Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475373 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Grappig dat nu “woordvoerder Ellen van Heerwaarden laat weten dat het telecombedrijf het aan klanten via eigen bekende kanalen laat weten wanneer een update aanstaande is.” Terwijl de vorige keer wij via totaaltv van haar moesten vernemen dat er een update aan zat te komen.
Maar als dit betekent dat communicatie over de volgende update alleen via dit forum gaat plaatsvinden, dan is dat natuurlijk niet handig. Want daarmee bereik je niet alle klanten. Een algemene mail naar alle klanten is echt op zijn plaats. Oh ja, en excuses misschien ook, kpn? Het scheelt misschien in de frustraties en de ergernis bij klanten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Welkom op het forum.

Helaas is het menu etc. heel erg traag.

De update om het te verhelpen is niet goed gegaan, dus moeten we helaas wachten totdat KPN de update opnieuw lanceert. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Was te verwachten maar oei oei wat gaat KPN hier de fout mee in...:cold_sweat:  

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Grappig dat nu “woordvoerder Ellen van Heerwaarden laat weten dat het telecombedrijf het aan klanten via eigen bekende kanalen laat weten wanneer een update aanstaande is.” Terwijl de vorige keer wij via totaaltv van haar moesten vernemen dat er een update aan zat te komen.
Maar als dit betekent dat communicatie over de volgende update alleen via dit forum gaat plaatsvinden, dan is dat natuurlijk niet handig. Want daarmee bereik je niet alle klanten. Een algemene mail naar alle klanten is echt op zijn plaats. Oh ja, en excuses misschien ook, kpn? Het scheelt misschien in de frustraties en de ergernis bij klanten.

Of een bericht in de trend van, “we zijn nu wel de software goed aan het testen, daarom duurt het langer dan u van ons gewend bent, dit om een volgende fiasco te voorkomen, omdat we de eerste update te snel hebben uitgerold en daar hebben wij als KPN ons vreselijk in vergist ”. zou veel meer een meerwaarde hebben. 

Tootsie
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Trage TV ontvanger.

De ontvanger reageert ergerlijk traag. Hoe dit op te lossen?? 

p.s. Ik vind het ergerlijk dat klanten zelf moeten gaan uitvogelen waardoor een probleem ontstaat. Belangrijker nog, hoe moet je het oplossen??

Dit is de taak van de KPN!! :slight_frown: (die je overigens telefonisch niet kan bereiken, zonder tussenkomst van een betaalde organisatie!)

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Of een bericht in de trend van, “we zijn nu wel de software goed aan het testen, daarom duurt het langer dan u van ons gewend bent, dit om een volgende fiasco te voorkomen, omdat we de eerste update te snel hebben uitgerold en daar hebben wij als KPN ons vreselijk in vergist ”. zou veel meer een meerwaarde hebben. 

Ik hoop maar dat het langer duurt omdat ze gaan testen en niet slechts omdat ze kerstvakantie hebben.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Trage TV ontvanger.

p.s. Ik vind het ergerlijk dat klanten zelf moeten gaan uitvogelen waardoor een probleem ontstaat. Belangrijker nog, hoe moet je het oplossen??

Dit is de taak van de KPN!! :slight_frown: (die je overigens telefonisch niet kan bereiken, zonder tussenkomst van een betaalde organisatie!)

@Tootsie zie de 175 pagina's van dit topic. Samengevat: je kunt dit niet zelf oplossen. Als je van de helpdesk te horen krijgt “herstarten en/of stroomloos maken”, dan helpt dat hooguit tijdelijk. Verder is het zaak geduld te hebben.

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

De reactie van KPN in Totaal-tv komt er op neer dat ze zeggen:

“Jullie moeten niet zo zeuren, tv kijken werkt nog normaal, alleen de bediening is ‘wat’ traag...”

Ik neem aan dat die persoon zelf geen kpn tv heeft?… :smiley:

Het ergste is nog dat ze zich hooghartig blijven gedragen en geen blijk geven van enige empathie (“empathie, wat is dat?” zullen ze bij kpn denken) of het boetekleed aantrekken voor de shit waar we nu in zitten…

Ze laten je nog steeds in je sop gaarkoken i.p.v. uitleg te geven over wat er gaat gebeuren.
Een rechtzaak wegens wanprestatie zou waarschijnlijk het beste zijn om e.e.a. af te dwingen, maar kpn heeft geld genoeg om zoiets jaren uit te rekken, en in de Coronatijd is de rechtspraak toch al vele malen trager als normaal…

Menu/gids duurt hier nu ruim 10 seconden om te openen en sluiten.
Ik heb toch het idee dat de ‘K’ in kpn tegenwoordig niet meer voor koninklijk staat, maar voor een veel korter woord… :smiley:

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Mij werd zojuist (via klacht-chat) door Heder verzekerd dat de nieuwe versie DEZE WEEK wordt uitgerold.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Mij werd zojuist (via klacht-chat) door Heder verzekerd dat de nieuwe versie DEZE WEEK wordt uitgerold.

Vlak voor de kerstdagen?!? Kan het me bijna niet voorstellen of men moet 24/7 paraat staan, maar we zullen zien. 

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Trage TV ontvanger.

0800 0402 is een gratis nummer en via je mobiel is er ook een gratis nummer beschikbaar.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

...Ik neem aan dat die persoon zelf geen kpn tv heeft?… :smiley:

Of een VIP5202 :wink:

• Topper
  • December 21, 2020

Goei'n dag kpn,
Het duurt toch nu wel heel erg lang voordat jullie de Problemen met het trage menu oplossen.
De frustratie loopt hier hoog op als je van uit de gids naar een zender wilt of in menu bezig bent duurt het zeker 8 seconden voordat er iets gebeurd!
Het lijkt in eerste instantie net of je niets ingedrukt hebt!
Los dit Probleem ASAP op!
Ga desnoods weer terug naar het oude menu, dat probleemloos en naar Tevredenheid werkte.
Als dit probleem niet snel is opgelost dan zit ik er sterk aan te denken om over te stappen naar een andere provider, zonder dit gezeik allemaal, ja.
Kom eens met een Positieve oplossing.
Groet Johny

• Deelnemer
  • December 21, 2020

...
Ga desnoods weer terug naar het oude menu, dat probleemloos en naar Tevredenheid werkte.
Als dit probleem niet snel is opgelost dan zit ik er sterk aan te denken om over te stappen naar een andere provider, zonder dit gezeik allemaal, ja.
Groet Johny

Daar sluit ik me bij aan!

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

+1

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Sinds de laatste grote update van de tv-ontvangers lijkt het of er ook extra stroop is geinstalleerd, het navigeren door menu's, netflix en de gids is heel traag. Dit was nooit lekker snel maar acceptabel nu is het niet meer te doen.

Opnieuw opstarten van router en ontvangers bieden geen oplossing

Huidige verbinding: glasvezel 50/50

Huidige ontvangers (2x): arcadyan HMB2260

ik heb geprobeerd om deze via https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm om te ruilen maar daar krijg ik een foutmelding, misschien omdat ik via telfort omgezet ben naar kpn

is hier een oplossing voor?

Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Ik heb een tv ontvanger van KPN, maar die is de laatste maanden heel traag. Hierdoor ga je regelmatig te vaak klikken, omdat je niet weet of het signaal is ontvangen. Ik heb al een frisse start geprobeerd, maar dat helpt niets. Is hier een oplossing voor?

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Al jaren abonnement bij KPN en altijd tevreden geweest. Echter sinds anderhalve maand een nieuw menu bij ITV. Alleen maar ellende daarmee. Duurt eeuwig lang het menu op te starten. Ontvanger is al terug gezet in fabrieksinstellingen, nieuwe software geladen, Eperiabox en ontvanger opnieuw opgestart. Dit geeft geen verbetering. Wanneer gaat KPN hier iets aan doen. Dit is oervervelend en verrekte irritant. 😡😡

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Hoi @grrtcs, daar is nog geen oplossing voor. Hier meer informatie. 

• Deelnemer
  • December 21, 2020

KPN.... is er nog iemand aan het werk bij KPN... waarom geen reactie..

Oh en mocht je dit lezen dan graag 7 maanden gedeeltelijke restitutie van abonnement...lijkt me wel op zijn plaats.. iets wat niet voor 100% werkt kan je ook niet 100% in rekening brengen.

Hoop dat " kadootje van KPN" toch wel betere kados komen want tot nu toe nog niet veel bijzonders...misschien een goedw werkende snelle tv menu dan ben ik al heel tevreden. 

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Vlak voor de kerstdagen?!? Kan het me bijna niet voorstellen of men moet 24/7 paraat staan, maar we zullen zien. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Post-NL kan het er wel bij hebben joh...geen probleem;-)

Ik denk niet dat de nieuwe update aan de deur wordt afgeleverd 😅 Of het moet een zelfbouwpakket zijn, KPN zou overgenomen worden door een Zweeds bedrijf, dus het zou ook nog zo maar kunnen 😂

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Goei'n dag kpn,
Het duurt toch nu wel heel erg lang voordat jullie de Problemen met het trage menu oplossen.
De frustratie loopt hier hoog op als je van uit de gids naar een zender wilt of in menu bezig bent duurt het zeker 8 seconden voordat er iets gebeurd!
Het lijkt in eerste instantie net of je niets ingedrukt hebt!
Los dit Probleem ASAP op!
Groet Johny

Het oude menu is een ‘no go’ hoe graag we dat ook willen. De achterliggende systemen zijn dermate aangepast dat het niet mogelijk is (volgens KPN). Helaas dus wachten tot januari en hopen dat de update dan doet wat hij moet doen. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Post-NL kan het er wel bij hebben joh...geen probleem;-)

Ik denk niet dat de nieuwe update aan de deur wordt afgeleverd 😅 Of het moet een zelfbouwpakket zijn, KPN zou overgenomen worden door een Zweeds bedrijf, dus het zou ook nog zo maar kunnen 😂

“er is een pakket naar u onderweg van afzender KPN met de inhoud ‘långsam utrustning’