Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475583 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

Vanaf 10 dec. problemen. KPN wist dat de feestdagen eraan kwamen. Alles op alles dus om het voor die tijd te fixen. Niet gedaan.

Hoe weet je dat dat niet gedaan is?

Simpelweg omdat het niet gefixt is. :unamused:

Zelfs dan zou het kunnen zijn dat alles op alles gezet is om het te fixen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

Want waarom wordt op mijn 2952 eerst de oude software geïnstalleerd en daarna pas de nieuwe software? 

Omdat jouw 2952 na een frisse start geen weet heeft van het abonnementsnummer en dus niet weet of jouw aansluiting op het oude danwel nieuwe platform aangesloten moet worden.

Klinkt logisch @wjb  Maar dan blijft de vraag waarom op mijn 5202 niet eerst die oude software wordt geïnstalleerd. In één keer de nieuwe software erop en dat ook nog razendsnel. Is in ongeveer 2 minuten gepiept. Op de 2952 duurt het alles bij elkaar wel 25 minuten. Heel bijzonder dat verschil.

Overigens had ik het niet over een “frisse start” maar over de optie daarboven. 

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

​​​​​Maar dan blijft de vraag waarom op mijn 5202 niet eerst die oude software wordt geïnstalleerd. In één keer de nieuwe software erop en dat ook nog razendsnel.

De bootloader van een 5202 is heel anders dan die van de 2952 en 2260.

Tevens is er voor de 5202 een andere deployment procedure geïmplementeerd.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

…..

ze hadden simpelweg niet aan de goed draaiende software moeten prutsen, 

….

@Ceessie35  Bedoel je hiermee het “oude menu"? Of bedoel je hiermee het “nieuwe menu” van vóór 10 december?

• December 31, 2020

…..

….

@Ceessie35  Bedoel je hiermee het “oude menu"? Of bedoel je hiermee het “nieuwe menu” van vóór 10 december?

Wat denk je zelf?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

…..

….

Wat denk je zelf?

Zeg het maar. Ik heb een vermoeden, maar voordat ik reageer op dat vermoeden wil ik graag zeker weten of mijn vermoeden juist is.

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

@Ceessie35  Bedoel je hiermee het “oude menu"? Of bedoel je hiermee het nieuwe menu van vóór 10 december?

Het nieuwe menu van voor 10 december was al traag, dat was nu net waarom er op 10 december een nieuwe firmware uitgerold werd. Diezelfde firmware wordt in januari opnieuw uitgerold nu de oorzaak van het tot twee keer toe crashen van het centrale IPTV platform gevonden is en weggenomen gaat worden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

​​​​​Maar dan blijft de vraag waarom op mijn 5202 niet eerst die oude software wordt geïnstalleerd. In één keer de nieuwe software erop en dat ook nog razendsnel.

@wjb Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: Heb jij zelf de 3 genoemde ontvangers tot in deze details kunnen analyseren? Of heb jij deze informatie van iemand anders?

• December 31, 2020

…..

….

Typisch, degenen die een reactie geven, zijn allen in het bezit van een VIP 5202...Een half jaar geleden hadden ze met hun fikken van de goeddraaiende software af moeten blijven. Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt! KPN heeft nu een giga probleem..Vanavond maar lekker met mijn zeer snel zappende uitstekende 4K satreceiver spelen...😎

• December 31, 2020

@wjb Zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid: Heb jij zelf de 3 genoemde ontvangers tot in deze details kunnen analyseren? Of heb jij deze informatie van iemand anders?

Ik denk dat wjb zelfs, dat hij de software ontwikkelaar van KPN is..🤨

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Wat denk je?

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

Ik heb die informatie van anderen. 

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt!

Dat is ook niet nodig immers de 2260 en 2952 zijn ook prima in staat het nieuwe menu te draaien. Binnenkort zal je dat gelukkig ook weer kunnen ervaren. Zie ook dit bericht.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

…..

….

Typisch, degenen die een reactie geven, zijn allen in het bezit van een VIP 5202...Een half jaar geleden hadden ze met hun fikken van de goeddraaiende software af moeten blijven. Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt! KPN heeft nu een giga probleem..Vanavond maar lekker met mijn zeer snel zappende uitstekende 4K satreceiver spelen...😎

OK. Dan was mijn vermoeden juist. Jij noemt het “oude menu” “goed draaiende software". Ik ben het ermee eens dat die software razendsnel was. Snelheid was gewoon goed, zoals het hoort.

Maar, ik kan van dat “oude menu” wel een paar dingen noemen die niet goed waren. Daar zat zelfs een probleem bij dat KPN hier het nodige geld heeft gekost. In een poging om dat probleem op te lossen is er hier een nieuwe experiabox geplaatst en daarna ook nog een nieuwe tv-ontvanger. Alles bij elkaar zijn 2 monteurs hier ongeveer 3 uur bezig geweest. En toen was dat probleem nog niet opgelost. Dat probleem was dus gekoppeld aan het oude menu/tv-platform. Over welk probleem heb ik het dan? Het synchronisatie-probleem tussen mijn 2 tv-ontvangers onderling. Oh ja, en de sync van de tv-ontvangers met itvonline was ook niet goed.

En dan was er ook nog een  hinderlijk probleem met het inplannen van de opname van een nieuw seizoen. 

Natuurlijk zeg ik niet dat de hierboven door mij genoemde problemen  erger zijn dan de problemen die nu bij veel mensen spelen. Nee, ik wil niets bagatelliseren. En ik snap het helemaal als mensen boos zijn als het menu en de gids zó traag reageren. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Het lijkt er toch aan te komen ondanks dat de moderatoren er nog niet aan durven om het te zeggen 😉

'Fingers crossed' voor velen hier 🤞🏽

• Nieuwkomer
  • December 31, 2020

Hoi allen,

Volgens mij heb ik een oplossing.

Ik heb een ARIS vip5202 gekregen en deze laat geen vertraagd menu meer zien!!!! Helaas zo nu en dan wel een storing  maar dat is 100x dragelijker dan de 12 sec. Vertraging.

In tegenstelling tot mijn beide hmb 2260 en 2260v2.

@kpn, die hier jullie voordeel mee!!.

Dat is bekend maar het omwisselen van alle ontvangers is voor KPN (voorlopig) een ‘no-go’ . Iets met eurootjes en milieu…

Snap ik, doe dan hetzelfde als ik. Opzeggen, had ze binnen een dag aan de telefoon.

Qua storing af en toe wat blokjes in het beeld, vooral de onderste 20-30 cm van het beeld.

Kijk dan toch even naar je verbinding. Ik heb hier nergens last van (5202, 500/500 glas in 040)

Opzeggen bij KPN zal niet lang meer duren. Heb al een andere provider op het oog. Compleet met internet, tv en mobiel. Zal dit baggerbedrijf nooit aan iemand aanraden.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

@wjb  als jij “informatie van anderen” krijgt, geeft dit dan ook meer gewicht aan jouw idee/vermoeden dat de update misschien wel eens eerder kan komen dan 19 januari?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 31, 2020

Tja, weken. Daar wordt ik toch niet echt opgewekt van. ( @SledgehammerNL )

Nog weken 14 seconden wachten op openen en sluiten gids.

Nog weken 14 seconden wachten op laden opnamen. En, nog erger

Na beëindigen afspelen van opname:
Zeker 8 seconden "live” tv voordat de lijst weer laadt. Je vergeet gewoon dat dat nog moet komen: “waarom wil ie toch niet naar andere zender?". Vervolgens duurt het laden wéér 14 seconden, dan gekeken opname wissen, dan weer sluiten van de lijst…. wéér 14 seconden.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Tja, weken. Daar wordt ik toch niet echt opgewekt van. ( @SledgehammerNL )

Zeker 8 seconden "live” tv voordat de lijst weer laadt. Je vergeet gewoon dat dat nog moet komen: “waarom wil ie toch niet naar andere zender?". Vervolgens duurt het laden wéér 14 seconden, dan gekeken opname wissen, dan weer sluiten van de lijst…. wéér 14 seconden.

Dat begrijp ik volledig…Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn. 

• Nieuwkomer
  • December 31, 2020

is het onderhand mogelijk om deze ontvanger kosteloos om te ruilen tegen een goed werkende tv ontvanger

of moet ik door deze aanhoudende onzin naar een andere provider????

ik mag wel elke maand betalen,maar daar wil ik wel een goed werkend product voor hebben

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Nieuwkomer
  • December 31, 2020

Tja, weken. Daar wordt ik toch niet echt opgewekt van. ( @SledgehammerNL )

Dat begrijp ik volledig…Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn. 

En dat is precies ook mijn frustratie. Er zit iedere keer noodgedwongen zoveel tijdsverlies in dat zappen. Afgelopen maand is dat nog veel erger geworden. Heel jammer dat het al zolang duurt. Als ik niet een totaalpakket had was ik nu al weg geweest bij kpn. Maar ga me deze week nu toch ook eens orienteren naar mogelijke overtappen en consequenties daarvan. Dit gedoe komt namelijk echt mijn strot uit en het einde lijkt nog lang niet in zicht…..

• Nieuwkomer
  • December 31, 2020

Ik wilde afgelopen week eens naar een cabaretier kijken op Plus TV.

Ik heb helaas de moed opgegeven het keuze menu ging zelfs na minuten wachten niet in bedrijf.

KPN Plus is ook niet meer de moeite waard er worden te weinig nieuwe (actie) films bij geplaatst.

Je wordt zo gedwongen om op Netflix of iets anders  te abonneren. 

Zijn er in dit forum ook mensen die hiermee ervaring hebben, is dit ook zo traag als kouwe pap ?

• December 31, 2020

Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt!

Dat is ook niet nodig immers de 2260 en 2952 zijn ook prima in staat het nieuwe menu te draaien. Binnenkort zal je dat gelukkig ook weer kunnen ervaren. Zie ook dit bericht.

Is duidelijk gebleken, dat wat je nu schrijft, absoluut niet waar is. Vanaf dag één dat bij mij door KPN die nieuwe menustructuur, met al die zware grafische niet er zake doende foto's zijn losgelaten op onze hier staande 2 iptv ontvangertjes HMB 2260, heb ik al 2 rete trage ontvangertjes, met heel erg onlogische menu's..Wie hier verantwoordelijk voor is, moeten ze gewoon buiten trappen, zo simpel is het. Ik vrees dat we over enkele weken weer zo'n komische verrassing krijgen van KPN,, geheel onverwachts, s’avonds ergens in het nieuwe jaar...’We zijn er bijna’...😥🤣

wjb
Wijsgeer
  • December 31, 2020

@wjb  als jij “informatie van anderen” krijgt, geeft dit dan ook meer gewicht aan jouw idee/vermoeden dat de update misschien wel eens eerder kan komen dan 19 januari?

Helaas niet, de reden waarom ik eerdere datum noem is omdat ik van mening ben dat je als organisatie 24x7 bezig moet zijn met het verhelpen van dit probleem en dat het in dergelijke situaties niet zo kan zijn dat je op voorhand al een doorlooptijd van ruim drie weken inplant.

• December 31, 2020

Helaas niet, de reden waarom ik eerdere datum noem is omdat ik van mening ben dat je als organisatie 24x7 bezig moet zijn met het verhelpen van dit probleem en dat het in dergelijke situaties niet zo kan zijn dat je op voorhand al een doorlooptijd van ruim drie weken inplant.

Als KPN al een oplossing gereed zou hebben, dan zou ik voor willen stellen, dat ze dit als de donder op maandag-ochtend  4 Januari 2021 uit gaan rollen, laat maar komen dan die ‘snelle’ software…

(Denk niet teveel, dan krijg je ideeën...)