Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Als KPN al een oplossing gereed zou hebben, dan zou ik voor willen stellen, dat ze dit als de donder op maandag-ochtend  4 Januari 2021 uit gaan rollen, laat maar komen dan die ‘snelle’ software…

Helemaal mee eens en laat die oplossing nu inderdaad al gereed zijn.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Als KPN al een oplossing gereed zou hebben, dan zou ik voor willen stellen, dat ze dit als de donder op maandag-ochtend  4 Januari 2021 uit gaan rollen, laat maar komen dan die ‘snelle’ software…

(Denk niet teveel, dan krijg je ideeën...)

Misschien doen ze dat ook wel, op 4/1 beginnen. In een artikel van totaaltv staat ”uiterlijk 19 januari". Zou me niks verbazen als ze de uitrol van deze aanstaande update geleidelijk aan en gespreid doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Is duidelijk gebleken, dat wat je nu schrijft, absoluut niet waar is. 

Weet je dat er abonnees zijn die de nieuwe firmware al draaien en laadtijden voor de gids van rond één seconde melden.

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 31 december 2020

Hallo @Havu  Wat is het voor type TV ontvanger ? en wat is het probleem ?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 31 december 2020
PeterG schreef:

Tja, weken. Daar wordt ik toch niet echt opgewekt van. ( @SledgehammerNL )

Nog weken 14 seconden wachten op openen en sluiten gids.

Nog weken 14 seconden wachten op laden opnamen. En, nog erger

Na beëindigen afspelen van opname:
Zeker 8 seconden "live” tv voordat de lijst weer laadt. Je vergeet gewoon dat dat nog moet komen: “waarom wil ie toch niet naar andere zender?". Vervolgens duurt het laden wéér 14 seconden, dan gekeken opname wissen, dan weer sluiten van de lijst…. wéér 14 seconden.

Ik heb Chromecast van boven naar de tv beneden ingeplugged.
Een verademing hoe soepel het loopt.

Het is een ‘workaround’ wat niet de bedoeling kan zijn, maar om ook nog in mijn vrije uren te lopen klooien met de te trage ontvanger is me teveel van het goede. 

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:

(Denk niet teveel, dan krijg je ideeën...)

Misschien doen ze dat ook wel, op 4/1 beginnen. In een artikel van totaaltv staat ”uiterlijk 19 januari". Zou me niks verbazen als ze de uitrol van deze aanstaande update geleidelijk aan en gespreid doen. Om het zekere voor het onzekere te nemen.

Lijkt mij inderdaad verstandig, om de uitrol niet op hele grote schaal te doen, dan lopen ze minder kans, dat heel het netwerk vast gaat lopen, en servers eruit knallen, zoals op donderdag-avond 10 Dec...Dat hebben ze immers ook zo gedaan, met het ‘nieuwe’ trage menu..Ik hoop voor KPN, dat het allemaal goed zal gaan komen, en dat ze degenen die verantwoordelijk zijn voor deze bak ellende, eens goed onder de loep gaan nemen bij de directie.Je bent een heel groot miljoenenbedrijf, dan laat je dit zoiets toch niet gebeuren...

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 31 december 2020

Ik heb net bij instellingen naar systeem in het menu gekozen.

Ik heb hierbij terug naar fabrieksinstellingen geselecteerd en gestart. Dit duurt ongeveer 10 minuten en

er wordt volgens mij de nieuwe software geladen.

Hierna reageert het menu veel sneller, ik ben benieuwd of dit zo blijft.

Type nummer weet ik niet maar ik heb onlangs nieuwe Motoral's van KPN gehad.

• 0 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Weet je dat er abonnees zijn die de nieuwe firmware al draaien en laadtijden voor de gids van rond één seconde melden.

Ja, jij….🥱

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Ja, jij….🥱

Nee, ik niet, mijn HMB2260 doet er nog steeds bijna 4 seconden over om de gids te laden.

• 0 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Ja, jij….🥱

Nee, ik niet, mijn HMB2260 doet er nog steeds bijna 4 seconden over om de gids te laden.

Jij hebt het i.i.g nog goed voor elkaar: Je hebt tenminste  nog een VIP 5202 tot je beschikking...😉Toen ik deze wilde hebben, enkele maanden geleden, moest ik een heel ander abonnement af gaan sluiten: Echt niet hé..Nu moet KPN zorgen, dat ik wél krijg waarvoor ik al wederom betaald heb...Je betaald wel een maand vooruit hé..

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 31 december 2020

Lijkt mij inderdaad verstandig, om de uitrol niet op hele grote schaal te doen, dan lopen ze minder kans, dat heel het netwerk vast gaat lopen, en servers eruit knallen, zoals op donderdag-avond 10 Dec...

Zegt ook niet veel. De eerste uitrol was ook ‘uitgebreid getest’ ( :slight_smile: ), en die werkt  voor geen meter.

‘t Is zo ook de omgekeerde wereld: iets uitrollen en kijken wat er gebeurt. Als alles goed ontwikkeld en getest was hoef je niet af te wachten wat er gebeurt, dat weet je al.

Maar ja, als alles goed was voorbereid waren we nu niet in deze ellende terecht gekomen…

Als ik nu de gids open en gelijk weer sluit duurt dat maar liefst 30 (of meer) seconden!… :rage:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 31 december 2020

Door de update van het nieuwe menu zijn alle decoders heel traag.

Ik begrijp dat KPN begin volgend jaar, 2021, met een update komt.

Daarna hoop ik dat we weer snel met het apparaat kunnen werken.

En inderdaad, welke TV ontvanger heb je? 

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Imarco schreef:

Lijkt mij inderdaad verstandig, om de uitrol niet op hele grote schaal te doen, dan lopen ze minder kans, dat heel het netwerk vast gaat lopen, en servers eruit knallen, zoals op donderdag-avond 10 Dec...

Zegt ook niet veel. De eerste uitrol was ook ‘uitgebreid getest’ ( :slight_smile: ), en die werkt  voor geen meter.

‘t Is zo ook de omgekeerde wereld: iets uitrollen en kijken wat er gebeurt. Als alles goed ontwikkeld en getest was hoef je niet af te wachten wat er gebeurt, dat weet je al.

Maar ja, als alles goed was voorbereid waren we nu niet in deze ellende terecht gekomen…

Als ik nu de gids open en gelijk weer sluit duurt dat maar liefst 30 (of meer) seconden!… :rage:

Waarom krijg ik toch heel sterk het idee, dat al degenen die als 'tester’ uitverkoren zijn,ook tijdens dat testen, over een veel beter presterende Arris VIP 5202 de beschikking hadden, een betere processor aan boord, meer flasgeheugen...Nu het hartstikke fout gelopen is allemaal, komt ineens die Arris VIP 5202 ter sprake in dit topic over ‘Het nieuw menu’ , een topic wat al vanaf den beginne over problemen gaat over deze enorme software blunder..

Had dan al die testers, de beschikking gegeven over de slechts presterende iptv ontvanger..Nu zitten degenen met een slecht presterende ontvanger de klappen op te vangen, zoals ik er een van ben> 2 x HMB 2260, die niet vooruit te branden zijn..Ik kan op een oude laptop met windows 95 of 98 ook geen windows 10 draaien...Gaat gewoonweg niet.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Waarom krijg ik toch heel sterk het idee, dat al degenen die als 'tester’ uitverkoren zijn,ook tijdens dat testen, over een veel beter presterende Arris VIP 5202 de beschikking hadden, een betere processor aan boord, meer flasgeheugen.

Weet jij dan wie die testers zijn geweest?

En waarom denk je dat die testers een 5202 hebben?

• Topper
  • 14 reacties
  • 31 december 2020

"Beste” KPN,  Waarom laat u niet van u horen?     Kom met info over de oplossing!

Inmiddels is de traagheid alleen maar toegenomen.  En de ergernis verdubbeld  BAH :(

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Waarom krijg ik toch heel sterk het idee, dat al degenen die als 'tester’ uitverkoren zijn, ook tijdens dat testen, over een veel beter presterende Arris VIP 5202 de beschikking hadden, een …..

Dat is een aanname. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 december 2020

Jimmy en Ed ik hoop dat KPN voor ons allemaal dit probleem snel verhelpt! Ik snap eigenlijk niet waarom KPN geen mailing hierover heeft rondgestuurd naar zijn klanten! 

Ook snap ik niet dat ze wijziging in de software niet in kleiner verband hebben uitgetest (per plaats of regio i.p.v.direct landelijk). Nu zitten klanten met het probleem opgezadeld.

Ik ga er dan wel vanuit dat KPN het probleem in januari 2021 echt oplost!

• Helper
  • 111 reacties
  • 31 december 2020

Ze zijn zo zeker van hun zaak dat ze nog maar wachten met uitrollen. Wauw, ik voel me nog steeds een tester bij die eigenwijze eikels

• 5 reacties
  • 31 december 2020

Kastje is zeer traag. Iedere handeling kost heel veel tijd of  loopt  vast .

De keren dat ik het kastje uitgetrokken heb  is niet te tellen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 31 december 2020
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:

Waarom krijg ik toch heel sterk het idee, dat al degenen die als 'tester’ uitverkoren zijn, ook tijdens dat testen, over een veel beter presterende Arris VIP 5202 de beschikking hadden, een …..

Dat is een aanname. 

Een beetje een ‘vreemde’ aanname, aangezien er normaal gesproken wordt getest op alle ontvangers die in de omloop zijn.  
Dat de 5202 sneller is en dat er klanten/testers zijn deze ook vast hebben naast de 2260/2952 is veel aannemelijker. 

TvG2016
Helper
  • 422 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Waar baseer je dit op? Op het simpele feit dat enkele abonnees hier melden dat zij de beschikking hebben over een nieuwe HTML versie. En dat de laadtijd van de gids bij deze versie onder de twee seconden is. Maar wie zegt dat dit de definitieve oplossing is waar KPN voor gaat? Wellicht werkt het nu goed maar wordt de performance slechter als meer mensen deze nieuwe versie gaat gebruiken.

En wat mij dan opvalt, is dat er een persoon op dit forum (zoals ik het heb kunnen achterhalen) die bevestigt deze HTML versie te gebruiken. Maar totaal onduidelijk is of hij zijn bevindingen ook aan KPN doorgeeft.

Ik zou KPN zelf aanraden eventuele nieuwe software niet op hetzelfde moment naar alle decoders uit te sturen maar dit gefaseerd, bijvoorbeeld verspreidt over een week, te doen. En ik geloof niet dat KPN op dit moment een kant en klare oplossing heeft. Men had dit tegen alle normaal geldende maatstaven dan wel degelijk tussen kerst en de jaarwisseling doorgevoerd. De imagoschade voor KPN wordt met het uur groter. Elk uur dat de software eerder in de decoder van de klant zit, des te beter het voor hen is.

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:

…..

ze hadden simpelweg niet aan de goed draaiende software moeten prutsen, 

….

@Ceessie35  Bedoel je hiermee het “oude menu"? Of bedoel je hiermee het “nieuwe menu” van vóór 10 december?

Typisch, degenen die een reactie geven, zijn allen in het bezit van een VIP 5202...Een half jaar geleden hadden ze met hun fikken van de goeddraaiende software af moeten blijven. Je weet dat je geen miljoenen  VIP 5202 receivertjes achter de hand hebt! KPN heeft nu een giga probleem..Vanavond maar lekker met mijn zeer snel zappende uitstekende 4K satreceiver spelen...😎

OK. Dan was mijn vermoeden juist. Jij noemt het “oude menu” “goed draaiende software". Ik ben het ermee eens dat die software razendsnel was. Snelheid was gewoon goed, zoals het hoort.

Maar, ik kan van dat “oude menu” wel een paar dingen noemen die niet goed waren. Daar zat zelfs een probleem bij dat KPN hier het nodige geld heeft gekost. In een poging om dat probleem op te lossen is er hier een nieuwe experiabox geplaatst en daarna ook nog een nieuwe tv-ontvanger. Alles bij elkaar zijn 2 monteurs hier ongeveer 3 uur bezig geweest. En toen was dat probleem nog niet opgelost. Dat probleem was dus gekoppeld aan het oude menu/tv-platform. Over welk probleem heb ik het dan? Het synchronisatie-probleem tussen mijn 2 tv-ontvangers onderling. Oh ja, en de sync van de tv-ontvangers met itvonline was ook niet goed.

En dan was er ook nog een  hinderlijk probleem met het inplannen van de opname van een nieuw seizoen. 

Natuurlijk zeg ik niet dat de hierboven door mij genoemde problemen  erger zijn dan de problemen die nu bij veel mensen spelen. Nee, ik wil niets bagatelliseren. En ik snap het helemaal als mensen boos zijn als het menu en de gids zó traag reageren. 

Ook jij bent in het gelukkige bezit van een beter presterende VIP 5202, fijn voor je, kun je i.i.g de shit die wij met de HMB 2260 nog steeds vanaf de uitrol van het nieuwe menu een half jaar geleden ondervinden, vergeten..Wij hebben al jaren een redelijk goed draaiende experiabox V10 hier staan, die ik wel elke keer na dat gedonder met software updates, geheel moest resetten, zelfs de experiabox bleek op hol te zijn geslagen met dat gelazer op donderdag 10 december j.l. In het verleden zijn hier ook al heel wat uurtjes verloren gegaan met monteurs, vooral toen wij nog op de koperdraad zaten, en verrast werden met dat rottige pairbounding, een echte ramp was dat..Vele jaren later, begrijpt KPN pas, dat er zoveel mogelijk glasvezel aangelegd moet gaan worden, weg met dat verrotte kopernetwerk…! Serie opname hoef ik helemaal niet, apps wil ik niet eens via een iptv ontvanger,itv online gebruik ik niet eens,wij hebben nooit problemen ervaren tussen de 2 HMB 2260 ontvangers, ze werkten een half jaar geleden perfect, nu niet meer...

• 0 reacties
  • 31 december 2020
TvG2016 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Waar baseer je dit op? Op het simpele feit dat enkele abonnees hier melden dat zij de beschikking hebben over een nieuwe HTML versie. En dat de laadtijd van de gids bij deze versie onder de twee seconden is. Maar wie zegt dat dit de definitieve oplossing is waar KPN voor gaat? Wellicht werkt het nu goed maar wordt de performance slechter als meer mensen deze nieuwe versie gaat gebruiken.

En wat mij dan opvalt, is dat er een persoon op dit forum (zoals ik het heb kunnen achterhalen) die bevestigt deze HTML versie te gebruiken. Maar totaal onduidelijk is of hij zijn bevindingen ook aan KPN doorgeeft.

Ik zou KPN zelf aanraden eventuele nieuwe software niet op hetzelfde moment naar alle decoders uit te sturen maar dit gefaseerd, bijvoorbeeld verspreidt over een week, te doen. En ik geloof niet dat KPN op dit moment een kant en klare oplossing heeft. Men had dit tegen alle normaal geldende maatstaven dan wel degelijk tussen kerst en de jaarwisseling doorgevoerd. De imagoschade voor KPN wordt met het uur groter. Elk uur dat de software eerder in de decoder van de klant zit, des te beter het voor hen is.

Wat er is gebeurd op 10 dec. s’avonds na 20:00u op het netwerk van KPN,. zullen ze beslist geen 2e keer laten gebeuren, dat geloof je toch zelf niet hé..

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:

Dat is een aanname. 

Een beetje een ‘vreemde’ aanname, aangezien er normaal gesproken wordt getest op alle ontvangers die in de omloop zijn.  
Dat de 5202 sneller is en dat er klanten/testers zijn deze ook vast hebben naast de 2260/2952 is veel aannemelijker. 

Geen aanname: Ook jij hebt er een staan...😉Fijn voor je..

Imarco
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 31 december 2020

Zoals  gezegd, dit probleem had vooraf voorspeld kunnen worden, en niet uitgerold met de gedachte ‘eens kijken wat er gebeurt, hopelijk gaat alles goed...’

KPN kan vooraf berekenen wat de netwerkbelasting wordt (dat konden ze bij het oude programma zien, en daar moeten ze eventuele extra belasting door de nieuw firmware/kreupelware bij optellen)

Het wordt duidelijk als een onbelangrijk probleem gezien bij KPN, anders hadden ze wel beter hun best gedaan. (als zoiets in het telefoonnetwerk of mobielnetwerk was gebeurd, was het binnen een dag opgelost)