Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 22 december 2020
Addie363 schreef:

Sinds 7 december weer terug bij KPN. Heb een jaar bij Online gezeten en die bieden Canal Digital aan. Dat is pas een ramp. Zappen duurt gemiddeld 4 seconden en kan oplopen tot wel 6. De TV gids laden duurt wel een seconde of 10 en dan nog het beeld: een jaar lang naar een blokkendoos zitten kijken. Wat mij betreft is de overstap toch wel een grote verbetering. 

Dat is niet onmogelijk, er is een deel van de al langdurige klanten, die ernstige problemen heeft.  Het lijkt alsof KPN zich alleen maar richt op nieuwe klanten (en dat ben jij dus ook, je oude ervaring bij KPN geeft geen garantie voor de toekomst). 

@klantenservice 

Hoe kan ik mijn klacht en frustratie uiten bij iemand persoonlijk.

De reactie van de TV ontvanger is zo traag ieder nieuw scherm duurt 4 seconden na klikken of kiezen.

Het is niet normaal. Mijn zoon heeft bij zijn  moeder ook KPN maar herkent dit totaal niet. Dus ik denk dat mijn ontvanger moeite heeft met de nieuwe software.

Meestal pas als je een abonnement bij een andere provider afsluit krijg je reacties, zo jammer vind ik dat altijd

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 22 december 2020

Vanochtend verrast door 4-5 nieuwe pagina's in dit topic (sinds gistermiddag 17.00 u) met veel nieuwe namen dus net als het corona-virus verspreidt het vertragingsprobleem zich steeds verder. Al een paar dagen heb ik het gevoel dat de vertraging op mijn 2260's aan het toenemen was en zoeven maar weer eens een stopwatch-meting gedaan. En ja hoor Gids oproepen duurt nu 9,8 sec (gemiddelde van 4 metingen) en terug van Gids naar TV ruim 11,7 sec. Gaat lekker dus. Waar komt dit toch door???!!

Er gaan wat verhalen in dit forum over “men weet wat er aan de hand is” (waar hebben we dat eerder gehoord?) en een nieuwe software uitrol. KPN gaat dat denk ik toch zeker niet in de kerstperiode doen want als het mis gaat breekt de ple**is uit. Dus dat zal toch niet voor ergens rond 10 januari volgend jaar zijn. 

Het is zo ontzettend jammer dat geen moderator of andere woordvoerder/ster van KPN ook maar iets van zich laat horen. Er zijn (minimaal) duizenden klanten gedupeerd. We zitten op informatie te wachten, ook al is het een verhaal dat het nog even gaat duren, maar totale stilte is het ergste wat er is.

• Helper
  • 34 reacties
  • 22 december 2020

TVbox Arcadyan HDMI HMB2260 met de vertrouwde, witte afstandsbediening.

LG tv 43” die tevens als tweede pc-beeldscherm dient.

Het probleem:

Na die update werkt de ab traag. Ik moet relatief lang wachten tot het menu tevoorschijn komt en vaak moet ik de ab knop een paar keer indrukken voor het menu tevoorschijn komt.

Het duurt überhaupt lang voor het menu tevoorschijn komt.

Ook, als ik door het zendermenu scrol en de inhoud van een ander programma op een andere zender wil bekijken of een herinnering wil aanzetten of een programma wil opnemen, dan schakelt de tv direct naar die andere zender of ik kan de handeling niet uitvoeren. Is uitermate vervelend.

Heb pakweg een jaar geleden een nieuwe afstandsbediening toegestuurd gekregen.

Heb alles meerdere keren gereset en zelfs de stroom eraf gehaald. Nieuwe batterijen in de ab gedaan; niks helpt. De tvbox staat op 50 cm. naast mijn bureau en de HDMI kabels zijn van, volgens mij, goede kwaliteit.

Hoe kan ik dit oplossen; krijg er inmiddels de rambam van.?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 december 2020

Wij hoeven niets om te ruilen, we hebben de juiste apparatuur volgens die eerder genoemde link.

Maar dat neemt niet weg dat de menu's niet goed werken. Meer dan 10 seconden wachten op een reactie is superirritant. Soms heb ik dan alweer geklikt omdat ik dacht dat het misschien niet goed was gegaan en dan kun je overnieuw beginnen (met wachten).

Het steekt mij ook dat je niets hoort van KPN, geen brief geen mail en als je dan erom vraagt om het forum (want telefonisch kom ik er niet door) dan wordt er gezegd "vervelend maar er wordt aan gewerkt"

Wij zijn flink teleurgesteld.

*admin: verplaatst naar verzameltopic

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 december 2020

Wat een drama bij KPN. Ik ga er maar vanuit dat hier een compensatie voor komt, want tijd is geld en deze trage gids kost heeeeel veeel tijd. Gids laden kost zeker 10 sec. om tevoorschijn te komen en nog zeker 10sec om weer te verdwijnen.

Als Kpn niet teveel klanten wil verliezen kunnen ze maar beter compenseren en aangeven wat ze hieraan gaan doen op zeer korte termijn.

Sinds de nieuwe update reageert de tv (interactieve tv )bijzonder langzaam op de afstandbediening

Admin: samengevoegd met centrale topic

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 december 2020
Imarco schreef:

...je vindt alles wat ze doen fantastisch en prima.

Is dat zo ... dat is vreemd, daar denk ik toch heel anders over.

Jan Swaans
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 22 december 2020

Beste medewerkers KPN, Wij hebben 3 ontvangers van KPN een is er reeds omgeruild door een van jullie monteurs. We hebben nu nog 2 stuks 2260 V2 ontvangers die wel werken maar zo traag dat het niet meer te doen is. opstarten van het systeem heeft geen invloed meer dus mijn vraag kan ik zo snel mogelijk 2 andere omruilen. De ontvanger die door de monteur is geplaatst de Vip 5202 is gewoon zo als het hoort. Gelieve graag snel een antwoord want het is een puinhoop.

Met vriendelijke griet Jan Swaans

Admin: samengevoegd met centrale topic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goedemorgen Allen, wij lezen aandachtig met jullie mee en deze problemen zijn ook echt wel bekend.
Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuws of een update over een oplossing hiervoor.
Zodra wij hier meer over weten zullen we dat natuurlijk hier met direct jullie delen.

Caantje
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 34 reacties
  • 22 december 2020
Thomas schreef:

Goedemorgen Allen, wij lezen aandachtig met jullie mee en deze problemen zijn ook echt wel bekend.
Helaas heb ik op dit moment nog geen nieuws of een update over een oplossing hiervoor.
Zodra wij heer meer over weten zullen we dat natuurlijk hier met direct jullie delen.

Hoe kan dit?
Jullie zijn hier al maanden mee bezig, maar op dit moment nog geen nieuws of een update over een oplossing hiervoor.
Waarom doen jullie zo'n update als blijkt dat ie zo waardeloos is??

• Slimmerik
  • 60 reacties
  • 22 december 2020
Thomas schreef:

Zodra wij heer meer over weten zullen we dat natuurlijk hier met direct jullie delen.

Hallo! Ik ben KPN!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 22 december 2020
Thomas schreef:

Aan meelezen hebben we niks. Het wordt tijd dat KPN of per direct een goede compensatie biedt aan de klanten of zorgt dat vandaag nog alles werkt zoals het voor de update werkte. Jullie hebben alles naar de klootte geholpen, maar iets oplossen daar zijn jullie te belabberd en te lui voor.

Ik zit al maanden met deze troep opgescheept en wat is jullie oplossing? Herstarten, resetten, software opnieuw inladen, stroom eraf. Dat zijn de enigste domme ideeën die KPN kan bedenken, gisteren nog meegemaakt. Ondanks dat ontvangen al ik weet niet hoe vaak alle zogenaamde oplossingen al doorlopen heeft komt medewerker weer met dezelfde stompzinnige opmerking haal de stroom eraf. Sorry maar dan begint bij mij langzaam het overdruk ventiel open te gaan om stoom af te blazen.

Vanmiddag zou ik terug gebeld worden, NEE het werkt nog altijd niet, nog steeds even belabberd als voordat gisteren de stroom eraf ging. Maar dat had ik ook al aangegeven dat het niets uithaalt. Benieuwd wat ze nu willen proberen. 

Sharif
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 17 reacties
  • 22 december 2020

Erge vertraging en een verticale TV gids, dus toch maar eens zoeken op het internet.  Via dit forum/onderwerp de eerste stappen doorgenomen. 

Menu-Instellingen-Systeem-Software opnieuw installeren. Nadat dit was gedaan, kwam de melding dat er een nieuwe update (software) was. Deze ook uitgevoerd. (Duurde ong. 10 min.)

Nu reageert de afstandsbediening na bijna 3 sec. om de TV gids op te roepen. Ook TV gids lay out aangepast via Instellingen- TVmenu naar horizontaal. 

Ik ervaar een duidelijk snellere respons, met schakelen tussen zenders,(onmiddellijk) en inladen van de gids duurt ong. 3 sec. .

Voor ons hier een duidelijke vooruitgang.  Bezit een HMB2260. Ben benieuwd of het zo blijft.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 december 2020
Sharif schreef:

Erge vertraging en een verticale TV gids, dus toch maar eens zoeken op het internet.  Via dit forum/onderwerp de eerste stappen doorgenomen. 

Menu-Instellingen-Systeem-Software opnieuw installeren. Nadat dit was gedaan, kwam de melding dat er een nieuwe update (software) was. Deze ook uitgevoerd. (Duurde ong. 10 min.)

Nu reageert de afstandsbediening na bijna 3 sec. om de TV gids op te roepen. Ook TV gids lay out aangepast via Instellingen- TVmenu naar horizontaal. 

Ik ervaar een duidelijk snellere respons, met schakelen tussen zenders,(onmiddellijk) en inladen van de gids duurt ong. 3 sec. .

Voor ons hier een duidelijke vooruitgang.  Bezit een HMB2260. Ben benieuwd of het zo blijft.

NEE

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 december 2020
Thomas schreef:

Zodra wij hier meer over weten zullen we dat natuurlijk hier met direct jullie delen.

Nee, geen like. En niet markeren als oplossing!

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 22 december 2020
jobje73 schreef:
Thomas schreef:

Ik heb gisteren in de chat met KPN (met medewerker Heder) de toezegging gekregen dat het DEZE week wordt opgelost.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 22 december 2020
FredZelders schreef:
jobje73 schreef:
Thomas schreef:

Ik heb gisteren in de chat met KPN (met medewerker Heder) de toezegging gekregen dat het DEZE week wordt opgelost.

Ik geloof er niets van. Ze vertellen teveel sprookjes de laatste tijd bij KPN. 

Hier ook flinke problemen sinds de update. Waardeloos natuurlijk. Maar goed, dat maakt waarschijnlijk de keuze voor T-Mobile dadelijk een stuk gemakkelijker. Ik zo zeggen dat wanneer er zoveel mensen problemen hebben je de update terugdraait zodat ieg die problemen opgelost zijn, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn...

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 december 2020
Katana321 schreef:
Katana321 schreef:

Grappig dat nu “woordvoerder Ellen van Heerwaarden laat weten dat het telecombedrijf het aan klanten via eigen bekende kanalen laat weten wanneer een update aanstaande is.” Terwijl de vorige keer wij via totaaltv van haar moesten vernemen dat er een update aan zat te komen.
Maar als dit betekent dat communicatie over de volgende update alleen via dit forum gaat plaatsvinden, dan is dat natuurlijk niet handig. Want daarmee bereik je niet alle klanten. Een algemene mail naar alle klanten is echt op zijn plaats. Oh ja, en excuses misschien ook, kpn? Het scheelt misschien in de frustraties en de ergernis bij klanten.

Ik heb even gegoogled naar Ellen. In haar linkdin: Als eerste: ze doet sinds 2013 iets met communicatie en woordvoering voor KPN:  Dit doet ze/ zou ze moeten doen, o.a. : “Reputatiemanagement en proactief PR-beleid".  “crisiscommunicatie, monitoren en rapporteren media-aandacht, adviseren over positionering, messaging en mediastrategie".

Gaat dan wel behoorlijk wat mis op dit gebied, het laatste half jaar!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2672 reacties
  • 22 december 2020
jobje73 schreef:

Ik heb even gegoogled naar Ellen. In haar linkdin: Als eerste: ze doet sinds 2013 iets met communicatie en woordvoering voor KPN:  Dit doet ze/ zou ze moeten doen, o.a. : “Reputatiemanagement en proactief PR-beleid".  “crisiscommunicatie, monitoren en rapporteren media-aandacht, adviseren over positionering, messaging en mediastrategie".

Gaat dan wel behoorlijk wat mis op dit gebied, het laatste half jaar!

:grin:

Ach ja, die linkedin-profielen worden geschreven door de mensen zelf. Dus...

koster929
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 22 december 2020

Wordt in 2021 verwacht volgens het schrijven van de kpn woordvoerder in totaaltv, kan dus ook in december 2021 zijn. Ga niet veel langer meer wachten op een update maar stap over naar een andere provider want ben de kpn perikelen nu wel zat. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 december 2020

kpn het kan toch Niet zo zijn dat, omdat jullie echte Prutsers aan het werk hebben, wij nog tot in medio 2021???? moeten wachten voordat er mogelijk iets opgelost gaat worden!!

Dit is een triest vooruitzicht om ons nog zo lang met deze Shit zooi te laten aanworstelen, ja.

Maakt dit ASAP Fatsoenlijk veur mekaar!

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 december 2020

:sob:

• Topper
  • 10 reacties
  • 22 december 2020
rindertb schreef:
Thomas schreef:

Hallo! Ik ben KPN!

Ik zou mij Kapot Schamen voor deze Wan Prestatie!!

En vooral ook in de communicatie naar de Betalende Klant, die is gewoon voor jullie Lucht.