Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
Joris62 schreef:
ErikK schreef:
RienvH schreef:
GottfriedJulius schreef:
RienvH schreef:

Ik weet niet waar KPN mee bezig is, als je de optie gebruikt in de gele box dan zegt de software dat het ongeveer 10 min duurt, maar het duurt ongeveer 20 min.

En als hij dan eindelijk klaar is krijg je ineens een melding dat er een update is, in eerste instantie heb ik die uitgesteld om te kijken welke software er dan in is gezet, wat blijkt het is het oude menu wat ze er in zetten.

Dan toch maar weer updaten en  *&)^T^%$$%@%^GRRRRRRRRRR weer 20 min wachten tot het klaar is.

Niet te geloven, en dat in 2021.

Dit heb ik ook gedaan. Nu wel de laatste HTML versie: 4.112.213

Helaas hier nog steeds 4.110.208 :(

Hardware HMB2260

html 4.110.208

nmc 8.0.110_1902

geen verbetering

geen mail van kpn

geen reactie van kpn

Gewoon rustig afwachten. Ergens tussen vandaag en 20 januari zou je zeker die update ontvangen. Tot die tijd heeft het geen nut om te mopperen (en tot die tijd zou je inderdaad nog geen verbetering zien).

Zover ik weet zou deze update een verbetering zijn maar is dat niet, deze NMC versie zou de nieuwe oudste moeten zijn

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2021
Ceessie35 schreef:

...toch blijf ik erbij, dat KPN eens wat beter en kritischer naar de hardware had mogen kijken.

Wat is volgens jou dan het probleem met de hardware. Ik denk dat er niets mis is met de hardware en dat de oorzaak toch echt in de software heeft gezeten.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:

Zover ik weet zou deze update een verbetering zijn maar is dat niet, deze NMC versie zou de nieuwe oudste moeten zijn

Lees anders het openingsbericht van dit topic nog eens, dan weet je bij welke html versie de traagheidsproblematiek verholpen zal zijn.

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

...toch blijf ik erbij, dat KPN eens wat beter en kritischer naar de hardware had mogen kijken.

Wat is volgens jou dan het probleem met de hardware. Ik denk dat er niets mis is met de hardware en dat de oorzaak toch echt in de software heeft gezeten.

Mijn reactie wordt direct verwijderd..Maar goed. Goedmorgen @jwb, ik ben al blij, dat het wat sneller lijkt gaan te functioneren.

Laten we hopen,dat KPN in de toekomst met 8K aan de gang gaat.

Succes allemaal

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
wjb schreef:
ErikK schreef:

Lees anders het openingsbericht van dit topic nog eens, dan weet je bij welke html versie de traagheidsproblematiek verholpen zal zijn.

VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2
de nieuwe versie heeft GEEN verbetering zoals ik al zei

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:
wjb schreef:
ErikK schreef:

VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2

Uit het openingsbericht: 7 t/m 20 januari 2021:  HTML release 4.112.213 & HTML 4.113.201

Die versie heb je nog niet (je zit volgens jou post nog op 4.110.208), maar die krijg je ergens voor 20 januari. Vandaar nog eens: effe rustig afwachten.

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
Joris62 schreef:
ErikK schreef:
wjb schreef:
ErikK schreef:

Uit het openingsbericht: 7 t/m 20 januari 2021:  HTML release 4.112.213 & HTML 4.113.201

Die versie heb je nog niet (je zit volgens jou post nog op 4.110.208), maar die krijg je ergens voor 20 januari. Vandaar nog eens: effe rustig afwachten.

Ik ben al veel optimistischer gestemd, na het lezen van enkele reacties hier, dat wel.

Het gaat i.i.g sneller worden,niet geheel optimale respons, maar ik wacht het verder af, de 1853 is sterk verouderd, en niet meer van deze tijd: Ruil ze om.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 13 januari 2021

Iedere ochtend kijk ik of ik de update ontvangen heb. Maar iedere ochtend wordt ik zwaar teleurgesteld door KPN. Mijn ontvanger reageert amper nog, wachttijden voor openen/sluiten gids inmiddels richting de 40 seconden. 

Laten we de mensen met de grootste problemen maar even lekker pesten door ze als laatste de update te geven. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
Joris62 schreef:
ErikK schreef:
wjb schreef:
ErikK schreef:

Beste onbekende, ik weet niet of je van de kpn bent maar jou info klopt niet, in het bericht staat wat ik geschreven heb, alles boven deze versie was de nieuwe versie voor mijn type. Ik zou jou aanraden niet te wachten maar het nog maar een goed door te lezen voordat je een ander beschuldigd…..

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
TMG1961 schreef:

Iedere ochtend kijk ik of ik de update ontvangen heb. Maar iedere ochtend wordt ik zwaar teleurgesteld door KPN. Mijn ontvanger reageert amper nog, wachttijden voor openen/sluiten gids inmiddels richting de 40 seconden. 

Laten we de mensen met de grootste problemen maar even lekker pesten door ze als laatste de update te geven. 

KPN werkt er i.i.g keihard aan,om het toch redelijk goed te kunnen krijgen, let wel: Het zijn niet zomaar enkele iptv ontvangertjes. Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen, dat je dit nog niet zo 1,2,3 uitgerold krijgt, je kunt in deze vervelende tijd, ook nog niet eens uitval veroorloven, ik heb i.i.g alle tijd,er is een deadline, 20 Januari, dus er zijn nog wat dagen te gaan.

Ook als die datum niet haalbaar is, toon ik daar alle begrip voor. En dan verwijs ik naar 10 december 2020 j.l.

Ik focus mij niet op updates, we hebben hele andere dingen aan ons hoofd.

We kunnen tv kijken...

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:
Joris62 schreef:
ErikK schreef:
wjb schreef:
ErikK schreef:

Beste onbekende, ik weet niet of je van de kpn bent maar jou info klopt niet, in het bericht staat wat ik geschreven heb, alles boven deze versie was de nieuwe versie voor mijn type. Ik zou jou aanraden niet te wachten maar het nog maar een goed door te lezen voordat je een ander beschuldigd…..

Het is precies zoals @Joris62 aangeeft en ik hoop dat je daar zelf ondertussen ook achter bent immers in het openingsbericht staat…

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
wjb schreef:
ErikK schreef:
Joris62 schreef:
ErikK schreef:
wjb schreef:
ErikK schreef:

Het is precies zoals @Joris62 aangeeft en ik hoop dat je daar zelf ondertussen ook achter bent immers in het openingsbericht staat…

En even iets verder lezen, slimmeriken 

• 0 reacties
  • 13 januari 2021

@wjb Ben jij het met mij eens, dat KPN toch beter de abonnees die nu nog een erg verouderd model de 1853, in gebruik hebben, deze aan te schrijven en om te willen gaan ruilen?

Verder wil ik de webmaster van KPN verzoeken, om mijn afbeeldingen die ik hier geplaatst heb, te willen verwijderen.Het is mijn eigendom.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1162 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:

Dan maar een laatste (subtiele) hint: die nieuwste informatie staat helemaal bovenaan in het openingsbericht. Wat jij aanhaalt staat verder onder in het bericht, maar is dus ouder. Je moet boven beginnen met lezen, dan krijg de je actuele, meest recente informatie. Kun je al zien aan het zinnetje 'Belangrijke update! (5 januari 2021)’. Dus iets verder lezen helpt niet, iets eerder beginnen met lezen is de truc. Als dit nu nog niet voldoende is om jou op weg te helpen, dan stop ik ermee. (Trouwens: nee, ik werk niet voor KPN.)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Ceessie35, De motorola 1853 ontvanger(s) kun je zelf omruilen via de website: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Willen degenen die (soms onterecht) koste wat kost hun gelijk willen halen ergens anders hun compensatiegedrag etaleren a.u.b.? Voor degene die zich aangesproken voelt...prima! Dat was ook de bedoeling! :wink:

Laten we het gezellig houden op dit forum en ons beperken tot berichten die ook echt iets toevoegen. Dat houdt dit topic zuiver.

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
Jeroen_dB schreef:

@Ceessie35, De motorola 1853 ontvanger(s) kun je zelf omruilen via de website: https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0001

Goedemorgen,

Ik heb hier 2 x HMB 2260 staan, met hetzelfde nog aanwezige en veel besproken aanwezige probleem.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
Joris62 schreef:
ErikK schreef:

Dan maar een laatste (subtiele) hint: die nieuwste informatie staat helemaal bovenaan in het openingsbericht. Wat jij aanhaalt staat verder onder in het bericht, maar is dus ouder. Je moet boven beginnen met lezen, dan krijg de je actuele, meest recente informatie. Kun je al zien aan het zinnetje 'Belangrijke update! (5 januari 2021)’. Dus iets verder lezen helpt niet, iets eerder beginnen met lezen is de truc. Als dit nu nog niet voldoende is om jou op weg te helpen, dan stop ik ermee. (Trouwens: nee, ik werk niet voor KPN.)

Stop er maar mee, je bent net zo vaag als de kpn, bericht begint met 5 Jan en daarna 12 Jan en daarna 5-20 jan, dus jou bewering nieuwste boven klopt niet , verder staat er geen datum bij   mijn stukje dus dan neemt een weldenkend mens aan dat dit voor de gehele periode geld. En Elke hardware schijnt weer een andere versie nodig te hebben.

blij dat je er mee stopt en bedankt voor je diensten……..

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 28 reacties
  • 13 januari 2021
SledgehammerNL schreef:

Willen degenen die (soms onterecht) koste wat kost hun gelijk willen halen ergens anders hun compensatiegedrag etaleren a.u.b.? Voor degene die zich aangesproken voelt...prima! Dat was ook de bedoeling! :wink:

Laten we het gezellig houden op dit forum en ons beperken tot berichten die ook echt iets toevoegen. Dat houdt dit topic zuiver.

Goed gezegd👍

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
SledgehammerNL schreef:

Jij hebt zelf de VIP 5202 staan...Geen slecht product lijkt mij.

Wij willen goed functionerende HMB 2260, dat is de enige ‘compensatie’….

KPN werkt er hard aan, mooi!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Ceessie35 schreef:
Jeroen_dB schreef:

Goedemorgen,

Ik heb hier 2 x HMB 2260 staan, met hetzelfde nog aanwezige en veel besproken aanwezige probleem.

Waarschijnlijk heb je de update nog niet gehad (HTML 4.113.102).

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
SledgehammerNL schreef:
Ceessie35 schreef:
Jeroen_dB schreef:

Goedemorgen,

Waarschijnlijk heb je de update nog niet gehad (HTML 4.113.102).

Goedemorgen,

Nee, heb deze versie nog niet,maar er is licht aan het einde van dit topic syndroom.

Heb inmiddels al wel het volste vertrouwen, dat het (bijna helemaal) goed gaat komen, zoals ik reeds eerder heb op gemerkt vanochtend.

Lang geduurd, maar nu komt het toch goed..Het vernieuwde menu hebben wij hier zo medio september 2020 op 2 HMB 2260 ontvangen, sinds die tijd is het menu vertraagd.

Het zappen op zich is nooit een probleem geweest overigens, ook de kwaliteit van beeld en geluid is nooit een probleem geweest met de 2 hier in gebruik zijnde HMB 2260

De beeld en geluids- kwaliteit hangt uiteraard ook sterk af, van hoe KPN dit aangeleverd krijgt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2021
ErikK schreef:
Joris62 schreef:
ErikK schreef:

Stop er maar mee, je bent net zo vaag als de kpn, bericht begint met 5 Jan en daarna 12 Jan en daarna 5-20 jan, dus jou bewering nieuwste boven klopt niet , verder staat er geen datum bij   mijn stukje dus dan neemt een weldenkend mens aan dat dit voor de gehele periode geld. En Elke hardware schijnt weer een andere versie nodig te hebben.

blij dat je er mee stopt en bedankt voor je diensten……..

Ik snap niet dat je niet begrijpt of wilt begrijpen dat het groene gedeelte boven aan het openingsbericht een update is t.o.v. de oorspronkelijke tekst die daaronder staat.

Voor vrijwel iedereen is het duidelijk dat het issue t.a.v. de traagheid verholpen zal zijn als je html versie 4.112.213 of nieuwer hebt.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 januari 2021
Ceessie35 schreef:

@wjbBen jij het met mij eens, dat KPN toch beter de abonnees die nu nog een erg verouderd model de 1853, in gebruik hebben, deze aan te schrijven en om te willen gaan ruilen?

De 1853 is mijns inziens verouderd en zou eigenlijk omgeruild moeten worden.

Het zou fantastisch zijn als KPN dat pro-actief aaan de abonnee zou melden maar de vraag is wel hoeveel 1853's er nog in omloop zijn.

Ik kan me voorstellen dat KPN daarin terughoudend is als dit er nog heel veel zijn.

• 0 reacties
  • 13 januari 2021
wjb schreef:
Ceessie35 schreef:

@wjbBen jij het met mij eens, dat KPN toch beter de abonnees die nu nog een erg verouderd model de 1853, in gebruik hebben, deze aan te schrijven en om te willen gaan ruilen?

De 1853 is mijns inziens verouderd en zou eigenlijk omgeruild moeten worden.

Het zou fantastisch zijn als KPN dat pro-actief aaan de abonnee zou melden maar de vraag is wel hoeveel 1853's er nog in omloop zijn.

Ik kan me voorstellen dat KPN daarin terughoudend is als dit er nog heel veel zijn.

Tja, dat zouden er nog weleens een groot aantal kunnen zijn.

Er staan ook nog heel wat HD ready tv's, tv's die niet eens een HDMI hebben, beeldbuis tv’s..Allemaal nog analoog aangesloten dus..