Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475555 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2020

Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. 

@Erik_, Hoe zit het met de uitspraken die door klantenservice gedaan worden?

Daar wordt een blijkbaar een datum van 19 januari genoemd.

Dat klopt niet. Precieze datum voor de uitrol is nog niet bekend. Wel verwachten we rond die tijd duidelijkheid te hebben over wat de datum wel is. En natuurlijk communiceren we de datum hier zodra we hem hebben.

En wij maar klagen dat er geen reactie komt van KPN.

En dan komt er reactie... Blijkt dat jullie nog geen flauw idee hebben hoe en wanneer het probleem opgelost moet worden.

Mensen dit duurt voor sommigen al een half jaar en gaat nog wel even duren. Verschrikkelijk zeg ongelooflijk. En dat terwijl er tijdens de eerste uitrol al meldingen kwamen dat er problemen waren. 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Er staan al zoveel klachten hier dus deze kan er ook nog wel bij. 

wij hebben ook een VIP2952 

Wat een ongelooflijk trage tv gids!! Soms bevriest het beeld gewoon. Dan komt de gids er niet helemaal door en blijft beeld blauw. Wachten of anders de stekker er weer uit en opnieuw opstarten. 

Ongelooflijk dat de update zolang duurt. 

Waarom niet gewoon bij oude blijven toen deed de tvgids het prima. Nieuwe dingen zijn niet altijd beter. 

Duur betalen en waardeloos product krijgen en dat met 3 tv ontvangers. 

Stuur iedereen gewoon 3 allernieuwste kastjes die wel normaal doen. 

Nog maandje bekijken en anders overstappen. 

• December 29, 2020

Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. 

Dat klopt niet. Precieze datum voor de uitrol is nog niet bekend. Wel verwachten we rond die tijd duidelijkheid te hebben over wat de datum wel is. En natuurlijk communiceren we de datum hier zodra we hem hebben.

@Erik, ik heb je ook een rechtstreeks bericht gestuurd. Nogmaals wil je mijn account z.s.m. verwijderen!?

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Hier ook na de laatste update… het is niet te doen zo traag. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2020

@Erik_ Dan is natuurlijk wel de vraag waarom en hoe de klantenservice (dat toch het officiële kanaal van kpn is en tevens de eerste plek waar klanten met problemen terechtkomen) die datum communiceert. Ik neem aan dat jij dit terugkoppelt naar die afdeling?

En niet alleen bij de telefonische helpdesk wordt er zomaar wat geroepen, als ik op de facebook-pagina van KPN kijk (waar het overigens ook klachten regent), dan zie ik de volgende reactie van een KPN-medewerker:

Elke klacht is een klacht teveel. Onze technici zijn dan ook bezig met nieuwe software die alle problemen moet oplossen. Ik kan je geen datum geven, maar die verwachten we op zeer korte termijn bij klanten geïnstalleerd te krijgen, zodat al deze problemen worden opgelost. Excuses voor al het ongemak.

Ik wil niet muggenziften of zo maar als ik lees “op zeer korte termijn” dan denk ik aan iets anders dan ergens na 19 januari.

Erik, je mag dus ook gaan terugkoppelen bij de facebook-afdeling van jullie…

Overigens vind ik het wel positief dat op facebook dan wel excuses gemaakt wordt. Misschien een idee om onderhand eens een officiële mail naar alle itv-gebruikers te sturen met daarin: excuses, stand van zaken, wat de acties zijn, verwachte oplostermijn. Ik denk dat het veel scheelt in boosheid en frustraties van jullie klanten.

Zelfs ik word onderhand een beetje zenuwachtig van het uitblijven daarvan.

Dalmulder
Topper
  • Topper
  • December 29, 2020

Instellingen

Het instellingenmenu is inhoudelijk niet veel veranderd. Maar wel is het qua weergave aangepast aan de nieuwe look.

Standby is de nieuwe naam voor de Energiegebruik instellingen. Het enige wat daarin veranderd is, is dat er geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen radio en tv bij het kiezen van de tijd voordat de ontvanger automatisch op standby gaat. 

Beeldscherm is de nieuwe naam voor de Beeldscherm & Kwaliteit instellingen.

Onder Geluid wordt, voor de 5202 tv-ontvanger, extra informatie gegeven hoe Dolby Atmos te gebruiken.

Bij Systeem vind je de verschillende opties om de tv ontvanger te resetten.

Hulp, tenslotte, bevat tips en een QR-code naar de website met meer informatie:

Kinderslot

Net als in het oude menu staan hier de mogelijkheden om kinderslot in te stellen. Nieuw is een extra setting Erotiek verbergen op dit apparaat. Als deze instelling op Ja wordt gezet, dan worden erotische kanalen en films automatisch verborgen op deze tv-ontvanger, los van de overige Kinderslotinstellingen van het account. Dit geeft de mogelijkheid makkelijker erotiek te verbergen, terwijl wel, bijvoorbeeld, Goede Tijden Slechte Tijden kan worden gekeken.

Kinderslotinstellingen

Afstandsbediening

Voor de 5202 en 8001 tv-ontvanger is er een aparte sectie in de instellingen, om de BlueTooth afstandsbediening in te stellen.

Afstandsbediening instellen op de 8001

Afstandsbediening instellen op de 5202

Bij mij ontbreekt deze menuoptie. Alle andere instellingsopties zijn er wel. Hoe kan ik nu toch koppelen met mijn tv?

Vr.gr.

Edward

Mijn tv ontvanger is heel erg traag. Qua tv gids duurt te lang voordat de tv gids te voorschijn komt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Jadoei
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Nou mooi dan..maar wel t abonnement  elke keer verhogen 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Sinds het nieuwe menu is geinstalleerd heb ik de volgende ergenissen .

als ik tv gids aanklik duurt het zeker 9 seconden voor ik beeld heb zonder tekst . tekst na 15 seconden.

als ik iets opneem en terug naar gids klik na 2x klikken 15 seconden. (waarom niet direct naar gids terug.)

Ligt dit aan mijn gloednieuwe tv ( 2 maanden oud ) ?

Of aan de wat oudere randaparatuur ?

Graag zsm reactie van kpn.

Jadoei
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Sinds het nieuwe menu is geinstalleerd heb ik de volgende ergenissen .

als ik tv gids aanklik duurt het zeker 9 seconden voor ik beeld heb zonder tekst . tekst na 15 seconden.

als ik iets opneem en terug naar gids klik na 2x klikken 15 seconden. (waarom niet direct naar gids terug.)

Ligt dit aan mijn gloednieuwe tv ( 2 maanden oud ) ?

Of aan de wat oudere randaparatuur ?

Graag zsm reactie van kpn.

Hier precies hetzelfde..word er doodmoe van...toch maar terug naar ziggo🤔

• December 29, 2020

Arcadyan HMB2260 zijn uit het jaar 2015 dus zijn ze aan vervanging toe kom op naar Ziggo is ook niks kpn moet niet zo moeilijk doen geeft gewoon  2 nieuwe TV kastjes aan trouwe klant 😡

ja als je de nieuwe heb 5202

wjb
Wijsgeer
  • December 29, 2020

Arcadyan HMB2260 zijn uit het jaar 2015 dus zijn ze aan vervanging toe kom op 😡

Die kunnen nog prima mee hoor, dat is echt het issue niet.

Mijn ZTE ZXV8001 komt uit 2016, is die volgend jaar dan ook aan vervanging toe?

Overigens denk ik dat de ZXV8001 eerder het veld zal moeten ruimen dan de HMB2260.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Beste KPN.

Wij hebben 2 Arris VIP2952 tv ontvangers. En sinds de nieuwe interface, zijn de menu's en vooral de tvgids heel erg traag tot vervelend aan toe. Nu lees ik diverse berichten over updates. Zijn deze updates voor een verbeterde interface al gedaan of moeten we daar nog op wachten?

Mvg

Bryan Westerveld

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

waarom duurt het heel lang om je tv gids te laden , en weer terug in je gewone scherm te komen ?

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • December 29, 2020

Beste KPN.

Wij hebben 2 Arris VIP2952 tv ontvangers. En sinds de nieuwe interface, zijn de menu's en vooral de tvgids heel erg traag tot vervelend aan toe. Nu lees ik diverse berichten over updates. Zijn deze updates voor een verbeterde interface al gedaan of moeten we daar nog op wachten?

Mvg

Bryan Westerveld

Ik heb gelezen dat deze helaas niet meer dit jaar worden uitgerold.

Laten we hopen dat begin 2021 alles weer werkt zoals het behoord te werken. 

T.Heelsum
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Het schakelen tussen afstandsbediening en Sony -tv is opeens, sinds een paar weken, veel trager geworden; vooral het schakelen vanuit de gids. Het duurt soms 8 seconden voor er gereageerd wordt, bijzonder ergerlijk. 

Ik zag wat reacties van 2 jaar geleden maar mss is er inmiddels meer inzicht gekomen? Je zou daardoor toch het overschakelen naar glasvezel overwegen...:-)

Admin: bericht verplaatst naar lopend topic

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Beste KPN.

Mvg

Bryan Westerveld

Dus het is een bekend probleem en word aan gewerkt om de trage interface volgend jaar te verbeteren als ik het zo goed begrijp?

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Wat een ellende die update. We moeten kunnen eisen dat KPN dit in een afzienbare korte tijd gaat herstellen, anders ga ik toch echt die overstap maken. Het wachten, drukken, opnieuw instellen en resetten ben ik heel erg moe en dat is het gedoe met overstappen mij meer dan waard.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2020

Beste KPN.

Mvg

Bryan Westerveld

Dus het is een bekend probleem en word aan gewerkt om de trage interface volgend jaar te verbeteren als ik het zo goed begrijp?

Klopt. Verheug je er maar niet te veel op want dit duurt al een half jaar zonder vooruitgang

wjb
Wijsgeer
  • December 29, 2020

Hoi sinds de update heb ik op al mijn 4 tv boxen een super trage respons.

@HanstB, welk type TV ontvangers heb je dan?

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Beste KPN,

Sinds ook ik helaas verplicht ben moeten overgaan van Telfort naar KPN heb ik niets dan problemen. Eerst herstartte de TV ontvanger continu en laadde het TV menu heel langzaam. Ook moest ik om de haverklap het kinderslot herstellen. Ik heb van jullie een nieuwe Router/Modem ontvangen (Experia V10). Deze heeft het probleem niet opgelost. Daarna heb ik een nieuwe TV ontvanger (Arcadyan model HMB2260) en afstandsbediening ontvangen. Ook dit lost het probleem niet op. Meerdere malen “frisse start” en een fabrieksinstelling van Modem en TV ontvanger gedaan. Ook dit lost het probleem niet op. Wat mij wel opvalt is dat als je een frisse start met TV ontvanger doet en je daarna de software laat inladen dat de TV gids en het openen van een programma met kinderslot supersnel gaat. Als daarna de TV ontvanger aangeeft dat er een update is en deze geïnstalleerd wordt en je daarna de TV gids opent of een kanaal met kinderslot dat hij weer heeeeeel traag is, een ander probleem van de laatste weken is dat ik soms "blokken” in mijn beeld zie en dat het beeld dan hapert/stottert. Nu heb ik gelezen dat er een software update in januari zal aankomen. Deze wacht ik nog even af en zal dan kijken of het beter is geworden. Als dit niet het geval is zal ik helaas genoodzaakt zijn om een andere provider te zoeken want dit is niet waar ik voor betaal.

Mvgr.

Rpm.

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Ik las vanochtend op TotaalTV.nl over de traagheidsproblemen met het nieuwe menu.

Wij hebben daar ook al vanaf de introductie van het nieuwe menu last van.

We weten echter uit ervaring dat klagen niet helpt. Immers, als je een klacht hebt, dan kun je die kwijt op dit forum. Kunnen klanten lekker gallen naar elkaar en hoeft KPN niets te doen. Het blijft natuurlijk een oud staatsbedrijf.

Dus was het een kwestie van wachten tot de ergernis zo hoog oploopt dat we zouden overstappen naar een andere provider.

Maar nu las ik ook dat KPN meent dat het wel meevalt, omdat niet alle klanten er last van hebben, dus ik wil voor alle zekerheid via deze pagina 212 (!!!) even laten weten dat wij er ook last van hebben.

Zou het helpen ?

Een fijne dag nog,

Jan uit Zwolle

Piras_Enschede
Nieuwkomer

Het probleem van dat de TV-gids traag werkt is al eerder aangekaart lees ik, alleen in de topic zou het al 2 maanden geleden opgelost zijn maar ik merk dat het niet geholpen heeft.  het opstarten en uit de TV gids gaan duurt wel extreem lang.

hoe is het mogelijk dat dit probleem nog niet opgelost is? En wat kan de kijker eraan doen?

ligt het niet aan de ontvanger?

gaarne zie ik uw antwoord tegemoed .

vr. gr.

Alessandro

Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 29, 2020

Gelukkig schijnt dan toch echt de oorzaak van de traagheid gevonden te zijn. Want op de facebook-pagina van kpn schrijft een medewerker:

We weten wat de oorzaak is en zijn aan de oplossing bezig. 

Dat het tot in de 2e helft van januari zou moeten duren voordat de oplossing komt, zou kunnen betekenen dat het echt een grote ingreep is. Zou de software vanaf de bodem opnieuw geschreven moeten worden? Ik wacht in spanning af.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 29, 2020

Kijk eens aan. Volgens de KPN web site is die nieuwe software al klaar (‘met succes ontwikkeld’), wordt alleen nog niet uitgerold om ons tijdens de feestdagen ongestoord gebruik te laten maken van KPN tv. Dat geeft hoop! Vraag me alleen af waarom ze dit alleen maar op hun storingspagina neer gaan zetten en niet officieel, heel trots, gaan communiceren.