Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

En de 1853 krijgt zoals ik het lees ook (ooit) het nieuwe menu....

Klopt en dat is waarom het hoog tijd wordt om de VIP1853 om te ruilen want ook dan zal hij beduidend trager blijven dan de andere TV ontvangers. Waarom zou je jezelf tekort doen terwijl je via die KPN sevicetool zo'n verouderd apparaat gewoon eenvoudig kunt omruilen.

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952 krijgt, die dan nog trager is ....

En dat is dus niet waar, een Motorola VIP1853 zal met het nieuwe menu trager zijn dan een HMB2260 of VIP2952 met het nieuwe menu.

Goed lezen!

wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

En de 1853 krijgt zoals ik het lees ook (ooit) het nieuwe menu....

Klopt en dat is waarom het hoog tijd wordt om de VIP1853 om te ruilen want ook dan zal hij beduidend trager blijven dan de andere TV ontvangers. Waarom zou je jezelf tekort doen terwijl je via die KPN sevicetool zo'n verouderd apparaat gewoon eenvoudig kunt omruilen.

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952 krijgt, die dan nog trager is ....

En dat is dus niet waar, een Motorola VIP1853 zal met het nieuwe menu trager zijn dan een HMB2260 of VIP2952 met het nieuwe menu.

Eens, hoogstwaarschijnlijk.

Even de vraag volledig aangevuld:

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952, en dus gėėn 5202, krijgt met het nieuwe menu, die dan nog trager is dan de 1853 met het oude menu

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

Omdat je dan misschien een 2260 of een 2952, en dus gėėn 5202, krijgt met het nieuwe menu, die dan nog trager is dan de 1853 met het oude menu

De 1853 krijgt heel binnenkort ook het nieuwe menu en dan zal deze dus weer trager zijn dan de HMB2260 en VIP2952.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 januari 2021

Wanneer neemt KPN nu is actie om de problemen met de trage tv gids op te lossen!

Forum|alt.badge.img+2

Dan snap ik niet dat de 1853 het nieuwe menu gaat krijgen. Anders gezegd: dat de 1853 nog gehanteerd wordt als bruikbaar kastje. (Omruilen kan dus niet????)

Moet wel een hele gouden zet zijn die de software sneller moet gaan maken.…

Ik moet het allemaal nog gaan zien.:disappointed_relieved:

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Hans_67 schreef:

Wanneer neemt KPN nu is actie om de problemen met de trage tv gids op te lossen!

Als het goed is is die actie afgelopen donderdag gestart en zou deze 20 januari afgerond moeten zijn.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 10 januari 2021
Hans_67 schreef:

Ze doen de update niet in het weekend is hier verteld 

• Topper
  • 15 reacties
  • 10 januari 2021
Kaljo schreef:
Lisa schreef:
Be-eL schreef:

Ik heb nu NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 op beide kastjes. Ik merk vrijwel geen verschil in snelheid met het opstarten van de gids. Is nu 3-3,5 seconde ipv 4. 

Be-eL schreef:

Arris Vip2952 en Vip2952 versie2 - beiden met software HTLM versie: 4.112.213    NMC versie 8.0.110_1901

@Be-eL Er is, in de tussentijd, iets veranderd, zie ik nu. Op 9 januari schreef je dat het menu traag was, ná de update. Je had toen de nieuwste NMC- en HTML-versie. Vandaag de dag heb je nogsteeds de nieuwste HTML-versie, maar ben je teruggezet naar de vorige NMC-versie. Merk je enig verschil met het begin? Hoe is de snelheid van het menu? :fingers_crossed:

Daar ben ik ook benieuwd naar

Ik merk geen verschil. Ik heb meerdere keren responsetijden geplaatst in vorige berichten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

Anders gezegd: dat de 1853 nog gehanteerd wordt als bruikbaar kastje. (Omruilen kan dus niet????)

Omruilen van de Motorola 1853 kan al ruim drie jaar. Ik snap niet hoe jij erbij komt dat de 1853 niet omgeruild zou kunnen worden.

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Anders gezegd: dat de 1853 nog gehanteerd wordt als bruikbaar kastje. (Omruilen kan dus niet????)

Omruilen van de Motorola 1853 kan al ruim drie jaar. Ik snap niet hoe jij erbij komt dat de 1853 niet omgeruild zou kunnen worden.

Om dat dit er staat:

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren. Doe je dit niet zelf, dan wordt je daar dit jaar door ons voor benaderd. 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Be-eL schreef:

Ik merk geen verschil. Ik heb meerdere keren responsetijden geplaatst in vorige berichten.

Dat is dan zeer verontrustend want als ik het goed begrijp heb jij nog altijd rampzalige responsetijden. :confounded:

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Om dat dit er staat:

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren. Doe je dit niet zelf, dan wordt je daar dit jaar door ons voor benaderd. 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

Met alle respect, maar vertel me dan eens waar staat dat de de VIP1853 niet zou kunnen omruilen. ... Precies, dat staat er ook niet.

Ruim drie jaar terug heeft KPN besloten dat iedereen de VIP1853 kan omruilen omdat Netflix deze niet wilde certificeren voor de Netflix app. Sindsdien kan je dus probleemloos de VIP1853 omruilen voor een nieuwer type maar ik dat wil er bij jou nog steeds niet in heb ik het gevoel.

• Topper
  • 19 reacties
  • 10 januari 2021

Beste, leuk allemaal die goed bedoelde adviezen en versie weet ik veel. KPN moet naar zijn betalende klanten snel actie ondernemen. Ik verwacht niet namelijk, dit duurt veel te irritant lang.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 10 januari 2021
wjb schreef:
Be-eL schreef:

Dat is dan zeer verontrustend want als ik het goed begrijp heb jij nog altijd rampzalige responsetijden. :confounded:

Kan netwerksnelheden ook van invloed zijn? Ik zie een verbetering van ca 5-6 sec naar ca 1,5.

Ik heb glasvezel en zit op 200/200 en volgens mij heeft @Be-eL een lagere?? 

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Met alle respect, maar vertel me dan eens waar staat dat de de VIP1853 niet zou kunnen omruilen. ... Precies, dat staat er ook niet.

Ruim drie jaar terug heeft KPN besloten dat iedereen de VIP1853 kan omruilen omdat Netflix deze niet wilde certificeren voor de Netflix app. Sindsdien kan je dus probleemloos de VIP1853 omruilen voor een nieuwer type maar ik dat wil er bij jou nog steeds niet in heb ik het gevoel.

Mijn ervaring is ook dat je niet moet uitgaan wat er niet staat maar wat er wel staat.

En dat is dat er staat dat de 1853 de nieuwe software krijgt,dus waarom zou je dan een ander kastje krijgen?

Zelf hebben we 2260's maar die kan ik ook niet omruilen, ja voor dezelfde maar wat heb je daar aan?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Bluesbroeder schreef:
wjb schreef:
Be-eL schreef:

Kan netwerksnelheden ook van invloed zijn? Ik zie een verbetering van ca 5-6 sec naar ca 1,5.

Ik heb glasvezel en zit op 200/200 en volgens mij heeft @Be-eL een lagere?? 

Als dat zo zou zijn dan hebben we geen oplossing voor "de abonnee" maar een oplossing voor de "happy few".

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

En dat is dat er staat dat de 1853 de nieuwe software krijgt,dus waarom zou je dan een ander kastje krijgen?

Zelf hebben we 2260's maar die kan ik ook niet omruilen, ja voor dezelfde maar wat heb je daar aan?

Een HMB2260 kan je inderdaad niet omruilen maar en ik hoop dat je me gelooft, een VIP1853 kan je wel omruilen.

Weet je waarom? ... Omdat op de 1853 geen Netflix app beschikbaar is.

En als je me echt niet wilt geloven, kijk dan nog even naar dit bericht van ruim vier en een half jaar terug. De link op die pagina werkt niet meer want die is vervangen door de KPN servicetool die ik eerder al noemde. Overigens werkt de link in het bericht voorafgaand aan het door mij aangehaalde bericht nog wel. :relaxed:

Forum|alt.badge.img+2
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Een HMB2260 kan je inderdaad niet omruilen maar en ik hoop dat je me gelooft, een VIP1853 kan je wel omruilen.

En als je me echt niet wilt geloven, kijk dan nog even naar dit bericht van ruim vier en een half jaar terug. De link op die pagina werkt niet meer want die is vervangen door de KPN servicetool die ik eerder al noemde. Overigens werkt de link in het bericht voorafgaand aan het door mij aangehaalde bericht nog wel. :relaxed:

Zal het doorgeven.

Maar blijft vreemd dat ze toch gehanteerd worden als capabel kastje.....

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 10 januari 2021

Ik ben maar weer eens aan het kijken of er licht is aan het einde van de tunnel.

Is het juist dat we hier op het forum maar een (1) “gelukkige” hebben met de nieuwste HTML versie?

Als ik het goed begrijp is ook de moderator erg benieuwd naar zijn/haar ervaringen. Is dit forum dan het enige middel voor feedback, afgezien van de pieplijn van het call center?

Anto, nog steeds met 4 trage 2260’s, vele onbereikbare opnames die ik inmiddels maar heb weggegooid en een falende voortgangsindicator.

Be-eL schreef:

• 0 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:
wjb schreef:
Martijn en Lies schreef:

Zal het doorgeven.

Maar blijft vreemd dat ze toch gehanteerd worden als capabel kastje.....

Het is wel allemaal off topic, maar ik zal je verhaal ontkrachten:

Ruim 4 jr. geleden alweer, heb ik netjes twee HMB 2260 omgeruild voor de zeer sterk verouderde 1853, de 1853 is allang geen gangbaar model meer,ik begrijp niet, wie u wijs gemaakt heeft, dat dit een capabel ‘kastje’zou zijn, als dat door een van de medewerkers/sters van de klantenservice is geweest bij KPN, dan zou dit weleens een nieuw komer kunnen zijn.

De 1853 heeft ook nog  verouderde scartaansluiting, uit het analoge tijdperk, wat zelfs niet meer op een nieuwe tv te vinden is. Ik mag hopen dat u de HDMI uitgang toch iook n gebruik heeft..

Scart is niet meer van deze tijd,we kijken allemaal digitaal, dus weg met dat krengetje.

Ruil uw 1853 kosteloos om, zoals wjb al aangaf.

Succes! Welkom in de digitale wereld van televisie..

Henny

Forum|alt.badge.img+2

Ik zeg ook niet dat ie capabel is, KPN zegt dat zelf! Deze staat namelijk tussen de lijst met apparaten die het nieuwe menu krijgen ....

• 0 reacties
  • 10 januari 2021
Anto schreef:

Ik ben maar weer eens aan het kijken of er licht is aan het einde van de tunnel.

Is het juist dat we hier op het forum maar een (1) “gelukkige” hebben met de nieuwste HTML versie?

Als ik het goed begrijp is ook de moderator erg benieuwd naar zijn/haar ervaringen. Is dit forum dan het enige middel voor feedback, afgezien van de pieplijn van het call center?

Anto, nog steeds met 4 trage 2260’s, vele onbereikbare opnames die ik inmiddels maar heb weggegooid en een falende voortgangsindicator.

Be-eL schreef:

Ach, als je zo'n 750.000 abonnees hebt, dan moet de hoofdprijs toch érgens weleens gaan vallen hé…

:joy:

Wij doen het wel met een..:green_apple:

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 januari 2021

Die update voor 20/1 mag wel wonderbaarlijk goed zijn. Laatste dagen is alles echt nog trager geworden, je klikt op menu, haalt koffie en als je terug komt zou het kunnen dat het menu in beeld is. 
Ik ben er zo langzaam wel echt ontzettend klaar mee, als je niet per ongeluk op dit forum kijkt hoor je ook gewoon helemaal niets van KPN over deze wanprestatie. Echt niet wat ik de afgelopen jaar gewend ben, ik was echt een tevreden klant.

• 0 reacties
  • 10 januari 2021
ThijsJJ schreef:

Die update voor 20/1 mag wel wonderbaarlijk goed zijn. Laatste dagen is alles echt nog trager geworden, je klikt op menu, haalt koffie en als je terug komt zou het kunnen dat het menu in beeld is. 
Ik ben er zo langzaam wel echt ontzettend klaar mee, als je niet per ongeluk op dit forum kijkt hoor je ook gewoon helemaal niets van KPN over deze wanprestatie. Echt niet wat ik de afgelopen jaar gewend ben, ik was echt een tevreden klant.

Of je loopt ondertussen naar de boekhandel en je koopt een papieren tv gids, ohhh..corona, is allemaal dicht! Is niet essentieel hé..:joy:

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 10 januari 2021
wjb schreef:
Bluesbroeder schreef:
wjb schreef:
Be-eL schreef:

Ik heb glasvezel en zit op 200/200 en volgens mij heeft @Be-eL een lagere?? 

Als dat zo zou zijn dan hebben we geen oplossing voor "de abonnee" maar een oplossing voor de "happy few".

Idd

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 10 januari 2021
Martijn en Lies schreef:

Ik zeg ook niet dat ie capabel is, KPN zegt dat zelf! Deze staat namelijk tussen de lijst met apparaten die het nieuwe menu krijgen ....

KPN zegt…..