Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Erik_ schreef:

Als eerste: de snelheidsverbetering zit in de HTML versie. Dus zolang die netjes 4.112.213 is, is alles in orde,

De nieuwe NMC kon mogelijk een probleem geven als men op de ontvanger de fabrieksinstellingen zou terugzetten. Dus die hebben we zaterdagochtend nog even teruggedraaid. Komt later weer. Ik pas het startbericht er ook even op aan. Voor de snelheidsverbeteringen maakt dit verder niet uit.

@Erik_ ik heb de ZTE ZXV-8001, ik heb nog steeds deze versie: 

Ik weet dat er gefaseerd wordt uitgerold, maar krijgen deze ontvangers ook die nieuwe versie? Want die “Darkmode” spreekt mij wel aan. 😉👍🏼

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 24 reacties
  • 11 januari 2021
TMG1961 schreef:
JHVDV schreef:

Zou niet te veel verwachten van een compensatie, als er al een komt. Maar vrees dat het wel weer een oude al 100 maal getoonde film is die je gratis mag kijken.

Ik heb onlangs n.a.v. een ingevulde tevredenheids-enquete na contact met de klantenservice een telefoontje gekregen vanuit KPN. Vriendelijke medewerker die aangaf die aangaf dat communicatie rondom deze storing als aandachtspunt binnen KPN was benoemd. En ik moet toegeven, ik zie de afgelopen 1,5 week inderdaad verbetering zoals het bericht in de beginpost en de inhoudelijke reactie van KPN moderator Erik onlangs. Was KPN probeerde te bereiken door alle klagers samen te brengen in dit forum is mij nog steeds een raadsel. Zonder actieve inbreng van KPN versterkt het geluid van de klagers zich alleen maar. Maar goed, terug op waarom ik deze reactie type…..

De KPN medewerker vroeg mij welke compensatie ik redelijk zou vinden voor de performance-issues. Wat mij betreft was dat een korting op mijn KPN betaling voor het TV aandeel van de rekening van de afgelopen maanden en die wordt als het goed is op mijn eerstvolgende factuur verrekend. Het kan dus wel...

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 11 januari 2021
Jeroen 2 schreef:
TMG1961 schreef:
JHVDV schreef:

Zou niet te veel verwachten van een compensatie, als er al een komt. Maar vrees dat het wel weer een oude al 100 maal getoonde film is die je gratis mag kijken.

De KPN medewerker vroeg mij welke compensatie ik redelijk zou vinden voor de performance-issues. Wat mij betreft was dat een korting op mijn KPN betaling voor het TV aandeel van de rekening van de afgelopen maanden en die wordt als het goed is op mijn eerstvolgende factuur verrekend. Het kan dus wel...

Het kan toch niet serieus zo zijn dat KPN alleen compensatie geeft als er contact wordt gezocht en dat er dan een bedrag(je) wordt afgesproken met een individuele klant? Ik gun je alles hoor @Jeroen 2 en ben blij dat je dit hier vermeldt, maar dit lijkt erop dat KPN niet nadenkt over een meer structurele financiële tegemoetkoming. Er is kennelijk nog niet doorgedrongen dat tienduizenden (zo niet honderdduizenden) klanten meer of minder ernstig gedupeerd zijn geweest en dat het voor de goodwill van KPN zijde erg verstandig zou zijn om hier iets behoorlijks tegenover te stellen. Niet alleen de 500-700 klanten die in dit forum-topic klagen.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 83 reacties
  • 11 januari 2021

Krijgt de Arris VIP 5202 ook de nieuwe update met dark mode? Zo ja ook voor de 20 ste

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 11 januari 2021
Bassman77 schreef:

Krijgt de Arris VIP 5202 ook de nieuwe update met dark mode? Zo ja ook voor de 20 ste

Ja

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 11 januari 2021
Jeroen 2 schreef:
TMG1961 schreef:
JHVDV schreef:

Ik heb onlangs n.a.v. een ingevulde tevredenheids-enquete na contact met de klantenservice een telefoontje gekregen vanuit KPN. Vriendelijke medewerker die aangaf die aangaf dat communicatie rondom deze storing als aandachtspunt binnen KPN was benoemd. En ik moet toegeven, ik zie de afgelopen 1,5 week inderdaad verbetering zoals het bericht in de beginpost en de inhoudelijke reactie van KPN moderator Erik onlangs. Was KPN probeerde te bereiken door alle klagers samen te brengen in dit forum is mij nog steeds een raadsel. Zonder actieve inbreng van KPN versterkt het geluid van de klagers zich alleen maar. Maar goed, terug op waarom ik deze reactie type…..

Die zal binnenkort een gesprekje met een opperhoofd krijgen vermoed ik zomaar

• 10 reacties
  • 11 januari 2021

Je gaat naar menu dan naar gids klik je aan allemaal groene strepen wachten tot de zenders naar voren komen. Dan de zender akkoord aan geklikt dan weer wachten tot je wat te zien krijgt. Al met al zo,n 20 /30 seconden moet toch veel sneller kunnen.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2021

Betalen maar niet leveren. De gids, eigenlijk is heel menu super traag niet normaal.

ernie4
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 januari 2021

Ik ben zo klaar met de EPG. Het laden van de gids en vervolgens weer uitloggen. Ben je zo maar 10 seconden of langer onderweg. Los dit eens op. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2021

Ik heb mijn expieriencebox gerestart en nu is het menu veel sneller

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 11 januari 2021

@Ruud117 

Als je nog steeds HTML versie 4.110.208 hebt is het van tijdelijke aard

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 11 januari 2021
Jeroen 2 schreef:
TMG1961 schreef:
JHVDV schreef:

Ik heb tijdens telefoon gesprekken die ik gehad heb na aanleiding van klacht ook compensatie aangekaart. Mij werd toen verteld dat dit nog niet aan de orde was en dat men dit pas wou bekijken nadat het probleem met de trage ontvangers definitief opgelost was.

Lijkt me dat er geen eenduidige werkwijze is, medewerkers doen maar wat ze zelf denken dat goed is. De een geeft gelijk compensatie en de ander niet. 

Forum|alt.badge.img
TMG1961 schreef:
Jeroen 2 schreef:
TMG1961 schreef:
JHVDV schreef:

De KPN medewerker vroeg mij welke compensatie ik redelijk zou vinden voor de performance-issues. Wat mij betreft was dat een korting op mijn KPN betaling voor het TV aandeel van de rekening van de afgelopen maanden en die wordt als het goed is op mijn eerstvolgende factuur verrekend. Het kan dus wel..

@kpn, dit graag voor alle gebruikers die er last van hebben gehad regelen!

BVD!

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 11 januari 2021
Ruud117 schreef:

@Ruud117 welke html versie heb jij dan nu?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 11 januari 2021

Mijn vrouw kan ik het inmiddels niet meer uitleggen dat we dit moeten accepteren.

in december al gebeld en een nieuw modem gekregen en het probleem blijft. Nu weer gehoord dat we moeten wachten tot binnen enkele weken een nieuwe software update beschikbaar is. Nu we merken dat we alleen maar verdwalen binnen het menu en het meer dan 12 seconden per klik kost overwegen we toch over te stappen naar een provider die wel normaal tv kan aanleveren. Een nieuwe provider is sneller geregeld dan wachten op de update. KPN wat vinden jullie zelf van dit broddelwerk? Na meer dan een kwartier update werkt het even beter en daarna wordt het snel weer als stroop. En het gaat nog om een van de meest simpele handelingen …..zappen. 
toen we nog bij Vodafone zaten hadden we geen problemen van deze dagelijkse ergernis.

• Topper
  • 15 reacties
  • 12 januari 2021

Even een voorgang bij mij. Er heeft zich iets ten goede gekeerd. Ik heb ineens een andere software versie gekregen. De software versies van beide kastjes staat nu op 4.113.201 en 8.0110_1901

Eén van mijn kastjes, de Arris VIP2952 zonder toevoeging is nu veeeeel sneller bij het indrukken van het gids-knopje. Binnen 0,5 seconde gaat het beeld van totaal scherm naar het kleine scherm rechtsboven en 0,5 seconde later volgt het menu scherm, volledig ingevuld. Dit is acceptabel. Zelfs zonder dat het info-scherm ertussen komt, dat had ik nog niet eerder gezien. Dus eerst 8 seconde tot de complete gids op het scherm was, nu 1 seconde. Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Wel raar dat dit zo lang duurt want dat komt toch lokaal uit het kastje?

Mijn tweede kastje, een Arris VIP2952 V2 is helaas niet sneller geworden.

Ik heb de kastjes onderling omgeruild. De V2 versie blijft traag.

Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.

Het terugkijken van een programma duurt helaas nog 6-8 seconden voordat het beeld op het scherm staat. Ook zit hier jammer genoeg het info-scherm nog steeds tussen.

Ik hoop dat KPN wat aan deze info heeft.

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 107 reacties
  • 12 januari 2021

Hier ook de nieuwe versie.

Het openen en sluiten van de gids duurt ca. 2 seconden.

En even de darkmodus uitproberen!

w.geraeds
Topper
  • Topper
  • 13 reacties
  • 12 januari 2021

hier ook alles traag en beeld staat telkens even stil, ik wordt er niet goed van. nooit last van gehad.

Sluisie81
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 107 reacties
  • 12 januari 2021

@w.geraeds , heb je al even de stb gereset?

Dus even stroom eraf en na een minuutje de stroom er weer op en opstarten?

Eventueel ook de modem even opnieuw opstarten...dat kan weleens helpen.

w.geraeds
Topper
  • Topper
  • 13 reacties
  • 12 januari 2021

nieuwe software is gewoon braggel, testen ze niks voor ze aan hun klanten uitrollen

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 12 januari 2021

Goedemorgen! 

We hebben vannacht weer een groep klanten voorzien van de update naar HTML 4.112.213.

We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201.

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer. 

Verder, ik zag een vraag erover voorbij komen: ook de ZTE8001 en de Arris 5202 die het nieuwe menu al hebben gaan de update krijgen. Maar de Arcadyans en Arris 2952's zijn eerst aan de beurt. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 januari 2021
jobje73 schreef:
Ruud117 schreef:

4.110.208

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 12 januari 2021
Ruud117 schreef:
jobje73 schreef:
Ruud117 schreef:

4.110.208

Dan heb je de nieuwe nog niet.

Voor 20 januari moet je de nieuwe hebben.

Als het goed is, is hij daarna snel.

Zelf heb ik hem helaas ook nog niet. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 12 januari 2021
Be-eL schreef:

Even een voorgang bij mij. Er heeft zich iets ten goede gekeerd. Ik heb ineens een andere software versie gekregen. De software versies van beide kastjes staat nu op 4.113.201 en 8.0110_1901

Eén van mijn kastjes, de Arris VIP2952 zonder toevoeging is nu veeeeel sneller bij het indrukken van het gids-knopje. Binnen 0,5 seconde gaat het beeld van totaal scherm naar het kleine scherm rechtsboven en 0,5 seconde later volgt het menu scherm, volledig ingevuld. Dit is acceptabel. Zelfs zonder dat het info-scherm ertussen komt, dat had ik nog niet eerder gezien. Dus eerst 8 seconde tot de complete gids op het scherm was, nu 1 seconde. Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Wel raar dat dit zo lang duurt want dat komt toch lokaal uit het kastje?

Mijn tweede kastje, een Arris VIP2952 V2 is helaas niet sneller geworden.

Ik heb de kastjes onderling omgeruild. De V2 versie blijft traag.

Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.

Het terugkijken van een programma duurt helaas nog 6-8 seconden voordat het beeld op het scherm staat. Ook zit hier jammer genoeg het info-scherm nog steeds tussen.

Ik hoop dat KPN wat aan deze info heeft.

Dank voor je feedback, @Be-eL, heel nuttig. Wel gek dat de v2 anders reageert. Dat is niet wat ik zou verwachten. En als er wel verschil in zou zitten, dan zou ik dit juist andersom verwachten. Wil je de v2 eens terugzetten naar fabrieksinstellingen zodat hij de software een keer opnieuw binnenhaalt? Om even uit te sluiten dat de update niet helemaal goed is gegaan en dat het daardoor nog traag is.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 12 januari 2021
Erik_ schreef:

Goedemorgen! 

We hebben vannacht weer een groep klanten voorzien van de update naar HTML 4.112.213.

We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201.

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer. 

Verder, ik zag een vraag erover voorbij komen: ook de ZTE8001 en de Arris 5202 die het nieuwe menu al hebben gaan de update krijgen. Maar de Arcadyans en Arris 2952's zijn eerst aan de beurt. 

Leuk en aardig, maar wat heb ik er aan? Ik zit nog altijd met die @#$^%&*&%%&* ouwe niet werkende troep opgescheept. Ik moet verdomme inmiddels ruim 30 seconden wachten voordat ik de gids zie, zelfs na een frisse start komt dat pokke ding niet onder de 12 seconden.