Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:

Sinds gisteren is mijn 5202 ook wat trager geworden. Reageert stroperig. Heel bijzonder want de 5202 is normaal gesproken razendsnel. 

Geef hem eens een gewone herstart. Is hij daarna weer razendsnel?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Sinds gisteren is mijn 5202 ook wat trager geworden. Reageert stroperig. Heel bijzonder want de 5202 is normaal gesproken razendsnel. 

Done. Ja, is nu weer als vanouds: razendsnel.

• Topper
  • 13 reacties
  • 23 december 2020

Kom op KPN, doe er wat aan! Dit kan zo niet! Jullie leveren niet waarvoor we (flink) betalen!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Done. Ja, is nu weer als vanouds: razendsnel.

@KPN geef dan een 5202 aan iedereen met grote klachten, zijn jullie en zij ervan af, lijkt me simpel! 

• 0 reacties
  • 23 december 2020

Lijkt inderdaad simpel, maar dat gaat teveel kosten en is niet groen door de oude kastjes zo versneld af te schrijven.

Was simpeler geweest als ze de upgrade hadden uitgesteld en terug gedraaid en zorgen voor een goee oplossing en dan pas uitrollen, nu snijden ze zichzelf in de vingers.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 23 december 2020
Doornekamp33 schreef:

Lijkt inderdaad simpel, maar dat gaat teveel kosten en is niet groen door de oude kastjes zo versneld af te schrijven.

Was simpeler geweest als ze de upgrade hadden uitgesteld en terug gedraaid en zorgen voor een goee oplossing en dan pas uitrollen, nu snijden ze zichzelf in de vingers.

Begin me aub nu niet weer over geld. KPN heeft geld zat!

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
Doornekamp33 schreef:

Ze hadden inderdaad pas met de uitrol moeten beginnen nadat deze 100% stabiel was.

Helaas zien we wel vaker dat er commercieel te grote belangen spelen die zo'n uitrol forceren met alle gevolgen van dien.

Overigens had de update van 10 december een hele goede uitwerking op de performance van de 2260 en 2952 alleen leidde die update dat het centrale IPTV platform overbelast raakte. Je mag er mijns inziens vanuit gaan dat KPN ondertussen precies weet wat de oorzaak is. En als je de oorzaak weet dan kan een oplossing eigenlijk nooit ver weg zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020
Doornekamp33 schreef:

Waarschijnlijk was terugdraaien geen optie vanwege het achterliggende tv-platform. Maar dat de uitrol op enig moment niet tijdelijk is stopgezet, heeft mij ook verbaasd. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020

Weet iemand of de uitrol inmiddels helemaal afgerond is? Of is de uitrol nog gaande?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:

Weet iemand of de uitrol inmiddels helemaal afgerond is? Of is de uitrol nog gaande?

De 1853's zijn nog niet geupdate. Eigenlijk verwacht ik ook niet dat dat nog zal gebeuren gezien de huidige perikelen. Persoonlijk denk ik dat KPN er verstandig aan doet om de 1853 volledig uit te faseren.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

De 1853's zijn nog niet geupdate. Eigenlijk verwacht ik ook niet dat dat nog zal gebeuren gezien de huidige perikelen. Persoonlijk denk ik dat KPN er verstandig aan doet om de 1853 volledig uit te faseren.

Dus de uitrol loopt nog. Ik vroeg het om de volgende gedachte die ik al langer heb:

Ik verbaas me er elke keer over dat bij een herinstallatie op mijn 2952 nog altijd eerst die oude software wordt geïnstalleerd en daarna pas de nieuwe. Ik had dat tijdens de pilot ook al 's gezien en dacht toen dat dat bij de verdere uitrol niet meer zou gebeuren. Nu nog steeds dus.
Bij een herinstallatie op 5202 zie ik iets anders: Daarop wordt die oude software niet eerst geïnstalleerd...

Zomaar ff speculeren van mijn kant:

Zouden de problemen met de specifieke ontvangers misschien komen door de initiële installatie van de “oude” software? Is die initiële installatie misschien noodzakelijk zolang de uitrol nog niet afgerond is? Is het misschien zo dat als die uitrol wel afgerond is, dat dan die installatie van oude software wellicht niet meer nodig is en dan niet meer gebeurt? Dat vanaf dat moment die specifieke ontvangers misschien wel beter tot goed draaien?

Nogmaals dit zijn speculaties. Maar als dit allemaal juist is dan is de oorzaak van de problemen gewoon bekend bij kpn. Het zou ook verklaren waarom de uitrol stug is doorgezet. En het zou ook verklaren waarom in dit topic zo weinig gereageerd wordt door de moderatoren.

Wellicht (of liever hopelijk) heb ik het mis. Maar dan laat een moderator het hier ongetwijfeld weten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:

Bij een herinstallatie op 5202 zie ik iets anders: Daarop wordt die oude software niet eerst geïnstalleerd...

Nu heb ik al maanden geen nieuwe versie van de firmware geïnstalleerd op onze 5202 maar naar mijn weten wordt ook op de 5202 bij een "frisse start" eerst de oude firmware geladen. 

Dit kan waarschijnlijk ook niet anders omdat het zou kunnen zijn dat er nog een 1853 op de aansluiting geregistreerd staat waardoor het oude IPTV platform nog actief is.

Overigens denk ik niet dat het issue daar gezocht moet worden immers dan zou de 8001 ook getroffen moeten zijn maar die is net zo snel als de 5202.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:

Ik had gisteren ook weer een aantal keer grijze blokjes in beeld op Veronica. Paar dagen terug op de 2260 ook.

Het is sporadisch, maar dacht dat dit inmiddels verholpen was.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Nu heb ik al maanden geen nieuwe versie van de firmware geïnstalleerd op onze 5202 maar naar mijn weten wordt ook op de 5202 bij een "frisse start" eerst de oude firmware geladen. 

Dit kan waarschijnlijk ook niet anders omdat het zou kunnen zijn dat er nog een 1853 op de aansluiting geregistreerd staat waardoor het oude IPTV platform nog actief is.

Overigens denk ik niet dat het issue daar gezocht moet worden immers dan zou de 8001 ook getroffen moeten zijn maar die is net zo snel als de 5202.

Hier wordt op de 5202 écht niet eerst de “oude” software geïnstalleerd. Of het moet zó snel gebeuren dat het niet zichtbaar is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 23 december 2020

• Topper
  • 24 reacties
  • 23 december 2020

Zie net dat mijn eerste feedback over dit nieuwe menu alweer 2 jaar oud is.

Je zou verwachten dat je na 2 jaar wel went aan de matige performance van dit menu maar dat is niet zo.

Elke keer de tv opstarten is een irritante ervaring. Zelfs snel even doorschakelen naar Netflix duurt langer en langer. Ik heb nu een nieuwe router (V12) en 1000/500. Wie weet dat dat iets helpt.

Met een beetje moeite kan je het ook positief zien: je gaat vanzelf minder tv kijken. 

peter-keetfm
Wijsgeer

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

peter-keetfm
Wijsgeer
HesselW schreef:

Je zou verwachten dat je na 2 jaar wel went aan de matige performance van dit menu maar dat is niet zo.

Elke keer de tv opstarten is een irritante ervaring. Zelfs snel even doorschakelen naar Netflix duurt langer en langer. Ik heb nu een nieuwe router (V12) en 1000/500. Wie weet dat dat iets helpt.

Met een beetje moeite kan je het ook positief zien: je gaat vanzelf minder tv kijken. 

dit menu is geen 2 jaar oud

Veenendaal6
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 10 reacties
  • 23 december 2020

Als ik hier de verhalen lees, mag ik nog van geluk spreken. Alleen het opstarten en het openen sluiten van het menu/de gids duren langer dan gebruikelijk. Zappen gaat als anders. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 23 december 2020

we hadden begrepen dat het bekend is dat met afstandsbediening de TV gids of opnames kiezen traag werkt en dat hieraan gewerkt wordt. We merken echter dat het steeds (hinderlijk) trager wordt. Graag bericht wanneer dit wordt opgelost of wat wij zelf kunnen doen om dit te verhelpen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Topper
  • 17 reacties
  • 23 december 2020
Katana321 schreef:

Tjonge, KPN geeft niet eens aan wanneer in 2021 het probleem wordt opgelost. Blijkbaar hebben ze nog geen idee hoe dit te fixen...

• Topper
  • 17 reacties
  • 23 december 2020
Baalt van KPN schreef:

Wordt vanwege het bekende probleem (trage tv ontvanger) door de chat helpdesk naar dit forum verwezen. Helpt niet bij het oplossen van het probleem. Frustrerend en krijg niet het idee dat het KPN veel interesseert. Jammer

Minachting van de klant...

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 23 december 2020
peter-keetfm schreef:

mensen die nog een beetje door de feestdagen willen komen met een “iets” sneller tv gids

voor dat je tv gaat kijken even de schakelaar op de achterkant uit en aan

dan even een herstart (paar minuten) dan heb je weer een iets sneller tv gids

(2260) ontvanger

Klopt. Moest hier twee dagen terug een reset doen omdat de prime video app niet meer wou opstarten. Daarna was de gids terug naar een flitsende 3 seconden, dat was eerst ongeveer 8-10.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 23 december 2020
peter-keetfm schreef:
HesselW schreef:

dit menu is geen 2 jaar oud

Toen hebben ze dacht ik wel het pluspakket menu aangepast, maar dat had hier geen invloed op de snelheid

• Slimmerik
  • 83 reacties
  • 23 december 2020

Jammer te lezen dat er dit jaar geen update komt om het probleem te verhelpen, wel te begrijpen, niet klantvriendelijk. Nu was ik al bezig om mijn mailadres om te zetten naar een algemene om makkelijker over te stappen. KPN zal echt niet arm worden dat ik vertrek maar ze zien mij voorlopig niet terug, hoe goed een aanbieding ook zal zijn. En natuurlijk zijn andere providers ook niet perfect maar het is het proberen waard. Fijne dagen allemaal.