Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Helper
  • 37 reacties
  • 22 december 2020

Je wordt elke keer naar dit draadje verwezen voor problemen met het "menu”. Nu ga ik niet een draadje van meer dan 180 pagina's lezen maar duidelijk is wel dat er problemen zijn. Bij mij thuis zijn dat vooral problemen met een trage TV tuner als je iets via het menu wilt opzoeken of bedienen. Ik heb dat ook al een paar keer hier gemeld en ik vind dat er niet serieus op in wordt gegaan. Ik ben al klant van KPN sinds er hier glasvezel ligt en ik hoop dat ook nog lang te blijven. Heb geen zin in 4K tuners (nutteloos) en wil ook niet husselen. Maar ik wil wel een normale respons tijd hebben als ik iets via het menu wil bedienen cq wil opvragen. En ik denk niet dat dit een wens is die vreemd is. Dus KPN. Ik kan me niet indenken dat jullie hier nog niet mee bezig zijn. Vertel de waarheid. Is ook het makkelijkste. Dan weten we waar we aan toe zijn.

Groeten

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Spiediie schreef:

Je wordt elke keer naar dit draadje verwezen voor problemen met het "menu”. Nu ga ik niet een draadje van meer dan 180 pagina's lezen maar duidelijk is wel dat er problemen zijn. Bij mij thuis zijn dat vooral problemen met een trage TV tuner als je iets via het menu wilt opzoeken of bedienen. Ik heb dat ook al een paar keer hier gemeld en ik vind dat er niet serieus op in wordt gegaan. Ik ben al klant van KPN sinds er hier glasvezel ligt en ik hoop dat ook nog lang te blijven. Heb geen zin in 4K tuners (nutteloos) en wil ook niet husselen. Maar ik wil wel een normale respons tijd hebben als ik iets via het menu wil bedienen cq wil opvragen. En ik denk niet dat dit een wens is die vreemd is. Dus KPN. Ik kan me niet indenken dat jullie hier nog niet mee bezig zijn. Vertel de waarheid. Is ook het makkelijkste. Dan weten we waar we aan toe zijn.

Groeten

De waarheid is eigenlijk al gezegd: het is een lastig probleem wat moeilijk te verhelpen is en waarvan KPN niet weet wanneer het opgelost is. De verwachting is begin 2021. Niet meer niet minder….daar zul je het mee moeten doen. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 22 december 2020

Het nieuwe TV menu werkt op mijn TV heel traag. Veel schermwisselingen duren 5 tot 10 seconden.  Hierdoor ontstaan veel foute situaties in mn zoeken. Dit is al vanaf het eerste begin van  het nieuwe TV menu. Heb al verschillende keren de tv tuner gereset maar dit helpt niet. Zijn er meerder die dit herkennen?. Heeft het iets te maken met mijn Philips TV? De tuner is een ARRIS VIP 2952VZ. Ik ontvang het TV signaal via glasvezel.  Wie weet hier iets van? Groet Johan van Hirtum

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reina32
Topper
  • Topper
  • 15 reacties
  • 22 december 2020

Jullie roepen maar wat kpn. 

Het is en blijft trage stront sinds de update

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 december 2020

Ook ik heb een tv-gids die vreselijk traag reageert. Ik heb daarover een klachtenbrief gestuurd (mailen kon niet), en ben vervolgens gebeld door een dame die vond dat ik mijn software moest vernieuwen.

Dat durf ik niet, omdat dat al eens fout is afgelopen.

Ik wilde de technische dienst bellen, maar kan geen telefoonnummer vinden.

Daarom:

beste moderator: graag een antwoord op de volgende vragen:

1. Moet ik zelf iets doen aan het probleem van de trage tv-gids?
  2. Als het een kwestie van afwachten is tot KPN zelf zijn software op afstand update: wanneer komt er een oplossing voor die trage tv-gids?

Groeten,

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 341 reacties
  • 22 december 2020

Zou vandaag rond half twee terug gebeld worden. En helaas, afspraken zijn niet boeiend voor KPN.

Als ik ergens een gigantische schurfthekel aan heb zijn het mensen en/of bedrijven die zich niet aan afspraken houden. Ja ik begrijp dat er altijd iets tussen kan komen of dat iets uitloopt maar heb dan wel het fatsoen om de persoon met wie je de afspraak hebt iets te laten weten.

Voor mij is het niet nakomen van afspraken een teken van geen enkele vorm van respect hebben voor de persoon/bedrijf met wie je de afspraak hebt. 

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 december 2020

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:

Inderdaad. De druk op KPN begint zo wel aardig toe te nemen.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 22 december 2020
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:

Dit helpt misschien wel meer dan al onze posts in dit forum…. Al was het maar om KPN woordvoerder(s) te dwingen eens met betrouwbare statements te komen.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 december 2020

Hoewel het nieuwe menu er beter uitziet, valt mij vooral op dat mijn arcadyan HMB2260 ontvangers echt retetraaaaag zijn geworden in de opbouw van bijvoorbeeld de tv-gids. 7 seconden is de regel maar soms nog langer. 1 van deze tuners is gloednieuw en helemaal vers voorzien van de nieuwste softwareversie.

Eerst denk je nog dat het wel wennen zal maar het irriteert steeds meer. hoe kan dit terwijl alles via glasvezel binnenkomt?

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 22 december 2020
MariusTEL schreef:
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:

Dit helpt misschien wel meer dan al onze posts in dit forum…. Al was het maar om KPN woordvoerder(s) te dwingen eens met betrouwbare statements te komen.

De reactie past wellicht niet helemaal in je straatje maar wat woordvoerder Van Heerwaarden tegen TotaalTV heeft gezegd over dit onderwerp was uiterst betrouwbaar. Ze zegde toe dat op 10 december een update uitkwam en dat is ook gebeurd. Ook laatst was ze open in haar uitspraak dat ze geen datum kon geven wanneer een nieuwe update komt. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
MariusTEL schreef:
SledgehammerNL schreef:
wjb schreef:

Ik ga er van uit dat de moderators vertellen wat ze weten...en dat is helaas bar weinig. Dat kun je de moderators niet verwijten, wel de achterliggende organisatie (lees MT). 

2 opties (denk ik): KPN weet echt niet wanneer de problemen opgelost zijn of ze hebben wel een idee maar zeggen dit niet (om onrust en leegloop te voorkomen).  

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 december 2020
TvG2016 schreef:

De reactie past wellicht niet helemaal in je straatje maar wat woordvoerder Van Heerwaarden tegen TotaalTV heeft gezegd over dit onderwerp was uiterst betrouwbaar. Ze zegde toe dat op 10 december een update uitkwam en dat is ook gebeurd. Ook laatst was ze open in haar uitspraak dat ze geen datum kon geven wanneer een nieuwe update komt. 

Klopt helemaal, ook ik hecht heel weinig waarde aan de uitspraak van die "medewerker" van klantenservice. Er worden wel vaker uitspraken gedaan door klantenservice om weer van de (vervelende) klant af te zijn.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ach...wij kunnen tenminste nog iets...

TvG2016
Helper
  • 416 reacties
  • 22 december 2020
wjb schreef:
TvG2016 schreef:

Klopt helemaal, ook ik hecht heel weinig waarde aan de uitspraak van die "medewerker" van klantenservice. Er worden wel vaker uitspraken gedaan door klantenservice om weer van de (vervelende) klant af te zijn.

Maar ik vraag me toch af wanneer operators als KPN gaan inzien dat klantenservice wellicht het belangrijkste uithangbord van het bedrijf zijn. En dus dan ze niet moeten bezuinigen op dit soort klantcontact. Geen klant kan zo maar ik contact komen met een woordvoerder. De klantenservice medewerker vertolkt voor hen de functie van woordvoerder. Dan moet je ook geen zaal vol pubers in een gebouw proppen als call center. En moet je al leidinggevende van deze (vaak) kleuterklas monitoren wat er gezegd en toegezegd wordt. Je ziet onlangs bij Ziggo wat voor imagoschade een giechelende puber een bedrijf kan toebrengen met een onbedoelde ondoordachte actie. En zo zie ik de toezegging van de chattende medewerker van KPN ook. Als er volgende week geen update is, kost dit klanten door imagoschade. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
TvG2016 schreef:
wjb schreef:
TvG2016 schreef:

Maar ik vraag me toch af wanneer operators als KPN gaan inzien dat klantenservice wellicht het belangrijkste uithangbord van het bedrijf zijn. En dus dan ze niet moeten bezuinigen op dit soort klantcontact. Geen klant kan zo maar ik contact komen met een woordvoerder. De klantenservice medewerker vertolkt voor hen de functie van woordvoerder. Dan moet je ook geen zaal vol pubers in een gebouw proppen als call center. En moet je al leidinggevende van deze (vaak) kleuterklas monitoren wat er gezegd en toegezegd wordt. Je ziet onlangs bij Ziggo wat voor imagoschade een giechelende puber een bedrijf kan toebrengen met een onbedoelde ondoordachte actie. En zo zie ik de toezegging van de chattende medewerker van KPN ook. Als er volgende week geen update is, kost dit klanten door imagoschade. 

De klantenservice van XS4ALL en KPN is dezelfde (even los van eventuele techdesk). Als je naar openstaande vacatures  (met klantcontact) bij XS4ALL kijkt zegt dat denk ik genoeg….geen binding met het bedrijf en zeker niet met de klant..

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 90 reacties
  • 22 december 2020

Goede communicatie en het communiceren van een plan van aanpak zijn belangrijk. Ik neem aan dat KPN het ook niet zou accepteren als zij problemen ervaren met een leverancier, dat deze leverancier dan enkel aangeeft begrip te hebben voor de ervaren problemen en dat er aan wordt gewerkt. Nee dan willen ook zij weten wanneer het is opgelost en zo niet wat plan b is.

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 december 2020
TvG2016 schreef:

Maar ik vraag me toch af wanneer operators als KPN gaan inzien dat klantenservice wellicht het belangrijkste uithangbord van het bedrijf zijn. En dus dan ze niet moeten bezuinigen op dit soort klantcontact.

Ik ben het met je eens maar helaas is dit ook bij veel andere organisaties niet anders. 

Organisaties zien een klantenservice puur en alleen als kostenpost en plaatsen het veelal ook als sluitstuk op de begroting. Vaak worden dergelijke functies ook nog eens geoutsourced naar callcenters. Dan heb je dus ook nog eens een keer een "medewerker" die geen echte kennis van het product heeft maar alleen op basis van scripts kan werken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 december 2020

De digitale ontvanger van de tv werkt erg traag. Er zit op iedere handeling 6 seconde vertraging. Bijvoorbeeld aanzetten, menu laten zien, veranderen van zender…

We hebben hem al terug naar fabrieksinstellingen gezet maar dit helpt niets. Wat kunnen we hier aan doen?

koster929
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 21 reacties
  • 22 december 2020

Er gaat in het menu maar 1 ding super snel en dat is het verwijderen van een opname want dat scheelt weer opslag capaciteit op hun servers. De rest van het menu is bagger door response tijden van 8 tot 12 seconden

wjb
Superuser
  • 74440 reacties
  • 22 december 2020
koster929 schreef:

Er gaat in het menu maar 1 ding super snel en dat is het verwijderen van een opname want dat scheelt weer opslag capaciteit op hun servers. 

Dat scheelt niets aan opslagcapaciteit want een opname is niets anders dan een heel klein recordje met een verwijzing naar een tijdslot in de masteropname van de zender. Een paar bytjes dus.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 22 december 2020
Raim schreef:

Goede communicatie en het communiceren van een plan van aanpak zijn belangrijk. Ik neem aan dat KPN het ook niet zou accepteren als zij problemen ervaren met een leverancier, dat deze leverancier enkel aangeeft begrip te hebben voor de ervaren problemen en dat er aan wordt gewerkt. Nee dan wil je weten wanneer het is opgelost en zo niet wat plan b is.

Dat bedoel ik ook met betrouwbare uitspraken. Dat de klanten als volwassenen behandeld worden die best tegen een stootje kunnen en ook mogelijk vervelende berichten (bijv erover dat een oplossing nog een behoorlijke tijd gaat duren) best aankunnen. Het is dan aan de klant te beslissen of hij/zij op zoiets wil wachten of niet. Als een organisatie als KPN niet in staat is te overzien wanneer deze problemen opgelost zijn is het evenzeer aan de klanten om te beslissen of ze daar nog wel hun maandelijkse portie geld aan over wensen te maken of dat ze toch liever maar een andere provider hun klandizie gunnen.

Reina32
Topper
  • Topper
  • 15 reacties
  • 22 december 2020
Jvdb18 schreef:

De digitale ontvanger van de tv werkt erg traag. Er zit op iedere handeling 6 seconde vertraging. Bijvoorbeeld aanzetten, menu laten zien, veranderen van zender…

We hebben hem al terug naar fabrieksinstellingen gezet maar dit helpt niets. Wat kunnen we hier aan doen?

Helemaal niks. 

Van kpn mogen klanten in de stront zakken

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 22 december 2020

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Paul_ schreef:

Hi all,

Bij dezen de bevestiging dat de update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar inderdaad niet meer worden uitgerold. Ik heb nog geen exacte datum, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

Dat gaan ze niet leuk vinden, maar dan zal het wel heel complexe issue zijn. 🤔 TotaalTV heeft daar ook al over geschreven.