Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475373 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Wie vraagt krijgt antwoord, over het algemeen dan.

En bevalt het antwoord niet, MOVE ON.  

Sheldon 👍

Bedankt voor het filmpje😉

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Sheldon 👍

Bedankt voor het filmpje😉

Ik 💙 TBBT 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

@wjb : Ben jij  nog steeds van mening dat deze ellende maar een heel klein deel treft, zoals je altijd hebt geschreven of heb je je mening bijgesteld na de terugdraai?

Ik denk nog steeds dat het een relatief klein deel van de abonnees betreft die echt slechte laadtijden ervaart.

Al zou het maar om 5% gaan, dan nog gaat het om respectabele aantallen. Als kpn naar elke klant die problemen ervaart een monteur moet sturen, dan wordt het een meerjarenplan om de problemen op die manier op te lossen...

Het is natuurlijk onzinnig om voor dit issue een monteur te sturen, die kan er immers helemaal niet aan veranderen. Dat zal dan ook niet gaan gebeuren.

Hier ervaar ik in overigens geen verdere verslechtering van de performance van onze HMB2260. De laadtijd van de gids is nog altijd zoals een week geleden…

@wjb Die monteur was natuurlijk niet echt serieus bedoeld. Ik bedoelde alleen maar dat een relatief klein aantal toch voor een flink tot groot probleem kan zorgen.

Dat filmpje getuigt van een niet al te beste performance, maar dat had ik al eerder verteld.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

@wjb : Ben jij  nog steeds van mening dat deze ellende maar een heel klein deel treft, zoals je altijd hebt geschreven of heb je je mening bijgesteld na de terugdraai?

Ik denk nog steeds dat het een relatief klein deel van de abonnees betreft die echt slechte laadtijden ervaart.

Al zou het maar om 5% gaan, dan nog gaat het om respectabele aantallen. Als kpn naar elke klant die problemen ervaart een monteur moet sturen, dan wordt het een meerjarenplan om de problemen op die manier op te lossen...

Het is natuurlijk onzinnig om voor dit issue een monteur te sturen, die kan er immers helemaal niet aan veranderen. Dat zal dan ook niet gaan gebeuren.

Hier ervaar ik in overigens geen verdere verslechtering van de performance van onze HMB2260. De laadtijd van de gids is nog altijd zoals een week geleden…

Volgens mij heeft iemand dit al eerder gepost, maar geen zin om terug te bladeren. Als er maar weinig mensen met problemen zouden zijn, was het waarschijnlijk goedkoper om voor hen nieuwe hardware te regelen, dan om een kudde software engineers aan het werk te zetten om een probleem op te lossen, dat bij sommigen misschien helpt maar dan voor de rest van het land de servers plat legt...

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Sheldon 👍

Helaas heb ik op de link geklikt, vreselijke humor (maar dat is mijn mening uiteraard). Zou ik nooit vrijwillig 5 minuten naar kijken.

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2020

Ik bedoelde alleen maar dat een relatief klein aantal toch voor een flink tot groot probleem kan zorgen.

En toch blijft het dan een relatief klein aantal.

Dat filmpje getuigt van een niet al te beste performance, maar dat had ik al eerder verteld.

Klopt, we praten over iets meer dan 4 seconden en dat is niet best. Er worden hier echter tijden genoemd van 10 seconden en dat is toch echt andere koek.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Over koek gesproken….ik ga stuiteren met de afstandsbediening naar de gids en ondertussen koffie zetten. Als ik terugkom heeft de gewenste zender vast wel geschakeld. 

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Over koek gesproken….ik ga stuiteren met de afstandsbediening naar de gids en ondertussen koffie zetten. Als ik terugkom heeft de gewenste zender vast wel geschakeld. 

En is de koffie ook klaar

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Weer een hoop gelul in de ruimte…

Het gaat om het trage menu…

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Daar hebben we inderdaad tijd genoeg voor met dit menu.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Oh, wordt vast wel weggehaald. Dan hoeft er ook geen gebakken lucht aan te pas te komen. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Ik bedoelde alleen maar dat een relatief klein aantal toch voor een flink tot groot probleem kan zorgen.

En toch blijft het dan een relatief klein aantal.

Klopt, we praten over iets meer dan 4 seconden en dat is niet best. Er worden hier echter tijden genoemd van 10 seconden en dat is toch echt andere koek.

Ik heb het vermoeden dat de andere forumleden over absolute aantallen spreken. Want zij hebben het over het aantal posters en berichten hier die over het nieuwe menu gaan. En ook over het feit dat de telefonische helpdesk bijna onbereikbaar is geworden. Ja, en ik weet natuurlijk net zo goed als jij dat er een relatieve waarde is. Maar volgens mij is dat minder relevant.

Klopt, 10 secs is dramatisch.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • December 21, 2020

Hier sindskort ook een ontzettend trage tv-gids.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Hier sindskort ook een ontzettend trage tv-gids.

Dat is bij een onbekend aantal anderen al maanden in meer of mindere mate het geval. Volgens KPN wordt er aan gewerkt. Tot die tijd vrees ik dat je ermee zult moeten leren leven. Af en toe de ontvanger resetten wil ook wel eens tijdelijk helpen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

“KPN laat na vragen van Totaal TV via woordvoerder Ellen van Heerwaarden weten dat het telecombedrijf het aan klanten via eigen bekende kanalen laat weten wanneer een update aanstaande is.”

Daarvoor moeten we dus niet op dit forum zijn. De moderators worden al helemaal niet ingelicht. De helpdesk staat op herhaalstand: herstarten, 30 seconden stroom eraf en herstarten...

De vorige keer kwam de uitleg achteraf en niet via een KPN kanaal.

Ik denk dat we aan het Apeldoorns kanaal moeten gaan wachten.

Maar wellicht is het een onderdeel van de fantastische kado actie van KPN. (Jullie hebben toch ook allemaal genoten van PEC-Emmen 0-0 dat door KPN kado is gedaan?)

Mevrouw van Heerwaarden vind het in ieder geval niet de moeite waard om onder haar steen vandaan te komen en hier enige uitleg te geven.

groeten van Anto: zo'n 15 weken alle mogelijke storingen gehad.

Nu met z'n allen terug naar toen: lineaire TV.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Inmiddels dik een week verder en nog steeds reageert de gids traaaaaaag.... 

Jammer dat KPN zelf niet reageert. Op persoonlijke berichten via Messenger van Facebook, krijg ik alleen te horen dat het kastje terug gezet moet naar de fabrieksinstellingen. Dit heb ik uiteraard al lang gedaan.

Geen resultaat...

TvG2016
Helper
  • December 21, 2020

Volgens mij heeft iemand dit al eerder gepost, maar geen zin om terug te bladeren. Als er maar weinig mensen met problemen zouden zijn, was het waarschijnlijk goedkoper om voor hen nieuwe hardware te regelen, dan om een kudde software engineers aan het werk te zetten om een probleem op te lossen, dat bij sommigen misschien helpt maar dan voor de rest van het land de servers plat legt...

Dit is natuurlijk een onzinnige uitspraak van iemand die begrijpelijk teleurgesteld is omdat hij slechtere diensten geleverd dan voorheen. Je moet natuurlijk altijd je firmwareplatform die je voor alle modellen decoders gebruikt up to date te houden.

We kunnen hier natuurlijk blijven discussiëren of er nu veel of relatief weinig klanten los ervan hebben. Maar als vijf procent van de klanten zich dusdanig stoort dat zij een last ervaren dan is dat gewoon als relatief weinig klanten te verwoorden. En dat ervaar jij en anderen die onder de groep vijf procent vallen natuurlijk heel anders.

Maar ik begrijp KPN heel goed dat ze terughoudend zijn met het omruilen van decoders. Als dit onder een grote groep bekend wordt dan wil iedereen de nieuwste decoder. Dan is de voorraad vlug op en dat kan de aanwas van nieuwe klanten verstoren. En even vlug een container nieuwe decoders bestellen is in deze coronatijd makkelijker gezegd dan gedaan.

• Topper
  • December 21, 2020

Als KPN de snelheid van de TV-Gids aanhoud zal de snelheid van de TV-Gids ergens in 2022 misschien verbeterd zijn. Ondertussen hebben 5%? van de abonnees ruim een jaar betaald voor wat???

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Dit is natuurlijk een onzinnige uitspraak van iemand die begrijpelijk teleurgesteld is omdat hij slechtere diensten geleverd dan voorheen. Je moet natuurlijk altijd je firmwareplatform die je voor alle modellen decoders gebruikt up to date te houden.

We kunnen hier natuurlijk blijven discussiëren of er nu veel of relatief weinig klanten los ervan hebben. Maar als vijf procent van de klanten zich dusdanig stoort dat zij een last ervaren dan is dat gewoon als relatief weinig klanten te verwoorden. En dat ervaar jij en anderen die onder de groep vijf procent vallen natuurlijk heel anders.

Maar ik begrijp KPN heel goed dat ze terughoudend zijn met het omruilen van decoders. Als dit onder een grote groep bekend wordt dan wil iedereen de nieuwste decoder. Dan is de voorraad vlug op en dat kan de aanwas van nieuwe klanten verstoren. En even vlug een container nieuwe decoders bestellen is in deze coronatijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Mijn reactie heeft niets te maken met mijn teleurstelling in wat dan ook. Ik probeerde maar te zeggen dat het blijkbaar toch om een redelijke groep mensen met problemen gaat, waarom er anders moeite in steken “het probleem” op te lossen? Bovendien worden niet alle hardware platforms up-to-date gehouden, een aantal kastjes vallen sowieso buiten de boot: “Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar.” En die discussie doe jij nu ook aan mee.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Het menu is ONBRUIKBAAR omdat de bediening niet vooruit te branden is.

Na dit forum bezocht te hebben is het duidelijk. De update van het menu is EEN FLOP.

Onbegrijpelijk dat KPN haar klanten zo lang laat wachten op een oplossing.

Wanneer krijg ik en al die andere klanten nieuwe hardware?

Welke update van het menu bedoel je? 

De update van het KPN menu dat verschijnt als je op de ‘menu’ knop van de afstandsbediening drukt.

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

De ontvanger reageert erg traag op de afstandsbediening.
batterijen vervangen, omtvanger volledig uitgezet. Dit heeft geen effect.

Hoe kan dit euvel verholpen worden?

tv loopt ook regelmatig vast. 

ah, ik zie dat ik niet de enige ben.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Sinds we van Telfort naar KPN zijn gegaan is het van zender wisselen of van menu naar TV erg traag. Dit is op meerdere tv's. Het kastje al eens uitgezet maar dat helpt niet. Wat gaan jullie daaraan doen KPN?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Het menu is ONBRUIKBAAR omdat de bediening niet vooruit te branden is.

Na dit forum bezocht te hebben is het duidelijk. De update van het menu is EEN FLOP.

Onbegrijpelijk dat KPN haar klanten zo lang laat wachten op een oplossing.

Wanneer krijg ik en al die andere klanten nieuwe hardware?

Welke update van het menu bedoel je? 

De update van het KPN menu dat verschijnt als je op de ‘menu’ knop van de afstandsbediening drukt.

Dat wat er nu op staat is geen update. De laatste update (ik meen 10 december) is binnen een dag teruggedraaid naar een oudere versie omdat door de update er een enorme storing ontstond in NL.

• December 21, 2020

Wat wil je nu zeggen om wat @Carboxy  geschreven heeft als onzinnig te verklaren.

Het  gaat dus om het feit dat volgens jou nog een zeer kleine groep de 2260 en 2950 nog heeft. 

Maar op zich is het voor ons niet belangrijk hoe KPN het oplost. 

Als ik zie wat jij geschreven hebt in dit topic met kennis over niet gepublicieerde exacte cijfers ben je een medewerker van KPN, die een boekje open doet.

Maar bij de aantallen die KPN koopt,  kosten die dingen KPN misschien nog geen eens 10 Euro per stuk. 

In weet het niet, maar waarschijnlijk levert elke klant KPN 1000 Euro per jaar op. 

Dus volgens jou is het rendabeler om het risico te nemen dat de klant echt weg gaat (en ik denk dat er heel veel op de wip zitten), dan het probleem goed op te lossen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Sinds nieuwe update is de reactie/verwerkingstijd van de serupbox op een commando via afstandbediening zeer traag.

Je mist vele seconden bij het switchen tussen zenders, oproepen van gids etc etc …. bijzonder vervelend!

Wordt hier aan gewerkt?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Lees de laatste pagina's hier maar even door, @Duhonsuh