Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 30 december 2020

Dus.….ongestoord heeft naar het schijnt een andere betekenis bij KPN.

Je moet het maar durven te formuleren zoals het er staat.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 30 december 2020
SledgehammerNL schreef:

Maar waarom wordt 19 januari dan via diverse kanalen gecommuniceerd? Dat schept toch alleen verwarring en nog meer ontevredenheid bij de klant? Waarom lukt het KPN niet om intern te communiceren? Als je dat intern al niet voor elkaar krijgt dan worden er alleen tegenstrijdige berichten de wereld in gestuurd. Regel dit nou eens gewoon….als dat al niet lukt dan is het nog erger dan dat ik dacht..

@SledgehammerNL  Ik ben het helemaal met je eens. Ik snap echt dat het soms/vaak moeilijk is om in een groot bedrijf (met veel afdelingen) de zaken goed te communiceren. Maar mijn ervaring is dat dat toch echt mogelijk is. Het is gewoon een kwestie van over de grenzen van je eigen toko heen werken.

Als moderatoren hier lezen dat bij de telefonische helpdesk dingen worden gezegd die niet kloppen, dan moeten zij dat neerleggen bij de leidinggevende van die telefonische helpdesk. Als het goed is, gaat die leidinggevende daar mee aan de slag en zorgt ervoor dat dat niet meer gebeurt. Soms gaat zoiets niet zomaar goed. Daarom is het belangrijk dat de moderatoren na een paar dagen even bij die leidinggevende checken of er al iets mee gedaan is en zo ja wat.

Hier ligt dus een edele taak voor @Bart_Z 

• 0 reacties
  • 30 december 2020
SledgehammerNL schreef:
Bart_Z schreef:

19 januari is geen zekerheid: 

De update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar (2020) niet meer worden uitgerold. Dit zal nu in januari 2021 gaan plaatsvinden. De precieze datum is nog niet bekend. Zodra we die wel weten zullen we dat hier natuurlijk melden.

Maar waarom wordt 19 januari dan via diverse kanalen gecommuniceerd? Dat schept toch alleen verwarring en nog meer ontevredenheid bij de klant? Waarom lukt het KPN niet om intern te communiceren? Als je dat intern al niet voor elkaar krijgt dan worden er alleen tegenstrijdige berichten de wereld in gestuurd. Regel dit nou eens gewoon….als dat al niet lukt dan is het nog erger dan dat ik dacht..

Hoe kun je nu communiceren, als eenieder met een laptopje thuis zit, allemaal wat op knopjes zitten te drukken, en vaak niet eens weten wat ze aan het doen zijn. De managers zitten massaal thuis, er is geen enkel teamverband mogelijk in deze tijd..Als je denkt dat je naar een helpdesk belt heb je het goed mis, dat kan ook onmogelijk in deze tijd, je belt met één persoon, bel je tien keer, dan heb je wél kans, tien verschillende personen aan de lijn te krijgen..In deze moeilijke tijden, hadden ze simpelweg met hun fikken van het oude menu moeten afblijven, zo simpel is het. Dit speelt al een half jaar, en de klapper kwam op 10 december! Degenen die het hier nog goed zitten te breien, hebben allemaal een VIP 5202 staan, of hebben een of andere 'test’ rol bij KPN...wjb heeft waarschijnlijk aandelen KPN...Ik ben er i.i.g goed ziek van nu! Let wel: Ik betaal wel per jaar zo'n 1200 euri hé ! Dan mag je toch wel iets beters geleverd krijgen, als onzinnige praat hier! Waar zitten de hogere heren managers??Wordt eens wakker!😡😷

• Topper
  • 14 reacties
  • 30 december 2020

Heb model arcadyan HMB2260. Up-date zou al uitgerold zijn. Merk hier niets van. TV menu is zeer TRAAG geworden

graag een reactie.

m.vr.groet.

Theo

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 30 december 2020
Anneke-Anna schreef:

Die tekst beloofd van alles, maar of we er blij van gaan worden? Er staat een nieuwe software versie klaar die in ieder geval met succes is ontwikkeld. Wat betekent dat? Ze hebben het klaar gezet om eens te kunnen proberen, maar of die gaat werken? Dat lijkt nog niet zeker. Of misschien moeten de servers ook nog een update krijgen of er moeten nog wat servers bijgezet worden zodat niet weer het hele netwerk plat ligt straks? Hele vage tekst waar je alle kanten mee op kunt…

• 0 reacties
  • 30 december 2020
Anneke-Anna schreef:

Ja, de verantwoordelijken zitten allen al te genieten op de bank, met hun VIP 5202 ongestoord te kijken,nieuw menuutje voor ze,en alle anderen kunnen inderdaad ‘ongestoord’ gestoord gaan worden door een rete trage tv ontvanger, als je geluk hebt kun je nog wat zien….En bellen, jongens het heeft echt geen zin, ze trekken gewoon een potje voicerecorders open..Ik zet hier mijn hele fijne satreceiver met veel 4K content maar aan..Kijk ik wel naar Sat1 morgen...Houdoe en bedankt!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 30 december 2020
Anneke-Anna schreef:

Maar @Anneke-Anna het klopt toch helemaal wat daar staat. Je kunt ongestoord tv-kijken… mits je niet op de Gids drukt, mits je niet het menu opent, mits je 'm op hetzelfde kanaal laat staan. En zo zijn er nog een paar meer mitsen, geloof ik.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 30 december 2020
Katana321 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Maar @Anneke-Anna het klopt toch helemaal wat daar staat. Je kunt ongestoord tv-kijken… mits je niet op de Gids drukt, mits je niet het menu opent, mits je 'm op hetzelfde kanaal laat staan. En zo zijn er nog een paar meer mitsen, geloof ik.

Precies dat ;-) 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Ceessie35 schreef:

De managers zitten massaal thuis, er is geen enkel teamverband mogelijk in deze tijd..

Thuiswerken is het nieuwe normaal en er zijn zelfs bedrijven die kantoorruimte zullen gaan afstoten omdat thuiswerken eigenlijk best goed gaat. Je zult zien dat men bij veel dienstverlenende bedrijven in de toekomst nog maar één max. twee dagen per week op kantoor zal zijn.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ook bij XS4ALL suggereert men dat half januari de update uitgerold wordt. Communicatie blijft een dingetje binnen de KPN-club..

• 0 reacties
  • 30 december 2020
Katana321 schreef:
Anneke-Anna schreef:

Maar @Anneke-Anna het klopt toch helemaal wat daar staat. Je kunt ongestoord tv-kijken… mits je niet op de Gids drukt, mits je niet het menu opent, mits je 'm op hetzelfde kanaal laat staan. En zo zijn er nog een paar meer mitsen, geloof ik.

Ja, de belangrijkste 'mits’ is deze: Zet 'm uit, stekker er uit, klaar! Dan kun je ongestoord verder..Mogelijk volgend jaar wel ergens opgelost? We gaan sat kijken, en streamen, internet only...🥳🥳

• Topper
  • 10 reacties
  • 30 december 2020

Ik sluit me bij alle klachten aan! Ook bij mij een heel langzame tv gids, opnames die niet willen laden, zoveel foutmeldingen!!! Kom ajb met een snelle software update, als het niet snel wordt geregeld ga ook ik bekijken of ik naar een andere provider ga overstappen en dat na zoveel jaar tevredenheid metkpn. Erg jammer!!!

• 0 reacties
  • 30 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

De managers zitten massaal thuis, er is geen enkel teamverband mogelijk in deze tijd..

Thuiswerken is het nieuwe normaal en er zijn zelfs bedrijven die kantoorruimte zullen gaan afstoten omdat thuiswerken eigenlijk best goed gaat. Je zult zien dat men bij veel dienstverlenende bedrijven in de toekomst nog maar één max. twee dagen per week op kantoor zal zijn.

Dát hebben we al gemerkt: Bel je voor een vrij normale vraag, zoals een steeds weer uitvallende iptv ontvanger,valt ineens je vaste telefonie uit, valt je interactieve tv uit, valt je modem uit, wordt je niet eens verteld wat ze aan het doen zijn, dat mogen ze niet eens, maar ja, ze werken thuis hé, dan gebeurd alles lekker ongecontroleerd, is er geen teamleider, is er geen leidinggevende in de buurt, hup,druk maar ergens op jongens, kan ons het schelen, er wordt niet meer in teamverband gewerkt, en dát weten we nu onderhand wel, ik snap wel, waarom men een datum geprikt heeft ergens op of na 19 Janauri: Dan kunnen ze (mogelijk) de koppen weer bij elkander steken,om dit ontstane probleem SAMEN op te gaan lossen bij KPN: In teamverband, ná de lockdown i.v.m Coronamaatregelen...Jij praat echt alles goed wjb, volgens mij heb jij toch wel een enorme band met KPN, helaas is dat thuiswerken ‘nieuwe norm’ niet in alle gevallen gunstig, bij ASML begrijpen ze het beter..

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 30 december 2020

Misschien een optie om het oude-oude-menu terug te zetten, licht bij te werken en te accepteren dat veel gebruikers niet op de nieuwe - vaak visuele - zaken zaten te wachten … 

In mijn glasvezel-reis van Lijbrandt via Telfort naar KPN is het er niet echt beter op geworden. Toch maar eens kijken nasr andere aanbieders?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 30 december 2020
Trebor65 schreef:

Misschien een optie om het oude-oude-menu terug te zetten, licht bij te werken en te accepteren dat veel gebruikers niet op de nieuwe - vaak visuele - zaken zaten te wachten … 

In mijn glasvezel-reis van Lijbrandt via Telfort naar KPN is het er niet echt beter op geworden. Toch maar eens kijken nasr andere aanbieders?

Waarom lezen mensen niet een keer. Is al tientallen keren gevraagd.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 30 december 2020
Ceessie35 schreef:

maar ja, ze werken thuis hé, dan gebeurd alles lekker ongecontroleerd, is er geen teamleider, is er geen leidinggevende in de buurt, hup,druk maar ergens op jongens, kan ons het schelen,

Jij hebt wel een heel ouderwetse kijk op het arbeidsproces. Zo werkt het natuurlijk niet.

• 0 reacties
  • 30 december 2020
jimny schreef:

Heb vandaag een frisse start gedaan d.m.v. het menu van de tv ontvanger onder instellingen en ik moet zeggen dat de gids daarna sneller is geworden

En nu Jimny , ± 22 uur later , nog steeds sneller ?

Heb dit al ?? keren gedaan maar helaas is dit , bij mij dan , maar van korte duur.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 30 december 2020

Op dit moment is het KPN tv menu erg traag. Uit alle reacties op internet begrijp ik dat dat niet alleen bij ons is.

Geen probleem verder en we lopen niet weg bij KPN, zijn verder best tevreden!

Wel zou ik willen weten of en zo ja wanneer dit wordt opgelost.

vriendelijke groet,

Aad

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 30 december 2020

Instellingen > TV Menu  heet het item. Voordat er mensen melden dat ze die optie niet hebben in ‘Instellingen’

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 30 december 2020

Het systeem is nog steeds heel traag wordt het nog opgelost

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1869 reacties
  • 30 december 2020

@jc-1954 de gids is t.o.h. nog steeds sneller dan voorheen, half uurtje geleden liep de ontvanger vast en d.m.v. de schakelaar uit en aanzetten  werd opnieuw firmware geladen, waar dat nu weer vandaan komt is mij een raadsel

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 december 2020
MariusTEL schreef:
martin66 schreef:

Het menu is vooral erg traag geworden, voor deze update (bij Telfort) nooit problemen met snelheid etc., maar nu duurt het allemaal erg lang of reageert het menu zelfs helemaal niet.
Daarnaast al een aantal keren Netflix spontaan afgesloten waardoor ik opnieuw moet in loggen, weet alleen niet  of de oorzaak van dat probleem bij KPN of Netflix ligt.

De problemen met menu, Gids etc liggen niet aan de overgang van Telfort naar KPN maar aan de vrijwel gelijktijdige uitrol van nieuw ontwikkelde software op de TV-ontvangers en de daaraan gekoppelde achtergrond infrastructuur. Dit is (zoals uit 216 pagina's “ellende” weergave mag blijken) niet helemaal goed gegaan. Nu een ruime 4 maanden later is de puinhoop voor velen écht GIGA, maar KPN heeft aangekondigd dat men weet waar het aan ligt en dat er in januari 2021 nieuwe software uitgerold gaat worden. We moeten maar hopen dat dit alle problemen oplost.

Zo ook het door u genoemde probleem met Netflix. Wordt vaak genoemd dat men eruit wordt gegooid. Ligt niet aan Netflix maar aan de KPN app. Als u een smartTV hebt raad ik u aan direct in te loggen op Netflix voor een stabiele verbinding want de KPN omweg brengt heel vaak problemen met zich.

Het is ook een toevallige samenloop van omstandigheden en erg vervelend.
De kwaliteit is verder goed, het is gelukkig geen Ziggo.
We gaan er maar van uit dat KPN de problemen binnen afzienbare tijd oplost.

Hollandse herder
Nieuwkomer

Waarom niet gewoon de oude gids terug zetten die was veel meer klantvriendelijk dan de nieuwe je moet meer handelingen doen voor je gedaan hebt wat je wilt. Of met spoed nieuwe apparatuur naar de klanten sturen. Ik zelf raak best wel gefrustreerd door de problemen. Dus kpn los het op heb jullie altijd aanbevolen maar op dit moment zal ik het niet meer doen.

*admin: samengevoegd met het centrale topic

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 30 december 2020

Nieuwe klanten, die dus nieuwe apparatuur hebben, die hebben ook een trage gids. Niet altijd. Maar sommigen wel. Dus nieuwe apparatuur toesturen is zomaar geen oplossing. Sowieso vermoed ik dat KPN überhaupt niet eens zoveel nieuwe ontvangers op voorraad heeft om iedereen "even" een nieuwe ontvanger op te sturen.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 30 december 2020

@Erik_ 

Ik weet niet of het al eerder gemeld was bij jullie:

Maar als je Youtube via de VIP2952v2 wilt kijken, dan krijg je ook een bak “ellende” kado

• Opstarten is ontzettend traag, net zo traag als de gids starten, dus daar zal een link liggen
  • Het toetsenbord heeft ineens extra opties bij de klinkers gekregen, dus bv á/é/ü, maar helaas verschijnen die automatisch, gevolg….even snel wat aan klikken is er niet meer bij, want de balk blijft dan voor de medeklinkers staan en die kan je dan niet direct aan klikken, dit maakt het zoeken een heel stuk lastiger en langer….kan dat niet anders?