Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475593 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

@Ceessie35  Als ik op jouw link klik, kom ik terecht op jouw/dezelfde post...

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

al n paar dagen een snel menu!!… houwen zo!

Vandaag opgemerkt dat een oude kwaal wel weer terug is: NPO1 laat op zondag NIET toe om herinneringen in te stellen: er verschijnt meteen een "herinnering uitgezet"-melding…
pas in de avond kunnen programma's ingesteld worden.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Vandaag opgemerkt dat een oude kwaal wel weer terug is: NPO1 laat op zondag NIET toe om herinneringen in te stellen: er verschijnt meteen een "herinnering uitgezet"-melding…

Welke HTML en NMC versie heb jij?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar dan, hier geen probleem 110-versie

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

Hier een relatief snel menu (3 / 4 sec. openen gids) met beide op 110.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2021

Hier een relatief snel menu (3 / 4 sec. openen gids) met beide op 110.

Dito hier. Maar moet om die snelheid te behouden de decoder wel elke 3 à 4 dagen even (min. 30 sec.) uitzetten met de schakelaar achterop. Het loopt met bijna een seconde per dag terug anders. Zat gister alweer op 6 sec. maar nu dus weer op 4.

@Timo Vos .

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2021

Hallo @wjb@Katana321@Joris62  en @Anneke-Anna. Ik tag jullie weer even. 

Ik heb een reactie mogen ontvangen van mijn collega's op de vraag die jullie stelden.

• Vraag: Hoe kan het dat klanten met de nieuwe NMC update terug zijn gezet naar een eerdere NMC versie? 
    • Antwoord: “We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold. Maar daar bleek nog een probleem mee te zijn als klanten een factory reset zouden doen. Omdat de NMC versie niet van belang is voor de snelheidsverbeteringen, hebben we deze NMC release voor deze kleine groep op zaterdagmorgen teruggerold.”

Voor de verbetering in snelheid is het van belang dat er alleen gekeken wordt naar de HTML versie. Waar men op moet letten is dat we nu in batches HTML4.112.213 uitrollen (tot 20 januari). Nog even afwachten voor diegene die nog niet de nieuwste HTML versie heeft. Jullie wisten dit uiteraard al.  

• Nog één toevoeging: Er wordt hier gesproken over HTML4.112.213C. We weten niet waar die C vandaan komt, maar in wezen is dat dezelfde release met dezelfde functionaliteit. :slight_smile:

Kunnen jullie hiermee uit de voeten? 

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

HTML 4.110.208
NMC 8.0.110_1901

het is al eerder gemeld en ook al een keer opgelost geweesst.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Ik heb een reactie mogen ontvangen van mijn collega's op de vraag die jullie stelden.

Vraag: Hoe kan het dat klanten met de nieuwe NMC update terug zijn gezet naar een eerdere NMC versie?

Antwoord: “We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold. Maar daar bleek nog een probleem mee te zijn als klanten een factory reset zouden doen. Omdat de NMC versie niet van belang is voor de snelheidsverbeteringen, hebben we deze NMC release voor deze kleine groep op zaterdagmorgen teruggerold.”

Daarbij is het van belang dat er alleen gekeken wordt naar de HTML versie voor de verbeteringen in snelheid. Waar men op moet letten is dat we nu in batches HTML4.112.213 uitrollen (tot 20 januari). De HTML versie geeft de snelheidsverbetering. Jullie wisten dit uiteraard al.  

Nog één toevoeging: Er wordt hier gesproken over HTML4.112.213C. We weten niet waar die C vandaan komt, maar in wezen is dat dezelfde release met dezelfde functionaliteit. :slight_smile:

Ik kan er mee uit de voeten @Lisa bedankt. Vol verwachting klopt ons hart

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

• Vraag: Hoe kan het dat klanten met de nieuwe NMC update terug zijn gezet naar een eerdere NMC versie? 
    • Antwoord: “We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold. Maar daar bleek nog een probleem mee te zijn als klanten een factory reset zouden doen. Omdat de NMC versie niet van belang is voor de snelheidsverbeteringen, hebben we deze NMC release voor deze kleine groep op zaterdagmorgen teruggerold.”

Voor de verbetering in snelheid is het van belang dat er alleen gekeken wordt naar de HTML versie. Waar men op moet letten is dat we nu in batches HTML4.112.213 uitrollen (tot 20 januari). Nog even afwachten voor diegene die nog niet de nieuwste HTML versie heeft. Jullie wisten dit uiteraard al.  

• Nog één toevoeging: Er wordt hier gesproken over HTML4.112.213C. We weten niet waar die C vandaan komt, maar in wezen is dat dezelfde release met dezelfde functionaliteit. :slight_smile:

@Lisa Jouw antwoord is duidelijk. Dank daarvoor.

Maar dan blijft de vraag waarom @Be-eL (hij heeft de nieuwe html-versie) geen verbetering in snelheid merkt...

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

@Lisa, Dank je voor je antwoord.

Dat betekent dus dat abonnees met HTML versie 4.112.213 geen slechte response meer zouden mogen ervaren, ongeacht de NMC versie.

Ik ben bang dat we hier toch signalen zien waarbij dat niet het geval lijkt te zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

HTML 4.110.208
NMC 8.0.110_1901

het is al eerder gemeld en ook al een keer opgelost geweesst.

Heb je dus nog niet de nieuwe update. Thx voor het doorgeven.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

Dank je @Lisa voor je uitgebreide uitleg.

Ik vraag me alleen wel af waarom er toch traagheid is gemeld met de nieuwe versie.

Ik verwacht hier niet direct een antwoord op, het enige wat ik kan doen is de update zelf afwachten en beoordelen.

Heb er inmiddels wel een hard hoofd in of het echt goed gaat werken, wat normaal gesproken toch de bedoeling moet zijn met nieuwe firmware. We gaan het zien.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

@Lisa, Dank je voor je antwoord.

Dat betekent dus dat abonnees met HTML versie 4.112.213 geen slechte response meer zouden mogen ervaren, ongeacht de NMC versie.

Ik ben bang dat we hier toch signalen zien waarbij dat niet het geval lijkt te zijn.

Klopt, alles boven de 1- 1.5 seconde vind ik te langzaam

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Toch jammer dat er hier blijkbaar nog weinig mensen zijn die melden dat ze de update ontvangen hebben  

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

Voor alle duidelijkheid: het bericht van @Be-eL was:

Be-eL schreef:

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2021

Scherp @Katana321! @Be-eL Kun je eens kijken of je nog steeds de nieuwste HTML én NMC versie hebt? Wellicht ben jij een van de 40K klanten die issues heeft met de nieuwste NMC versie én een frisse start/reset? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het laten nakijken! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2021

@Lisa 

Moet dat niet 4k zijn? Of zijn het 40.000 klanten?

We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

@Lisa

Ik keek ook al :nerd:

Vast 40 test-klanten, klinkt wat aannemelijker 😅

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

@Lisa

Wat is daar zo vreemd aan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

Een eerste batch van 40.000 klanten is toch niet zo gek?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

Een eerste batch van 40.000 klanten is toch niet zo gek?

An sich niet…. maar dan waren er vast wel meer dan 2 (?) meldingen die de nieuwe software hadden en ervaringen hier deelden? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2021

@Lisa

Wat maak jij er dan van, @Kaljo ?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

---

Heb er inmiddels wel een hard hoofd in of het echt goed gaat werken, wat normaal gesproken toch de bedoeling moet zijn met nieuwe firmware. We gaan het zien.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik begin onderhand van binnen toch wel heel onrustig te worden…

Ik wacht de komende anderhalve week nog even af. Het zal mij benieuwen.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

@Lisa

Wat maak jij er dan van, @Kaljo ?

40k = 40.000, dat vind ik op zich erg weinig gezien het grote aantal itv gebruikers en daarbij nog eens geen uitrol in het weekeinde