiddels zo traag dat je bijna niet de moeite neemt om naar de gids te gaan... hoe moeilijk kan het zijn om de software aan te passen.. het is nog beter om de oude software terug te plaatsen... kan dat niet ? Totdat jullie een programmeur hebben en het kan aanpassen... want de huidige programmeur is niks...6maanden problemen   dat is bij een werkweek van 40 uur... zowat 1000uur.... volgens mij verdient hij bakken met geld en voert niks uit tenminste resultaten blijven uit. 

Please graag weer de oude software... over het algemeen zie ik ook nergens een fatsoenlijk antwoord vanuit KPN hier... en als het een goed bericht is of info wanneer nieuwe software vrij komt... zet deze dan vast boven in de topic..

Groet Bas

MarcelScheep
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 21, 2020

In December is er een update gekomen ivm de traagheid van het menu. Kom nu niet met smoesjes van even resetten etc etc. Dat is al gebeurt. Het menu is nog net zo traag. Loopt vast op zoek logo(loepje). Heb in ieder geval besloten, en zal iedereen die kpn heeft in mijn omgeving aanzetten tot een ander provider. 

Menu info:

HTML versie: 4.110.208

NMC versie: 8.0.110_1901

DBL versie: 2.0.9

RBL versie: 1.2.2

Tot ziens kpn, hadden jullie maar eerlijk moeten zijn dat de nieuwste update ook geen ruk uitmaakt😡

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Ik heb nu al drie keer een reset gedaan op mijn Artis kastje tevens heb ik ook de Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen, niks heeft geholpen. Nog steeds duurt het bijna 8 seconden om het gids menu te openen en laden. De layout van het nieuwe menu ziet er mooi uit maar het werkt allemaal zo traag. Als ik terug lees op dit forum klagen klanten al 6 maanden, waarom wordt hier niks mee gedaan. Ik weet, er zijn grotere problemen, maar het is wel heeeeel irritant. 

• December 21, 2020

Effe doorbijten nog, als het goed is komt in week 1 of 2 van volgend jaar de firmware die dit allemaal zou moeten oplossen, schijnt dus moeilijker te zijn dan men van tevoren dacht.

Vooral omdat het niet 100% op alle kastjes voorkomt, vele hebben er last van maar vele ook niet, zit in mijn beleving dus een verschil in hardware versies van dezelfde kastjes, kan me zo voorstellen verschillende merken geheugen want daar zit het probleem in als ik de verhalen zo lees, dat loopt vol waardoor ze trager worden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Effe doorbijten nog, als het goed is komt in week 1 of 2 van volgend jaar

Ff doorbijten maar wel doorbetalen? Heb jij een ICT achtergrond dat je er zo makkelijk over praat, of inside informatie? 
Ik vermoed beide niet. Maar je hebt vast wel een 5202.
Doe jezelf een plezier en laat de klanten die wel veel problemen ervaren en (duur) betalen met rust. 

• December 21, 2020

Zelfs 2x de VIP 5202 en voor de firmware zie Pagina 166, meer zal ik niet zeggen, dan laat ik jou verder met rust.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Effe doorbijten nog….

Sorry, na een half jaar heb ik het wel gehad met doorbijten en verwacht ik van KPN een oplossing. En niet ‘als het goed is’, maar zeker te weten en zo spoedig mogelijk. Het is namelijk niet goed, nu niet en de laatste 6 maanden niet. En daar helpt ook geen pep-talk van een vrij nieuwe KPN klant.

• December 21, 2020

Hallo @Wijkerstj , de migratie van TFT naar KPN was puur administratief en staat totaal los van het algemene probleem van de tv-decoders.

Als je nog bij TFT had gezeten ha je het probleem ook gehad.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zelfs 2x de VIP 5202 en voor de firmware zie Pagina 166, meer zal ik niet zeggen, dan laat ik jou verder met rust.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb ook 2 stuks VIP5202 en nergens last van...maar de opmerking “ff doorbijten” vind ik niet echt gepast. Waarschijnlijk had je heel anders gereageerd als je al maanden dezelfde problemen ervaart als veel klanten dat nu doen. Het zou je eerder sieren ook mee te gaan in het opvoeren van de druk richting KPN om dit op te lossen. Maar dat is mijn persoonlijke mening..

• Deelnemer
  • December 21, 2020

@wjb Hier is de snelheid van het openen van de Gids ergerlijk traag. Dat duurt hier maar liefst 3 seconden. En terug naar het live-beeld idem dito.

("knip, want info uit de pilot”) 

Het lijkt erop dat de hardware de software niet aankan, iets wat zo vaak gebeurt in ict-land. Ik denk dat KPN een paar types tv-ontvangers zal moeten uitfaseren... :grin:

Eens!

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Het menu is ONBRUIKBAAR omdat de bediening niet vooruit te branden is.

Na dit forum bezocht te hebben is het duidelijk. De update van het menu is EEN FLOP.

Onbegrijpelijk dat KPN haar klanten zo lang laat wachten op een oplossing.

Wanneer krijg ik en al die andere klanten nieuwe hardware?

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Ervaar het zelfde probleem. De gids duurt lang laden en vooral verlaten. En nog erger is als je bij je opnames bent. Duurt even voor je alles ziet, en nog veeeeel langer (bijna 15 seconden) als je er weer uitgaat. Niet te harden.

Ben zelfs aan het overwegen om KPN te vervangen door Ziggo asl dit niet snel verbeterd.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Het menu is ONBRUIKBAAR omdat de bediening niet vooruit te branden is.

Na dit forum bezocht te hebben is het duidelijk. De update van het menu is EEN FLOP.

Wanneer krijg ik en al die andere klanten nieuwe hardware?

Misschien wel omdat als alle ontvangers rap(per) worden, de KPN servers het weer niet aankunnen, zoals tijdens de vorige update...

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Het ‘Calimero’ effect : “ik ben groot en jij bent klein...” (dus ik kan doen wat ik wil… :smiley: )

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Kunnen jullie aub iets doen aan de snelheid. Het is zooo traag dat de zoekfunctie niet goed werkt, het menu of tvoverzicht openen duurt echt zeker 5 seconden. 

Het werkt gewoon echt niet fijn meer.  Dus graag dat dit prioriteit krijgt,  ik hoor en lees t namelijk erg veel op t moment! 

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Beste ps,

Wanneer gaat de snelheid van de tv ontvanger weer omhoog?

Kan ik beter nieuwe bestellen?

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Het menu voor de tv gids is nog steeds veel en veel te traag. Na update software geen verandering.

Wanneer wordt dit irritante probleem opgelost?

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Ook wij hebben de Arris en ook hier gaat alles super traag. Dit is volgens mij gebeurt nadat er nieuwe software geladen is. Hier is ook het menu scherm ed veranderd. Uitzetten en weer opstarten werkt niet, de eerste 2 keren toen ik hem had gereset en opgestart had freezde het beeld regelmatig. Vervolgens alles gereset en zeker een half uur gewacht. Nu freez het beeld niet meer, maar het overschakelen e.d duurt heel erg lang. Is het mogelijk om de “oude” software weer terug te installeren?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ook wij hebben de Arris en ook hier gaat alles super traag. Dit is volgens mij gebeurt nadat er nieuwe software geladen is. Hier is ook het menu scherm ed veranderd. Uitzetten en weer opstarten werkt niet, de eerste 2 keren toen ik hem had gereset en opgestart had freezde het beeld regelmatig. Vervolgens alles gereset en zeker een half uur gewacht. Nu freez het beeld niet meer, maar het overschakelen e.d duurt heel erg lang. Is het mogelijk om de “oude” software weer terug te installeren?

Welkom en veel leesplezier. Je bent niet de enige…

Tootsie
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Hallo, ook ik heb het zelfde probleem, Zwaar irritant!

Ik vind het ergerlijk dat klanten zelf moeten gaan uitvogelen waardoor het probleem ontstaat. Belangrijker nog, hoe moet je het oplossen??

Dit is de taak van de KPN!! :slight_frown: (die je overigens telefonisch niet kan bereiken, zonder tussenkomst van een betaalde organisatie!)

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Het menu op de tv is na venrnieuwing erg traag.

Na herstarten en alles hebben geprobeerd te hebben vindt ik dit wel erg vevelend.

Gaat dit opgelost worden of blijft dit zo dan graag wil ik naar het oude menu terug.

Graag hoor ik van u.

Mvg Ben

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020