Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475599 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

w.geraeds
Topper
  • Topper
  • January 12, 2021

hier nog steeds oude 4.110.208

software opnieuw laten installeren, maar nog steeds de oude

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

hier nog steeds oude 4.110.208

software opnieuw laten installeren, maar nog steeds de oude

Het is ook nog geen 20 januari. Afwachten dus. Opnieuw software laden heeft geen zin.Daar krijg je de nieuwe niet door. Hij wordt in batches uitgerold.

• Helper
  • January 12, 2021

Hier HTML 4.112.213, gids reageert binnen 2 seconden wat na voorgaande ellende weer verteerbaar is. Zeer tevreden met black modus die het geheel voor mij beter leesbaar maakt.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@Erik_  weet jij of XS4ALL de update van KPN ontvangt en een eigen uitrol-programma heeft? Of neemt KPN ook de XS4ALL klanten mee in de batches die voor KPN-klanten worden uitgerold?

• Nieuwkomer
  • January 12, 2021

het veranderen van zender duurt steeds langer.

OF andere functie zoals de gids of naar menu.

Je ziet wel een rood lampje branden zodat je weet dat hij bezig is maar je moet geduld hebben om hem deze functie te laten uitvoeren dit was nooit het geval.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 12, 2021

Hier HTML 4.112.213, gids reageert binnen 2 seconden wat na voorgaande ellende weer verteerbaar is. Zeer tevreden met black modus die het geheel voor mij beter leesbaar maakt.

2 sec :scream: dat is nog steeds traag

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 12, 2021

Voor een heleboel mensen is 2 seconden echt een verademing na maandenlang 10 / 15 seconden.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 12, 2021

Voor een heleboel mensen is 2 seconden echt een verademing na maandenlang 10 / 15 seconden.

Een verademing misschien, maar absoluut geen vooruitgang na een compleet nieuw platform. 

Forum|alt.badge.img+1

@Erik_  weet jij of XS4ALL de update van KPN ontvangt en een eigen uitrol-programma heeft? Of neemt KPN ook de XS4ALL klanten mee in de batches die voor KPN-klanten worden uitgerold?

Ik ben XS4all gebruiker en heb de update vorige week (2 dagen na uitrol) binnen….

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2021

TMG1961: Ik moet verdomme inmiddels ruim 30 seconden wachten voordat ik de gids zie, zelfs na een frisse start komt dat pokke ding niet onder de 12 seconden.

@TMG1961.

Nadat het onlangs hier tot 16 seconden was opgelopen was de maat vol. Toen heb ik de ontvanger 3 minuten uit gezet met de schakelaar achterop. Daarna was de bedieningstijd veel sneller; namelijk 4 seconden. Nu zet ik 'm uit (ca. 1 minuut) als het tot 6 sec. is opgelopen is. Daarna is het weer 4.

Overigens moest ik dat ook al doen in het oude menu. Maar dan ca. 1 x per 4 maanden…. Nu 1 x per 4 dagen.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • January 12, 2021

Is de nieuwste update ook te forceren doormiddel van een reset?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 12, 2021

Ik ben XS4all gebruiker en heb de update vorige week (2 dagen na uitrol) binnen….

Ik zette net de tv aan en drukte per ongeluk op menu ipv gids en zag een rood bolletje staan achter “Gids & Terugkijken”; bleek een tip te staan. Update is hier dus ook binnen (vanmorgen nog niet): HTML: 4.112.213, NMC: 8.0.110_1901. Gids openen duurt nu iets minder dan 2 seconden, terug dicht idem. Dark mode geprobeerd; zal een kwestie van smaak of voorkeur zijn. Vanuit menu terug naar tv duurt wel iets langer dan 2 seconden. Al met al dus sneller dan na alle afgelopen updates, nu afwachten of het zo blijft of weer trager wordt na verloop van tijd. Zo snel als met het originele menu van 6 maanden geleden is het (nog) niet.

• Helper
  • January 12, 2021

Wat een tegenstrijdige berichten betreffende de “updates” van de TV ontvangers.

Haal aub de achterhaalde informatie weg zodat er geen verwarring meer kan zijn.

Mijn beide Arcadyan kastjes zouden al geupdated zijn. Niet dus.

Sinds de nieuwe TV gids is het bijna niet meer te doen deze te gebruiken. Het is onbegrijpelijk dat een bedrijf als KPN te weinig kennis in huis heeft om een dergelijke update goed te testen alvorens bij iedereen uit te rollen met dramatisch resultaat. En vervolgens ook niet snel kan herstellen door tijdelijk terug te gaan naar de oude situatie. Dit kan echt niet.  De oude gids werkte prima en ik heb sterk de indruk dat de nieuwe alleen een wat gelikter uiterlijk heeft en nauwelijks meer functionaliteit. Als dat dan de concurrentie moet verslaan wens ik KPN veel succes… Op deze manier wordt je vanzelf naar de concurrentie geduwd. En nog hard ook. Terwijl ik daar voorheen geen seconde over nadacht.

Graag zsm oplossen dus.

wjb
Wijsgeer
  • January 12, 2021

Is de nieuwste update ook te forceren doormiddel van een reset?

Nee

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 12, 2021

kreeg net  ok een berichtje dat er een update klaar staat , maar helaas nog de oude ?  . daarna weer een update schermpje maar weer niks ? nog steeds de oude versies :(  raar dat ik krijg te zien dat er een nieuwe update is maar niks krijg alleen de oude versie maar , dat is 2 keer 10 min en niks nieuws 

en dat op mijn HMB2260  

dus maar weer afwachten   gr bernard 

• Nieuwkomer
  • January 12, 2021

Goedendag, sinds het nieuwe menu werkt het heel erg traag en soms niet. Je krijgt dus niet waarvoor je betaald. Dit is al paar maanden zo. Wij betalen 83,61 voor een abonnement, dat is erg veel geld.  Hoe gaat KPN dit compenseren? 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 12, 2021

TMG1961: Ik moet verdomme inmiddels ruim 30 seconden wachten voordat ik de gids zie, zelfs na een frisse start komt dat pokke ding niet onder de 12 seconden.

@TMG1961.

Nadat het onlangs hier tot 16 seconden was opgelopen was de maat vol. Toen heb ik de ontvanger 3 minuten uit gezet met de schakelaar achterop. Daarna was de bedieningstijd veel sneller; namelijk 4 seconden. Nu zet ik 'm uit (ca. 1 minuut) als het tot 6 sec. is opgelopen is. Daarna is het weer 4.

Overigens moest ik dat ook al doen in het oude menu. Maar dan ca. 1 x per 4 maanden…. Nu 1 x per 4 dagen.

Frisse start en stroomloos maken helpt hier absoluut niet meer. Zelfs na stroomloos maken zit ik nog boven de 6 seconden wachttijd, frisse start idem dito.

Als KPN alleen in de nacht updates uitrolt en alleen doordeweeks hebben ze nog 5 dagen om alle nog ontvangers te voorzien van nieuwste software.  En dan is het nog maar afwachten of het ook daadwerkelijk werkt.

• Deelnemer
  • January 12, 2021

Dag mensen,

Ik lees al een paar maanden mee zonder te reageren, want alles is al gezegd: ook ik heb al maanden last van een tergend traag menu, dat ik vaak gebruik om programma's te zoeken. Dat is nog veel langzamer dan alles wat hier beschreven wordt, maar kennelijk gebruiken weinigen die functie. Wat ik hier nog niet las is dat de datum van de opname die je terugkijkt in de statusbalk ontbreekt: lastig als je enkele afleveringen van een serie wil terugkijken en een uur lang moet onthouden welke aflevering je hebt aangeklikt. Die datum stond er vroeger wel.

Uiteraard is ook bij mij de gids als een slak. Ik heb de Arris 2952.

Ik verwacht minimaal een half jaar 50% restitutie. Is daar al wat over bekend? Vast niet. Het lijkt me goed dat we als 'reaguurders’ hier nu eens de focus op gaan leggen: wat verwachten we ter compensatie?

Vraagje: sinds de overgang van Telfort naar KPN heb ik ook last van haperend internet en lagere snelheden, zo lijkt het. Ik weet van dit forum inmiddels dat het los staat van de Tv-problemen (toch?), maar het kan wel met de overgang te maken hebben. Uiteraard alles al een paar keer stroomloos gemaakt, maar hielp niet.

wjb
Wijsgeer
  • January 12, 2021

Vraagje: sinds de overgang van Telfort naar KPN heb ik ook last van haperend internet en lagere snelheden, zo lijkt het. Ik weet van dit forum inmiddels dat het los staat van de Tv-problemen (toch?), maar het kan wel met de overgang te maken hebben.

De overgang van Telfort naar KPN is tot op de dag van vandaag puur een administratieve overgang, technisch is er nog niets verandert aan jouw aansluiting. Als je een speedtest doet vanaf een bekabeld aangesloten PC, meet je dan echt een lagere snelheid dan voorheen?

Zet hierbij de TV ontvanger(s) uit/standby.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 12, 2021

Dit hebben we even nagevraagd, en inderdaad wordt XS4ALL hier direct in meegenomen, @SledgehammerNL

• Deelnemer
  • January 12, 2021

Vraagje: sinds de overgang van Telfort naar KPN heb ik ook last van haperend internet en lagere snelheden, zo lijkt het. Ik weet van dit forum inmiddels dat het los staat van de Tv-problemen (toch?), maar het kan wel met de overgang te maken hebben.

De overgang van Telfort naar KPN is tot op de dag van vandaag puur een administratieve overgang, technisch is er nog niets verandert aan jouw aansluiting. Als je een speedtest doet vanaf een bekabeld aangesloten PC, meet je dan echt een lagere snelheid dan voorheen?

Zet hierbij de TV ontvanger(s) uit/standby.

Dank, wjb. Ik heb geen bekabelde PC.
Wel is voor mij zonneklaar dat de verbinding sinds enige tijd wegvalt, langzamer is en hapert, zonder dat er hier in huis iets is veranderd.

wjb
Wijsgeer
  • January 12, 2021

Ik heb geen bekabelde PC.
Wel is voor mij zonneklaar dat de verbinding sinds enige tijd wegvalt, langzamer is en hapert, zonder dat er hier in huis iets is veranderd.

Als je geen bekabelde PC hebt dan gebruik je dus alleen wifi en dan kan er dus van alles veranderd zijn in jouw woning zonder dat je daar direct erg in hebt.

Gebruik je de wifi van de Experia Box of van een ander wifi toegangspunt?

Als van een ander wifi toegangspunt, welk merk en type heeft die dan en hoe is deze aangesloten op de Experia Box?

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box of via een "draadloze" verbindingsset en/of switch?

Als niet rechtstreeks wat is dan het merk en type van de "draadloze" verbindingsset en/of switch?

• Deelnemer
  • January 12, 2021

Als je geen bekabelde PC hebt dan gebruik je dus alleen wifi en dan kan er dus van alles veranderd zijn in jouw woning zonder dat je daar direct erg in hebt.

Zonder dat ik er erg in heb? Sorry? Waar denk je aan? Dat er mensen 's nachts mijn meubels en wifi-punt verzetten of zo? Dat bouwvakkers stiekem in de zomervakantie mijn muren en plafonds hebben verbreed? Zou kunnen, maar ik vind het niet erg aannemelijk.

Gebruik je de wifi van de Experia Box of van een ander wifi toegangspunt?

Eigenlijk geen idee, ik gebruik een wit apparaat dat ik ooit van TF kreeg, en een range extender. Nogmaals: er is bij mijn weten niets veranderd aan deze configuratie. ;)

Als van een ander wifi toegangspunt, welk merk en type heeft die dan en hoe is deze aangesloten op de Experia Box?

Een extendertje van Asus dat in het stopcontact gaat, maar nogmaals: dat is al jaren zo. Asus RP-N14 - N300 - WiFi repeater om precies te zijn.

Is de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia Box of via een "draadloze" verbindingsset en/of switch?

Ik ben niet erg technisch, de monteur heeft het zo neergezet en ik heb niets veranderd. Die switch zegt me iig. niks. Wat is dat eigenlijk?

Dank alvast.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 12, 2021

Zonder dat ik er erg in heb? Sorry? Waar denk je aan? Dat er mensen 's nachts mijn meubels en wifi-punt verzetten of zo? Dat bouwvakkers stiekem in de zomervakantie mijn muren en plafonds hebben verbreed? Zou kunnen, maar ik vind het niet erg aannemelijk.

:joy:

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Welke ontvanger(s) heb je @Bluesbroeder ?