Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475595 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Even een vraag over een Motorola 1853.…

Deze draait bij vrienden nog steeds op ui versie 3.90.01 en softwareversie 7.7.89_103, oude software dus.

Die beginnen nu ook te klagen dat alles zo traag wordt.…

Is de traagheid niet alleen software afhankelijk maar ook afhankelijk van (de implementatie van) het nieuwe platform?????

• January 10, 2021

Hallo @Martijn en Lies , Een Motorola wordt tegenwoordig gewoon omgeruild voor een recenter type decoder van Arris of zo.

• January 10, 2021

Zal het nog een keertje herhalen: De overheid heeft ook dit medium aangemerkt als vitaal, moet je beslist geen vreemde fratsen (laten) uithalen op een zó belangrijk zeer goed netwerk, zéker niet in deze voor héél veel mensen erg vervelende coronatijden.

Ik zou nu dan ook willen voorstellen, dat je als grote organisatie onmiddellijk zou willen gaan stoppen om je netwerk verder met allerlei software en weet ik hoeveel updates en versies, te gaan stoppen.

De versie die wij nu hier hebben, is mee te leven. Ga lekker verder ontwikkelen, en kom er na de coronacrisis maar weer op terug, maar laat mij als abonnee verder rustig kijken, want daar heb ik immers iptv voor genomen

Het zappen op zich is het probleem ook niet.

Gelukkig is KPN gestart met beter communiceren naar ieder klant via email, alhoewel ik nog niets voorbij heb zien komen in mijn inbox.

Ik heb hier wat mee zitten lezen, en het belooft nog niet veel goeds, dus laat mij verder met rust.

Kom NA coronatijd, met een fatsoenlijke software versie, goed getest, dan maar weer eens terug.

Ga fijn wat spelen met jullie software.

Joep van 't Hek zou zeggen: Wappies!

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

De overheid heeft ook dit medium aangemerkt als vitaal, moet je beslist geen vreemde fratsen (laten) uithalen op een zó belangrijk zeer goed netwerk, zéker niet in deze voor héél veel mensen erg vervelende coronatijden.

Dat is precies waarom er tijdens de feestdagen geen wijzigingen doorgevoerd zijn.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat corona ontwikkelingen zoals het vernieuwen van het IPTV platform maar in de ijskast zou moeten zetten, dat is mijns inziens volstrekt verkeerd en al helemaal wetend dat het oude platform op het randje van instorten stond. Dat platform was ondertussen zo verouderd dat het echt een gevaar begin te worden voor de continuïteit.

Ik zou nu dan ook willen voorstellen, dat je als grote organisatie onmiddellijk zou willen gaan stoppen om je netwerk verder met allerlei software en weet ik hoeveel updates en versies, te gaan stoppen.

Microsoft komt in maart met een grote update van Microsoft Teams, moet dat ook maar niet gebeuren?

De versie die wij nu hier hebben, is mee te leven.

Voor jou misschien, maar er zijn mensen die 20 seconden zitten te wachten op het laden van de gids. Is daar mee te leven? :confounded:

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 10, 2021

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4. 

Arris Vip2952 en Vip2952 versie2 - beiden met software HTLM versie: 4.112.213    NMC versie 8.0.110_1901

@Be-eL Er is, in de tussentijd, iets veranderd, zie ik nu. Op 9 januari schreef je dat het menu traag was, ná de update. Je had toen de nieuwste NMC- en HTML-versie. Vandaag de dag heb je nogsteeds de nieuwste HTML-versie, maar ben je teruggezet naar de vorige NMC-versie. Merk je enig verschil met het begin? Hoe is de snelheid van het menu? :fingers_crossed:

• January 10, 2021

Deze draait bij vrienden nog steeds op ui versie 3.90.01 en softwareversie 7.7.89_103, oude software dus.

Is de traagheid niet alleen software afhankelijk maar ook afhankelijk van (de implementatie van) het nieuwe platform?????

Even bellen morgen, krijg je misschien wel de Arris VIP 5202….:thinking:

• Nieuwkomer
  • January 10, 2021

Iedere keer word er weer iets aangepast door Kpn. Na de laatste aanpassingen duurt alles zo verschrikkelijk lang! Na verandering van zender, komt de blauwe balk onder in beeld en die blijft té lang staan en mis je 6 sec van je programma en moet dan terug spoelen. Vóór de aanpassingen was het nog mogelijk om de balk met de terugtoets zelf weg te drukken, maar dat is niet meer mogelijk. De “verberg info balk” kun je alleen gebruik van maken tijdens verder spoelen, anders veranderd het in “meer info”. Om naar opnames te gaan duurt 6 sec. Een opgenomen programma starten duurt ook 6 sec. Naar gids overgaan duurt 10 sec voordat dit eindelijk zichtbaar is, van gids terug naar zender duurt ook 6 sec. Voorheen reageerde bovenstaande direct na 1 sec.  Kortom de nieuwe aanpassingen zijn er écht niet op vooruit gegaan en is heel irritant.  want het gaat hier niet om 1 maar om minstens 10 dingen die er op achteruit zijn gegaan na de aanpassingen.  Dus Kpn, kunnen jullie de nieuwe aanpassingen weer terug zetten naar de oude? Zijn er trouwens nog meer klanten die hier ook last van hebben?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

De Motoroa 1853 is al zeer lange tijd traag maar dat komt puur omdat dat apparaat de rekenkracht niet heeft.

Het is niet voor niets dat de Motorola 1853 al jaren omgewisseld kan worden via de KPN servictool.

Forum|alt.badge.img+3

De Motoroa 1853 is al zeer lange tijd traag maar dat komt puur omdat dat apparaat de rekenkracht niet heeft.

Het is niet voor niets dat de Motorola 1853 al jaren omgewisseld kan worden via de KPN servictool.

Niet correct helemaal volgens mij…

"Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. ".

Dus de 1853 blijft gewoon draaien.... 

• January 10, 2021

De overheid heeft ook dit medium aangemerkt als vitaal, moet je beslist geen vreemde fratsen (laten) uithalen op een zó belangrijk zeer goed netwerk, zéker niet in deze voor héél veel mensen erg vervelende coronatijden.

Dat is precies waarom er tijdens de feestdagen geen wijzigingen doorgevoerd zijn.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat corona ontwikkelingen zoals het vernieuwen van het IPTV platform maar in de ijskast zou moeten zetten, dat is mijns inziens volstrekt verkeerd en al helemaal wetend dat het oude platform op het randje van instorten stond. Dat platform was ondertussen zo verouderd dat het echt een gevaar begin te worden voor de continuïteit.

Microsoft komt in maart met een grote update van Microsoft Teams, moet dat ook maar niet gebeuren?

De versie die wij nu hier hebben, is mee te leven.

Voor jou misschien, maar er zijn mensen die 20 seconden zitten te wachten op het laden van de gids. Is daar mee te leven? :confounded:

Mogen ze van mij, gebruik geen Teams...:joy:

Ik kan mij dat heel goed voorstellen, zeker abonnees die nog op een kopernetwerk zitten, en geen grote snelheden kunnen halen, het zeer traag zal zijn met dat koperdraadje, gelukkig komt er héél veel verglazing aan, KPN heeft het streven in 2025 om 80% te hebben op FTTH

Nog een laatste tip: Ik had een up en download die met de helft was gezakt, net na de mislukte update van 10 december j.l. na een harde reset van het modem, was die weer in orde.

De vertraging van de gids en de menu's is hier nog steeds zo'n kleine 4 sec. (Te traag, maar voorlopig te doen)

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

"Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. ".

Wat is er dan niet correct?

1) De Motorola 1853 is al zeer lange tijd traag maar dat komt puur omdat dat apparaat de rekenkracht niet heeft. :heavy_check_mark:

2) Het is niet voor niets dat de Motorola 1853 al jaren omgewisseld kan worden via de KPN servictool:heavy_check_mark:

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Nog een laatste tip: Ik had een up en download die met de helft was gezakt, net na de mislukte update van 10 december j.l. na een harde reset van het modem, was die weer in orde.

Dat had dan niets maar dan ook echt helemaal niets met die update te maken.

Forum|alt.badge.img+3

Wat is er dan niet correct?

1) De Motorola 1853 is al zeer lange tijd traag maar dat komt puur omdat dat apparaat de rekenkracht niet heeft. :heavy_check_mark:

2) Het is niet voor niets dat de Motorola 1853 al jaren omgewisseld kan worden via de KPN servictool:heavy_check_mark:

1 is niet correct want:

• Niet altijd traag geweest
  • Draait nog steeds op dezelfde software als altijd, en dus ook geen extra rekenkracht nodig heeft

2 is ook niet correct omdat deze alsnog door nieuwe software wordt voorzien. Kan hem misschien! wel omruilen voor een andere maar dan krijg je misschien een Arcadyan of een ander traag kastje met het nieuwe menu. 

Weet even niet of dat nu enig voordeel biedt.... Denk het eerlijk gezegd niet.

• January 10, 2021

W

Dat had dan niets maar dan ook echt helemaal niets met die update te maken.

Wel vreemd dan, dat ik op 11 december na het vastlopen van de 2 iptv ontvangertjes, ik ook direct mijn up en download gehalveerd was...Ik controleer dat echt zeer regelmatig.

Als abonnees een download van 25 mb hebben, en het is dan gehalveerd….

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

1 is niet correct want:

Zeg ik dat dan?

1 is niet correct want:

• Draait nog steeds op dezelfde software als altijd, en dus ook geen extra rekenkracht nodig heeft

Draait inderdaad nog de oude software, ik weet dus niet of hij extra rekenkracht nodig gaat hebben. Wat ik wel weet is dat de rekenkracht met de oude software al onvoldoende is.

2 is ook niet correct omdat deze alsnog door nieuwe software wordt voorzien. Kan hem misschien! wel omruilen voor een andere maar dan krijg je misschien een Arcadyan of een ander traag kastje met het nieuwe menu. 

Dus is het toch correct.

Forum|alt.badge.img+3

1 is niet correct want:

Zeg ik dat dan?

1 is niet correct want:

Draait inderdaad nog de oude software, ik weet dus niet of hij extra rekenkracht nodig gaat hebben. Wat ik wel weet is dat de rekenkracht met de oude software al onvoldoende is.

Dus is het toch correct.

1. Het systeem is pas de laatste weken traag dus niet altijd geweest.…

2. Weet ik niet zeker want de 1853 krijgt dus ook de nieuwe software. Ik geloof niet dat ze voor de 1853's het oude platform laten draaien.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Ik had het ook niet over "het systeem", maar over de Motorola VIP1853 en die is al jaren traag omdat de rekencapaciteit van die verouderde TV ontvanger onvoldoende is

Het is ook niet voor niets dat de HD-"Glas" zenders niet kunnen worden weergeven en dat de VIP1853 niet door Netflix gecertificeerd is.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 10, 2021

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4. 

Arris Vip2952 en Vip2952 versie2 - beiden met software HTLM versie: 4.112.213    NMC versie 8.0.110_1901

@Be-eL Er is, in de tussentijd, iets veranderd, zie ik nu. Op 9 januari schreef je dat het menu traag was, ná de update. Je had toen de nieuwste NMC- en HTML-versie. Vandaag de dag heb je nogsteeds de nieuwste HTML-versie, maar ben je teruggezet naar de vorige NMC-versie. Merk je enig verschil met het begin? Hoe is de snelheid van het menu? :fingers_crossed:

Daar ben ik ook benieuwd naar

Sinds ik een update heb gehad van KPN werkt mijn elektronische programmagids ontzettend traag. Is dit een meer voorkomend probleem en komt dit iemand bekend voor? Heeft iemand een oplossing? Overschakelen van de ene naar de andere zender werkt wel goed, het gaat alleen om de gids. KPN-ontvanger opnieuw opstarten is geen oplossing.

Forum|alt.badge.img+3

Ik had het ook niet over "het systeem", maar over de Motorola VIP1853 en die is al jaren traag omdat de rekencapaciteit van die verouderde TV ontvanger onvoldoende is

Het is ook niet voor niets dat de HD-"Glas" zenders niet kunnen worden weergeven en dat de VIP1853 niet door Netflix gecertificeerd is.

Sorry, misvatting. Ik bedoelde met het systeem de 1853. Deze is dus pas de laatste weken traag..... 

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Sorry, misvatting. Ik bedoelde met het systeem de 1853. Deze is dus pas de laatste weken traag..... 

Laat ik het dan anders zeggen, de Motorola VIP1853 is beduidend trager dan de Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en Arris VIP5202.

Forum|alt.badge.img+3

Laat ik het dan anders zeggen, de Motorola VIP1853 is beduidend trager dan de Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en Arris VIP5202.

Laat ik het anders zeggen.…

De 1853 met het oude menu is sneller dan onze 2260 met het nieuwe menu.

En de 1853 krijgt zoals ik het lees ook (ooit) het nieuwe menu....

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Klopt en dat is waarom het hoog tijd wordt om de VIP1853 om te ruilen want ook dan zal hij beduidend trager blijven dan de andere TV ontvangers. Waarom zou je jezelf tekort doen terwijl je via die KPN sevicetool zo'n verouderd apparaat gewoon eenvoudig kunt omruilen.

Forum|alt.badge.img+3

Klopt en dat is waarom het hoog tijd wordt om de VIP1853 om te ruilen want ook dan zal hij beduidend trager blijven dan de andere TV ontvangers. Waarom zou je jezelf tekort doen terwijl je via die KPN sevicetool zo'n verouderd apparaat gewoon eenvoudig kunt omruilen.

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952 krijgt, die dan nog trager is .…

Dus terug naar de bronvraag:

"Is de traagheid niet alleen software afhankelijk maar ook afhankelijk van (de implementatie van) het nieuwe platform?????"

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2021

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952 krijgt, die dan nog trager is ....

En dat is dus niet waar, een Motorola VIP1853 zal met het nieuwe menu trager zijn dan een HMB2260 of VIP2952 met het nieuwe menu.