Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 22 december 2020
mauriceekkelboom schreef:

Sinds de update is het een groot drama, als ik in of uot de gids wil moet ik 3 tot 4 seconden wachten voor er iets gebeurt.  Wanneer komt hier wen oplossing voor. Ik ben al vanaf 13 oktober op messenger via FB bezig maar er is nils geen vooruitgang.  Ik erger mij kapot.:rage:

Eigenlijk mag je nog best van geluk spreken met 3 tot 4 seconden wachttijd. :wink:

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 22 december 2020
jobje73 schreef:
mauriceekkelboom schreef:

Sinds de update is het een groot drama, als ik in of uot de gids wil moet ik 3 tot 4 seconden wachten voor er iets gebeurt.  Wanneer komt hier wen oplossing voor. Ik ben al vanaf 13 oktober op messenger via FB bezig maar er is nils geen vooruitgang.  Ik erger mij kapot.:rage:

Eigenlijk mag je nog best van geluk spreken met 3 tot 4 seconden wachttijd. :wink:

Zo is dat. Ik zit inmiddels op 12 seconden 😭

• 68 reacties
  • 22 december 2020

De gids is traag + 12 seconde =zwaar irritatiepunt

Kpn is traag al 6 maanden.= ook zwaar irritatiepunt

Update en/of oplossing lijkt op een zoethoudertje...ja de update komt....ergens 2021 ....denkt Kpn......hoopt Kpn.

Ik ben er in ieder geval doodmoe van al die nietszeggende beloftes ,verbreken van de verbinding als je klantenservice belt ,denk dat de telefoons op de centrale ook update nodig hebben.

En met weemoed denk ik terug aan ons oude vertrouwde Telfort.Ik weet niet of ik wel bij Kpn wil blijven.....Het enige waar Kpn goed in is ,is maandelijks geld innen voor een belachelijk slechte kwaliteit

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Ongelooflijk deze nieuwe update. In mijn ervaring voegt ie weinig toe en het UI is ongelooflijk traag. Tientallen seconden wachten  lijkt de norm. Resets ed helpen niets.  Kpn onwaardig!!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 december 2020

Bij mij ook al weken/maanden enorme irritante vertraging en kan de ‘verbeteringen’ ten opzichte van voorheen nog steeds niet ontdekken. Ik stoor mij hier behoorlijk aan en wanneer dit niet snel verbetert overweeg ik als trouwen klant over te stappen.

Peetjuh71
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 23 december 2020

Hoe lang gaat dat eigenlijk nog duren die trage zooi?  Het is gewoon echt frusterend. Toen het nog telfort was nooit geen problemen. Jullie nemen de boel over en het gezeik begint.  En dan komen jullie pas in 2021 met een nieuwe update. Kan dat niet sneller?  Ik stap  echt over naar een ander als t nog lang gaat duren! 

• 0 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:
SledgehammerNL schreef:

Dat denk/hoop ik ook.

Wat ik in die artikelen van TotaalTV mis, is een paar goede journalistieke vragen aan mevrouw de woordvoerster, zoals:

• Waar, wat, waarom is dit zo mis kunnen gaan?
  • Hoe, bij wie en hoe lang hebben jullie dit nieuwe menu getest?
  • Wanneer en van wie kregen jullie de eerste signalen over traagheid van gids en/of menu?
  • Waarom hebben jullie de uitrol van het nieuwe menu doorgezet en niet tijdelijk gestopt nadat er klachten over de snelheid kwamen?
  • Waarom is de communicatie naar de klanten toe alleen via het forum geweest?
  • Hebben jullie zicht op het aantal klanten dat problemen heeft met het nieuwe menu? Zo nee, waarom niet? Zo ja, hoe groot is dat aantal?
  • Wat zijn de precieze acties die nu uitgezet worden?
  • Op welke termijn gaat dat dan gebeuren?

Dan krijg je van die standaard antwoorden.

• Waar? bij een selecte groep klanten, Wat? menu werd traag, Waarom? Dachten we te weten, maar dat ging fout.
  • Bij een selecte groep testers, en daar ging het goed.
  • Na een paar weken na het uitrollen kwamen de eerste signalen bij ons binnen, maar dit waren echt uitzonderingen.
  • Dit omdat ik zoals net al vertelde, er maar een paar waren, en we waren al bijna klaar.
  • Communicatie gaat ook via de bekende klantenservice kanalen, niet alleen het forum.
  • Voor alsnog is dit maar een klein aantal, we hebben nu een paar duizend klachten binnen gekregen, maar dit kunnen er meer zijn, maar wij kunnen natuurlijk niet bij die mensen binnen kijken.
  • Een team van ontwikkelaars en testers is bezig om het lek te vinden, we dachten het gevonden te hebben maar dit bracht weer een ander probleem naar boven waardoor we genoodzaakt waren het terug te draaien.
  • Op een zo kort mogelijke termijn, liever vandaag dan morgen, maar het moet wel goed werken en daar is tijd voor nodig om het te testen.

:scream::flushed::astonished::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 23 december 2020

Hoi iedereen. Excuses voor de late reactie hier.. Ik zal jullie niet vragen om de tv-ontvanger te resetten. De traagheid is op te lossen met een update die vanuit ons moet gaan komen. Dit jaar zal die niet meer worden uitgerold. Voor updates hieromtrent houd het volgende topic in de gaten:

• Topper
  • 13 reacties
  • 23 december 2020
korsal1959 schreef:

Bij mij ook, er is al van alles gedaan. Maar volgens de klantenservice (zo juist aan de lijn gehad) zou het eind januarimoeten zijn  opgelost.

Dus we moeten ons nog een week of zes behelpen met deze ellende? Ik krijg de indruk dat KPN gewoon maling heeft aan haar klanten. Heel, heel, heel erg slordig! 

Het nieuwe menu is zeer traag. Ik begin me er steeds meer aan te ergeren. Waar kan ik de voortgang rond dit probleem en de oplossing daarvan volgen?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
alle.kappen schreef:
korsal1959 schreef:

Bij mij ook, er is al van alles gedaan. Maar volgens de klantenservice (zo juist aan de lijn gehad) zou het eind januarimoeten zijn  opgelost.

Dus we moeten ons nog een week of zes behelpen met deze ellende? Ik krijg de indruk dat KPN gewoon maling heeft aan haar klanten. Heel, heel, heel erg slordig! 

Hecht geen waarde aan wat de klantenservice zegt, maar al te vaak berusten hun uitspraken op de omvang van de duim waar vrolijk op gezogen wordt.

Soms lijkt het er op dat dergelijke uitspraken gedaan worden om weer van je af te zijn. :confounded:

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
Anneke-Anna schreef:

Ik heb nu nog de 8.0.104_2400.dev

Ik had het verzoek gekregen om niet te resetten en pas na een maand of 2 de resterende updates binnen te halen. 

@Anneke-Anna, Heb jij nog steeds software versie 8.0.104_2400.dev of heb je jouw 5202 al een frisse start gegeven?

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 december 2020

Ook hier thuis veel klachten mbt de performance. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 23 december 2020
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Ik heb nu nog de 8.0.104_2400.dev

Ik had het verzoek gekregen om niet te resetten en pas na een maand of 2 de resterende updates binnen te halen. 

@Anneke-Anna, Heb jij nog steeds software versie 8.0.104_2400.dev of heb je jouw 5202 al een frisse start gegeven?

Heb frisse start gedaan,  maandje terug ongeveer. Had veel sync problemen. Volume is nu wel beter. Zit nu op; 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020

Vanochtend begon ook onze 5202 trager te worden. 

• Laadtijd gids en terugkeren naar zender: ± 2 seconden.
  • Openen menu opties: ± 3 seconden.

Gelukkig was dat na een herstart weer verholpen is de gids weer flitsend snel en opent het menu weer zonder enige vertraging.

Dat brengt me toch weer terug bij mijn vermoeden dat er hier sprake is van een memoryleak of het niet goed opschonen van caches.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 23 december 2020

Hier is (wordt) de 5202 ook trager dan ik gewend ben. Ga ‘m zo ook een frisse start geven. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:

Vanochtend begon ook onze 5202 trager te worden. 

• Laadtijd gids en terugkeren naar zender: ± 2 seconden.
  • Openen menu opties: ± 3 seconden.

Gelukkig was dat na een herstart weer verholpen is de gids weer flitsend snel en opent het menu weer zonder enige vertraging.

Dat nrengt me toch weer terug bij mijn vermoeden dat er hier sprake is van een memoryleak of het niet goed opschonen van caches.

Ik heb het met beide 5202's nog niet ervaren maar ik ga het zeker nauwlettend volgen! 

Bedoel je frisse start of gewoon een powercycle?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 23 december 2020

@SledgehammerNL, fabrieksreset

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
SledgehammerNL schreef:

Bedoel je frisse start of gewoon een powercycle?

Een gewone herstart vanuit het menu.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 23 december 2020

@Anneke-Anna  Ik heb gisteren mijn HMB2260 een fabrieksreset gegeven. Heeft absoluut niets uitgehaald. tv gids openen en sluiten duurt nog altijd rond de 10 seconden, van zender wisselen zonder tv gids 5-7 seconden, ontvanger uit standby halen 6-8 seconden.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020

Sinds gisteren is mijn 5202 ook wat trager geworden. Reageert stroperig. Heel bijzonder want de 5202 is normaal gesproken razendsnel. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 23 december 2020
TMG1961 schreef:

@Anneke-Anna  Ik heb gisteren mijn HMB2260 een fabrieksreset gegeven. Heeft absoluut niets uitgehaald. tv gids openen en sluiten duurt nog altijd rond de 10 seconden, van zender wisselen zonder tv gids 5-7 seconden, ontvanger uit standby halen 6-8 seconden.

Daar zat ik net aan te denken. De HMB2260 blijft een te trage performance leveren na de updates en het wordt trager.
Een poos terug vroeg ik hier ook aan 1 van de moderators of het toch een memory leak kon zijn of cache te vol etc. Volgens mij na de grote storing. 1000 pagina’s terug of zo ;-) 

Maar ik vraag me dan af waarom de 2260 net zo traag blijft na een herstart of frisse start.
Nu is het wel zo dat de 4K ontvanger (5202) meer werkgeheugen heeft dan de 2260. En vlot werkt. 

Een hoop vragen, maar het belangrijkste is dat alle ontvangers gewoon weer lekker vlot, al dan niet sneller, daar is m.i.i. ook een grote update voor bedoeld met een nieuw platform, worden. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Zojuist maar even getest bij een van de twee 5202's (de ander lukt even niet). 

Op dit moment nog geen verschil. Alles ruim binnen 1 seconde. Overigens is dat wel de ontvanger die misschien max. 1 of 2 keer per week gebruikt wordt.  

Wordt vanwege het bekende probleem (trage tv ontvanger) door de chat helpdesk naar dit forum verwezen. Helpt niet bij het oplossen van het probleem. Frustrerend en krijg niet het idee dat het KPN veel interesseert. Jammer

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 23 december 2020
Baalt van KPN schreef:

Wordt vanwege het bekende probleem (trage tv ontvanger) door de chat helpdesk naar dit forum verwezen. Helpt niet bij het oplossen van het probleem. Frustrerend en krijg niet het idee dat het KPN veel interesseert. Jammer

Die helpdesk toch 😏😔

Het Forum kan je daar ook niet mee helpen. Na 6 mnd en 186 pagina’s tref je hier alleen frustratie en boosheid aan.