Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 1 januari 2021
JanD schreef:

Vroeger moest je naar je tv toestel lopen om van zender te wisselen.

Waar hebben we het over?:thinking:

Ga dan lekker terug naar vroeger, wij leven in het heden.

We betalen nu €60 of meer per maand, dan mag je als klant zeker toch eisen dat zoiets simpels gewoon soepel werkt.

En nu lees ik dat de update is uitgesteld voor onbepaalde tijd…

KPN, ga dan alsjeblieft terug naar het oude menu, dan hou je ieder geval je klanten tevreden.

Ik heb vorige maand al aangegeven dat ik overstap als het niet verbeterd.

Aangezien er niks is veranderd ga in nu echt kijken wat Ziggo aanbiedt.

Het is gewoon onacceptabel om klanten een maand lang aan het lijntje te houden zonder enige oplossing of restitutie.

En omdat bij overstappen ook de voordelen van alle mobiele abbo`s vervallen, heeft het ook geen zin meer om die bij KPN te laten.

Dan stap ik deze maand dus met alles over naar een andere provider.…

Succes ermee, en ik hoop dat jullie veel klanten gaan verliezen.

Dan leren jullie daar hopelijk van.

Marcator
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Vroeger was alles beter, zeggen ze wel eens. In dit geval een waarheid als een koe.

Sinds de overgang van Telfort naar KPN is het gebruik van de software op de TV-ontvangers een grote ergernis geworden en ‘het nieuwe menu’ niet bepaald een vooruitgang qua performance. 

Nu ik dit topic zo een beetje doorgelezen heb concludeer ik dat er met mij vele medeklagers zijn, het updaten niet lukt en verbetering vooruitgeschoven wordt

Ja, het ziet er mooier uit, nee, het werkt voor geen meter. Schijnbaar vindt KPN een catchy uiterlijk belangrijker dan de performance. Ik heb het toch liever andersom. Wat mij betreft snel terug naar het oude (Telfort) menu. 

We zullen afwachten wat de update van 19 januari gaat brengen, maar als e.e.a. niet aanzienlijk verbetert, ga ik mijn heil elders zoeken. Eigenlijk vind ik dat KPN een korting op het abonnementsgeld moet overwegen vanwege dit debacle.

VIP2952

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Het is nu echt heel erg het lijkt wel of de gids steeds trager wordt ik zou graag die oude gids weer terug willen dit is echt  drama:disappointed:

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 1 januari 2021

Ik had tot gister de gewoonte om tijdens het zappen mijn vrouw eens lekker te knuffelen omdat het meestal toch 15 sec duurde voordat hij reageerde.

Vanochtend de TV ontvanger is uit en aangezet om te kijken of hij daarna wat sneller reageerde.

En je gelooft het niet !!! Werkt weer vanouds.

Weet je wat ze zei vandaag ?

Was er maar met je tengels vanaf gebleven !!! :joy:

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
tonymelony schreef:

Vanochtend de TV ontvanger is uit en aangezet om te kijken of hij daarna wat sneller reageerde.

@tonymelony, Welk type TV ontvanger heb je en welke versie van de firmware (NMC en html) draait die TV ontvanger?

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Wij hebben 2 decoders, beiden bijna onwerkbaar traag... Het kan toch niet zou zijn dat KPN zijn betalende klanten al sinds de invoering van het nieuwe menu laat 'bungelen' zonder ook maar iets over een oplossing te communiceren? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 1 januari 2021

@pbos1960 Ik heb je bericht naar het verzameltopic verplaatst. 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 1 januari 2021

@KPN, los van alle problematiek met software/firmware. Waarom kun je mij wel vinden voor de factuur, maar niet om mij te informeren over de voorziene stappen in deze problematiek?

… we noemen dit ook wel ‘Verwachtingsmanagement’ ...

Ett
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Dag KPN

Al een lange tijd laadt het tv kastje de menu traag. Ook swichten van kanalen.

Duurt 6 tot 8 sec.

Gaarne zo spoedig mogelijk oplossen.

vr. gr. Ett

admin: bericht naar centrale topic verplaatst

• Helper
  • 34 reacties
  • 1 januari 2021

Menu is zooooooooooooooooooooo traag. Niet meer te doen. Elke keer als je op een toets van de ab drukt zit ik minimaal 5 seconde te wachten. Naar opnames of gids gaan minstens 10 seconde wachten. Verschrikkelijk!!! Nadat we onlangs een nieuw kastje hebben gekregen ging alles lekker snel met een nieuwe frisse GUI. Maar inmiddels is het weer als vanouds, zoals we al jaren gewend zijn. Traag…. rode lampje op ontvanger blijft continue hangen en is het wachten geblazen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021

Wanneer wordt het probleem met het trage tv menu opgelost?

Admin: bericht naar centrale topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 1 januari 2021

Ik vraag me echt af waneer kpn een keer met een oplossing komt voor het vreselijk irritante nieuwe menu. Eer dat het überhaupt is opgestart ben je al een paar minuten verder. Erg vervelend. Bijna zonde van het geld elke maand 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021

Dit komt niet meer goed, tijd om over te stappen naar andere provider.Jammer maar geen compensatie, geen communicatie, dan houdt het op.Bye bye KPN

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 1 januari 2021
Frans VS schreef:

Dit komt niet meer goed, tijd om over te stappen naar andere provider.Jammer maar geen compensatie, geen communicatie, dan houdt het op.Bye bye KPN

Waar ga je heen, Frans?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021
jobje73 schreef:
Frans VS schreef:

Waar ga je heen, Frans?

Wil eigenlijk niet van glasvezel af, maar dit is niet meer te doen...heb 4 decoders in mijn huis en dan krijg je dit.Maargoed Vodafoneziggo gaat het worden.

wieleke
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 56 reacties
  • 1 januari 2021

Ik hoorde net van zeggen die had het van horen zeggen . Dat degene die hier elke dag lopen te zeiken achteraan komen in het rijtje van updates

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2587 reacties
  • 1 januari 2021
wieleke schreef:

Ik hoorde net van zeggen die had het van horen zeggen . Dat degene die hier elke dag lopen te zeiken achteraan komen in het rijtje van updates

Als ze hun handen maar wassen 😎

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 1 januari 2021
wjb schreef:
tonymelony schreef:

@tonymelony, Welk type TV ontvanger heb je en welke versie van de firmware (NMC en html) draait die TV ontvanger?

@wjb 

HMB 2260

NMC versie: 8.0.110_1901

HTML 4.110.208

Daarnaast heb ik nog een Arris 2952 & 2952V2 die het al goed deden :slight_smile:

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
Frans VS schreef:

Dit komt niet meer goed, ...

Het komt zeer zeker goed, je moet helaas alleen nog even geduld hebben.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
tonymelony schreef:
wjb schreef:
tonymelony schreef:

@wjb

HMB 2260

HTML 4.110.208

Daarnaast heb ik nog een Arris 2952 & 2952V2 die het al goed deden :slight_smile:

En wat versta jij nu onder goed?

Hoe lang duurt het laden van de gids vanaf het moment dat je op de gids knop drukt?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 januari 2021

Ik ga al mijn abonnementen opzeggen bij KPN. Dit duurt allemaal veel te lang.

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 1 januari 2021
wjb schreef:
tonymelony schreef:
wjb schreef:
tonymelony schreef:

@wjb

HMB 2260

HTML 4.110.208

En wat versta jij nu onder goed?

Hoe lang duurt het laden van de gids vanaf het moment dat je op de gids knop drukt?

Een kleine 4 seconden.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 1 januari 2021
tonymelony schreef:

Een kleine 4 seconden.

Dat is inderdaad wat ik ook ervaar op mijn HMB2260.

Dat is natuurlijk nog niet "als vanouds" want daarvoor moet de laadtijd van de gids weer onder de seconde komen.

tonymelony
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 557 reacties
  • 1 januari 2021
wjb schreef:
tonymelony schreef:

Een kleine 4 seconden.

Dat is inderdaad wat ik ook ervaar op mijn HMB2260.

Dat is natuurlijk nog niet "als vanouds" want daarvoor moet de laadtijd van de gids weer onder de seconde komen.

Dit is voor mij prima werkbaar tot de nieuwe firmware uitkomt !!! (geduld is een schone zaak) 😉

Prettige avond nog @wjb 👍

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 1 januari 2021

In dit forum lees ik een hoop frustratie en dat zal voor een groot deel terecht zijn maar mensen afzeiken die aan het probleem werken gaat mij te ver.

Ook ik heb last van een enorm trage HMB2260 en ik zie graag de dag tegemoet dat alles weer snel werkt. Misschien dat de communicatie afdeling van de grote KPN wat steken laat vallen want hoe eenvoudig zal het zijn om in de berichten op je TV te lezen wat de stand van zaken is. Dit zal een hoop frustratie en ergernis schelen.

Ondertussen wens ik de werkers aan het probleem waar we het over hebben veel wijsheid en sterkte.