Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475373 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Het wordt steeds erger.  Het vreselijk trage menu. Opnames terugkijken lukte al niet meer en vanaf vandaag kan er ook niet meer een opname worden ingepland.

Corriesmetsers
Nieuwkomer

Ik denk er ook serieus aan om over te stappen. Heb net het wifi sneller laten zetten.. Is alleen maar slechter geworden. Tv gids traag en het opgenomen programma kan niet gekeken worden. Geef alleen storing aan.. 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

TvG2016
Helper
  • December 21, 2020

Mijn reactie heeft niets te maken met mijn teleurstelling in wat dan ook. Ik probeerde maar te zeggen dat het blijkbaar toch om een redelijke groep mensen met problemen gaat, waarom er anders moeite in steken “het probleem” op te lossen? Bovendien worden niet alle hardware platforms up-to-date gehouden, een aantal kastjes vallen sowieso buiten de boot: “Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar.” En die discussie doe jij nu ook aan mee.

Je bent volgens mij duidelijk teleurgesteld dat je 2260 traag is. Over de modellen 1903 en 1963: KPN heeft al meerdere malen een omruilaktie voor deze decoders aan klanten aangeboden. Het is onder meer door @wjb al diverse keren aangegeven. Dit platform met het oude menu wordt uitgefaseerd en uiteindelijk krijgen alle klanten die deze decoders van ongeveer tien jaar oud gebruiken geforceerd een nieuwe decoder aangeboden. 

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2020

Het is onder meer door @wjb al diverse keren aangegeven.

Wat is door mij meerdere keren aangegeven?

• Deelnemer
  • December 21, 2020

KPN, wanneer gaan jullie de gids herstellen? Ik ben al jaren klant, maar nu serieus aan het nadenken om in het nieuwe jaar over te stappen naar een concurrent. Verschrikkelijk wat jullie ermee hebben gedaan, ronduit op alle fronten een achteruitgang. Dat in combinatie met een reactietijd alsof je in de jaren 90 aan het inbellen bent naar het internet via de telefoonlijn maakt het compleet lachwekkend wat jullie hiermee hebben gepresteerd.

Dat de boel ronduit *** is, is wel duidelijk. Ik snap er echter geen snars van dat jullie de gids nog steeds niet hebben teruggezet naar de vorige versie. Wat voor software ontwikkelaars hebben jullie daar rondlopen? Amateuristisch zooitje.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Het menu is ONBRUIKBAAR omdat de bediening niet vooruit te branden is.

Na dit forum bezocht te hebben is het duidelijk. De update van het menu is EEN FLOP.

Onbegrijpelijk dat KPN haar klanten zo lang laat wachten op een oplossing.

Wanneer krijg ik en al die andere klanten nieuwe hardware?

Welke update van het menu bedoel je? 

De update van het KPN menu dat verschijnt als je op de ‘menu’ knop van de afstandsbediening drukt.

Dat wat er nu op staat is geen update. De laatste update (ik meen 10 december) is binnen een dag teruggedraaid naar een oudere versie omdat door de update er een enorme storing ontstond in NL.

De voorlaatste update, die nu dus op de KPN ontvangers is geinstalleerd.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Wat een drama dit nieuwe menu.

Ik heb twee stuks HMB2260.

En alles werkte perfect tot ongeveer 2 maanden geleden.

Een update van het menu liet al het kijk plezier verdampen.

En nu als klap op de vuurpijl.

Sinds een week is die Arcadyan helemaal niet meer voorruit te branden.

Als ik nu een knop indruk op de afstandsbediening moet ik meer dan 5 seconden wachten op antwoord van dat ellendige kastje.

KPN is op de hoogte van de problemen.

En ze hebben geen oplossing.

Als je de helpdesk belt krijg je een muts die via een checklist een update met je wil gaan uitvoeren.

Waarom niet gewoon de versie van een half jaar geleden terug zetten.

Toen werkte alles tenminste.

Nu betaal je meer voor kwaliteit. Maar de kwaliteit is de laatste maanden ver te zoeken.

Ook heb ik bij netflix soms alleen geluid en een zwart beeld.

Dat is dan alleen te verhelpen door die Arcadyan helemaal uit en aan te zetten.

Wat een ellende.

Zet zo snel mogelijk het oude menu terug als dat kan.

En gooi dat nieuwe snel ik de prullenbak..

Kijk deze video op 21.12.2020 door mij gemaakt voor een impressie van dit fantastische menu:

https://drive.google.com/file/d/1tiuy52EWlrqU2BI1A8X9BmNyvGE0bVmS/view?usp=sharing

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Mijn reactie heeft niets te maken met mijn teleurstelling in wat dan ook. Ik probeerde maar te zeggen dat het blijkbaar toch om een redelijke groep mensen met problemen gaat, waarom er anders moeite in steken “het probleem” op te lossen? Bovendien worden niet alle hardware platforms up-to-date gehouden, een aantal kastjes vallen sowieso buiten de boot: “Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar.” En die discussie doe jij nu ook aan mee.

Je bent volgens mij duidelijk teleurgesteld dat je 2260 traag is. Over de modellen 1903 en 1963: KPN heeft al meerdere malen een omruilaktie voor deze decoders aan klanten aangeboden. Het is onder meer door @wjb al diverse keren aangegeven. Dit platform met het oude menu wordt uitgefaseerd en uiteindelijk krijgen alle klanten die deze decoders van ongeveer tien jaar oud gebruiken geforceerd een nieuwe decoder aangeboden. 

Ja, zeker ben ik teleurgesteld, maar daar had dit niets mee te maken. En dat over die modellen was een reactie op jouw tekst “Je moet natuurlijk altijd je firmwareplatform die je voor alle modellen decoders gebruikt up to date te houden.”. Ik begrijp eigenlijk niet wat je nu eigenlijk probeert over te brengen, maar als je extra info hebt, laat ik me graag verrassen.

TvG2016
Helper
  • December 21, 2020

Volgens mij heeft iemand dit al eerder gepost, maar geen zin om terug te bladeren. Als er maar weinig mensen met problemen zouden zijn, was het waarschijnlijk goedkoper om voor hen nieuwe hardware te regelen, dan om een kudde software engineers aan het werk te zetten om een probleem op te lossen, dat bij sommigen misschien helpt maar dan voor derest van het land de servers plat legt...oh

Dit is natuurlijk een onzinnige uitspraak van iemand die begrijpelijk teleurgesteld is omdat hij slechtere diensten geleverd dan voorheen. Je moet natuurlijk altijd je firmwareplatform die je voor alle modellen decoders gebruikt up to date te houden.

We kunnen hier natuurlijk blijven discussiëren of er nu veel of relatief weinig klanten los ervan hebben. Maar als vijf procent van de klanten zich dusdanig stoort dat zij een last ervaren dan is dat gewoon als relatief weinig klanten te verwoorden. En dat ervaar jij en anderen die onder de groep vijf procent vallen natuurlijk heel anders.

Maar ik begrijp KPN heel goed dat ze terughoudend zijn met het omruilen van decoders. Als dit onder een grote groep bekend wordt dan wil iedereen de nieuwste decoder. Dan is de voorraad vlug op en dat kan de aanwas van nieuwe klanten verstoren. En even vlug een container nieuwe decoders bestellen is in deze coronatijd makkelijker gezegd dan gedaan.

Wat wil je nu zeggen om wat @Carboxy  geschreven heeft als onzinnig te verklaren.

Het  gaat dus om het feit dat volgens jou nog een zeer kleine groep de 2260 en 2950 nog heeft. 

Maar op zich is het voor ons niet belangrijk hoe KPN het oplost. 

Als ik zie wat jij geschreven hebt in dit topic met kennis over niet gepublicieerde exacte cijfers ben je een medewerker van KPN, die een boekje open doet.

Maar bij de aantallen die KPN koopt,  kosten die dingen KPN misschien nog geen eens 10 Euro per stuk. 

In weet het niet, maar waarschijnlijk levert elke klant KPN 1000 Euro per jaar op. 

Dus volgens jou is het rendabeler om het risico te nemen dat de klant echt weg gaat (en ik denk dat er heel veel op de wip zitten), dan het probleem goed op te lossen. 

Oh, we gaan de ‘jij bent een medewerker van KPN’-kaart weer spelen als iemand een reactie geeft die niet goed bavalt. Ik kan je verklappen dat ik aardig wat kerstpakketten heb mogen ontvangen en dat daar niets van KPN bijzit. Ik heb ook nog even voor je op mijn bankrekening gekeken maar ook daar komt de naam KPN niet op voor.

En over exacte cijfers gesproken. De modellen 2260 en 2952 zijn op dit moment de MEEST gebruikte decoders onder KPN klanten. Dus daarom kan ik de stelling van @wjb en anderen begrijpen dat het om over relatief weinig klanten gaat die zich dusdanig ergeren aan het trage menu dat ze gaan klagen. Tevreden klanten klagen immers vrijwel nooit op forums als deze.

TvG2016
Helper
  • December 21, 2020

Je bent volgens mij duidelijk teleurgesteld dat je 2260 traag is. Over de modellen 1903 en 1963: KPN heeft al meerdere malen een omruilaktie voor deze decoders aan klanten aangeboden. Het is onder meer door @wjb al diverse keren aangegeven. Dit platform met het oude menu wordt uitgefaseerd en uiteindelijk krijgen alle klanten die deze decoders van ongeveer tien jaar oud gebruiken geforceerd een nieuwe decoder aangeboden. 

Ja, zeker ben ik teleurgesteld, maar daar had dit niets mee te maken. En dat over die modellen was een reactie op jouw tekst “Je moet natuurlijk altijd je firmwareplatform die je voor alle modellen decoders gebruikt up to date te houden.”. Ik begrijp eigenlijk niet wat je nu eigenlijk probeert over te brengen, maar als je extra info hebt, laat ik me graag verrassen.

Ik kan je wellicht veel vertellen, wellicht ook niet. Maar ik ga je zeker niet verrassen.

• Nieuwkomer
  • December 21, 2020

Zodra we een reactie van KPN krijgen staat hij bij mij op de nieuw gekozen zender, mijn God wat een trage bedoeling…..

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Wat een drama dit nieuwe menu.

Ik heb twee stuks HMB2260.

En alles werkte perfect tot ongeveer 2 maanden geleden.

Een update van het menu liet al het kijk plezier verdampen.

En nu als klap op de vuurpijl.

Sinds een week is die Arcadyan helemaal niet meer voorruit te branden.

Als ik nu een knop indruk op de afstandsbediening moet ik meer dan 5 seconden wachten op antwoord van dat ellendige kastje.

KPN is op de hoogte van de problemen.

En ze hebben geen oplossing.

Als je de helpdesk belt krijg je een muts die via een checklist een update met je wil gaan uitvoeren.

Waarom niet gewoon de versie van een half jaar geleden terug zetten.

Toen werkte alles tenminste.

Nu betaal je meer voor kwaliteit. Maar de kwaliteit is de laatste maanden ver te zoeken.

Ook heb ik bij netflix soms alleen geluid en een zwart beeld.

Dat is dan alleen te verhelpen door die Arcadyan helemaal uit en aan te zetten.

Wat een ellende.

Zet zo snel mogelijk het oude menu terug als dat kan.

En gooi dat nieuwe snel ik de prullenbak..

Kijk deze video op 21.12.2020 door mij gemaakt voor een impressie van dit fantastische menu:

https://drive.google.com/file/d/1tiuy52EWlrqU2BI1A8X9BmNyvGE0bVmS/view?usp=sharing

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Ik denk dat je de rechten nog moet instellen, want:

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Ik denk dat je de rechten nog moet instellen, want:

Nu beter hoop ik… Nieuwe link geplaatst

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Kan het nu wel bekijken. Sjonge, dramatisch!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Bij mijn ontvanger precies zo traag. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 21, 2020

Herkenbaar. Helaas.

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2020

Dat zijn inderdaad dramatische responsetijden. Als een groot percentage van de abonnees dergelijke responsetijden zouden hebben dan was dit topic ondertussen allang ontploft en hadden we ook al vele vele meldingen op andere media gezien. Het feit dat helemaal niemand in mijn omgeving klaagt over een echt traag menu en het feit dat ik in de verschillende media geen enorme aantallen meldingen over een trage gids zie sterkt mij in de stelling dat het waarschijnlijk een relatief kleine groep betreft die responstijden zoals deze moeten ervaren. Laat onverlet dat dit issue zeer hoge prioriteit zou moeten krijgen van KPN en het steekt me misschien nog wel het meest dat de communicatie vanuit KPN hier sterk te wensen over laat waardoor de impressie gewekt wordt dat het KPN weinig kan schelen.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

Onze tv ontvanger (Arris 2952) heeft deze nieuwe update (8.0.110) maar blijft ontzettend traag.

echt heel vervelend!

@kpn gaat daar nog wat aan gebeuren binnen korte tijd?!! Het duurt nu al zo n tijd, het geduld is zo onderhand wel op.

je zou verwachten dat met een nieuwe update het probleem wordt opgelost, maar blijkbaar is dat erg moeilijk...

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • December 21, 2020

Dat zijn inderdaad dramatische responsetijden. Als een groot percentage van de abonnees dergelijke responsetijden zouden hebben dan was dit topic ondertussen allang ontploft en hadden we ook al vele vele meldingen op andere media gezien. Het feit dat helemaal niemand in mijn omgeving klaagt over een echt traag menu en het feit dat ik in de verschillende media geen enorme aantallen meldingen over een trage gids zie sterkt mij in de stelling dat het waarschijnlijk een relatief kleine groep betreft die responstijden zoals deze moeten ervaren. Laat onverlet dat dit issue zeer hoge prioriteit zou moeten krijgen van KPN en het steekt me misschien nog wel het meest dat de communicatie vanuit KPN hier sterk te wensen over laat waardoor de impressie gewekt wordt dat het KPN weinig kan schelen.

Ik zal maar niet meer reageren op het aantal (absoluut or relatief) aantal mensen met problemen… Maar ouderen zullen wellicht niet op dit forum (of welk ander ook) reageren en jongeren kijken vaak geen lineaire tv meer (mijn zoon heeft net zo’n langzame 2260, maar klaagt niet, want kijkt amper tv). En vanavond wel veel nieuwelingen hier. Verder ben ik het met je eens.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

@wjb 

Dat laatste, helemaal mee eens.

Het eerste gedeelte, fijn voor jou, die kennissen etc. whatever 🙄 Het lijkt goedbedoeld, dat hoop ik dan maar, maar het komt toch net niet zo over.
Jouw visie is duidelijk. Dus tjsa. 

Kan er verder geen boe of bah meer over zeggen dan ik al tot in den treure heb gedaan, kan wel, maar geen zin in. 
Heb hier meer te doen. 

• Deelnemer
  • December 21, 2020

wanneer wordt er eindelijk een oplossing uitgerold voor het eeeeerg trage menu van de arris tv ontvanger. Heb hier nu al maanden last van en wordt alleen maar erger.
Is er wel getest voor de uitrol hiervan??
Nieuw abbonnement (4K) is geen optie, nog meer kosten voor hetzelfde. Beste is om een nieuwe ontvanger op te sturen met meer RAM en Flash (die voor het 4K abonnement gebruikt wordt) zodat de firmware normaal kan werken, maar dit wordt niet gedaan (vandaag de helpdesk nogmaals gebeld)

Bij deze nogmaals het verzoek om een nieuwe ontvanger op te sturen (die bij een 4K abbonnement hoort)!

• December 21, 2020

Nou, klik die 4k optie aan zou ik zeggen, dan krijg je die ontvangers want daar horen ze bij zeg je zelf.

wjb
Wijsgeer
  • December 21, 2020

Het lijkt goedbedoeld, dat hoop ik dan maar, maar het komt toch net niet zo over.

En toch zal ik het blijven herhalen want er wordt maar al te vaak gezegd dat iedereen met een 2260 of 2952 een enorm trage gids ervaart maar dat is echt niet zo.

Ja, het kan (en moet) een stuk sneller en ik hoop oprecht dat dit ook op zeer korte termijn het geval zal zijn maar de discussie over het terugdraaien van het nieuwe manu, omdat het één en al kommer en kwel zou zijn, is mijns inziens niet de juiste discussie en moeten we ook zien als een gepasseerd station.

• Deelnemer
  • December 21, 2020

wanneer wordt er eindelijk een oplossing uitgerold voor het eeeeerg trage menu van de arris tv ontvanger. Heb hier nu al maanden last van en wordt alleen maar erger.
Is er wel getest voor de uitrol hiervan??
Nieuw abbonnement (4K) is geen optie, nog meer kosten voor hetzelfde. Beste is om een nieuwe ontvanger op te sturen met meer RAM en Flash (die voor het 4K abonnement gebruikt wordt) zodat de firmware normaal kan werken, maar dit wordt niet gedaan (vandaag de helpdesk nogmaals gebeld)