Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

• Helper
  • 42 reacties
  • 12 januari 2021

Net een mail ontvangen van kpn met de mededeling dat het probleem is opgelost

Maar ik heb het idee dat ze ons zijn vergeten 

Alles is nog traag vooral als je programma terug wil kijken 

En als je naar het menu gaat is traag .

Wij moeten ermaar mee leven het is niet anders :rolling_eyes:  

Forum|alt.badge.img

Ach ik was even vergeten dat de 1e pagina ook steeds geupdate is. 

Ik ging er nog uit dat we 2 versie updates zouden krijgen maar het blijkt er dus 1 te zijn.

Dus geen NMC update!

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Alle stappen uit de mail gedaan maar nergens via menu naar HTML maar die is nergens te bekennen !

Hoe weet ik of ik de update heb gehad?

Klik op menu op je afstandsbediening. 
Ga naar 'instellingen' en kies daarna 'informatie'. 
Als je de update hebt ontvangen zie je hier ‘HTML versie: 4.112.213’ staan.

Ook hier is er niks verandert !!!!!!

Ik heb als ontvanger :  ARRIS 2952.

Misschien opnieuw opstarten?????

Een teleurstelling dus .

Hallo, ik heb een vip 2952 en las net dat de update uitgerold is. Heb net een update gedaan. De html versie is en blijft 4.110.208 ipv van de nieuwe 4.113.201. Kan het zijn dat de update nog niet volledig uitgerold is?

Groet Rick

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Ik zie nergens HTML staan ?  Waar heb je die dan gevonden?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
Rickianajones schreef:

Kan het zijn dat de update nog niet volledig uitgerold is?

Ik geloof niet dat jij het openingsbericht van dit topic gelezen hebt want dan had je geweten dat het een gefaseerde uitrol betreft die 20 januari afgerond moet zijn.

GottfriedJulius schreef:

Bij instellingen en dan bij informatie

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 510 reacties
  • 12 januari 2021
Rickianajones schreef:

Hallo, ik heb een vip 2952 en las net dat de update uitgerold is. Heb net een update gedaan. De html versie is en blijft 4.110.208 ipv van de nieuwe 4.113.201. Kan het zijn dat de update nog niet volledig uitgerold is?

Groet Rick

De uitrol van de update loopt tot ongeveer 20 januari. Dus nog eventjes geduld je kan de update niet forceren. Hij wordt in batches uitgerold naar de klanten de komende periode.

wjb schreef:
Rickianajones schreef:

Kan het zijn dat de update nog niet volledig uitgerold is?

Ik geloof niet dat jij het openingsbericht van dit topic gelezen hebt want dan had je geweten dat het een gefaseerde uitrol betreft die 20 januari afgerond moet zijn.

Aha oké! Dan was ik even iets te enthousiast! 

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img
Rickianajones schreef:
GottfriedJulius schreef:

Bij instellingen en dan bij informatie

Dank je wel !!! Gewoon over het blokje Informatie heen gekeken. Ik was zo blij dat er iets gebeurde……….

Maar wat heb ik gedaan:

1. software helemaal opnieuw  installeren.
  2.  daarna komt een boodschap dat er nieuwe software klaar staat.
  3. ook gedaan…….

Maar om nou te zeggen dat alles veeeeeeel sneller is ?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
GottfriedJulius schreef:

Vast niet want er is door al die acties helemaal niets bij jou veranderd.

De installatie van de nieuwe versie is immers niet te forceren door het zelf opnieuw installeren. Je zult, net als iedereen, gewoon moeten wachten totdat de nieuwe versie naar jouw TV ontvanger(s) gepusht wordt.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 januari 2021

Bij ons is het systeem automatisch geupdate naar de nieuwste HTML versie.

Hij reageert inderdaad een stuk sneller. Als het zo blijft ben ik tevreden.

Ik merk wel dat wanneer ik de gids open hij sneller is met live beeld op de achtergrons dan met foto’s van de desbetreffende programma’s.

Opzich logisch, deze hoeft hij dan niet te laden.

• Topper
  • 13 reacties
  • 12 januari 2021

Ik weet niet waar KPN mee bezig is, als je de optie gebruikt in de gele box dan zegt de software dat het ongeveer 10 min duurt, maar het duurt ongeveer 20 min.

En als hij dan eindelijk klaar is krijg je ineens een melding dat er een update is, in eerste instantie heb ik die uitgesteld om te kijken welke software er dan in is gezet, wat blijkt het is het oude menu wat ze er in zetten.

Dan toch maar weer updaten en  *&)^T^%$$%@%^GRRRRRRRRRR weer 20 min wachten tot het klaar is.

Niet te geloven, en dat in 2021.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 12 januari 2021

Bij ons is hij nog steeds enorm sloom. Duurt wel 15 seconden voordat de tv gids of radio gids in beeld is,  overgaan naar een andere zender is ook drama. Hopelijk komt de update snel en zijn we ervan af. Zit nu veel op Netflix of videoland maar kijk liever tv zelf via kpn

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 12 januari 2021

ik heb tevens deze mail ontvangen. Na het ontvangen van deze mail keek ik of het kastje was geupdate en dit was inderdaad het geval.

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img
wjb schreef:
GottfriedJulius schreef:

De installatie van de nieuwe versie is immers niet te forceren door het zelf opnieuw installeren. Je zult, net als iedereen, gewoon moeten wachten totdat de nieuwe versie naar jouw TV ontvanger(s) gepusht wordt.

Maar ik heb nu wel:

HTML versie: 4.112.213

En dat is toch de laatste versie zoals in de mail stond van meneer-mevrouw KPN.

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img
RienvH schreef:

Ik weet niet waar KPN mee bezig is, als je de optie gebruikt in de gele box dan zegt de software dat het ongeveer 10 min duurt, maar het duurt ongeveer 20 min.

En als hij dan eindelijk klaar is krijg je ineens een melding dat er een update is, in eerste instantie heb ik die uitgesteld om te kijken welke software er dan in is gezet, wat blijkt het is het oude menu wat ze er in zetten.

Dan toch maar weer updaten en  *&)^T^%$$%@%^GRRRRRRRRRR weer 20 min wachten tot het klaar is.

Dit heb ik ook gedaan. Nu wel de laatste HTML versie: 4.112.213

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 12 januari 2021
GottfriedJulius schreef:
wjb schreef:
GottfriedJulius schreef:

Maar ik heb nu wel:

HTML versie: 4.112.213

En dat is toch de laatste versie zoals in de mail stond van meneer-mevrouw KPN.

Dan neem ik mijn woorden terug maar dan had jij de software niet opnieuw hoeven installeren want die html update zou automatisch geïnstalleerd moeten zijn.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 12 januari 2021

Hier een mail gehad en zowaar we hebben op 2260's:

4.112.213

8.0110_1901

Is het beter?

Het openen van de gids gaat in ongeveer 1 seconde. je krijgt eerst de PIP rechtsboven en dan de gids. Heel lelijk inderdaad, maar ja, wel in 1 seconde.

Het openen van gemaakte opnames kost nog steeds tussen de 4 en de 6 seconden. Traag dus.

Terug vanuit b.v. opnames naar het TV beeld kost ook nog steeds 3 a 4 seconden. Ook traag.

Dit zijn de tijden direct na de update. Kan alleen maar slechter worden.

Al met al is de allerergste klacht verholpen, maar je merkt dat dit product gewoon beroerd is geprogrammeerd.

Nog steeds een achteruitgang t.o.v. 6 maanden geleden en een complete afgang.

De enige gamer hier in huis vindt de responsetijden nog steeds “ruk”.

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Maar nu lees ik dat er weer een nieuwe update is met nummer en wel HTML 4.113.201

Lees maar :

“Aanvulling (12 januari)

We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201. “

Zo langzamerhand is het toch wel ingewikkeld zeg. Ik wacht maar af tot ik versie 4.113.201 krijg.

• Topper
  • 13 reacties
  • 12 januari 2021
GottfriedJulius schreef:
RienvH schreef:

Helaas hier nog steeds 4.110.208 :(

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 12 januari 2021

Hier de 213 update ook ontvangen. Probleem is hiermee opgelost. De donkere modus is ook een vooruitgang. Kunnen ze wat mij betreft standaard maken bij klanten.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
RienvH schreef:
GottfriedJulius schreef:
RienvH schreef:

Hardware HMB2260

html 4.110.208

nmc 8.0.110_1902

geen verbetering

geen mail van kpn

geen reactie van kpn

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:
RienvH schreef:
GottfriedJulius schreef:
RienvH schreef:

Hardware HMB2260

html 4.110.208

nmc 8.0.110_1902

geen verbetering

geen mail van kpn

geen reactie van kpn

Gewoon rustig afwachten. Ergens tussen vandaag en 20 januari zou je zeker die update ontvangen. Tot die tijd heeft het geen nut om te mopperen (en tot die tijd zou je inderdaad nog geen verbetering zien).

• 0 reacties
  • 13 januari 2021

Goedemorgen allemaal! Ben weer terug. Ik lees hier betere resultaten! Eindelijk na ruim een half jaar, toch blijf ik erbij, dat KPN eens wat beter en kritischer naar de hardware had mogen kijken. Ik lees hier al een hele poos mee,en kom telkenmale weer de VIP 5202 tegen, als beter presterend, op elke uitgebrachte software versie. Nou, laten we er vanuit gaan, dat KPN ook voor de overige ontvangertjes verder succesvol de updates kan gaan draaien, en wacht gewoon rustig af. Ook zie ik, dat ik goed terug te vinden ben via Google, goed gedaan jongens! :wink: