Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

kastje is al door een monteur gereset . geheel duurt al bijna 3 maanden . 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

en schade van de ellende us vergoed

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• 0 reacties
  • 31 december 2020
Imarco schreef:

Zoals  gezegd, dit probleem had vooraf voorspeld kunnen worden, en niet uitgerold met de gedachte ‘eens kijken wat er gebeurt, hopelijk gaat alles goed...’

KPN kan vooraf berekenen wat de netwerkbelasting wordt (dat konden ze bij het oude programma zien, en daar moeten ze eventuele extra belasting door de nieuw firmware/kreupelware bij optellen)

Het wordt duidelijk als een onbelangrijk probleem gezien bij KPN, anders hadden ze wel beter hun best gedaan. (als zoiets in het telefoonnetwerk of mobielnetwerk was gebeurd, was het binnen een dag opgelost)

KPN behandeld IPTV van ze kennelijk als een goedkoop ‘bij product’ van ze.wat ze inderdaad niet serieus oppikken, duizenden tv kijkers, wat zeg ik misschien wel miljoenen, hebben nu de beschikking over een zeer slecht werkend tv product van KPN, overal in dit steeds groter wordende topic, is terug te herleiden, dat vooral de Arris VIP 5202 er uit springt, voor wat betreft prestaties...Dat wordt helemaal duidelijk hier. Ik vermoed, dat het echte probleem van een traag werkende iptv ontvanger, niet eens opgelost kan worden voor de meesten, die al een wat oudere iptv ontvangertje hebben staan..Als je al meer dan een half jaar aan het knoeien bent...Dan kun je wel aan de gang blijven met je 24/7 oplossings verhaaltjes, en loze beloftes...Geloven doen ze maar in de kerk.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:

Ook jij bent in het gelukkige bezit van een beter presterende VIP 5202, fijn voor je, kun je i.i.g de shit die wij met de HMB 2260 nog steeds vanaf de uitrol van het nieuwe menu een half jaar geleden ondervinden, vergeten..Wij hebben al jaren een redelijk goed draaiende experiabox V10 hier staan, die ik wel elke keer na dat gedonder met software updates, geheel moest resetten, zelfs de experiabox bleek op hol te zijn geslagen met dat gelazer op donderdag 10 december j.l. In het verleden zijn hier ook al heel wat uurtjes verloren gegaan met monteurs, vooral toen wij nog op de koperdraad zaten, en verrast werden met dat rottige pairbounding, een echte ramp was dat..Vele jaren later, begrijpt KPN pas, dat er zoveel mogelijk glasvezel aangelegd moet gaan worden, weg met dat verrotte kopernetwerk…! Serie opname hoef ik helemaal niet, apps wil ik niet eens via een iptv ontvanger,itv online gebruik ik niet eens,wij hebben nooit problemen ervaren tussen de 2 HMB 2260 ontvangers, ze werkten een half jaar geleden perfect, nu niet meer...

En wie zegt dat ik met de 2952 geen shit heb? Het klopt dat ik die shit niet heb met de 5202. Dus ja, ik ben verschrikkelijk blij dat ik die heb. En ik vind het onnoemelijk vervelend dat jij en anderen de problemen hebben waar het nu hier over gaat.

off-topic: er is op zich niets mis met koper en met pairbonding. Want dat gaat hier als een trein. Ik heb nog steeds niet de behoefte om een glasvezelabo te nemen. Want dan zou ik hier een provider moeten nemen die ik voorlopig nog echt niet wil hebben. Mijn buren zijn wat dat betreft al op de koffie gekomen.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 31 december 2020
Ceessie35 schreef:
Anneke-Anna schreef:
Katana321 schreef:
Ceessie35 schreef:

Waarom krijg ik toch heel sterk het idee, dat al degenen die als 'tester’ uitverkoren zijn, ook tijdens dat testen, over een veel beter presterende Arris VIP 5202 de beschikking hadden, een …..

Dat is een aanname. 

Een beetje een ‘vreemde’ aanname, aangezien er normaal gesproken wordt getest op alle ontvangers die in de omloop zijn.  
Dat de 5202 sneller is en dat er klanten/testers zijn deze ook vast hebben naast de 2260/2952 is veel aannemelijker. 

Geen aanname: Ook jij hebt er een staan...😉Fijn voor je..

@Ceessie35 jouw aanname is dat de testers van de pilot een 5202 hadden. Ik weet zeker dat dat bij een heleboel pilot-ers niet het geval was. Ik zat namelijk in de pilot en dus kan ik het weten.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
TvG2016 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Als KPN al een oplossing gereed zou hebben, dan zou ik voor willen stellen, dat ze dit als de donder op maandag-ochtend  4 Januari 2021 uit gaan rollen, laat maar komen dan die ‘snelle’ software…

Helemaal mee eens en laat die oplossing nu inderdaad al gereed zijn.

Waar baseer je dit op?

Op dit bericht van @Erik_.

• Topper
  • 20 reacties
  • 31 december 2020

Hallo KPN-erts!

Net dat prutskastje maar weer uit en aan gezet want weer geen reactie op de AB.

Het viel vandaag al op dat het opvragen van de gids weer langer dan normaal duurde.

(En normaal duurt het ook lang.)

Kunnen jullie klanten nog wat kwaliteit verwachten in 2021, of blijven jullie ons aan het spreekwoordelijke lijntje houden?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
TvG2016 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Als KPN al een oplossing gereed zou hebben, dan zou ik voor willen stellen, dat ze dit als de donder op maandag-ochtend  4 Januari 2021 uit gaan rollen, laat maar komen dan die ‘snelle’ software…

Waar baseer je dit op?

Inderdaad, de software voor op de tv-ontvangers is blijkbaar al lang klaar. Alleen die wisselwerking met wat andere dingetjes… tsja. En dan kunnen we met z’n allen gaan speculeren over wat de oorzaak van alle ellende is (memory leaks, cache), waarom KPN niet dit doet maar dat (terug oude menu of ontvangers omwisselen), wie er met welke ontvanger wel of niet getest heeft, wie inside informatie heeft en wie niet, etc. etc. Maar de enige reden waarom we het nog niet werkt is: HET IS NOG NIET AF!!! Als het niet de ontvanger software is, dan is het wel het netwerk of de servers of wie weet wat. Het doet er allemaal niet toe: HET IS NOG NIET AF, WANT HET WERKT NOG NIET (bij iedereen, met alle ontvangers, in alle regio’s, of je nu van KPN bent of van xs4all of Telfort)!!! Ik wens iedereen een goed nieuwjaar!

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 31 december 2020
Carboxy schreef:

Maar de enige reden waarom we het nog niet werkt is: HET IS NOG NIET AF!!!

Hoe weet je dat het nog niet af is?

Toch vreemd dat het nog niet af is terwijl er abonnees zijn die de nieuwe firmware op hun TV ontvanger hebben staan en uitstekende laadtijden voor de gids melden.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
Carboxy schreef:

Maar de enige reden waarom we het nog niet werkt is: HET IS NOG NIET AF!!!

Hoe weet je dat het nog niet af is?

Toch vreemd als er abonnees zijn die de nieuwe firmware al op hun TV ontvanger hebben staan en uitstekende laadtijden voor de gids melden.

Zolang iets bij testers staat of als “pilot” ge-installeerd (geselecteerd aantal klanten) is, is het nog niet af. Het is immers nog in een test-fase.

TvG2016
Helper
  • 422 reacties
  • 31 december 2020
wjb schreef:
TvG2016 schreef:
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

Waar baseer je dit op?

Ik kan je uit goed ingelichte bron verklappen dat het zonniger wordt gepresenteerd dat het daadwerkelijk is. Waarom zou je die software immers niet gelijk op 4 januari vrijgeven? Iets wat dus niet gaat gebeuren getuige het bericht aan klanten bij XS4All.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 december 2020

Onwerkbaar, idioot traag op de Arris. Onvoorstelbaar dat dit niet getest is voor live te gaan. Doe er wat aan.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 1 januari 2021
TvG2016 schreef:

Ik kan je uit goed ingelichte bron verklappen dat het zonniger wordt gepresenteerd dat het daadwerkelijk is. Waarom zou je die software immers niet gelijk op 4 januari vrijgeven? Iets wat dus niet gaat gebeuren getuige het bericht aan klanten bij XS4All.

Wat geheimzinnig toch. Een bron dichtbij de ontwikkelaars?? Er wordt helemaal niet zoveel zonnigs gepresenteerd eigenlijk, alleen dat op 19 januari (2021) nieuwe software uitgerold zal gaan worden. Voor de velen die geconfronteerd worden met reactietijden van 12 sec PLUS (tot 30 sec aan toe) en allerlei andere ellende (zie voorgaande 224 pagina's) is er weinig zonnigs aan om nog ruim 2 weken te moeten wachten op een onzekere oplossing. Het is al eens gruwelijk misgegaan (10 december jl) en wie kan zeggen of deze nu aangekondigde uitrol wel goed gaat? 

Ik lees hier (vooral van @wjb ) dat de nieuwe software en de bijbehorende infrastructuur al bij een aantal klanten zou zijn geïnstalleerd. Dit moet dus mijns inziens een testomgeving zijn. Maakt @wjb of @TvG2016 daar deel van uit?

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
MariusTEL schreef:

Maakt @wjb of @TvG2016 daar deel van uit?

Nee, ik maak daar geen deel van uit. Maar als je het forum aandachtig zou bestuderen dan kan je wel achterhalen wie wel tot die groep geboren.

Zoek bijvoorbeeld hier eens naar…

• 0 reacties
  • 1 januari 2021

Goedemorgen, ik heb alles zo eens gelezen, en moet (helaas) vaststellen, dat het een klein cluppie lijkt te zijn, wat hier van alles aan het vertellen is, jaren aan het testen zijn, deelnemrs aan pilots,en ik zelfs heel sterk de indruk krijg, dat ik met de verantwoordelijken van het software debacle aan het discussiëren ben gegaan. Ik verwijder nu mijn account, reageren hier heeft totaal geen nut.Er zijn hier mensen, die je echt van alles weten te vertellen. ICT en software ontwikkelaars, noem het maar op. Voorlopig zit ik hier met twee receivertjes opgescheept, die nog trager zijn dan een schildpad….Welkom in 2021!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Hier ook sinds de upgrade een onwerkbaar traag menu v10 en Arris Vio2952 v2, 100 Mb glas. Lijkt de laatste tijd ook nog erger te zijn dan in het begin. Heel erg vervelend. En zo te zien ben ik niet de enige. Tijd om dit aan te pakken!

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021

Ook bij mij is het alleen maar trager geworden. Er is absoluut geen verbetering. Wanneer wordt dit op gelost. KPN lezen jullie de berichten uberhaupt wel??

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 1 januari 2021
Nicole13 schreef:

Ook bij mij is het alleen maar trager geworden. Er is absoluut geen verbetering. Wanneer wordt dit op gelost. KPN lezen jullie de berichten uberhaupt wel??

@Nicole13 lees jij überhaupt de berichten hier wel??

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021

Op dit moment heb ik steeds dat me beeld stil staat en geluid valt soms weg heb gebeld met de KPN en deze speelt dat er een update bezig is en dat dat op 19 Jan over is nou vindt ik dit een beetje lang voor een update maar ja je wordt een beetje het bos ingestuurd.ik heb een v10 modus en een Artis tv kastje het is bedraad aangesloten.ik wil een oplossing

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22050 reacties
  • 1 januari 2021

Er is inderdaad een probleem met de ontvangers.  Nog even doorbijten dus. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 1 januari 2021

Net even de Tv-app op LG geprobeerd. Om te huilen wat een bagger beeldkwaliteit zeg en nog belangrijker voor mij het heeft geen ondertitel mogelijkheid. App op zich draait prima/vlotjes

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 1 januari 2021
jdgrt schreef:

Hallo KPN-erts!

Net dat prutskastje maar weer uit en aan gezet want weer geen reactie op de AB.

Het viel vandaag al op dat het opvragen van de gids weer langer dan normaal duurde.

(En normaal duurt het ook lang.)

Kunnen jullie klanten nog wat kwaliteit verwachten in 2021, of blijven jullie ons aan het spreekwoordelijke lijntje houden?

Welke KPN TV ontvanger heb je? 

Hoe is hij aangesloten? 

Forum|alt.badge.img+2
MariusTEL schreef:
TvG2016 schreef:

Wat geheimzinnig toch. Een bron dichtbij de ontwikkelaars?? Er wordt helemaal niet zoveel zonnigs gepresenteerd eigenlijk, alleen dat op 19 januari (2021) nieuwe software uitgerold zal gaan worden. Voor de velen die geconfronteerd worden met reactietijden van 12 sec PLUS (tot 30 sec aan toe) en allerlei andere ellende (zie voorgaande 224 pagina's) is er weinig zonnigs aan om nog ruim 2 weken te moeten wachten op een onzekere oplossing. Het is al eens gruwelijk misgegaan (10 december jl) en wie kan zeggen of deze nu aangekondigde uitrol wel goed gaat? 

Ik lees hier (vooral van @wjb ) dat de nieuwe software en de bijbehorende infrastructuur al bij een aantal klanten zou zijn geïnstalleerd. Dit moet dus mijns inziens een testomgeving zijn. Maakt @wjb of @TvG2016 daar deel van uit?

Even goed lezen! Er wordt helemaal niet beweerd dat er 19 januari de update komt:

Erik_ schreef:

wjb schreef:

Erik_ schreef:

Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. 

@Erik_, Hoe zit het met de uitspraken die door klantenservice gedaan worden?

Daar wordt een blijkbaar een datum van 19 januari genoemd.

Dat klopt niet. Precieze datum voor de uitrol is nog niet bekend. Wel verwachten we rond die tijd duidelijkheid te hebben over wat de datum wel is. En natuurlijk communiceren we de datum hier zodra we hem hebben.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 1 januari 2021
Martijn en Lies schreef:
MariusTEL schreef:
TvG2016 schreef:

Even goed lezen! Er wordt helemaal niet beweerd dat er 19 januari de update komt:

Erik_ schreef:

wjb schreef:

Erik_ schreef:

Zoals ik en mijn collega's ook regelmatig aangeven hier wordt er keihard gewerkt door onze iTV mensen om dit probleem op te lossen. We verwachten ook dat de komende update daarin zal helpen. Echter hebben we helaas nog geen definitieve datum daarvoor. 

@Erik_, Hoe zit het met de uitspraken die door klantenservice gedaan worden?

Daar wordt een blijkbaar een datum van 19 januari genoemd.

Dat klopt niet. Precieze datum voor de uitrol is nog niet bekend. Wel verwachten we rond die tijd duidelijkheid te hebben over wat de datum wel is. En natuurlijk communiceren we de datum hier zodra we hem hebben.

Ik lees geloof ik écht wel goed. Dat de software de 19de januari uitgerold zal worden staat kennelijk in het belscript van het call-center. Door een aantal posters die contact met een helpdesk medewerker/ster hebben gehad is gemeld dat hen werd verteld dat de 19de de nieuwe uitrol zou plaatsvinden (misschien wordt bedoeld dat het dan helemaal gereed is). Het gaat mij erom dat de communicatie belabberd is (in feite is er geen communicatie) en dat wát er wordt verteld behoorlijk ongeloofwaardig is. De moderators van dit forum durven zich absoluut niet op één of andere datum vast te leggen, en gelijk hebben ze. 

De mededeling van @TvG2016 dat een en ander minder zonnig is (??) is eigenlijk wel heel intrigerend. Door anderen (bijv @wjb) wordt immers gedacht/gesuggereerd dat eigenlijk alles al klaar staat en dat de enige reden om het niet uit te rollen is dat eerst de kerst- en nieuwjaarsperiode voorbij moet zijn. Dan zou er dus op of kort na 4 januari begonnen kunnen worden en is er geen enkele reden om nog eens 14 dagen extra te wachten.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
MariusTEL schreef:

Door anderen (bijv @wjb) wordt immers gedacht/gesuggereerd dat eigenlijk alles al klaar staat en dat de enige reden om het niet uit te rollen is dat eerst de kerst- en nieuwjaarsperiode voorbij moet zijn. Dan zou er dus op of kort na 4 januari begonnen kunnen worden en is er geen enkele reden om nog eens 14 dagen extra te wachten.

Precies, er is mijns inziens geen enkele reden om nog eens 14 dagen extra te wachten met die uitrol. Ik hoop dan ook oprecht dat KPN er alles aan zal doen om de uitrol van de fix aanstaande maandag in gang te zetten.