Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Ook hier een ontzettend langzaam menu... Al vanalles geprobeerd, zonder resultaat. Het lijkt steeds langzamer te gaan.

Een oplossing lijkt er zo te lezen nog niet te komen. 

Onacceptabel!

Wij komen van Telfort, dit probleem daar in al die jaren nog nooit gehad. 

• 0 reacties
  • 2 januari 2021

Maar bij Telfort wel gekregen, TV is identiek aan KPN, ze liepen alleen wat achter in de updates van het systeem.

• Helper
  • 25 reacties
  • 2 januari 2021
AndrevdS schreef:

sinds de laatste update is het kastje rampzalig traag. Iedere actie duurt seconden waardoor je niet direct weet of de actie uitgevoerd wordt of dat je nog een keer moet drukken. Het lijkt of de update wat te zwaar uitpakt voor de huidige hardware

minder erg maar wel jammer :Ik kan ook geen terug te kijken programma's zoeken op naam. Die vindt je alleen via de dag van uitzending.

je moet bij terugkijken op gele knop drukken, staat nergens maar werkt wel. waardeloos dat nieuwe menu. Om van de snelheid niet te spreken.

Golf1G60
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2021

Ik wil graag weten wat ik er aan kan doen om het probleem met onze trage tv ontvanger op te lossen.

Als we de tv aanzetten kraakt het geluid en knippert het beeld, dat duurt een sec of 20.

Dan is het ook enorm vervelend dat het schakelen van de één naar de andere zender enorm lang duurt.

Ook als je op de knop Gids drukt duurt het zo lang dat je twijfelt of je wel goed op de ontvanger hebt gericht.

Ik zou graag een oplossing zien!

Groet, Roland

• Helper
  • 25 reacties
  • 2 januari 2021
Golf1G60 schreef:

Ik wil graag weten wat ik er aan kan doen om het probleem met onze trage tv ontvanger op te lossen.

Als we de tv aanzetten kraakt het geluid en knippert het beeld, dat duurt een sec of 20.

Dan is het ook enorm vervelend dat het schakelen van de één naar de andere zender enorm lang duurt.

Ook als je op de knop Gids drukt duurt het zo lang dat je twijfelt of je wel goed op de ontvanger hebt gericht.

Ik zou graag een oplossing zien!

Groet, Roland

bij systeem een herstart uitvoeren, dat helpt een beetje. Zoals op pagina 1 staat, definitieve update volgt in januari…. zeggen ze.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 55 reacties
  • 2 januari 2021

Laten we dan maar het beste wensen voor 2021. 

Golf1G60
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2021

Hallo Joris,

Bedankt voor de tip.

Groet, Roland

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2021

Beste KPN,

Zelf maar een online speurtocht begonnen naar de oorzaak van het ontzettend trage menu van mijn tv ontvanger. Ik kwam uit op dit forum. En dan zijn er heel veel mensen die hier hinder van hebben. Het abonnement is toch niet goedkoop, verdienen jullie betalende klanten niet een wat betere service? Berichtgeving? Uitleg? Tegemoetkoming? Iets?! 

Laat eens wat zien kpn!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Hoiiiii hoe komt het dat de tv menu zoooooo verschikkelijkkkk traaaaaaaagggg issss. En dattttt al een tijdje zoooo issssss lees ik en dat het nog steeds zo is ... Ben ik niet gewend van KPN....is heeeeelllllll hindelijkkkkkkkkkk.

Gr helga

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 2 januari 2021

Waarom is er geen communicatie vanuit KPN? Stuur klanten een e-mail. Erken dat er een probleem is en geef aan dat eraan gewerkt wordt.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 januari 2021
Timo Vos schreef:

Waarom is er geen communicatie vanuit KPN? Stuur klanten een e-mail. Erken dat er een probleem is en geef aan dat eraan gewerkt wordt.

Precies! Zelf op onderzoek uit gaan om vervolgens op dit forum uit te komen. 

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 2 januari 2021

Waarom een e-mail, het TV platform heeft een berichten functionaliteit waar men heel eenvoudig een berichtje zou kunnen plaatsen en de abonnee op de hoogte zou kunnen houden omtrent de voortgang.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 2 januari 2021
wjb schreef:

Waarom een e-mail, het TV platform heeft een berichten functionaliteit waar men heel eenvoudig een berichtje zou kunnen plaatsen en de abonnee op de hoogte zou kunnen houden omtrent de voortgang.

Jij denkt dat iedereen geregeld naar de berichtenbox gaat in het menu? Ik kijk nooit naar die inbox, wel meerdere malen daags naar mijn e-mail.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 2 januari 2021
wjb schreef:

De omvang en impact (het aantal getroffen klanten) blijkt zo enorm, dat speciale aandacht noodzakelijk is. Zie bijvoorbeeld ook Twitter, waar klanten zich beklagen die niet zo gauw op dit forum komen. Laat staan de klanten die Twitter niet eens weten te vinden.

Overigens zal het berichtje in de “berichtenfunctionaliteit van het TV platform" :laughing: vast ook 15 seconden duren om te laden.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 2 januari 2021

Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum zitten dat lijkt het me dat er een serieus probleem is met de laatste update.

Ook wij hebben dagelijks last van dit probleem. Veel irritatie levert het op. Zeker nu we zoveel thuis zitten is een goed werkend systeem essentieel.

@KPN...Is het niet mogelijk de oude versie vd software terug te zetten totdat de problemen zijn opgelost?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 2 januari 2021
wjb schreef:

Waarschijnlijk omdat als er teveel man tegelijkertijd dat berichtje gaat lezen er weer een paar servers plat liggen...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 januari 2021
Hnpk schreef:

Hoiiiii hoe komt het dat de tv menu zoooooo verschikkelijkkkk traaaaaaaagggg issss. En dattttt al een tijdje zoooo issssss lees ik en dat het nog steeds zo is ... Ben ik niet gewend van KPN....is heeeeelllllll hindelijkkkkkkkkkk.

Gr helga

Helemaal mee eens!

Wat een “verbetering”!?!???

dat nieuwe menu.

Had dat vooraf beter getest kunnen worden door kpn

• Topper
  • 22 reacties
  • 2 januari 2021
jobje73 schreef:
wjb schreef:

Jij denkt dat iedereen geregeld naar de berichtenbox gaat in het menu? Ik kijk nooit naar die inbox, wel meerdere malen daags naar mijn e-mail.

Het maakt niet uit hoe ze mensen informeren, maar enige transparantie en communicatie over dit probleem lijkt mij niet meer dan normaal, zeker gezien de omvang. Zoals reeds eerder in dit topic is aangegeven, ze weten ons wel te vinden voor de maandelijkse betalingen en ook acties rondom kerst en Corona, dan zou je ook verwachten dat dit voor andere onderwerpen geen probleem zou moeten zijn. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 2 januari 2021
onlb schreef:
jobje73 schreef:
wjb schreef:

Het maakt niet uit hoe ze mensen informeren, maar enige transparantie en communicatie over dit probleem lijkt mij niet meer dan normaal, zeker gezien de omvang. Zoals reeds eerder in dit topic is aangegeven, ze weten ons wel te vinden voor de maandelijkse betalingen en ook acties rondom kerst en Corona, dan zou je ook verwachten dat dit voor andere onderwerpen geen probleem zou moeten zijn. 

Het lijkt me wel van belang. Je bereikt veel meer mensen via de mail dan (alleen) via een bericht in het menu, m.i.

• Topper
  • 22 reacties
  • 2 januari 2021
BoonApart schreef:

Als ik zie hoeveel mensen er op dit forum zitten dat lijkt het me dat er een serieus probleem is met de laatste update.

Ook wij hebben dagelijks last van dit probleem. Veel irritatie levert het op. Zeker nu we zoveel thuis zitten is een goed werkend systeem essentieel.

@KPN...Is het niet mogelijk de oude versie vd software terug te zetten totdat de problemen zijn opgelost?

Hallo BoonApart,

Ik draai nu al bijna 25 jaar mee in de software industrie en heb bij de verschillende bedrijven niet anders mee gemaakt dan dat er altijd een fallback scenario was als een update/upgrade van de software niet goed uitpakte. De omvang is in deze situatie wel groter dan ikzelf heb meegemaakt, maar voor een grote partij als kpn zou dit niet het probleem moeten zijn. Gezien de omvang van het probleem had ik die zet van kpn wel verwacht, tenzij er andere factoren, zoals infrastructuur of uitfasering van onderdelen, zijn die hierbij meespelen waardoor bepaalde stappen terug niet mogelijk/erg lastig/kostbaar zijn. In dat laatste geval had het beter voor kpn geweest om hier transparanter over te zijn. 

wjb
Superuser
  • 74608 reacties
  • 2 januari 2021
onlb schreef:

...tenzij er andere factoren, zoals infrastructuur of uitfasering van onderdelen, zijn die hierbij meespelen waardoor bepaalde stappen terug niet mogelijk/erg lastig/kostbaar zijn.

Dat is precies waarom terugkeren naar het oude IPTV platform een gepasseerd station is.

We praten hier niet alleen over een nieuwe firmware op de TV ontvangers maar ook de complete migratie van het IPTV server platform naar AVS 6. De oude versie van AVS (Accenture Video Solution) inclusief bijbehorende hardware is hierbij geleidelijk vervangen en dat is echt niet eventjes terug te draaien.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 118 reacties
  • 3 januari 2021
wjb schreef:
onlb schreef:

...tenzij er andere factoren, zoals infrastructuur of uitfasering van onderdelen, zijn die hierbij meespelen waardoor bepaalde stappen terug niet mogelijk/erg lastig/kostbaar zijn.

Dat is precies waarom terugkeren naar het oude IPTV platform een gepasseerd station is.

We praten hier niet alleen over een nieuwe firmware op de TV ontvangers maar ook de complete migratie van het IPTV server platform naar AVS 6. De oude versie van AVS (Accenture Video Solution) inclusief bijbehorende hardware is hierbij geleidelijk vervangen en dat is echt niet eventjes terug te draaien.

Allemaal leuk en aardig, maar het was een half jaar geleden al duidelijk dat er serieuze problemen zaten (en nog steeds zitten) in dat nieuwe platform, en KPN is gewoon doorgegaan met gebruikers te migreren naar een buggy en  brak nieuw systeem waar niemand op zat te wachten.

De juiste actie was geweest om op de rem te trappen van de uitrol, zo niet de handel terug te draaien.

Een deel van het probleem zit ook in verouderde decoders met te weinig geheugen. Ik huur de verouderde decoder van KPN die aan nieuwe klanten waarschijnlijk de laatste betere versies levert (hoezo loont het trouwe klant te zijn). Kun je ook een goede decoder kopen en daarmee de huur bij KPN opzeggen van de verouderde decoder?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 3 januari 2021
Geen fan van KPN schreef:

Een deel van het probleem zit ook in verouderde decoders met te weinig geheugen. Ik huur de verouderde decoder van KPN die aan nieuwe klanten waarschijnlijk de laatste betere versies levert (hoezo loont het trouwe klant te zijn). Kun je ook een goede decoder kopen en daarmee de huur bij KPN opzeggen van de verouderde decoder?

Nieuwe decoder is niet altijd zomaar de oplossing. Ook nieuwe decoders hebben er soms last van:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-klant-kpn-hapert-en-vertraging-bij-wisselen-van-zenders-524388

• Helper
  • 34 reacties
  • 3 januari 2021

Ik had ook het probleem met het trage menu in de itv ontvanger. Vrijdagavond heb ik de software opnieuw geladen via Menu - > Instellingen - > Systeem. Daarna werkt het geheel weer soepel. Na de eerste keer laden van de software kwam mededeling dat er een nieuwe versie beschikbaar was en de vraag of ik die ook wilde laden. Dat bevestigd. 

Informatie (wat het allemaal ook moge betekenen):

Verbinding: dsl, 100 Mb

HTML versie: 4.110.208

NMC vsrsie: 8.0.110_1901

DBL versie: 2.0.9

RBL versie: 1.2.2

Hardware-versie: VIP2952