Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475593 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

@Lisa Is het misschien een idee om elke update voortaan van tevoren te laten testen door de forumleden? Ik heb het idee dat hier op het forum veel door-de-wol-geverfde gebruikers zitten, die prima weten hoe ze moeten testen. Zij kunnen jullie van uitstekende feedback voorzien, vóórdat jullie een update uitrollen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

@Lisa Is het misschien een idee om elke update voortaan van tevoren te laten testen door de forumleden? Ik heb het idee dat hier op het forum veel door-de-wol-geverfde gebruikers zitten, die prima weten hoe ze moeten testen. Zij kunnen jullie van uitstekende feedback voorzien, vóórdat jullie een update uitrollen.

Daar zijn eigenlijk de pilotdeelnemers voor. Zij hebben zich eerder in dit topic gemeld. Ze dekten zich min of meer in door te melden dat niet alle door hen gemelde feedback opgepakt is. Als daar dan nóg meer feedback bij komt… De meest kritieke feedback zal KPN wel oppakken (al bewijst deze malaise het tegendeel :slight_smile: )

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

---

Heb er inmiddels wel een hard hoofd in of het echt goed gaat werken, wat normaal gesproken toch de bedoeling moet zijn met nieuwe firmware. We gaan het zien.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik begin onderhand van binnen toch wel heel onrustig te worden…

Ik wacht de komende anderhalve week nog even af. Het zal mij benieuwen.

Net weer even bijgelezen… Ik vind het ook niet allemaal bemoedigend: vrijdag een vage storing (had niets met de update te maken), nu een NMC-versie waar ook “iets” mee lijkt te zijn en een HTML-update die wel wat aan de snelheid zou moeten doen, maar als ik de ervaringen hier lees (okay, van slechts 2 personen) dan bekruipt mij toch een raar voorgevoel...

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

De feedback bij de pilots die ik bij Telfort heb gedaan werden altijd vlot en serieus opgepakt. Ach ja, goeie ouwe tijd

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Daar zijn eigenlijk de pilotdeelnemers voor. Zij hebben zich eerder in dit topic gemeld. Ze dekten zich min of meer in door te melden dat niet alle door hen gemelde feedback opgepakt is. Als daar dan nóg meer feedback bij komt… De meest kritieke feedback zal KPN wel oppakken (al bewijst deze malaise het tegendeel :slight_smile: )

Als de pilotdeelnemers daadwerkelijk al hun opmerkingen en problemen doorgaven en uiteindelijk werd daar toch niets mee gedaan, dan zou ik dat absoluut niet “indekken” willen noemen! En nee, ik was geen tester/pilotdeelnemer, maar ben gewoon een klant.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Ze dekten zich min of meer in door te melden dat niet alle door hen gemelde feedback opgepakt is. Als daar dan nóg meer feedback bij komt… De meest kritieke feedback zal KPN wel oppakken (al bewijst deze malaise het tegendeel :slight_smile: )

Ook ik heb in het verleden deelgenomen in meerdere pilots zoals voor de V10 (zonder a), de ZTE ZXV8001 (4K Ultra-HD), de Experia WiFi en het project voor de "vrije modem/router keuze" en bijbehorende vrijgave van de SIP gegevens. 

Ik kan alleen maar beamen wat de pilotdeelnemers aan de pilot t.a.v. het nieuwe menu aangeven. Als pilotdeelnemer kan je resultaten en verbeterpunten delen met het verantwoordelijke developmentteam maar de keuze of en zo ja wanneer, daar iets mee gedaan wordt volledig door KPN genomen, daar heb je als pilotdeelnemer geen enkele invloed op.

Ik vind het "heel gemakkelijk" om je hier laagdunkend te uiten over de pilotdeelnemers die aan deze pilot deelgenomen hebben maar dat is mijns inziens absoluut onterecht. Ik raad iedereen aan om zelf eens deel te nemen aan een pilot om te zien hoe zoiets in z'n werk gaat.

Ook is het maar de vraag of binnen pilot de problematiek zoals die nu speelt (traagheid) voldoende zichtbaar is geworden gezien de kleine omvang van zo'n pilotgroep.

Ja, uiteraard had er een simulatie van de belasting plaats moeten vinden maar dat is niet een onderdeel van zo'n pilot maar een analyse door de experts van KPN en Accenture.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

Als de pilotdeelnemers daadwerkelijk al hun opmerkingen en problemen doorgaven en uiteindelijk werd daar toch niets mee gedaan, dan zou ik dat absoluut niet “indekken” willen noemen! En nee, ik was geen tester/pilotdeelnemer, maar ben gewoon een klant.

Het is natuurlijk ook zo dat deze problemen mogelijk niet eens door pilotdeelnemers ontdekt hadden kunnen worden, omdat het mogelijk is dat de problemen veroorzaakt worden door gebrek aan (server)capaciteit.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

Ze dekten zich min of meer in door te melden dat niet alle door hen gemelde feedback opgepakt is. Als daar dan nóg meer feedback bij komt… De meest kritieke feedback zal KPN wel oppakken (al bewijst deze malaise het tegendeel :slight_smile: )

Ik vind het "heel makkelijk" om je hier laagdunkend te uiten over de pilotdeelnemers die aan deze pilot deelgenomen hebben maar dat is mijns inziens absoluut onterecht. Ik raad iedereen aan om zelf eens deel te nemen aan een pilot om te zien hoe zoiets in z'n werk gaat.

Als dit is hoe je mijn opmerking leest, dan is dat absoluut niet de bedoeling van mijn opmerking en komt het verkeerd over. Excuus.

• January 10, 2021

Mag ik eens een simpele vraag stellen? Wat ben ik hier nu eigenlijk mee opgeschoten? Het is traag en bestaande functionaliteit ontbreekt. De vorige update was ook al niet echt een succes, maar dit slaat de plank echt mis. Als jullie zo graag naar leuke plaatjes kijken raadt ik een bezoekje aan het internet aan, maar daar hoeven jullie ons toch niet mee lastig te vallen? 

Hallo,

Even je tekst van maar liefst ruim 5 maanden geleden..1 Augustus 2020…

Groeten,

Henny

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Mag ik eens een simpele vraag stellen? Wat ben ik hier nu eigenlijk mee opgeschoten? Het is traag en bestaande functionaliteit ontbreekt. De vorige update was ook al niet echt een succes, maar dit slaat de plank echt mis. Als jullie zo graag naar leuke plaatjes kijken raadt ik een bezoekje aan het internet aan, maar daar hoeven jullie ons toch niet mee lastig te vallen? 

Hallo,

Even je tekst van maar liefst ruim 5 maanden geleden..1 Augustus 2020…

Groeten,

Henny

En wat wil je hier nu mee aantonen?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Ook ik heb in het verleden deelgenomen in meerdere pilots zoals voor de V10 (zonder a), de ZTE ZXV8001 (4K Ultra-HD), de Experia WiFi en het project voor de "vrije modem/router keuze" en bijbehorende vrijgave van de SIP gegevens. 

Ik kan alleen maar beamen wat de pilotdeelnemers aan de pilot t.a.v. het nieuwe menu aangeven. Als pilotdeelnemer kan je resultaten en verbeterpunten delen met het verantwoordelijke developmentteam maar de keuze of en zo ja wanneer, daar iets mee gedaan wordt volledig door KPN genomen, daar heb je als pilotdeelnemer geen enkele invloed op.

Ik vind het "heel gemakkelijk" om je hier laagdunkend te uiten over de pilotdeelnemers die aan deze pilot deelgenomen hebben maar dat is mijns inziens absoluut onterecht. Ik raad iedereen aan om zelf eens deel te nemen aan een pilot om te zien hoe zoiets in z'n werk gaat.

Ook is het maar de vraag of binnen pilot de problematiek zoals die nu speelt (traagheid) voldoende zichtbaar is geworden gezien de kleine omvang van zo'n pilotgroep.

Ja, uiteraard had er een simulatie van de belasting plaats moeten vinden maar dat is niet een onderdeel van zo'n pilot maar een analyse door de experts van KPN en Accenture.

Vraagje: Hoe word je eigenlijk pilotdeelnemer?

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Door je voor een pilot aan te melden zodra de inschrijving daarvoor op het forum geopend wordt. Dat is natuurlijk best lastig als je niet regelmatig op het forum te vinden bent.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

De pilots waaraan ik heb meegedaan, werden (als ik het mij goed herinner) op het forum aangekondigd middels een nieuw topic. Daar kon je dan aangeven dat je mee wilde doen.

Edit: Maar bij de pilot Internetplusbellen is dat (bij mij) anders gegaan, want ik zat toen nog niet op het forum. Volgens mij is die pilot in een mail bekendgemaakt. 

• January 10, 2021

Dat deze storing al meer dan 6 maanden aan de gang is! Ze hadden met hun fikken van de software af moeten blijven,Had dan met een selecte groep eigen medewerkers intern langdurig getest en ons niet lastiggevallen met zelfs met gevolg een landelijke uitval op prime time! Hoe halen ze het in hun hoofd!

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2021

Een 40K groep. Rond de 40.000 klanten. Dit is helemaal geen gek getal hoor! Er moeten veel klanten voor 20 januari voorzien worden van de nieuwste software!

Er werd/wordt getest met o.a. forumleden!:neutral_face:

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Dat deze storing al meer dan 6 maanden aan de gang is! Ze hadden met hun fikken van de software af moeten blijven,Had dan met een selecte groep eigen medewerkers intern langdurig getest en ons niet lastiggevallen met zelfs met gevolg een landelijke uitval op prime time! Hoe halen ze het in hun hoofd!

Ah, het is maar goed dat ik redelijk neutraal reageerde dan, want ik had je berichtje iets onvriendelijker jegens mij begrepen. Inderdaad, we zijn hier al “even” bezig...

• January 10, 2021

In het begin waren er al héle duidelijke signalen, ook van de testers en pilot deelnemers, ook ik heb direct na het installeren van de software in September, al direct mijn beklag gedaan, telefonisch, en in een mail, er werd zelfs gezegd (toen) dat er veel meer ontevreden klanten belden naar de klantenservice, dat mogelijk het oude menu wel weer terug zou kunnen komen (September 2020)….En op 10 december zit je s’avonds op prime time zonder nieuws op tv…

Je denkt toch zeker niet, dat dit een 2e keer gaat gebeuren hé!

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

:

Je denkt toch zeker niet, dat dit een 2e keer gaat gebeuren hé!

Nou, ik hoop het voor ons allemaal, gezien de opmerkelijke berichten van de weinige gelukkigen hier die de laatste update al wel binnen hebben:scream:

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Het project voor de migratie van het IPTV platform naar AVS 6 (Accenture Video Solution versie 6) is in juni 2018 gestart. Dan mag het twee jaar later toch wel eens rijp zijn voor productie ... toch?

Voordat de pilot met abonnees gestart werd is er uiteraard eerst intern een test geweest waarbij het nieuwe menu beschikbaar werd gesteld aan medewerkers van KPN.

Dat er fouten gemaakt zijn moge duidelijk zijn, maar zonder gedetailleerd inzage te hebben in hoe het proces verlopen is kunnen wij als klant natuurlijk niet dingen gaan roepen waarvan we niet weten of die ook werkelijk waar zijn. Het enige wat we als abonnee kunnen doen is vragen stellen en dingen in twijfel trekken.

• January 10, 2021

Ah, het is maar goed dat ik redelijk neutraal reageerde dan, want ik had je berichtje iets onvriendelijker jegens mij begrepen. Inderdaad, we zijn hier al “even” bezig...

Nee hoor, ik ben alleen héél erg teleurgesteld, er zijn afspraken, hele duidelijke afspraken, en daar kunnen absoluut pilot deelnemers/deelneemsters niets aan doen, evenals moderatoren niet.

• Topper
  • January 10, 2021

Scherp @Katana321@Be-eL Kun je eens kijken of je nog steeds de nieuwste HTML én NMC versie hebt? Wellicht ben jij een van de 40K klanten die issues heeft met de nieuwste NMC versie én een frisse start/reset? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het laten nakijken! 

Ik heb de onderstaande gegevens in het profiel ingevuld.

Arris Vip2952 en Vip2952 versie2 - beiden met software HTLM versie: 4.112.213    NMC versie 8.0.110_1901

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Het project voor de migratie van het IPTV platform naar AVS 6 (Accenture Video Solution versie 6) is in juni 2018 gestart. Dan mag het twee jaar later toch wel eens rijp zijn voor productie ... toch?

Voordat de pilot met abonnees gestart werd is er uiteraard eerst intern een test geweest waarbij het nieuwe menu beschikbaar werd gesteld aan medewerkers van KPN.

Dat er fouten gemaakt zijn moge duidelijk zijn, maar zonder gedetailleerd inzage te hebben in hoe het proces verlopen is kunnen wij als klant natuurlijk niet dingen gaan roepen waarvan we niet weten of die ook werkelijk waar zijn. Het enige wat we als abonnee kunnen doen is vragen stellen en dingen in twijfel trekken.

Mag ik dan in twijfel trekken of het AVS 6 project na twee jaar rijp voor productie was?

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Mag ik dan in twijfel trekken of het AVS 6 project na twee jaar rijp voor productie was?

Natuurlijk mag je dat en gezien de problematiek van vandaag de dag is dat mijns inziens ook zeer terecht. Dan gaat het misschien nog niet eens zo zeer om de techniek zelf, maar om de daadkracht van de betrokken partijen om bij calamiteiten de juiste stappen te kunnen zetten.

• January 10, 2021

@wjb 

Het gaat er niet om hoe het nu is, maar om hoe het zou moeten gaan.

Als één van onze klanten 's avonds of op zaterdag een productieverstorend probleem aankaart, dan krijgt hij gewoon support. Dat is anno 2021 gewoon "all in the game".

Bovenstaande tekst is van gisteren van je,als ik bel met een individuele storing,wordt ik ook netjes geholpen door KPN, simpel zat.

En dan moet je een sofwareuitrol bewust op prime time gaan doen? Zou jij dat gaan doen, als je hele grote kans loopt, dat zo'n 750.000 iptv klanten geen beeld meer hebben? Het is TV hé, niet zomaar een of andere poppenkast.

Zoiets doe je namelijk ALTIJD gefaseerd, en nooit in de avonduren,maandenlang hier uitval door updates etc. etc.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Natuurlijk mag je dat en gezien de problematiek van vandaag de dag is dat mijns inziens ook zeer terecht. Dan gaat het misschien nog niet eens zo zeer om de techniek zelf, maar om de daadkracht van de betrokken partijen om bij calamiteiten de juiste stappen te kunnen zetten.

Als ik de inleiding lees en zie dat er wat dingetjes niet meer in de nieuwe versie zouden zitten (PIP of geen beeld/geluid op sommige modellen tijdens menu), dan denk ik dat ze heel daadkrachtig een niet volledig ge-implementeerde versie in productie hebben genomen. Hoe het daarna allemaal gelopen is de afgelopen maanden, ziet er uit als paniek en chaos. En ik hoop dat het nu tijdens deze laatste update-ronde beter zal gaan, maar…