Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2

Ik denk (lees hoop) dat die slechte reviews van XS4ALL hetzelfde hebben als de bestaande KPN klanten met een Arris of een Arcadyan kastje. Hier op dit forum zitten ook XS4ALL klanten maar ook mensen die (wel) tevreden zijn. Deze tevreden klanten hebben m.i. allemaal een 5202 die het wel allemaal trekt.

Ben daarom per januari vertrokken naar XS4ALL als nieuwe klant, i.i.g. voor 1 jaar. Krijg dan ook een 5202 (heb het wel even nagevraagd maar die komen er). Ben dan ook nog de eerste 3 maanden goedkoper uit, sneller internet en een Fritzbox. Na 3 maanden wel iets duurder dan KPN maar over het eerste jaar gezien niet.

Na een jaar kunnen we weer evalueren.

Ik denk ook dat ze ongeveer nog zolang nodig hebben als ik dit terug kijk.…

Natuurlijk roepen ze dat de oplossing in zicht is maar komt waarschijnlijk weer een ander lijk uit de kast.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 31 december 2020

Waarom antwoord KPN hier eigenlijk niet?! Pagina's vol klachten en 0,0 response. Dat is eigenlijk nog veel pijnlijker. 

Ik hoorde gisteren vaan een vriend die gebruik maakt van de nieuwste receiver van kpn dat zelfs die de laatste tijd traag is. Zoals voor mij gezegd is het dus niet de hardware die problemen veroorzaakt maar de software. 

Ik ga er eigenlijk 'gewoon' vanuit dat wij als klanten een financiële vergoeding krijgen voor deze problemen. Voor 75 euro per maand verwacht je gewoon een steengoed product, niet deze bagger.

Offtopic: Aan de andere kant mogen we trouwens erg blij zijn dat we ons in dit landje zo ontzettend boos kunnen maken om het menu van een televisie ;)

• 0 reacties
  • 31 december 2020
pimboo schreef:

Waarom antwoord KPN hier eigenlijk niet?! Pagina's vol klachten en 0,0 response. Dat is eigenlijk nog veel pijnlijker. 

Ik hoorde gisteren vaan een vriend die gebruik maakt van de nieuwste receiver van kpn dat zelfs die de laatste tijd traag is. Zoals voor mij gezegd is het dus niet de hardware die problemen veroorzaakt maar de software. 

Ik ga er eigenlijk 'gewoon' vanuit dat wij als klanten een financiële vergoeding krijgen voor deze problemen. Voor 75 euro per maand verwacht je gewoon een steengoed product, niet deze bagger.

Offtopic: Aan de andere kant mogen we trouwens erg blij zijn dat we ons in dit landje zo ontzettend boos kunnen maken om het menu van een televisie ;)

Goedemorgen,

Ben niet boos,  maar wel ernstig teleurgesteld. Boos worden is niet goed voor je gezondheid. Wij als klanten lossen het samen gewoon op. Dat je wat doet als provider is tot daar aan toe, maar je laat de klanten niet in het ongewisse, en maar incasseren, dat kan gewoonweg niet, dat mag niet. Ik laat nog van mij horen, blijf gezond!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12971 reacties
  • 31 december 2020

Voor elk  probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

Alleen een hele goede jaarwisseling.

En hopen dat we allen snel weer een goede en snelle tv ontvanger hebben.

ik ben er geïrriteerd na de update j.l. 

Ik wil restitutie van mijn abonnement

Dit daar er geen goede info achtergrond aanwezig was bij de eerste medewerkers die ik gesproken heb. 

Ik werd steeds met het kluitje in het riet gestuurd.

Bij het laatste contact, blijkt dat er inderdaad heel veel aan de hand is. 

Dat er ergens!!!!!!!! IN JANUARI 2021 weer een nieuwe relais komt.

Tot die tijd is het frustratie.

Ik verwacht een grote compensatie…

Admin: samengevoegd

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Martijn en Lies schreef:

Ik denk (lees hoop) dat die slechte reviews van XS4ALL hetzelfde hebben als de bestaande KPN klanten met een Arris of een Arcadyan kastje. Hier op dit forum zitten ook XS4ALL klanten maar ook mensen die (wel) tevreden zijn. Deze tevreden klanten hebben m.i. allemaal een 5202 die het wel allemaal trekt.

Ben daarom per januari vertrokken naar XS4ALL als nieuwe klant, i.i.g. voor 1 jaar. Krijg dan ook een 5202 (heb het wel even nagevraagd maar die komen er). Ben dan ook nog de eerste 3 maanden goedkoper uit, sneller internet en een Fritzbox. Na 3 maanden wel iets duurder dan KPN maar over het eerste jaar gezien niet.

Natuurlijk roepen ze dat de oplossing in zicht is maar komt waarschijnlijk weer een ander lijk uit de kast.

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van KPN naar XS4ALL en heb daar nog geen moment spijt van gehad. De gebruikte apparatuur van AVM werkt gewoon beter (althans bij mij) alhoewel dat tegenwoordig ook bij KPN zelf mogelijk is. Hier staan 2 stuks 5202 en ik heb inderdaad nergens last van. Dat neemt echter niet weg dat ik kritisch ben op wat de moeder (KPN) doet en dat is op dit moment niet best. 

Mijn gevoel en ervaring bij XS4ALL is in ieder geval dermate goed dat ik gisteren weer voor een jaar verlengd heb.

Forum|alt.badge.img+2
SledgehammerNL schreef:
Martijn en Lies schreef:

Ik ben een paar jaar geleden overgestapt van KPN naar XS4ALL en heb daar nog geen moment spijt van gehad. De gebruikte apparatuur van AVM werkt gewoon beter (althans bij mij) alhoewel dat tegenwoordig ook bij KPN zelf mogelijk is. Hier staan 2 stuks 5202 en ik heb inderdaad nergens last van. Dat neemt echter niet weg dat ik kritisch ben op wat de moeder (KPN) doet en dat is op dit moment niet best. 

Mijn gevoel en ervaring bij XS4ALL is in ieder geval dermate goed dat ik gisteren weer voor een jaar verlengd heb.

Fijn om te horen! Verder weinig goed nieuws.

Bevestigd ook mijn keuze, altijd fijn om dat van te voren te horen. Geeft helaas nog geen garanties....

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 31 december 2020

Je bent goedkoper uit door gewoon een KPN Hussel 4K abonnement te nemen met FRITZ!Box. Je bereikt dan precies hetzelfde als met een overstap naar XS4ALL.

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:

Je bent goedkoper uit door gewoon een KPN Hussel 4K abonnement te nemen met FRITZ!Box. Je bereikt dan precies hetzelfde als met een overstap naar XS4ALL.

Denk ik niet, voor 1 jaar althans. Heb straks ook 100mb ipv 50. Als ik dat via hussel doe krijg ik geen 3 maanden korting.…

Bovendien ben ik een weg ingeslagen, niet afwachtende wat er gaat komen. Afwachten is echt geen optie (meer).

Op den duur is het genoeg en moet er wat veranderen. Als je dan achteraf een mindere/duurdere keuze hebt gedaan dan zei dat zo. Dat is alsnog beter dan de huidige situatie.

• Helper
  • 111 reacties
  • 31 december 2020

Dus als je nog meer betaalt door xs4all te nemen dan is het wel goed? Is mijn 75 euro per maand niet genoeg dan? 

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 31 december 2020
Arco schreef:

Dus als je nog meer betaalt door xs4all te nemen dan is het wel goed? Is mijn 75 euro per maand niet genoeg dan? 

KPN heeft gezegd dat de oplossing al gereed is en dat deze in januari uitgerold zal worden. Een datum wordt daarbij formeel niet gegeven maar KPN zou mijns inziens wel gek zijn om daar niet volgende week al mee te beginnen. 

Het heeft dus weinig zin om over te stappen immers de problemen zullen eerder verholpen zijn dan dat zo'n overstap afgerond is.

Forum|alt.badge.img+2

Is zeker genoeg!

Ben met pluspakket en Ziggo nog iets meer kwijt.... Maar zoals gezegd, de eerste 3 maanden zijn een stuk voordeliger. Over het jaar heen gesmeerd valt de schade reuze mee, krijg ook korting van mobieltjes etc. En zit niet aan het duurdere hussel vast waar je dus niet de eerste 3 maanden korting krijgt. Dus zo dus niet duurder uit, sneller internet en snellere kastjes. 

En volgende week.... Moet ik nog zien.

Bovendien... Als ze het inderdaad hebben opgelost heeft XS4ALL dat ook.....

Kan iemand mij vertellen hoelang het nog gaat duren voordat de gids weer wat sneller is. 1 minuut voor het opstarten, maar ook 1 minuut om weer terug te gaan naar TV is ergerlijk.  Ik krijg ook helemaal geen respons van KPN van wat er aan de hand is. Voor KPN is het eenvoudig om alle klanten hierover te te berichten. Ik ben wel aan het kijken om over te gaan naar een ander.

Admin: samengevoegd

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 31 december 2020

Sinds het gedoe met de software update heb ik problemen met mijn box. Nu kreeg ik onlangs het bericht dat de update weer teruggezet werd. Hopend op betere functies bleek al snel dat de problemen zijn gebleven. Ik heb een super traag reagerende box. Vooral de gids en Netflix zijn drama. Wanneer kan ik ervanuit gaan dat ik weer normaal gebruik kan maken van mijn box?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22057 reacties
  • 31 december 2020

Dat wordt wel ergens in januari helaas.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
wjb schreef:

Technisch gezien misschien wel. Financieel bij mij zeker niet. Maar laten we niet ingaan op individuele afspraken en abonnementen 😉

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 december 2020

Ik ben werkzaam in de ICT en weet hoe dergelijke processen lopen. Als KPN een software update doorvoert dan is dit getest in een teststraat. Wat gaat er mis? De test representeert niet de echte (productie) omstandigheden waardoor in ons geval we met trage software opgescheept zitten. Wat zou KPN moeten doen? Feitelijk de situatie volledig terugdraaien. Is heel normaal. We noemen dit een rollback. KPN gaat ondertussen de software update fouten herstellen. Maar wat ik vermoed is dat KPN geen rollback meer kan uitvoeren. En dat is erg knullig en vooral amateuristisch. KPN heeft zijn interne ICT organisatie niet op orde. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Steerdwip schreef:

Ik ben werkzaam in de ICT en weet hoe dergelijke processen lopen. Als KPN een software update doorvoert dan is dit getest in een teststraat. Wat gaat er mis? De test representeert niet de echte (productie) omstandigheden waardoor in ons geval we met trage software opgescheept zitten. Wat zou KPN moeten doen? Feitelijk de situatie volledig terugdraaien. Is heel normaal. We noemen dit een rollback. KPN gaat ondertussen de software update fouten herstellen. Maar wat ik vermoed is dat KPN geen rollback meer kan uitvoeren. En dat is erg knullig en vooral amateuristisch. KPN heeft zijn interne ICT organisatie niet op orde. 

Ze kunnen inderdaad geen rollback uitvoeren. Alles is vervangen (behalve voor een paar Motorola ontvangers maar dat is tijdelijk).

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 31 december 2020

Onze interactieve TV is zeer traag. Ik wil een software update gaan doen maar dan vraagt de applicatie "weet u zeker dat u de huidige software wilt verwijderen?". De TV ontvanger zal herstarten. Mijn vraag is "wordt de software weer opnieuw geladen via het netwerk?

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1848 reacties
  • 31 december 2020

Het beste resultaat op dit moment is dat de tv ontvanger terug gaat naar de fabrieksinstellingen en vervolgens wordt dan de firmware online weer geinstalleerd

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2695 reacties
  • 31 december 2020
SledgehammerNL schreef:

Ze kunnen inderdaad geen rollback uitvoeren. Alles is vervangen (behalve voor een paar Motorola ontvangers maar dat is tijdelijk).

Maar dat betekent dat op dit moment nog steeds het oude itv-platform draait. Misschien op kleinere schaal, maar toch.

Het zou zomaar kunnen dat dat oude itv-platform ergens iets in de weg zit. Want waarom wordt op mijn 2952 eerst de oude software geïnstalleerd en daarna pas de nieuwe software? Zou het kunnen dat als het oude itv-platform definitief is afgeschakeld dat dan op mijn 2952 die oude software niet meer geïnstalleerd hoeft te worden? En dat daarmee de 2952 ook meteen soepeler/sneller gaat draaien?

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 31 december 2020
Katana321 schreef:

Want waarom wordt op mijn 2952 eerst de oude software geïnstalleerd en daarna pas de nieuwe software? 

Omdat jouw 2952 na een frisse start geen weet heeft van het abonnementsnummer en dus niet weet of jouw aansluiting op het oude danwel nieuwe platform aangesloten moet worden.

Katana321 schreef:

Zou het kunnen dat als het oude itv-platform definitief is afgeschakeld dat dan op mijn 2952 die oude software niet meer geïnstalleerd hoeft te worden? 

Zodra ook de 1853's voorzien zijn van het nieuwe menu en alle aanslutingen overgezet zijn zal bij een frisse start direct het nieuwe menu op jouw 2952 geïnstalleerd worden.

Katana321 schreef:

En dat daarmee de 2952 ook meteen soepeler/sneller gaat draaien?

Nee, dat eerst de oude firmware geïnstalleerd wordt heeft geen correlatie met de traagheid van het menu. Jouw 2952 zal weer soepel/snel werken zodra de nieuwe firmware (die klaar staat) uitgerold is.

• Helper
  • 111 reacties
  • 31 december 2020

Als de nieuwe firmware klaar staat, waarom dan toch niet uitrollen? 

KPN hult zich in stoïcijns stilzwijgen. Zo amateuristisch en eigenlijk nog steeds bureaucratisch denkende dat de klanten toch niet weg lopen... Ik ben al op zoek naar een betere combinatie met mobiel, dan zijn ze ons gelijk kwijt. Ze zijn te groot, te machtig geworden blijkbaar

wjb
Superuser
  • 74645 reacties
  • 31 december 2020
Arco schreef:

Als de nieuwe firmware klaar staat, waarom dan toch niet uitrollen? 

Dat is al meerdere keren vermeld in dit topic.

Onze afstandbediening is traag daarvoor heb ik al contact met de klantenservice opgenomen maar die vertellen doodleuk kan nog wel tot 19 jan of langer duren .  voor een probleem wat al minimaal 2 and speelt . er is zelfs een monteur geweest maar ook die krijgt het niet opgelost / het is een software probleem zeggen ze MAAR JULLIE PROBLEEM IS NU HET MIJNE AAN HET WORDEN .

en daar neem ik geen genoegen mee  !

dus denk ik dat het fair is om daar een schadevergoeding voor te krijgen ik betaal nu voor iets wat erg slecht werkt , (afstandbediening) traag en nog eens traag .

OK NOEM DIT GEEN KLANT VRIENDELIJKHEID. 

MAAR REAGEREN HO MAAR .