Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 januari 2021

Sinds de overgang van Telfort naar KPN  is de gids erg traag geworden. Momenteel is het zo erg dat het frustrerend wordt om nog iets op te zoeken. De gids is eigenlijk niet te gebruiken. Alle software al opnieuw geinstalleerd, niets helpt. Nu ben ik niet de enige, ik hoor in mijn omgeving dat iedereen van Tefort deze problemen heeft.  Een klacht indienen staat KPN niet toe, want als je belt kun je de computer inspreken en hoor je dat de klacht bekend is en dat je nog weer even kunt wachten.  Een medewerker zul je niet te spreken krijgen.  De chat heeft een storing, dus dat  zal je ook niet helpen.  Sinds oktober wordt er bij KPN gerept dat er een update komt, echter nog steeds niets. Nu wordt januari aangeven dat er een update beschikbaar wordt gesteld. Volgens mij het het beste, opzeggen en daarna opnieuw afsluiten. Want dan krijg je een nieuwe ontvanger die GEEN problemen heeft. KPN dit is waardeloos!!

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 4 januari 2021

En 19 januari schijnt nooit bevestigd te zijn door KPN.

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

Ook hier weer: ‘Nieuws’ wat helemaal geen nieuws mag heten: Op 14 September 2020 heb ik via TotaalTV al laten weten,aan Jarco Kriek, dat het nieuwe menu structuur, de decoders bij mij althans, de HMB 2260, rete traag hadden gemaakt, en dat ik verre van vrolijk ben van deze ontwikkeling van de voorheen prima iptv receivertjes. Gelukkig heb ik die mail goed bewaard. Ik ben alweer 3 maanden verder inmiddels, en op 10 dec. j.l werd het nóg erger..Waar zijn die mee bezig??

Henny

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
Ceessie35 schreef:
Luda schreef:
Ceessie35 schreef:

Doornekamp33 schreef:

​​​​​

Maar wat ik hier lees, dreigen en niet gaan, m.a.w. blaffende honden bijten niet, zullen ze ook bij KPN denken.

En  als er dan wel word gebeten ipv blaffen, dan word je opeens helemaal suf gebeld om je te houden. Dan kan kpn opeens wel reageren en snel ook,zelfs tot vervelends aan toe.🙄

Waarom zou je moeten gaan,omdat er verkeerde handelingen zijn verricht, waardoor apparatuur over de rooie schijnt te zijn gegaan,op een verder prima netwerk? (FTTH 200/200)

Kan bij iedere provider gebeuren..toch?

Verder blijf ik er bij, dat dit als de donder snel moet worden opgelost, en kunnen ze het niet oplossen, dan zorgen ze maar voor andere apparaten..

Vergeet het maar @Ceessie35 , Denk je nu echt dat dat gaat gebeuren, nieuwe decoders,vergeet het maar,  ja kleine compensatie misschien, een maandje een TV pakket of zo, denk je nu echt dat dat keffen van je zin heeft.🤭🤭🤭

@Luda Dat bellen mogen ze 1 keer, dan nog de vraag of ik al opneem, kans is klein namelijk en daar ben ik binnen 30 seconden mee klaar, als ik de stap heb gemaakt om weg te gaan ga ik, al bieden ze een half jaar gratis aan en dagelijks kaviaar bij het TV kijken, ik kom er nooit op terug, geen weg terug in deze, Ziggo komt er namelijk ook nooit meer bij mij in, deed al pijn om mijn moeder daar te parjeren, maar dat was zelfbehoud, enige met Ci+ modulle en geen extra kastje wat ze niet snapt.😳😳

• Topper
  • 16 reacties
  • 4 januari 2021

Hallo, heb nu al een paar weken dat mijn tv-ontvanger mega traag is. Ik heb nu al een paar keer alles uit gezet en weer aan gezet en modems gereset andere kabels geplaatst maar geen voor uitgang. Tv kastje ook een “frisse start” gegeven maar dat was ook geen oplossing. Ik heb ook geprobeerd om te live te chatten maar daar blijf ik maar in een loop komen bij de storings pagina’s… wat zeer frustrerend is… Hopelijk kunnen jullie me zo helpen…

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 4 januari 2021

Om er wat variatie in te houden: kastje reageert helemaal niet meer.

Zou toch denken dat er iets volgelopen is.

Kastje AAN kastje UIT en het werkt weer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 4 januari 2021

Hier ook alles plat.

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
Doornekamp33 schreef:
Ceessie35 schreef:
Luda schreef:
Ceessie35 schreef:

Doornekamp33 schreef:

​​​​​

Maar wat ik hier lees, dreigen en niet gaan, m.a.w. blaffende honden bijten niet, zullen ze ook bij KPN denken.

En  als er dan wel word gebeten ipv blaffen, dan word je opeens helemaal suf gebeld om je te houden. Dan kan kpn opeens wel reageren en snel ook,zelfs tot vervelends aan toe.🙄

Waarom zou je moeten gaan,omdat er verkeerde handelingen zijn verricht, waardoor apparatuur over de rooie schijnt te zijn gegaan,op een verder prima netwerk? (FTTH 200/200)

Kan bij iedere provider gebeuren..toch?

Verder blijf ik er bij, dat dit als de donder snel moet worden opgelost, en kunnen ze het niet oplossen, dan zorgen ze maar voor andere apparaten..

Vergeet het maar @Ceessie35 , Denk je nu echt dat dat gaat gebeuren, nieuwe decoders,vergeet het maar,  ja kleine compensatie misschien, een maandje een TV pakket of zo, denk je nu echt dat dat keffen van je zin heeft.🤭🤭🤭

@LudaDat bellen mogen ze 1 keer, dan nog de vraag of ik al opneem, kans is klein namelijk en daar ben ik binnen 30 seconden mee klaar, als ik de stap heb gemaakt om weg te gaan ga ik, al bieden ze een half jaar gratis aan en dagelijks kaviaar bij het TV kijken, ik kom er nooit op terug, geen weg terug in deze, Ziggo komt er namelijk ook nooit meer bij mij in, deed al pijn om mijn moeder daar te parjeren, maar dat was zelfbehoud, enige met Ci+ modulle en geen extra kastje wat ze niet snapt.😳😳

Het mag wel iets minder hé.

Je vermeld dat je een tevreden klant bent bij KPN per 30-10-2020, dan kom je dus pas kijken, letterlijk en figuurlijk..

On-topic: Als je goed hebt opgelet, heb ik het over apparaten, niet over de iptv receivers/decoders.

En als je wat meer begrijpend gelezen had, dan had je ook kunnen weten, over wélke apparaten het dan gaat,of zou kunnen gaan, dan verwijs ik even naar de verhelderende posts van @wjb op deze pagina.

Ik ben al meer dan dik 45 jaar een hele dik tevreden klant van KPN (voormalig PTT)

Ik vraag gewoon om verheldering,ook voor klanten die net abonnee zijn geworden. ☺️

Blijf gezond!

Henny

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 4 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

TotaalTV schrijft onzin. Die decoders zijn prima. De een wat sneller dan de andere. Ze doen het al jaren… totdat KPN een kolentrein van 48 wagons liet voorttrekken door een VW kever. En de directie vond het een heel goed idee.

De software die voor deze decoders is geschreven deugt niet. En dat duurt al 6 maanden.

Ondertussen zijn al mijn 2260 uitgevallen.

Na herstart werkt het weer.

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
Offens1 schreef:

Ik heb eens even bij tweakers gekeken, en teksten van jwb zijn daar terug te vinden, kom gewoon gezellig hier mee buurten..🤔

• 0 reacties
  • 4 januari 2021
Anto schreef:
Martijn en Lies schreef:

TotaalTV schrijft onzin. Die decoders zijn prima. De een wat sneller dan de andere. Ze doen het al jaren… totdat KPN een kolentrein van 48 wagons liet voorttrekken door een VW kever. En de directie vond het een heel goed idee.

De software die voor deze decoders is geschreven deugt niet. En dat duurt al 6 maanden.

Hallo Martijn en Lies, op 14 September 2020 had ik al in een emailtje aan TotaalTv al aangegeven, dat direct na de installatie van het nieuwe menu structuur, de beide HMB 2260 receivertjes die wij gebruiiken, heel erg traag zijn geworden, het mailtje heb ik bewaard,ook heb ik direct mijn ongenoegen geuit, richting klantenservice KPN. dit debacle duurt nu al meer dan 6 maanden lang.

En nee, ik wil en ga geen andere 4K geschikte receiver aanvragen, verre van dat: Waarom zou je dat willen, nóg meer gaan betalen, omdat KPN andere software laat installeren op hun verder prima iptv ontvangertjes.Voor mij had die hele layout niet gehoeven, echt niet, packman werkt bij ons ook nog steeds  prima..

KPN moet dit fixen,niet de klanten, ik heb Januari 2021 inmiddels alweer netjes betaald aan KPN, dus kom op met die update, die de receivertjes sneller zouden moeten maken.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 januari 2021

Wij hebben dezelfde klacht.

Als we de gids willen openen dan duurt het ruim 15 seconden voordat de gids in beeld komt.

Als je vervolgens een zender kiest moet je twee keer ok drukken. Dan duurt het ruim 20 seconden voordat je het beeld van de gekozen zender ziet.

Als je van de ene zender naar de volgende zender switcht gaat het wel direct.

Wij hebben deze klacht sinds de software update van KPN, ongeveer een maand geleden.

Het is bijzonder irritant, je denkt voortdurend dat je de toets niet goed genoeg hebt ingedrukt.

Het laden van de TV- gids én het laden van de zender na de keuze hiervan duren beschamend lang.

De zogenaamde update heeft slechts negatieve gevolgen waar wij ons dagelijks aan ergeren.

KPN wat gaan jullie doen om dit per omgaande te verhelpen. Dus terug naar de eerdere snelheid.

Forum|alt.badge.img+2
Ceessie35 schreef:
Anto schreef:
Martijn en Lies schreef:

Hallo Martijn en Lies, op 14 September 2020 had ik al in een emailtje aan TotaalTv al aangegeven, dat direct na de installatie van het nieuwe menu structuur, de beide HMB 2260 receivertjes die wij gebruiiken, heel erg traag zijn geworden, het mailtje heb ik bewaard,ook heb ik direct mijn ongenoegen geuit, richting klantenservice KPN. dit debacle duurt nu al meer dan 6 maanden lang.

En nee, ik wil en ga geen andere 4K geschikte receiver aanvragen, verre van dat: Waarom zou je dat willen, nóg meer gaan betalen, omdat KPN andere software laat installeren op hun verder prima iptv ontvangertjes.Voor mij had die hele layout niet gehoeven, echt niet, packman werkt bij ons ook nog steeds  prima..

KPN moet dit fixen,niet de klanten, ik heb Januari 2021 inmiddels alweer netjes betaald aan KPN, dus kom op met die update, die de receivertjes sneller zouden moeten maken.

Met alle respect hoor Henny maar denk je echt dat een mailtje naar tv totaal (bewaard of niet) een verschil gaat maken?

Denk je echt dat een mailtje gericht aan de directie van KPN ooit gelezen of gezien wordt door een lid dan de directie?

En ook, denk je nou echt dat hier klagen op dit forum helpt..…?

En tot slot.... Denk je echt dat ze het nu echt voor elkaar hebben....?

Vooral dat laatste telt natuurlijk maar ik denk niet dat er iets ontdekt is dat ineens alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 januari 2021

Graag wil ik mij aansluiten bij deze klacht en doorgeven dat mijn Arris 2925 bij het wisselen van zender ik eerst om de koffie kan voordat de zender ook over springt ZEER IRRITANT hoop dan ook dat KPN hierin zijn verantwoording neemt Mvg ontevreden klant

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
Martijn en Lies schreef:
Ceessie35 schreef:
Anto schreef:
Martijn en Lies schreef:

Met alle respect hoor Henny maar denk je echt dat een mailtje naar tv totaal (bewaard of niet) een verschil gaat maken?

Denk je echt dat een mailtje gericht aan de directie van KPN ooit gelezen of gezien wordt door een lid dan de directie?

En ook, denk je nou echt dat hier klagen op dit forum helpt..…?

En tot slot.... Denk je echt dat ze het nu echt voor elkaar hebben....?

Vooral dat laatste telt natuurlijk maar ik denk niet dat er iets ontdekt is dat ineens alle problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen.

‘En tot slot.... Denk je echt dat ze het nu echt voor elkaar hebben....?’

Goedemorgen,

Nee! Dat dacht ik al direct toen ik dat vreemde bericht van KPN op hun storingensite zag staan.Je kunt het ook teruglezen, in mijn eerder gegeven reacties.

Als je als organisatie dan daadwerkelijk een oplossing middels een update zegt klaar te hebben, dan noem je ook een specifieke datum en/of dag,ook al gaat dit gefaseerd.

Net voor de Feestdagen ff vlug een bericht op hun storingensite gezet: Even rust in de tent..?

En nee, klagen helpt je niet, echter, ik heb zelf op héél hoog niveau storingen op moeten lossen, en geloof me: Dit soort grootschalige storingen, heeft de allerhoogste prioriteit, wat denk je, als zo'n 750.000 abonnees met iptv,een groot deel daarvan kan gaan weglopen, omdat men een product heeft, wat alleen frustratie oplevert, of op kan gaan leveren.

Wist je, dat er hele draaiboeken liggen wat verantwoordelijk managers moeten doen in zo'n situatie,en wat te denken van zo’n landelijke storing, in coronatijden? 

Tel maar eens terug, dan kom je uit, dat hiermee begonnen is, zowat net na de eerste lockdown, alles was al weer versoepeld, nu zitten we wie weet hoe lang nog, in een 2e lockdown..Voorlopig tot de 19e...

KPN ook...Ook alle monteurs en ict techneuten van KPN moeten zich natuurlijk aan alle voorschriften houden,het ligt allemaal niet zo eenvoudig.

Veel planmatig onderhoud wordt nu al bij diverse ondernemingen niet gedaan..

Wat te denken van serverruimtes..anderhalve meter regel..

En als laatste: Ik klaag niet, ik analyseer, dat was mijn werk: ‘vroeger’.

Nu maar hopen,het alsnog op redelijke termijn opgelost gaat worden.

Zo, nu zelf even verder met een frisse start, en dan de iptv ontvangertjes..😉

Blijf gezond, da's veel belangrijker,dan spelletjes spelen met je ontvangertjes genaamd ‘mens erger je niet’

We hebben een supermoderne ontvanger iptv: Een stekker receivertje, stekkeren..😂

Henny

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 januari 2021

Sinds deze menu update laad het menu erg traag geworden. Dit is ook het geval bij het starten van het afspelen van opnames of terugkijken van uitzendingen.

Een herstart van de ontvanger geeft geen oplossing hiervoor!

Qua vormgeving vind ik de presentatie van de On Demand uitzendingen veel minder overzichtelijk.

• 0 reacties
  • 5 januari 2021

Nog een TIP: Na de (mislukte) update poging van KPN op 10 december, bleek het modem ook niet goed meer te functioneren, tot onze verbazing was de snelheid van zowel down als upload gehalveerd. Ik heb het modem een harde reset gegeven, met het restknopje, wat zich onder de schakelaar bevind, op het modem, even met een pen of tandenstokertje indrukken, en het modem herstart vanzelf.

Nu hebben wij FTTH 200/200, dus dat was op zich niet zo'n probleem, echter, als mensen een koper verbinding hebben, met een toch al lagere down en upload, dan zou het iptv ontvangertje, ook hier weleens minder snel van kunnen worden.

Let er wel op, dat je na zo'n harde reset, alle instellingen in het modem weer moet aanpassen voor o.a je wifi netwerk, en een eventueel wachtwoord bij het inloggen van het modem.

Henny

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 5 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Nog een TIP: Na de (mislukte) update poging van KPN op 10 december, bleek het modem ook niet goed meer te functioneren, tot onze verbazing was de snelheid van zowel down als upload gehalveerd. Ik heb het modem een harde reset gegeven, met het restknopje, wat zich onder de schakelaar bevind, op het modem, even met een pen of tandenstokertje indrukken, en het modem herstart vanzelf.

Nu hebben wij FTTH 200/200, dus dat was op zich niet zo'n probleem, echter, als mensen een koper verbinding hebben, met een toch al lagere down en upload, dan zou het iptv ontvangertje, ook hier weleens minder snel van kunnen worden.

Let er wel op, dat je na zo'n harde reset, alle instellingen in het modem weer moet aanpassen voor o.a je wifi netwerk, en een eventueel wachtwoord bij het inloggen van het modem.

Henny

Dat is een goeie tip @Ceessie35 . Ik had ook al de indruk na het debacle van 10-12-2020 dat het allemaal niet zo lekker liep. Heb overigens een tijdje later een speedtest uitgevoerd en deze gaf geen problemen meer aan https://kpn-itns.speedtestcustom.com/

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021

Hallo KPN,

ik heb m’n beklag al een x eerder gedaan over het trage interactieve menu. Ik kreeg zelfs klachten met opnemen van programma’s die niet wilden afspelen. Ik heb toen contact opgenomen met KPN en die heeft mij een nieuwe tv ontvanger toegezegd, ik dacht dat is mooi dan bij ik mooi van de klachten af.

Ik had 2 ontvangers van het merk arris vip 2952 V2

bouwj. 2017

Nu kreeg ik een andere ontvanger van het merk arcadyan HMB 2260 V2 bouwjaar 2016?????

ik dacht er dus op vooruit te gaan en klaar te zijn met het zeer irritante interactieve menu 😭😭

Maar helaas tis een drama en word steeds erger, het duurt soms 12/13 seconden voor hij reageert. Ik word hier echt helemaal simpel van, ik hoop dat hier gauw wat aan gedaan word.

Ik ben verder zeer tevreden over KPN, maar begin hier ondertussen flink van te balen en begin er spijt van te krijgen dat ik m’n abonnement vorig jaar weer met een jaar heb verlengd

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
MariusTEL schreef:
Ceessie35 schreef:

Henny

Dat is een goeie tip @Ceessie35 . Ik had ook al de indruk na het debacle van 10-12-2020 dat het allemaal niet zo lekker liep. Heb overigens een tijdje later een speedtest uitgevoerd en deze gaf geen problemen meer aan https://www.kpn.com/search.htm?q=speedtest 

Hoi Marius, ik gebruik net zoals veel monteurs die bij en voor KPN en in het veld werkzaam zijn, altijd Ookla, servicemonteurs geven zelf meestal de voorkeur aan Ookla.

Alles bekabeld aangesloten, waaronder de 2 x HMB 2260, goed afgeschermde utp cat 5 bekabeling, rj45 goed aangeknepen.

Het enige wat draadloos is, is mijn mobiele telefoon, verder nog een tablet, die heeft 5G Wifi, zelfs de draadloze printer heb ik weer bekabeld aangesloten, i.v.m het bufferen…

Sluit alles zoveel mogelijk bekabeld aan, heb je nooit geen last van ongevraagde stoorproducten in en om je huis.

Ik heb alles in een ring liggen in huis, kun je alle kanten op.

Groet,

Henny

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021

Hallo KPN

Waar blijft jullie reactie op 238 pagina's aan klachten.

Het wordt nu echt tijd voor een definitieve oplossing van de bijzonder irritante traagheid bij het wisselen van zender via de gids.

Zandstrand

• 0 reacties
  • 5 januari 2021

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 januari 2021

Hallo KPN Forum Team

Ik krijg van KPN wél voortdurend meldingen als er een collega-klager een boodschap op het forum zet, maar ik heb slechts interesse in oplossingsgerichte boodschappen van het KPN Forum Team.

Waar blijft de oplossing KPN ????????????????????????????????????????????????????

• 0 reacties
  • 5 januari 2021
Zandstrand schreef:

Hallo KPN Forum Team

Ik krijg van KPN wél voortdurend meldingen als er een collega-klager een boodschap op het forum zet, maar ik heb slechts interesse in oplossingsgerichte boodschappen van het KPN Forum Team.

Waar blijft de oplossing KPN ????????????????????????????????????????????????????

Welkom, u kunt bij uw profiel onder instellingen, diverse opties aan of uit zetten, dan krijt u geen collega-klager berichtjes meer,

Er wordt aan een oplossing gewerkt.😷

Succes,