Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• 0 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Want waarom wordt op mijn 2952 eerst de oude software geïnstalleerd en daarna pas de nieuwe software? 

Omdat jouw 2952 na een frisse start geen weet heeft van het abonnementsnummer en dus niet weet of jouw aansluiting op het oude danwel nieuwe platform aangesloten moet worden.

Katana321 schreef:

Zou het kunnen dat als het oude itv-platform definitief is afgeschakeld dat dan op mijn 2952 die oude software niet meer geïnstalleerd hoeft te worden? 

Zodra ook de 1853's voorzien zijn van het nieuwe menu en alle aanslutingen overgezet zijn zal bij een frisse start direct het nieuwe menu op jouw 2952 geïnstalleerd worden.

Katana321 schreef:

En dat daarmee de 2952 ook meteen soepeler/sneller gaat draaien?

Nee, dat eerst de oude firmware geïnstalleerd wordt heeft geen correlatie met de traagheid van het menu. Jouw 2952 zal weer soepel/snel werken zodra de nieuwe firmware (die klaar staat) uitgerold is.

Je bent al een half jaar, 6 maanden is dat, aan het reageren en klagen, wjb, heb je zelf niet in de smiezen, dat na je vele tienduizenden reacties, er nog geen enkele verbetering is geweest,voor wat betreft dit topic, alleen maar verslechtering? Voorlopig zitten wij hier opgescheept met een menu waar we niet om hebben gevraagd, 2 traag werkende HMB 2260,vindt jij het normaal, dat klanten van een grote provider zoals KPN is, zo superlang op een oplossing moeten wachten, kijk, de moderatoren en jij, hebben allemaal makkelijk praten, jullie hebben goed aan jezelf gedacht met je verbeterde Arris VIP..Terecht een VIP. Dit debacle had allang opgelost dienen te zijn, let wel: Een grote landelijke storing, moet binnen no time opgelost zijn, waar zijn de heren verantwoordelijken nu?? Nogmaals: Ik heb dit in mijn werkverleden echt nooit gepikt, mijn werkverleden liegt er niet om! Landelijke TV storing, dat moet binnen de korst mogelijke tijd opgelost zijn, geen maanden!! Ik weet waar ik over praat.

• Helper
  • 111 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Arco schreef:

Als de nieuwe firmware klaar staat, waarom dan toch niet uitrollen? 

Dat is al meerdere keren vermeld in dit topic.

Niet door KPN, niet bevredigend. En als het mislukt ook geen volledige rollback, de klanten zitten met het probleem in plaats van KPN

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 31 december 2020

@Ruud Frieling

Goedemorgen !!! Je afstandsbediening is niet traag, maar de TV ontvanger.

Nieuwe firmware wordt als het goed is in Januari uitgerold dus nog ff geduld.

Er wordt dus keihard aan gewerkt.

Je zou wel eens je TV ontvanger spanningsloos kunnen maken en opnieuw laten inladen.

Dat wil ook nog wel eens vruchten afwerpen (voor een tijdje)

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Dit debacle had allang opgelost dienen te zijn, ...

Klopt, dit debacle had al lang opgelost moeten zijn en daarom pleit ik er ook voor om zo spoedig mogelijk die klaarstaande firmware uit te rollen. Dus zodra de feestdagen voorbij zijn direct beginnen met die uitrol.

Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • 616 reacties
  • 31 december 2020

En welke “schade” had je vergoed willen hebben vraag ik me af?

• 0 reacties
  • 31 december 2020

Als KPN zo zeker van hun zaakjes zouden zijn, hadden ze een geheel andere software versie allang kunnen uitrollen, als je niet zeker van je zaakjes bent, kun je het niet maken, om op uitgerekend de laatste dag van het jaar, net tegen een weekend aan, iets uit te gaan rollen, waarbij je grote kans loopt, dat er weer heel veel servers en receivertjes uit gaan vallen. Degenen die dit allemaal bedacht hebben, zitten al volop aan de oliebollen, en fijn kijkend met hun VIP ontvangertjes, kunnen wij vanavond lekker ‘ongestoord’ zappen, om het aftellen te gaan missen tijdens dat zappen, je moet net tegen 00:00 niet aan je receiver komen,of zappen, want dan mis je het e.e.a…..Nu ook maar hopen,dat we niet wederom hetzelfde te zien krijgen als op 10 December j.l, en dat je ontvanger niet allerlei vreemde meldingen gaat geven, zoals ‘’De tv ontvanger is teruggevallen naar beperkte modus’  ‘excuses voor het ongemak’….😛🤣 Opzeggen: Geen sprake van,het product van KPN is verder oké, ze hadden simpelweg niet aan de goed draaiende software moeten prutsen, een half jaar geleden hadden wij hier 2 HMB 2260 heel goed draaiende, nu een half jaar verder, is er nóg geen oplossing, ik betwijfel ook, of die ook komt..

• Helper
  • 111 reacties
  • 31 december 2020

Een belangenvereniging om schade te laten vergoeden door KPN misschien een idee? 

Kan de consumentenbond iets betekenen? Of Radar? 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Als KPN zo zeker van hun zaakjes zouden zijn, hadden ze een geheel andere software versie allang kunnen uitrollen, als je niet zeker van je zaakjes bent, kun je het niet maken, om op uitgerekend de laatste dag van het jaar, net tegen een weekend aan, iets uit te gaan rollen, waarbij je grote kans loopt, dat er weer heel veel servers en receivertjes uit gaan vallen. 

Snap je nu nog steeds niet dat vele vele bedrijven geen hard- en softwareupdates uitrollen vanaf de week voorafgaand aan kerst tot en met nieuwjaarsdag?

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Arco schreef:

Een belangenvereniging om schade te laten vergoeden door KPN misschien een idee? 

Kan de consumentenbond iets betekenen? Of Radar? 

Ik heb Radar inmiddels al verzocht, om te reageren. ik wacht op een reactie van ze.

• 0 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Als KPN zo zeker van hun zaakjes zouden zijn, hadden ze een geheel andere software versie allang kunnen uitrollen, als je niet zeker van je zaakjes bent, kun je het niet maken, om op uitgerekend de laatste dag van het jaar, net tegen een weekend aan, iets uit te gaan rollen, waarbij je grote kans loopt, dat er weer heel veel servers en receivertjes uit gaan vallen. 

Snap je nu nog steeds niet dat vele vele bedrijven geen hard- en softwareupdates uitrollen vanaf de week voorafgaand aan kerst tot en met nieuwjaarsdag?

Ik weet als geen ander, dat je tijdens feestdagen en weekenden, en andere belangrijke dagen, zoals Koningsdag o.a, niet aan een netwerk moet gaan modderen, planmatig onderhoud mag dan ook niet.  Echter, tussen 10 en 31 december, zitten wel 3 weken...Deze 3 weken had KPN kunnen benutten, om hun achterban in te lichten, geen enkele communicatie heeft er plaatsgevonden tussen 10 december, tot heden.

Je moet ook eens goed lezen wat ik schreef: ‘als je niet zeker van je zaakjes bent, kun je het niet maken, om op uigerekend de laatste dag van het jaar, net tegen een weekend aan, iets uit te gaan rollen...

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 91 reacties
  • 31 december 2020

Even ter info ,na het (laatste?) drama van 10 december ( drama begon al in augustus...)

Was de tv-ontvanger door KPN bij mij terug gezet naar de hier onderstaande versies:

Sinds die tijd regelmatig bij de ontvanger een herstart uitgevoerd  , de hierboven genoemde versies bleven ongewijzigd.

Vanmorgen een frisse start uitgevoerd , waarom?  geen flauw idee

Best veel gewijzigd

en nu pas de NMC ...1901 versie  die zou had ik al veel eerder dan 10 december , en volgens KPN zou ik die na een herstart  weer terug moeten krijgen , nee dus pas na een frisse start krijg je _1901 weer terug . Er is wel meer gewijzigd  kijk maar nar de DBL  en RBL versies. ( nee hoef daar geen uitleg over!)

Heb het idee dat er veel meer aan de hand is dan “alleen maar” trage ontvangers.

Al met al weer het zoveelste geklungel  van Koninklijke Prutsers Nederland

Voornemens voor 2021?   ja opstappen bij KPN om meerdere redenen .

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 31 december 2020

Jammer. Ik had gehoopt dat het laatste cadeautje en snelle tv-gids zou zijn.

Zorg eerst dat je dienstverlening op orde is voordat je cadeautjes gaat uitdelen.

Ik heb liever een goed werkendel product dan cadeautjes.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Slap excuus. Reguliere updates worden inderdaad in bepaalde tijdsvakken niet uitgevoerd. Maar er moeten altijd uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Vanaf 10 dec. problemen. KPN wist dat de feestdagen eraan kwamen. Alles op alles dus om het voor die tijd te fixen. Niet gedaan.

Daarbij: alle grote bedrijven werken ook met stresstests om de capaciteit te testen. Is schijnbaar ook niet gedaan. En dat is een groot verwijt om te maken.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 december 2020

Beste Mensen,

Als KPN klant ben ik momenteel zeer ontevreden over het volgende! Sinds het nieuwe KPN-menu is

geïnstalleerd ondervind ik veel last van traagheid qua bediening TV en Internet gebruik. 

Ik verzoek u vriendelijk dit, wat nu al weken duurt, met enige spoed op te lossen! Ik betaal hiervoor

dus verwacht ik van KPN direct een oplossing voor dit probleem te vinden. Mocht het toch langer in

beslag nemen, verwacht ik van KPN een coulance regeling op de abonnementskosten.

Volgens informatie zou KPN dit software probleem binnen een week oplossen! Echter hier is niet

aan voldaan!

Ik wacht uw reactie op het bovenstaande af!

Met vriendelijke groet,

A.D. van den Bercken.

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 1869 reacties
  • 31 december 2020

Je bent niet de enige zie elders op het forum, de laatste berichten hierover zijn dat in jan. het probleem zou worden opgelost

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Timo Vos schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Slap excuus. Reguliere updates worden inderdaad in bepaalde tijdsvakken niet uitgevoerd. Maar er moeten altijd uitzonderingen gemaakt kunnen worden.

Vanaf 10 dec. problemen. KPN wist dat de feestdagen eraan kwamen. Alles op alles dus om het voor die tijd te fixen. Niet gedaan.

Daarbij: alle grote bedrijven werken ook met stresstests om de capaciteit te testen. Is schijnbaar ook niet gedaan. En dat is een groot verwijt om te maken.

Vanaf het installeren door KPN van deze software, hebben wij hier 2 hele trage receivertjes HMB 2260 staan, maandenlang uitvallende receivertjes, vele telefoontjes, urenlang aan de telefoon, elke keer hetzelfde verhaaltje, tig keren resetten, frisse starten tot je een ons weegt, al met al na maanden komt dan op 10 December de ‘genadeklap’ , en zie je allerlei meldingen voorbijkomen, met zelfs een melding ‘We zijn er bijna’ 😴Heb toen die avond de stekker er maar helemaal uit getrokken, de volgende dag had ik weliswaar weer beeld, maar nóg twee tragere HMB 2260...Op de vraag naar een andere receiver, krijg ik een negatief antwoord: Ik moet maar een ander abonnement afsluiten, waarbij ik veel meer moet gaan betalen, dat noem ik nog eens service, nietwaar??? Ben al meer dan 45 jr. lid van deze club…Teleurstellend allemaal, dat wel...

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Echter, tussen 10 en 31 december, zitten wel 3 weken...

Tussen 10 en 17 december (de laatst mogelijke opleverdatum voor de week voorafgaand aan kerst) zitten 7 dagen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 31 december 2020
Timo Vos schreef:

Hoe weet je dat dat niet gedaan is?

De problemen spelen overigens al veel langer dan vanaf 10 december.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Timo Vos schreef:

Hoe weet je dat dat niet gedaan is?

Simpelweg omdat het niet gefixt is. :unamused:

• 0 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Echter, tussen 10 en 31 december, zitten wel 3 weken...

Tussen 10 en 17 december (de laatst mogelijke opleverdatum voor de week voorafgaand aan kerst) zitten 7 dagen.

Ik heb het over 6 maanden, dit speelt al 6 maanden.Waarom gaat KPN klooien op een donderdag-avond 10 december, zonder de achterban ook maar iéts te laten weten? Mijn vrouw was nét uit het ziekenhuis, wil ze tv kijken...Echt heel teleurstellend allemaal. Had dan gewacht tot Januari. De oplossing zie ik erg somber in..Juis in coronatijd had KPN overal af moeten blijven, ook een half jaar geleden!! Zeker van het menu hadden ze af moeten blijven!

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 31 december 2020

Cadeautje van KPN:

“Speciaal voor alle Goede Voornemers
1 maand gratis Fit at Home
Toegegeven, 2020 is niet gelopen zoals we hadden gehoopt... Maar wil jij 2021 hoe dan ook goed beginnen? Probeer dan nu een maandje gratis Fit at Home. Dat is thuis voor de buis sporten met topinstructeurs. Ontdek het via je tv-menu.”

Als je alleen het (door mij gekleurde) rode deel leest... :wink:

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Carboxy schreef:

Cadeautje van KPN:

Toegegeven, 2020 is niet gelopen zoals we hadden gehoopt... Maar wil jij 2021 hoe dan ook goed beginnen? Probeer dan nu een maandje gratis Fit at Home. Dat is thuis voor de buis sporten met topinstructeurs. Ontdek het via je tv-menu.”

🤣🤣🤣

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 december 2020

Doe aub iets aan het trage menu, Ik wordt al heel nieuwsgierig hoe dit bij de concurrentie gaat.

Dit geef veel ergernis.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 31 december 2020
Carboxy schreef:

Cadeautje van KPN:

Mijn ouwe trouwe WII is nog sneller. Ik ga daar wel mee heen en weer huppelen wachtend op de pizza 😋 #wiihack 

• Slimmerik
  • 64 reacties
  • 31 december 2020

Ben het helemaal eens met Amber. Het gids menu oproepen duurt minimaal 10 seconden. Programma kiezen, weer 10 seconden. Het menu sluiten opnieuw 10 seconden. Voordat ik een ander programma heb opgezet ben ik meer dan een halve minuut bezig mij te ergeren aan het nieuwe menu van KPN. 

Graag snel in januari veranderen.