Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 januari 2021

Ik lees al vanaf sept/okt mee met dit forum maar nog nooit gereageerd. Ik had ook last van een zeer traag menu, maar sinds vanmorgen de nieuwe update gehad (4.112.213). Het duurt nu iets meer dan 1 seconde voor de gids er is en terug ook. Een hele verbetering. Waar ik nog steeds last van heb en helemaal niet blij mee ben, is dat het beeld heel vaak stil staat (volgorde: geluid weg, dan beeld weg). Dit duur soms 1 seconde , soms 2 en als het langer duurt komt een blauw scherm in beeld met: verbinding met de server verbroken en foutcode Stb - nmc - 400. Soms komt het beeld weer vanzelf terug en soms moet je heen en terug zappen om weer beeld te krijgen. Ik heb vanaf het begin van dit nieuwe menu ook gehad dat zappen niet hielp en na controle bleek internet er uit te liggen, dus dan eerst de experiabox  V8 maar overnieuw opstarten. Daarna deed de tv het weer. Dat laatste komt nu minder voor. Ik hoop dat KPN daar ook wat aan doet, want het is zeer hinderlijk als je iets aan het volgen bent het beeld en geluid plotseling stopt en terug kijken gaat niet, want die informatie is weg. Nog ter info, de ontvanger is een Arris VIP2952 V2

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
PeterBHV schreef:

Zonder dat ik er erg in heb? Sorry? Waar denk je aan? Dat er mensen 's nachts mijn meubels en wifi-punt verzetten of zo? Dat bouwvakkers stiekem in de zomervakantie mijn muren en plafonds hebben verbreed? Zou kunnen, maar ik vind het niet erg aannemelijk.

Dat de wifi van jouw buren op hetzelfde kanaal ingesteld is en daarmee jouw wifi stoort.

Dat de magnetron lekt.

Dat er een spiegel opgehangen is.

Dat je een dect telefoon in gebruik genomen hebt

Dat …

PeterBHV schreef:
wjb schreef:

Als van een ander wifi toegangspunt, welk merk en type heeft die dan en hoe is deze aangesloten op de Experia Box?

Een extendertje van Asus dat in het stopcontact gaat, maar nogmaals: dat is al jaren zo. Asus RP-N14 - N300 - WiFi repeater om precies te zijn.

Dat zou heel goed wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Zet dat apparaat eens uit en meet of je in de buurt van de Experia Box dan stabielere wifi hebt.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 12 januari 2021
Carboxy schreef:
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:

@Erik_  weet jij of XS4ALL de update van KPN ontvangt en een eigen uitrol-programma heeft? Of neemt KPN ook de XS4ALL klanten mee in de batches die voor KPN-klanten worden uitgerold?

Ik ben XS4all gebruiker en heb de update vorige week (2 dagen na uitrol) binnen….

Ik zette net de tv aan en drukte per ongeluk op menu ipv gids en zag een rood bolletje staan achter “Gids & Terugkijken”; bleek een tip te staan. Update is hier dus ook binnen (vanmorgen nog niet): HTML: 4.112.213, NMC: 8.0.110_1901. Gids openen duurt nu iets minder dan 2 seconden, terug dicht idem. Dark mode geprobeerd; zal een kwestie van smaak of voorkeur zijn. Vanuit menu terug naar tv duurt wel iets langer dan 2 seconden. Al met al dus sneller dan na alle afgelopen updates, nu afwachten of het zo blijft of weer trager wordt na verloop van tijd. Zo snel als met het originele menu van 6 maanden geleden is het (nog) niet.

Maak er aantal dagen gebruik van maar zie het oplopen in tijd, blijft constant.

Dark Mode heeft idd iets te maken met smaak :grin: .

Ben alleen wel nieuwsgierig of na de 20st nog update komen die de de inlaadtijd nog verder verlagen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 12 januari 2021
Bluesbroeder schreef:
Carboxy schreef:
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:

@Erik_  weet jij of XS4ALL de update van KPN ontvangt en een eigen uitrol-programma heeft? Of neemt KPN ook de XS4ALL klanten mee in de batches die voor KPN-klanten worden uitgerold?

Ik ben XS4all gebruiker en heb de update vorige week (2 dagen na uitrol) binnen….

Ik zette net de tv aan en drukte per ongeluk op menu ipv gids en zag een rood bolletje staan achter “Gids & Terugkijken”; bleek een tip te staan. Update is hier dus ook binnen (vanmorgen nog niet): HTML: 4.112.213, NMC: 8.0.110_1901. Gids openen duurt nu iets minder dan 2 seconden, terug dicht idem. Dark mode geprobeerd; zal een kwestie van smaak of voorkeur zijn. Vanuit menu terug naar tv duurt wel iets langer dan 2 seconden. Al met al dus sneller dan na alle afgelopen updates, nu afwachten of het zo blijft of weer trager wordt na verloop van tijd. Zo snel als met het originele menu van 6 maanden geleden is het (nog) niet.

Ben alleen wel nieuwsgierig of na de 20st nog update komen die de de inlaadtijd nog verder verlagen.

sorry niet oplopen in tijd

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 12 januari 2021
SledgehammerNL schreef:
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:

Welke ontvanger(s) heb je @Bluesbroeder ?

Arcadyan 2260

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 12 januari 2021

Ik heb de update op beide TV decoders. 

Ze reageren beide weer snel.

Ik merkte wel dat de HMB2260V2 sneller is dan de V2952 (maar is snel genoeg nu). 

KPN bedankt voor de oplossing. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 12 januari 2021
Bluesbroeder schreef:
Carboxy schreef:
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:

Zoals ik al eerder had vermeld, had ik 10 jaar geleden super veel problemen bij Ziggo met de Humax.

Alles liep traag en reageerde vaak niet.

En elke update veranderde wel iets wat weer niet goed werkte.

Wat dat betreft waren deze decoders zelfs traag nog steeds beter.

Wat ik wil zeggen, je weet nooit of een update ook schade aanricht aan andere dingen.

Kan helaas altijd gebeuren.

Mooiste is om allemaal de 5202 ontvangen, want als ik het goed heb, hebben die meer geheugen en dat is voor snelheid altijd beter.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
joop2011 schreef:

Wat ik wil zeggen, je weet nooit of een update ook schade aanricht aan andere dingen.

Kan helaas altijd gebeuren.

Toch zou je voor een uitrol naar de abonnee wel een goed idee moeten hebben over de risico's en nog belangrijker, een plan moeten hebben voor het geval dat en toch onverhoopt problemen onstaan.

Wat mijns inziens echt niet kan is dat het zes maanden duurt alvorens er een oplossing lijkt te zijn. Dat is waar de verantwoordelijken zich mijns inziens toch echt over zullen moeten buigen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 januari 2021
joop2011 schreef:

Zoals ik al eerder had vermeld, had ik 10 jaar geleden super veel problemen bij Ziggo met de Humax.

*

Als je zoals bij KPN snelle ontvangers bent gewend en oa. daarom klant bent geworden en het een dik half jaar moet duren om een mislukte update weer in orde te krijgen, dan gaat er iets behoorlijk mis.

Mijn ervaring met Ziggo en snelheid, voorheen @home, is horror, pure horror.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2740 reacties
  • 12 januari 2021

Ja @wjb  en @Anneke-Anna , ik mag hopen dat er een goede interne evaluatie heeft plaatsgevonden of gaat plaatsvinden.

Ook mag op Totaaltv eens een artikel geplaatst worden met daarin een paar kritische vragen richting KPN. Want vandaag kwam er weer een Totaaltv-artikel hier voorbij dat toch redelijk nietszeggend is.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 januari 2021
wjb schreef:
PeterBHV schreef:

Zonder dat ik er erg in heb? Sorry? Waar denk je aan? Dat er mensen 's nachts mijn meubels en wifi-punt verzetten of zo? Dat bouwvakkers stiekem in de zomervakantie mijn muren en plafonds hebben verbreed? Zou kunnen, maar ik vind het niet erg aannemelijk.

Dat de wifi van jouw buren op hetzelfde kanaal ingesteld is en daarmee jouw wifi stoort.

Dat noem ik niet ‘in huis’ maar zou natuurlijk kunnen. Is de huidige stand van de techniek dusdanig dat de buurman mijn signaal kan beïnvloeden en kan laten haperen? Ik ben, nogmaals, niet erg technisch, maar dat lijkt me erg sterk. Maar goed, hoe kan ik dat zien en wat kan ik eraan doen?

wjb schreef:

Dat de magnetron lekt.

Dat er een spiegel opgehangen is.

Dat je een dect telefoon in gebruik genomen hebt

Dat …

Ja, kan, alles kan, maar dan zou ik dat toch wel weten? Ik woon hier, hoor. Ik vind het super om mijn inrichting hier te bespreken, maar dan wil ik wel als de hoofdexpert worden aangemerkt.

wjb schreef:
PeterBHV schreef:
wjb schreef:

Als van een ander wifi toegangspunt, welk merk en type heeft die dan en hoe is deze aangesloten op de Experia Box?

Een extendertje van Asus dat in het stopcontact gaat, maar nogmaals: dat is al jaren zo. Asus RP-N14 - N300 - WiFi repeater om precies te zijn.

Dat zou heel goed wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Zet dat apparaat eens uit en meet of je in de buurt van de Experia Box dan stabielere wifi hebt.

Maar, beste wjb, dat extendertje hangt hier toch al jaren? Waarom zou dat opeens het probleem zijn. Nogmaals: er is hier niets veranderd.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
PeterBHV schreef:

Maar, beste wjb, dat extendertje hangt hier toch al jaren? Waarom zou dat opeens het probleem zijn. Nogmaals: er is hier niets veranderd.

Heb je hem al losgekoppeld en een keer gekeken of de wifi verbinding dan stabieler werd?

Zo ja, wat was het resultaat?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 12 januari 2021
Erik_ schreef:

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

Zoals ik een dag of wat terug aangaf zouden we het laten weten als er verdere updates rondom communicatie zijn. We hebben eind vorige week al naar een deel van de klanten een mail gestuurd over de update. Dit gaan we in de komende dagen opnieuw doen, en dan naar alle klanten die ontvangers hebben met het nieuwe menu. Dit kunnen we niet allemaal in één keer versturen, dus vandaar dat we het uitspreiden over enkele dagen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 januari 2021

Ik hoop op een mooi kadootje voor mijn verjaardag 🚀📺😎

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
Anneke-Anna schreef:

Alvast gefeliciteerd! :champagne_glass:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 13058 reacties
  • 12 januari 2021
Anneke-Anna schreef:
joop2011 schreef:

*

Als je zoals bij KPN snelle ontvangers bent gewend en oa. daarom klant bent geworden en het een dik half jaar moet duren om een mislukte update weer in orde te krijgen, dan gaat er iets behoorlijk mis.

Mijn ervaring met Ziggo en snelheid, voorheen @home, is horror, pure horror.

Bij de Humax was het zelfs meer dan een jaar.

En die decoder met HD van 320 GB moest je toen nog kopen.

Ik ben bij KPN met de HMB2260 begonnen en die was inderdaad aardig snel.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2588 reacties
  • 12 januari 2021
wjb schreef:
Anneke-Anna schreef:

Alvast gefeliciteerd! :champagne_glass:

Dank!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 27 reacties
  • 12 januari 2021
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:
Bluesbroeder schreef:
SledgehammerNL schreef:

Welke ontvanger(s) heb je @Bluesbroeder ?

Arcadyan 2260

En inmiddels HTML 4.113.201

• 0 reacties
  • 12 januari 2021
Erik_ schreef:
Erik_ schreef:

Dan, wat betreft de update en communicatie. Het is door een deel van jullie al benoemd sinds we hier aankondigden dat de update zou gaan beginnen: hoe informeren we klanten die niet hier op het forum actief zijn. Daar hebben we natuurlijk over nagedacht en dat doen we dan ook op verschillende manieren. We hebben een informatiepagina op de website gezet: kpn.com/tvupdate. Daarnaast hebben we gisteren een mailing uitgestuurd naar een groep klanten om hen te informeren dat de update eraan komt. Daarvan zag ik sommigen van jullie die ook ontvangen hebben. Vanavond sturen we opnieuw een mail. Deze keer naar de groep met klanten die eerder deze week de update al heeft ontvangen. Verdere updates rondom communicatie laten we hier weten zodra dit bekend is. 

Zoals ik een dag of wat terug aangaf zouden we het laten weten als er verdere updates rondom communicatie zijn. We hebben eind vorige week al naar een deel van de klanten een mail gestuurd over de update. Dit gaan we in de komende dagen opnieuw doen, en dan naar alle klanten die ontvangers hebben met het nieuwe menu. Dit kunnen we niet allemaal in één keer versturen, dus vandaar dat we het uitspreiden over enkele dagen.

Een goede en nette service betekent in mijn ogen dat bij langdurige problematiek de klanten vanuit KPN ingelicht worden middels bijvoorbeeld een mail, in plaats van dat we zelf maar moeten speuren tussen 6650 berichten en inmiddels 266 pagina's in een topic op een nog veel groter forum.

• Topper
  • 15 reacties
  • 12 januari 2021
Erik_ schreef:
Be-eL schreef:

Even een voorgang bij mij. Er heeft zich iets ten goede gekeerd. Ik heb ineens een andere software versie gekregen. De software versies van beide kastjes staat nu op 4.113.201 en 8.0110_1901

Eén van mijn kastjes, de Arris VIP2952 zonder toevoeging is nu veeeeel sneller bij het indrukken van het gids-knopje. Binnen 0,5 seconde gaat het beeld van totaal scherm naar het kleine scherm rechtsboven en 0,5 seconde later volgt het menu scherm, volledig ingevuld. Dit is acceptabel. Zelfs zonder dat het info-scherm ertussen komt, dat had ik nog niet eerder gezien. Dus eerst 8 seconde tot de complete gids op het scherm was, nu 1 seconde. Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Wel raar dat dit zo lang duurt want dat komt toch lokaal uit het kastje?

Mijn tweede kastje, een Arris VIP2952 V2 is helaas niet sneller geworden.

Ik heb de kastjes onderling omgeruild. De V2 versie blijft traag.

Er lijkt dus schot in te zitten. Het menu oproepen blijft wel traag (4 sec) maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.

Het terugkijken van een programma duurt helaas nog 6-8 seconden voordat het beeld op het scherm staat. Ook zit hier jammer genoeg het info-scherm nog steeds tussen.

Ik hoop dat KPN wat aan deze info heeft.

Dank voor je feedback, @Be-eL, heel nuttig. Wel gek dat de v2 anders reageert. Dat is niet wat ik zou verwachten. En als er wel verschil in zou zitten, dan zou ik dit juist andersom verwachten. Wil je de v2 eens terugzetten naar fabrieksinstellingen zodat hij de software een keer opnieuw binnenhaalt? Om even uit te sluiten dat de update niet helemaal goed is gegaan en dat het daardoor nog traag is.

De V2 teruggezet naar fabrieksinstellingen. Vanmiddag was hij na een update net zo snel als het andere kastje. Dank!

Forum|alt.badge.img

Ik heb zojuist mail gehad van KPN en daarin staat dat mijn decoder de update al heeft gehad. Echter na verificatie zie ik dat ik nog steeds versie 4.112.213 en 8.0.110_1901 heb.

Ben bang dat er toch een foutje is geslopen in het versturen van de mail.

• Slimmerik
  • 134 reacties
  • 12 januari 2021

Het valt met op na deze update en ik zet HDR aan, dat mn lg oled scherm heel donker is. Als ik op auto of uit zet is het goed… Was eerder nooit zo...

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 12 januari 2021
Robert.Middel schreef:

Ik heb zojuist mail gehad van KPN en daarin staat dat mijn decoder de update al heeft gehad. Echter na verificatie zie ik dat ik nog steeds versie 4.112.213 en 8.0.110_1901 heb.

Ben bang dat er toch een foutje is geslopen in het versturen van de mail.

In de intro staat dat de nieuwere HTML-versie alleen naar diegenen is gestuurd die de update vorige week kregen. Ik kreeg de 4.112.213 update vanmorgen en dus ook nog niet de laatste 4.113.201.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
Robert.Middel schreef:

Echter na verificatie zie ik dat ik nog steeds versie 4.112.213 en 8.0.110_1901 heb.

Dan klopt het dus dat je de nieuwe versie hebt ontvangen.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 12 januari 2021
wjb schreef:
Robert.Middel schreef:

Echter na verificatie zie ik dat ik nog steeds versie 4.112.213 en 8.0.110_1901 heb.

Dan klopt het dus dat je de nieuwe versie hebt ontvangen.

De op 1 na nieuwste dan...