Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Ben bang dat ik mijn vaccinatie sneller krijg dan de update.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 2 januari 2021
Wimisweg schreef:

Dat ligt aan je leeftijd dan, hoop ik. (grapje).

Ook ik hoop, zoals wjb, dat ze maandag met de uitrol starten.

Het duurt al te lang en KPN kan het niet te lang vooruitschuiven. 

Ik duim dat we snel weer een snel en goed werkende TV ontvanger hebben.

Zoals eerder vermeld, is het bij ons tussen de 5 en 8 seconde (het wisselt een beetje). 

Ik lees bij sommige 20 seconde en dat is heel lang, zelfs in de oude analoge tijd was het sneller. :grinning:

• 0 reacties
  • 2 januari 2021
MDorp schreef:

Het is mij wel opgevallen (dat na deze update) het menu steeds vastloopt. Ik kan dan alleen op “Gids & Terugkijken” klikken en meer niet.  Om de boel weer werkend te krijgen moet ik de TV-ontvanger helemaal spanningsloos maken. Dit heb ik nu al 5 keer moeten doen, terwijl ik voor deze update nog nooit mijn TV-ontvanger spanningsloos heb moeten maken.

Ik heb hier inmiddels in al die maanden dat dat veranderde menu door KPN is geïnstalleerd op beide IPTV receivers HMB 2260, en na werkelijk al honderden keren de te hebben zaak gereset,compleet hergeïnstalleerd te hebben, nog steeds geen normaal werkend iptv ontvangertje..Mensen doen mee aan pilots, duiken de ‘woonkamers’ in, ontwikkelen en ontwikkelen, storten firmware op je af, gooien op de meest onverwachte tijden software op hun servers, waardoor alles vans lijkt te zijn gelopen op 10 december 2020,en laten je gewoon maandenlang maar aanmodderen. Om dan ook na ruim een half jaar, doodleuk te gaan zeggen, dat iets nog wekenlang kan gaan duren, schamen jullie je niet allen, dat er maandenlang niets gebeurd, had allemaal met je tengels van software afgebleven ,of had het echt goed ontwikkeld.

Weet je hoe ze dit topic hadden moeten noemen? ‘Speel eens meer met ons IPTV product: ‘Mens erger je niet’ Je wint het nooit….

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 2 januari 2021
joop2011 schreef:
Wimisweg schreef:

----

@joop2011 Maak jij nu een grapje over leeftijd terwijl jij nog maar 9 of 10 jaar oud bent? (zie je forum-naam) :grin:

Dit is natuurlijk ook een grap. (En ook off-topic)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12957 reacties
  • 2 januari 2021
Katana321 schreef:
joop2011 schreef:
Wimisweg schreef:

----

@joop2011 Maak jij nu een grapje over leeftijd terwijl jij nog maar 9 of 10 jaar oud bent? (zie je forum-naam) :grin:

Dit is natuurlijk ook een grap. (En ook off-topic)

Ik ben al met pensioen.

2011 ben ik lid van het forum geworden.

Dus wat is mijn ware leeftijd. 

:grinning:

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Goede avond, het duurt erg lang voordat ik de gids te zien krijg terwijl bij anderen de gids meteen in beeld komt. Kies ik uit de gids een zender dan duurt dat ook weer lang. Verschillende hdmi ingangen geprobeerd maar dat helpt niet. Andere suggesties?

• 11 reacties
  • 2 januari 2021

steeds trager, dat overschakelen naar andere zender, en het menu, niet normaal meer!

• 11 reacties
  • 2 januari 2021

Steeds trager, de t.v + het menu bedienen!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Het TV menu is onacceptabel traag. De oplossing laat veel te lang op zich wachten. Elke dag irritatie en ergernis hierover. Ongelooflijk dat dit zo lang moet duren. Het abonnement is duur genoeg, dit is echt slecht KPN

• Topper
  • 19 reacties
  • 2 januari 2021

KPN heeft al jaren niets geleerd of wil leren over communicatie naar klanten toe. 

En dit zal ook niet veranderen. 

Pro actief zijn ze ook nooit geweest. 

Beetje uitleg geven hoever het is met een oplossing is zo nu en dan richting de klanten zou de KPN wel sieren. KPN geeft helaas niet om de de klant, alleen om het geld.

Wanneer kunnen wij compensatie in geld aanvragen. Na maanden van wanprestatie leveren?  Lijkt mij het meest redelijke in alles van de afgelopen maanden. 

• Topper
  • 20 reacties
  • 2 januari 2021

Ik ben het helemaal met je eens Jelle1970:thumbsup_tone3:

We hebben al lang genoeg gewacht en enige compensatie is wel op z'n plaats voor al het ongemak en ergernissen.

Maar daar hoor ik KPN niks over schrijven.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 januari 2021

Sinds de update van een maand geleden ongeveer is het menu van digitale tv tergend langzaam. Echt belachelijk gewoon.

Ik heb alles al geprobeerd. Glasvezel modem reset, experiabox reset. Software update, frisse start.

niets helpt, het blijft ontzettend langzaam. 
ik snap niet waarom zo’n update niet eerst goed getest word alvorens het te lanceren.

Het is zo langzaam dat ik over ga stappen als dit niet opgelost gaat worden.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 2 januari 2021

Beste KPN-medewerkers,

Ik irriteer me nu al weken aan de ontzettend trage gids in interactieve tv. Dit topic laat zien dat heel veel mensen dit probleem hebben. Ik hoor echter helemaal niets van KPN: geen informatie, geen excuses en ook geen oplossing. Telkens als ik probeer te bellen krijg ik te horen dat het erg lang gaat duren en jullie winkels zijn nu natuurlijk ook dicht. Vandaar dat ik mijn vragen maar op deze manier stel:

• Wanneer komt er nu écht een oplossing? Deze datum lijkt continu verschoven te worden, de gids wordt ondertussen steeds trager. 
  • Is KPN van plan iets van financiële genoegdoening te geven? Ik betaal momenteel voor een product dat simpelweg niet bruikbaar is. Het duurt echt meer dan 10 seconden om de gids te openen en vervolgens minstens net zo lang nadat je een zender hebt gekozen. 

Alvast bedankt voor jullie reactie, hopelijk is het via deze weg wél mogelijk om jullie te bereiken.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Het is hier thuis niet anders...het is idd verschrikkelijk. Kan soms tussendoor naar de keuken om wat drinken te pakken en als ik dan terug ben bij de TV is het menu eindelijk opgestart..@kpn kunnen jullie aub gewoon informeren wat er aan de hand is, want niet iedereen kan dit forum vinden. Dat het slecht is is al erg genoeg..maar heel veel van jullie klanten hebben geen idee, doe daar wat aan!!! Het is al maanden slecht en geen enkele normale informatie beschikbaar, behalve hier op het forum. 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 2 januari 2021
Frans Jozef schreef:

Ik ben het helemaal met je eens Jelle1970:thumbsup_tone3:

We hebben al lang genoeg gewacht en enige compensatie is wel op z'n plaats voor al het ongemak en ergernissen.

Maar daar hoor ik KPN niks over schrijven.

Het enige wat ik hierover gehoord heb, is dat ze pas NA het oplossen van de storingen zich gaan beramen wat voor compensatie we gaan krijgen, waarschijnlijk is het iets waar wij niks aan hebben, en het hun zo min mogelijk gaat kosten….

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

sinds de laatste update is het kastje rampzalig traag. Iedere actie duurt seconden waardoor je niet direct weet of de actie uitgevoerd wordt of dat je nog een keer moet drukken. Het lijkt of de update wat te zwaar uitpakt voor de huidige hardware

minder erg maar wel jammer :Ik kan ook geen terug te kijken programma's zoeken op naam. Die vindt je alleen via de dag van uitzending.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 2 januari 2021

Het is erg teleurstellend dat de TV-ontvanger zo traag reageert. Het lijkt of we weer terug zijn bij de fase van 2008. Toen stond alles nog redelijk in de kinderschoenen en was het nog begrijpelijk. Maar in deze tijd met zoveel meer ervaring bij KPN en zoveel meer abonnees dan in 2008, zou je toch mogen verwachten dat dit soort dingen nooit meer voorkomen, of in elk geval heel rap opgelost worden? Ik heb meerdere mensen in de afgelopen jaren succesvol kunnen overhalen om naar KPN te gaan, maar die komen nu stuk voor stuk hun beklag bij mij doen. Twee zijn alweer terug naar Ziggo. Zelfs ik begin nu mijn bedenkingen te krijgen, nu ik zie hoe die het wel steeds beter voor elkaar hebben. 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 2 januari 2021

Ik ben nu serieus aan het rond kijken voor een niet-KPN gerelateerd aanbieder, ja het mag wel over de KPN glasvezel, maar mag geen broertje of zusje zijn van KPN.

Nu valt het mij op dat zowel Oxxio en Budget alles-in-1 duidelijk aangeven dat je gebruik moet maken van de KPN-itv app zodra je buitenshuis wilt kijken, ik trek dan gelijk de conclusie dat KPN ook die bedrijven bezit of heel veel aandelen heeft, ook worden daar dezelfde Arris VIP2952 aangeboden….mmm

T-mobile zit met hetzelfde drama-probleem als KPN, alleen de service schijnt blijkbaar nog slechter dan KPN te kunnen zijn, en dat hanteren ze daar…

Dan zie je Solcon voorbij komen, die geven al direct aan dat ze samenwerken met KPN, ze werken nog met de oudere Amino's, dus dan weet je dat ook hun een keer gaan overstappen naar het nieuwe platform.Let dus even goed op wat ik daar zei….het oude platform!! DUS!! we kunnen wel terug naar het oude platform, en DUS kunnen we ook terug naar de oude software, alleen willen ze dat niet meer en hebben daar 1 of ander k*t smoes voor, waar een wil is, is een weg, maar zoals Lui van kabouter Plop altijd zo mooi zegt: Amai, daar word ik zo moe van….

Dan houd ik nog Online.nl (Canal Digital) en Youfone over, beide lijken niet-KPN gerelateerd te zijn, maar waar kom je dan in terecht?

Iemand goede ervaringen met een goed alternatief?

Echt waanzinnig traag sinds het nieuwe menu.

Na herstarten is het iets minder langzaam maar nog steeds 2-3 seconden wachten op reactie van het apparaat.

Als updates niet werken doe dan een rollback van en fix de bug en houdt klanten tevreden (prio 1 van een dienstverlenend bedrijf:unamused: )

Maarja dat kunnen ze zelf waarschijnlijk niet bedenken maar wel standaard reacties op een forum of op een mail (wat vervelend om te horen dat je ….blablabla, nogeennietszeggendezin en eeenbeloftediewenietwaarmaken.

Toen het nog Telfort was wist ik niet hoe ik klantenservice moest bereiken (nooit nodig) maar sinds het KPN heet is het helemaal duidelijk geworden waar je moet klagen:rage:

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 2 januari 2021

Het ergste vind ik nog dat er eigenlijk totaal geen informatie bij de klant binnen komt over wat er gaande is. Je moet zelf gaan zoeken of vragen stellen welke alleen worden beantwoord met 'we weten niet wanneer het opgelost is' . De gebrek aan communicatie en een snelle oplossing voor het probleem bij één van de grootste spelers in Nederland (en geen eens een low budget bedrijf) is toch wel beschamend. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Beste KPN, sinds een aantal weken reageert de tv ontvanger erg traag. Volgens mij na een door jullie geïnitieerde update. Omdat ik denk dat het een algemeen probleem is heb ik even gewacht met klagen…

Maar het wordt er niet beter op. Vooral de gids, menu en terugkijken lijken een flashback naar 1995.

Wat gaan we hier aan doen? 

MvG

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 januari 2021

Helemaal klaar met het kpn menu ! :(

De laatste maanden was het altijd al langzaam maar de laatste weken loopt het de spuigaten uit met tot wel 10 seconde vertraging, en het lijkt steeds erger te worden.

Ik lees net ergens dat er 19 januari een nieuwe update komt? Laatste kans anders gaan we echt op zoek naar een andere provider. 

Ook las ik iets over compensatie. Mag toch hopen dat ze met wat beters komen dan een gratis film o.i.d. 

Mijn. Geduld. Is. Op.

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 2 januari 2021

@Kunst, Herstart jouw TV ontvanger eens via menu - instellingen - systeem.

Is hij daarna weer wat sneller?

• Topper
  • 19 reacties
  • 2 januari 2021

Net als alle mensen hierboven en de vele andere topics op dit forum heb ook ik al maanden last van een super trage tv-ontvanger. Switchen naar en tussen de diverse onderdelen van het menu, in de tv-gids, het is allemaal even traag. 
Om precies te zijn is dit, zoals óók al door vele mensen in dit forum en diverse andere forums aangegeven, begonnen na de grote update die KPN destijds heeft uitgevoerd. 

Het blijkt voor KPN héél moeilijk te zijn om te erkennen dat hun update een faliekante mislukking is geworden. 

In plaats daarvan leggen ze de bal voortdurend bij de klant zelf neer, met dat oeverloze ‘heeft u al een reset gedaan’ of ‘is uw aansluiting bedraad of maakt u gebruikt van het DVS’. Ja KPN, de gemiddelde KPN abonnee snapt zelf ook wel dat je dat als eerste moet checken. Dat men massaal dit probleem aankaart betekent dat die resets, etc, niet helpen. Uw vraag over het DVS is ook totale onzin, want vóór uw update werkte het allemaal prima.

In plaats van uw klanten dit soort onzin vragen te stellen verzoek ik KPN dringend ten eerste hand in eigen boezem te steken en vervolgens alle zeilen bij te zetten dit door KPN zélf veroorzaakte probleem te herstellen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 januari 2021
wjb schreef:

@Kunst, Herstart jouw TV ontvanger eens via menu - instellingen - systeem.

Is hij daarna weer wat sneller?

Toevallig nu voor de 2e keer in 1 maand tijd maar aan het doen en hopen op een wonder. Bedankt voor het meedenken