Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475594 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

En dan moet je een sofwareuitrol bewust op prime time gaan doen?

Wat was er dan "prime time" aan die softwareuitrol?

Op welke datum vond volgens jou die softwareuitrol dan plaats?

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Als ik de inleiding lees en zie dat er wat dingetjes niet meer in de nieuwe versie zouden zitten (PIP of geen beeld/geluid op sommige modellen tijdens menu), 

Maar PiP zit toch gewoon in het menu?

• January 10, 2021

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-draait-verbetering-interactieve-tv-terug-weer-naar-oude-firmware/

Maar het is toch helemaal niet de update van 10 december die de huidige problematiek veroorzaakt, die wordt veroorzaakt door een veel eerdere update van bijna een half jaar terug.

10 december is juist een update gedaan die de problematiek had moeten verhelpen maar helaas is dat jammerlijk mislukt en werd de update 11 december weer teruggedraaid.

Ik snap dus echt jouw opmerking niet.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Scherp @Katana321@Be-eL Kun je eens kijken of je nog steeds de nieuwste HTML én NMC versie hebt? Wellicht ben jij een van de 40K klanten die issues heeft met de nieuwste NMC versie én een frisse start/reset? 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik het laten nakijken! 

Ik heb de onderstaande gegevens in het profiel ingevuld.

Arris Vip2952 en Vip2952 versie2 - beiden met software HTLM versie: 4.112.213    NMC versie 8.0.110_1901

@Be-eL 

Ervaar je nu nog steeds traagheid? je had het in eerste instantie over 3,5-4sec als ik het goed heb.

Hoe zijn je ervaringen in het algemeen met de nwe versie?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Als ik de inleiding lees en zie dat er wat dingetjes niet meer in de nieuwe versie zouden zitten (PIP of geen beeld/geluid op sommige modellen tijdens menu), 

Maar PiP zit toch gewoon in het menu?

Ja, nu wel, maar bij de eerste update nog niet he? Toch ging het al in productie. Weet je dat niet meer? Is ook al even geleden natuurlijk. [Bedoel het niet onvriendelijk hoor]

• January 10, 2021

Op 10 december 2020 vanaf ca. 20:30 heb ik de gehele avond geen van beide iptv tv ontvangers kunnen gebruiken van KPN, omdat men met een uitrol van updates bezig was bij KPN, Is dat nu nog niet duidelijk genoeg?

Laat het maar, zoals het nu is, ik kan en moet er maar mee leven verder,oké?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

Op 10 december 2020 vanaf ca. 20:30 heb ik de gehele avond geen van beide iptv tv ontvangers kunnen gebruiken van KPN, omdat men met een uitrol van updates bezig was bij KPN, Is dat nu nog niet duidelijk genoeg?

Laat het maar, zoals het nu is, ik kan en moet er maar mee leven verder,oké?

Als ik het mij goed herinner, was de update toen 's nachts gebeurd. Zoals gebruikelijk. 

*Edit: Dus niet op prime-time.

Maar de storing(en) vond later (overdag) plaats.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Ja, nu wel, maar bij de eerste update nog niet he? Toch ging het al in productie. Weet je dat niet meer? Is ook al even geleden natuurlijk. [Bedoel het niet onvriendelijk hoor]

Ja, uiteraard weet ik dat nog en het was een bewuste keuze van KPN om geen PiP op te nemen in de gids. Pas na een aanzienlijk aantal klachten over het ontbreken van de PiP is deze alsnog geïmplementeerd. Dit is nu precies zo'n voorbeeld van een verbeterpunt die tijdens de pilot vast en zeker genoemd is maar door KPN terzijde gelegd is voor de eerste uitrol van het nieuwe menu.

• January 10, 2021

Als ik het mij goed herinner, was de update toen 's nachts gebeurd. Zoals gebruikelijk. 

Maar de storing(en) vond later (overdag) plaats.  Massale uitval s’avonds zul je bedoelen

S’avonds op prime time 10 december 2020 j.l

Oh ja,dan gooi je toch al die software maar op je netwerk, en wetende (erger nog:of niet)dat het netwerk overbelast kan/kon raken als de ontvangertjes de update gaan ontvangen,en op prime time aangezet worden, net zoals die tijden, dat je s’avonds rond de klok van 22:00u rustig aan het kijken bent, en het receivertje maar opnieuw gaat opstarten, zonder dat ik ook maar iets weet, laat staan dat ik wat doe met de ab.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Ja, uiteraard weet ik dat nog en het was een bewuste keuze van KPN om geen PiP op te nemen in de gids. Pas na een aanzienlijk aantal klachten over het ontbreken van de PiP is deze alsnog geïmplementeerd. Dit is nu precies zo'n voorbeeld van een verbeterpunt die tijdens de pilot vast en zeker genoemd is maar door KPN terzijde gelegd is voor de eerste uitrol van het nieuwe menu.

En dat is positief?

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

En dat is positief?

Wat mij betreft wel, het laat zien dat KPN in ieder geval nog luistert nasr de abonnee en op basis daarvan tot andere gedachten gebracht kan worden.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2021

Dankjewel  @Be-eL , Ik zal eens informeren.

Forum|alt.badge.img+1

Hallo @wjb@Katana321@Joris62  en @Anneke-Anna. Ik tag jullie weer even. 

Ik heb een reactie mogen ontvangen van mijn collega's op de vraag die jullie stelden.

• Vraag: Hoe kan het dat klanten met de nieuwe NMC update terug zijn gezet naar een eerdere NMC versie? 
    • Antwoord: “We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold. Maar daar bleek nog een probleem mee te zijn als klanten een factory reset zouden doen. Omdat de NMC versie niet van belang is voor de snelheidsverbeteringen, hebben we deze NMC release voor deze kleine groep op zaterdagmorgen teruggerold.”

Voor de verbetering in snelheid is het van belang dat er alleen gekeken wordt naar de HTML versie. Waar men op moet letten is dat we nu in batches HTML4.112.213 uitrollen (tot 20 januari). Nog even afwachten voor diegene die nog niet de nieuwste HTML versie heeft. Jullie wisten dit uiteraard al.  

• Nog één toevoeging: Er wordt hier gesproken over HTML4.112.213C. We weten niet waar die C vandaan komt, maar in wezen is dat dezelfde release met dezelfde functionaliteit. :slight_smile:

Kunnen jullie hiermee uit de voeten? 

Ok duidelijk en bedankt voor de uitleg.

Zoals gemeld, ik zit op HTML versie 4.112.213 en heb duidelijk verbetering gezien, zit nu nog steeds op ca 1,5 sec voor het laden van het menu.

Niet supersnel maar acceptabel.

• January 10, 2021

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

En dat is positief?

Wat mij betreft wel, het laat zien dat KPN in ieder geval nog luistert nasr de abonnee en op basis daarvan tot andere gedachten gebracht kan worden.

Hahaha, dat meen je niet! Dus het is helemaal OK als je een nieuwe versie levert, maar je haalt er bestaande functies uit en dan ga je zitten wachten totdat de klanten klagen? Dat zou je met je software bedrijfje ook eens bij een klant moeten proberen! Bij ons werkt dat echt niet zo!

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Hallo @wjb@Katana321@Joris62  en @Anneke-Anna. Ik tag jullie weer even. 

Ik heb een reactie mogen ontvangen van mijn collega's op de vraag die jullie stelden.

• Vraag: Hoe kan het dat klanten met de nieuwe NMC update terug zijn gezet naar een eerdere NMC versie? 
    • Antwoord: “We hadden voor een groep klanten (40k) de nieuwe NMC uitgerold. Maar daar bleek nog een probleem mee te zijn als klanten een factory reset zouden doen. Omdat de NMC versie niet van belang is voor de snelheidsverbeteringen, hebben we deze NMC release voor deze kleine groep op zaterdagmorgen teruggerold.”

Voor de verbetering in snelheid is het van belang dat er alleen gekeken wordt naar de HTML versie. Waar men op moet letten is dat we nu in batches HTML4.112.213 uitrollen (tot 20 januari). Nog even afwachten voor diegene die nog niet de nieuwste HTML versie heeft. Jullie wisten dit uiteraard al.  

• Nog één toevoeging: Er wordt hier gesproken over HTML4.112.213C. We weten niet waar die C vandaan komt, maar in wezen is dat dezelfde release met dezelfde functionaliteit. :slight_smile:

Kunnen jullie hiermee uit de voeten? 

Ok duidelijk en bedankt voor de uitleg.

Zoals gemeld, ik zit op HTML versie 4.112.213 en heb duidelijk verbetering gezien, zit nu nog steeds op ca 1,5 sec voor het laden van het menu.

Niet supersnel maar acceptabel.

1,5sec stemt mij op voorhand al somber :rolling_eyes:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 10, 2021

Klopt, de storing was primetime. Ja, je hebt gelijk: 's avonds en niet overdag zoals ik zei.

Maar een software-update ontvangen de tv-ontvangers altijd 's nachts. Daar ging mijn post over.

• January 10, 2021

@wjb en @@@

Intereseert mij niets wat jullie allemaal doen, maar weet wel, dat je niet dezelfde domme fouten gaat maken, en een netwerk gaat overbelasten, zodat er servers uitknallen, en abonnees zonder enige vorm van informatie via de tv kunnen beschikken, op 10 december j.l kwam mijn doodzieke vrouw terug uit het ziekenhuis, en dan gebeuren er idiote zaken met je iptv ontvagertjes, ik pik dat echt geen enkele keer meer.

Ik weet de protocollen als geen ander, ik ben zelf opgegroeid in het vak, en heb hier heel veel kennis van zaken mee opgedaan, zéker wat betreft het ‘sleutelen’ aan en in een netwerk! (En weten wat de gevolgen kunnen zijn!) Ook als er overdag wordt gewerkt, en s’avonds massaal de tv ontvangertjes aangezet worden!!!

Ik ben geen gekke Henkie hoor.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Hahaha, dat meen je niet! 

Ja, dat meen ik, er is niets mis met het verwijderen van de PiP als je als organisatie het gevoel hebt dat die functionaliteit geen of weinig toegevoegde waarde biedt. Hoe komt men tot dat idee ... te veel naar de concurrentie kijken en zien dat zij (Ziggo) ook geen PiP bieden.

Nog beter is het om op basis van de feedback toch tot de conclusie te kunnen komen dat dat gevoel niet juist blijkt te zijn en daarbij de op basis van dat gevoel genomen beslissing te herzien en alsnog PiP te implementeren. Dat is dan ook precies wat er gebeurt is.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Hahaha, dat meen je niet! 

Ja, dat meen ik, er is niets mis met het verwijderen van de PiP als je als organisatie het gevoel hebt dat die functionaliteit geen of weinig toegevoegde waarde biedt. Hoe komt men tot dat idee ... te veel naar de concurrentie kijken en zien dat zij (Ziggo) ook geen PiP bieden.

Nog beter is het om op basis van de feedback toch tot de conclusie te komen dat dat gevoel niet juist blijkt te zijn en daarbij de op basis van dat gevoel genomen beslissing te herzien en alsnog PiP te implementeren.

Naar de concurrentie kijken en dan denken “Zij hebben dat niet, dus haal het bij ons ook maar weg” is de omgekeerde wereld. Het zou moeten zijn: “Wij hebben iets dat de concurrent niet heeft!” Dat heet klantenbinding.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Naar de concurrentie kijken en dan denken “Zij hebben dat niet, dus haal het bij ons ook maar weg” is de omgekeerde wereld. Het zou moeten zijn: “Wij hebben iets dat de concurrent niet heeft!” Dat heet klantenbinding.

Klopt helemaal, mijn opmerking over het "naar de concurrentie kijken" was dan ook sarcastisch bedoeld maar helaas is het al meerdere jaren zo dat er enkel naar de concurrentie gekeken wordt en nauwelijks naar de klant. Er is te weinig concurrentie om de klant nog belangrijk te vinden.

Je ziet dat ook in hoe loyaliteitsprogramma's in de laatste jaren uitgekleed zijn en "gelijkgetrokken" zijn met die van de concurrent.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 10, 2021

Klopt helemaal, mijn opmerking over het "naar de concurrentie kijken" was dan ook sarcastisch bedoeld maar helaas is het al meerdere jaren zo dat er enkel naar de concurrentie gekeken wordt en nauwelijks naar de klant. Er is te weinig concurrentie om de klant nog belangrijk te vinden.

Je ziet dat ook in hoe loyaliteitsprogramma's in de laatste jaren uitgekleed zijn en "gelijkgetrokken" zijn met die van de concurrent.

OK, ik denk dat we elkaar wel begrijpen. Loyaliteitsprogramma’s? Praat me er niet van! Helaas zit ik vaak aan de implementatie-kant daarvan, wereldwijd. “Gelijkgetrokken” is alleen het “voordeel” voor de klant, maar de oplossingen die sommige bedrijven verzinnen, pfff. Maar nu raken we iets teveel off-topic. Sorry daarvoor, medelezers.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 10, 2021

Elk bedrijf kan en mag fouten maken. Hoe groot ook. Het gaat erom hoe je er vervolgens mee om gaat. Communicatie is daarin sleutel (erkennen, informeren).

• January 10, 2021

Elk bedrijf kan en mag fouten maken. Hoe groot ook. Het gaat erom hoe je er vervolgens mee om gaat. Communicatie is daarin sleutel (erkennen, informeren).

Nee, niet in zo’n grote omvang, en niet zo langdradig!

Ik zal het nog een keertje herhalen: De overheid heeft ook dit medium aangemerkt als vitaal, moet je beslist geen vreemde fratsen (laten) uithalen op een zó belangrijk zeer goed netwerk, zéker niet in deze voor héél veel mensen erg vervelende coronatijden.

Ik zou nu dan ook willen voorstellen, dat je als grote organisatie onmiddellijk zou willen gaan stoppen om je netwerk verder met allerlei software en weet ik hoeveel updates en versies, te gaan stoppen.

De versie die wij nu hier hebben, is mee te leven. Ga lekker verder ontwikkelen, en kom er na de coronacrisis maar weer op terug, maar laat mij als abonnee verder rustig kijken, want daar heb ik immers iptv voor genomen

Het zappen op zich is het probleem ook niet.

Gelukkig is KPN gestart met beter communiceren naar ieder klant via email, alhoewel ik nog niets voorbij heb zien komen in mijn inbox.

Ik heb hier wat mee zitten lezen, en het belooft nog niet veel goeds, dus laat mij verder met rust.

Kom NA coronatijd, met een fatsoenlijke software versie, goed getest, dan maar weer eens terug.

Ga fijn wat spelen met jullie software.

Joep van 't Hek zou zeggen: Wappies!