Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475558 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • December 29, 2020

Dit, qua ruwe datum, is dus net vanmiddag bekend geworden. Ik heb de melding in het startbericht van dit topic daarop aangepast.

Begrijp ik goed dat het dus ook nog wel eens begin januari zou kunnen gaan worden dat met de uitrol begonnen wordt?

wjb
Wijsgeer
  • December 29, 2020

En KPN maar beweren, dat updates altijd s’nachts gebeuren...

Firmware (NMC) updates gebeuren altijd 's nachts. Een update van de html kan ook bij het opstarten van een TV ontvanger doorgevoerd worden. Alleen als een TV ontvanger 's nachts niet bereikt kan worden kan ook een firmware update getriggerd worden bij het opstarten van een TV ontvanger.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Beste,

Ik heb nu al meer dan 2 jaar KPN en nooit problemen gehad - altijd snel internet en TV altijd gewerkt. Echter merk ik sinds een maand dat mijn TV-kastje erg traag reageert op de afstandsbediening. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• December 29, 2020

Firmware (NMC) updates gebeuren altijd 's nachts. Een update van de html kan ook bij het opstarten van een TV ontvanger doorgevoerd worden. Alleen als een TV ontvanger 's nachts niet bereikt kan worden kan ook een firmware update getriggerd worden bij het opstarten van een TV ontvanger.

Dat opstarten deed ie al vanzich zelf, zit je om bijv. 22:00u een film te kijken, gaat dat rotding ineens opnieuw opstarten, kun je wachten tot die balk weer 100% staat, en alles opnieuw geladen gaat worden..Ik weet niet wat KPN als s’nachts ziet, of ze kunnen geen klok kijken. 🤣🤣Nou, en dan afgelopen 10 December, zeker ook s’nachts? 😩

Maar uhh..Vinden ze het bij KPN niet eens hoog tijd, om ons als klanten, na 4 weken met bagger te hebben gezeten, want het is alweer verschoven naar Januari 2021, te gaan compenseren?? Vindt je dat zlef ook niet, let wel: Ik heb niet gevraagd om een ander mrenu structuur hé..Ik wordt er mee opgezadeld, net zoals velen met mij!

• Deelnemer
  • December 29, 2020

onze ontvanger reageert extreem traag, al weken. Soms hoor je al wel de geluiden van de zender waar je naar toe bent gegaan, maar staat de gids nog in beeld. we dachten dat een nieuwe afstandsbediening het zou oplossen, maar nee. echt irritant. we hebben een arris vip2952 V2.

Op mijn Arris vip2952 V2 krijgen ik na het kiezen van een zender in de programmagids meteen het geluid, maar pas na 7 seconden het beeld. En dat alles om wat hippe foto's en graphics in het menu? Mag de oude 'lean and mean' firmware weer terug aub? Waarom kan de gebruiker niet kiezen tussen de "basic" of "modern" interface?

• Deelnemer
  • December 29, 2020

‘Gewoon’ de zender op 76 laten staan en ab verstoppen.
Niks aan de hand 😅 

Netflix doet het ook beter rechtstreeks op m'n smart tv. Dus eigenlijk hebben we alleen internet-only nodig... Ik denk dat steeds meer mensen hiervoor gaan kiezen wanneer de digitale tv alleen ergernis geeft.

"Cord Cutting" wordt zo steeds aantrekkelijker. Internet, Netflix, Amazon Prime, NL Ziet en YouTube, keuze zat.

Jadoei
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Dat opstarten deed ie al vanzich zelf, zit je om bijv. 22:00u een film te kijken, gaat dat rotding ineens opnieuw opstarten, kun je wachten tot die balk weer 100% staat, en alles opnieuw geladen gaat worden..Ik weet niet wat KPN als s’nachts ziet, of ze kunnen geen klok kijken. 🤣🤣Nou, en dan afgelopen 10 December, zeker ook s’nachts? 😩

Maar uhh..Vinden ze het bij KPN niet eens hoog tijd, om ons als klanten, na 4 weken met bagger te hebben gezeten, want het is alweer verschoven naar Januari 2021, te gaan compenseren?? Vindt je dat zlef ook niet, let wel: Ik heb niet gevraagd om een ander mrenu structuur hé..Ik wordt er mee opgezadeld, net zoals velen met mij!

Idd...mss toch maar over naar ziggo!!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 29, 2020

4 weken?? I wish!

Is bij mij al zeker 5 maand.

• Deelnemer
  • December 29, 2020

onze ontvanger reageert extreem traag, al weken. Soms hoor je al wel de geluiden van de zender waar je naar toe bent gegaan, maar staat de gids nog in beeld. we dachten dat een nieuwe afstandsbediening het zou oplossen, maar nee. echt irritant. we hebben een arris vip2952 V2.

Op mijn Arris vip2952 V2 krijgen ik na het kiezen van een zender in de programmagids meteen het geluid, maar pas na 7 seconden het beeld. En dat alles om wat hippe foto's en graphics in het menu? Mag de oude 'lean and mean' firmware weer terug aub? Waarom kan de gebruiker niet kiezen tussen de "basic" of "modern" interface?

Laden van de tv gids of vanuit de gids, zonder van zender te veranderen, terug naar live tv kost ook steeds 7 seconden. Traaaaaaaaaaaaag

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Ik ga  nog terugverlangen naar mijn UPC (Ziggo) mediabox…

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 29, 2020

Heb vandaag een frisse start gedaan d.m.v. het menu van de tv ontvanger onder instellingen en ik moet zeggen dat de gids daarna sneller is geworden

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Ik had eigenlijk wel een email van KPN verwacht met excuses voor de trage ontvanger, met een aardige tegemoetkoming zoals een gratis zenderpakket...voor 10 jaar oid, of kwijtschelding van de facturen over 2020. Dat ze ons met een praktisch onhandelbare ontvanger laten zitten is te slecht voor woorden.

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Hoi sinds de update heb ik op al mijn 4 tv boxen een super trage respons.

@HanstB, welk type TV ontvangers heb je dan?

Hoi

Ik heb 4 x ARRIS 2017-10 VIO2952V2

En mijn router is ook een tijd geleden vervangen door een 10A dus die is ook niet het probleem.

Ik zou zeggen gezien de reacties een PRIO 1 voor dat iedereen weg loopt.

Hans

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Mijn twee TV ontvangers reageren vreselijk traag.

Aan het rode lichtje kan ik zien dat ze reageren op de afstandsbediening

maar de reactie (na tellen). 9 sec en soms 15 sec 

wat is er aan te doen?

heb al 4 keer gebeld, na veel beloftes nog niets uitgekomen!

al meerdere reset gehad,  snelheid meting gedaan door jullie, was prima,  nieuw ontvanger gekregen geen verandering ,  het geheel wordt nu erg vervelend, en zit nu serieus te denken om over te stappen naar een andere Provider.

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Mijn twee TV ontvangers reageren vreselijk traag.

Aan het rode lichtje kan ik zien dat ze reageren op de afstandsbediening

maar de reactie (na tellen). 9 sec en soms 15 sec 

wat is er aan te doen?

heb al 4 keer gebeld, na veel beloftes nog niets uitgekomen!

al meerdere reset gehad,  snelheid meting gedaan door jullie, was prima,  nieuw ontvanger gekregen geen verandering ,  het geheel wordt nu erg vervelend, en zit nu serieus te denken om over te stappen naar een andere Provider.

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Hoi

Heb net aan de hand van de berichten hier de voeding uit mijn ontvanger gehaald, daarna het systeem opnieuw geladen en nu werkt het inderdaad een stuk sneller.

Dus iedereen met een ARRIS 2017-10 ViP2952 V2 kunnen het proberen met stekker er 30 seconden eruit en nieuwe software laden. De respons is nu acceptabel

• Helper
  • December 29, 2020

Hoi

Heb net aan de hand van de berichten hier de voeding uit mijn ontvanger gehaald, daarna het systeem opnieuw geladen en nu werkt het inderdaad een stuk sneller.

Dus iedereen met een ARRIS 2017-10 ViP2952 V2 kunnen het proberen met stekker er 30 seconden eruit en nieuwe software laden. De respons is nu acceptabel

Tot morgen!

(dan kun je het dus weer opnieuw doen want dan is de traagheid terug)

Is toch ook geen manier van doen lijkt me, dagelijks de hele boel resetten ..en waarvoor? KPNs prutswerk?

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Ik kom er nu pas achter waar de traagheid vandaan komt. Het is echt irritant. Heb al batterijen van afstandsbediening verwisseld, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Niet dus.

Wij zijn trouwens al een paar jaar gewend dat we er opeens uitgegooid worden. You Tube loopt meerdere keren per week vast. Netflix ook regelmatig. We moeten dus al een paar jaar wekelijks het kastje meerdere keren resetten. Is ook niet normaal lijkt mij. Ik denk dat het tijd wordt andere opties te overwegen. Het abonnement is echt duur en dan mag je wel goed werkend spul verwachten.

Zou het niet leuk zijn dat KPN als goedmakertje bijv iedereen 10 gratis films geeft? 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 29, 2020

Ik kom er nu pas achter waar de traagheid vandaan komt. Het is echt irritant. Heb al batterijen van afstandsbediening verwisseld, omdat ik dacht dat het daaraan lag. Niet dus.

Wij zijn trouwens al een paar jaar gewend dat we er opeens uitgegooid worden. You Tube loopt meerdere keren per week vast. Netflix ook regelmatig. We moeten dus al een paar jaar wekelijks het kastje meerdere keren resetten. Is ook niet normaal lijkt mij. Ik denk dat het tijd wordt andere opties te overwegen. Het abonnement is echt duur en dan mag je wel goed werkend spul verwachten.

Zou het niet leuk zijn dat KPN als goedmakertje bijv iedereen 10 gratis films geeft? 

Nee. Ik kijk geen films. Bovendien is dat natuurlijk niet genoeg. Flinke financiële tegemoetkoming is m.i. veel beter op z'n plaats.

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Financiële tegemoetkoming is natuurlijk het beste voor iedereen, maar ik vrees dat dat er niet in zit.

Wat werkt wel goed? Ook herinnering aanzetten doet het af en toe niet. Niet alleen de nieuwe gids is traag, ook de oplossing van kon.  Dit word ergerlijk!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Sinds twee weken werken de KPN menu’s zeer traag ! Moet steeds een aantal seconden wachten voor het volgende menu.

Ik lees nu dat probleem al een langere tijd speelt, vooral sinds de laatste update.

KPN , wat is hier aan de hand ?

Wanneer wordt dit opgelost, dit probleem doet zich op twee door mij gebruikte tv’s voor.

Boob
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • December 29, 2020

Heb vandaag een frisse start gedaan d.m.v. het menu van de tv ontvanger onder instellingen en ik moet zeggen dat de gids daarna sneller is geworden

ik heb ook bij beide ontvangers een “frisse start” gedaan, en inderdaad  toen sneller, echter ‘n paar dagen later is de traagheid weer terug.

Dus het heeft geen effect. 

• Nieuwkomer
  • December 29, 2020

Wat ik waardeloos vind is het schakelen van een programma naar de andere. Gids komt pas te voorschijn na 5 minuten en als je geluk hebt kan je ook je opgenomen programma,s terug zien. Na de nieuwe software is de lol er bijna vanaf.

Zag dat deze klacht veelal voorkomt.

Graag oude software terug

Admin: bericht verplaatst naar relevant topic

• Deelnemer
  • December 29, 2020

Het tv menu is bijzonder traag. Wij ergeren ons er kapot aan. Ik heb alles gedaan dat mogelijk is, aan/uit zetten, software opnieuw installeren, frisse start etc. Op de website staat veel informatie over updates die moeten komen maar onduidelijk is of dat de update is die weer is teruggedraaid, en een nieuwe update moet komen.

Wij zijn er wel klaar mee. Ik betaal 1100 euro per jaar voor een abonnement en ik verwacht een goede performance. Ik begrijp dat KPN technisch geen oplossing heeft en vraag KPN om reductie van het abonnementsgeld tot het moment dat dit opgelost is. Ook wil ik graag horen hoe lang deze ellende nog gaat duren, ik oriënteer me op een andere provider en overweeg om over te stappen op caiway als het te lang duurt.