Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

• Topper
  • 14 januari 2021

Volgens KPN zou iedere klant een excuusmail hebben ontvangen.

Ook zouden er maar enkele klanten last van de genoemde klachten hebben

Nou KPN wij hebben vanaf dag 1 al de omschreven klachten ervaren en ervaren deze nog steeds. Natuurlijk ook gemeld echter kpn doet hier niets mee. Natuurlijk ook geen excuusmail ontvangen, nee in de spam staat deze ook niet.

Wederom zijn wij als vaste klant niet belangrijk anders zou kpn wel reageren en ons tegemoet komen. Maar nee helaas. Wij zijn al lang klant en betalen iedere maand netjes het abonnement van meer dan 70 euro. Wij krijgen dus niet waar wij voor betalen. 

KPN laat duidelijk steken vallen en klant is de dupe.

Nieuwe klanten krijgen van alles en vaste trouwe klanten de rekening. 

Jammer kpn gemiste kans..... 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

VanDongenshoeve8
Nieuwkomer

Krijg op maandag melding software probleem opgelost!

Controle Nee hoor, na zoeken van een nummer (bagger website met vraag en 500 “oplossingen”  wat je niet vraagt een nummer.

Contact, Antwoord medewerker; melding gekregen dat sommige kastjes een extra update gaan krijgen? wie weet welke?  wat een rare afscheep praktijken.

na tijdje geeft medewerker aan bel u morgen avond terug!!!!!!

nu 2 dagen later geen reactie

Wel de mail gehad maar nog geen enkele verbetering ( waarom verbaasd mij dat niet ). Het is en blijft een drama dit bedrijf, met een directie en personeel van een zeer bedenkelijk niveau.

Over 6 dagen zou het dan allemaal beter moeten zijn, dan heb ik in totaal al 5 maanden narigheid achter de rug. Zit nu nog steeds zonder geluid op 1 TV, de andere geeft continu grijze blokken, opgenomen programma`s voor de helft. terug kijken gaat vaak niet. 

Ach, gelukkig werkt de schotel nog steeds perfect. Dat zijn 900 kanalen met weinig problemen. Over een paar weken alleen nog internet via KPN. De rest gaat weg.

KPN compleet, m`n reet.

3201

• Topper
  • 14 januari 2021

Hallo, komt er ook een update voor de trage tv menu voor de vip5202? 

Gr S

Jeroen 2
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 14 januari 2021

Gistermiddag de mail ontvangen (15minuten nadat ik mijn mail-instellingen bij KPN had aangepast om weer informative mails te kunnen ontvangen, toeval of niet?!) en vanochtend stond de update erop. Zelfde ervaring hier als andere forumleden, snelheid is nu naar ca. 2 seconden voor de gids, het menu is inderdaad nog wat trager om op te roepen maar dat is voor mij geen issue. Vergeleken met de afgelopen maanden komt het nu op het niveau ‘acceptabel’ voor mij persoonlijk. Is het menu eenmaal opgeroepen, dan verloopt de werking daarbinnen wel gewoon lekker vlot.

Ik hoop natuurlijk dat KPN de snelheid nog verder verbetert, want lekker snel is het nog steeds niet te noemen. Het oude menu was qua snelheid naar mijn mening nog stukken beter. Echter, voor mij is hiermee dit issue gesloten. Ik vind het niet de moeite me hier verder nog druk over te maken. 

wjb
Superuser
  • 14 januari 2021
KPNellend schreef:

Zit nu nog steeds zonder geluid op 1 TV, de andere geeft continu grijze blokken, opgenomen programma`s voor de helft. terug kijken gaat vaak niet. 

Dat zijn twee issues die, naar mijn weten, geen onderdeel zijn van de html update die nu uitgerold wordt.

• 14 januari 2021
wjb schreef:
Katana321 schreef:

@wjb is dat een seconde vanaf het branden van het ontvangst-lampje op de tv-ontvanger? Want dat is volgens de kpn-er het startmoment en daar wordt door de techneuten naar gekeken.

Ik snap werkelijk waar niet waarom het laden van de gids op mijn VIP2952 zoveel langer duurt dan de tv-ontvanger met dezelfde specificaties. (ik ben ff het precieze type kwijt.)

Als je het geluid hard hebt staan bij het bekijken van dat filmpje dan hoor je wanneer ik de gids knop op de afstandsbediening indruk. Dat is ook het moment dat het "rec" lampje gaat branden.

Het duurt dan ongeveer een seconde totdat de gids geladen is.

Een half jaar geleden alweer...

De ontvanger reageert zeer zeer traag op wisselingen van zenders, ook start het menu traag op en is het traag door het menu scrollen. Het is ongelofelijk dat er na weken van deze tv-ellende nog steeds niets is gedaan aan dit probleem door KPN. Het enige dat wel snel gaat iedere maand is het afschrijven van het maandbedrag van de rekening, ondanks dat de ingekochte diensten niet of slecht geleverd worden. Als KPN wil dat mensen massaal naar Ziggo ed gaan moeten ze vooral zo doorgaan. @KPN wanneer gaan jullie leveren waar de consument een abonnement van heeft gekocht bij u? En hoe ver moet de service verslechteren voordat u de consument gaat compenseren voor de niet geleverde diensten?

• 14 januari 2021

Zie bericht in TotaalTV:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-zegt-sorry/

Heb echter nog geen mail gezien.

• Topper
  • 14 januari 2021

Zit ook met smart te wachten op een update voor de arris 5202. Wat is deze gigantisch traag. Ben overgestapt van Ziggo enige tijd terug , maar heb daar niet veel plezier van.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2021

Moet ik (...) echt wachten tot de laatste dag om de update te krijgen? Mijn ontvanger reageert amper nog. Fijn dat KPN mensen met de grootste problemen gewoon lekker laat stikken en ze tot de laatste dag laat wachten. Bedankt :(

*Admin: bericht aangepast i.v.m. taalgebruik

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 14 januari 2021

@tmg1961 De beloofde update(s)   is toch weer  knip en plakwerk  gebleken sinds 1 week geleden de uitrol gestart is . 

Op zaterdagmorgen de  NMC uitrol teruggedraaid. Vervolgens een kleine batch uitrollen en dan een paar dagen monitoren of het goed gaat…. ( Klanten testen dus de software ) en dan na een paar dagen  maar weer een batch uitrollen .

Als die updates  zo goed zouden zijn (getest)  had de uitrol veel sneller kunnen gaan.

Er spelen op de achtergrond veel meer problemen op het IPTV platform van KPN  dan alleen maar het trage menu. ( lees: behalve trage ontvangers) .

We zijn alweer 6 maanden verder ….

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 14 januari 2021
wjb schreef:
KPNellend schreef:

Zit nu nog steeds zonder geluid op 1 TV, de andere geeft continu grijze blokken, opgenomen programma`s voor de helft. terug kijken gaat vaak niet. 

Dat zijn twee issues die, naar mijn weten, geen onderdeel zijn van de html update die nu uitgerold wordt.

Dat is erg jammer (en dat vreesde ik al). 
Dit zijn 2 problemen die ook ontstaan zijn door “de nieuwe gids”, maar waar nu geen oplossing voor is. Waarom moeten we nou blij zijn met de update

• 14 januari 2021

Hoopvolle berichten...

• 14 januari 2021
wjb schreef:

Je moet jouw feedback via het besloten gedeelte blijven geven als je een firmware versie gebruikt die nog niet uitgerold is.

Als je het issue ervaart met de firmware versie die uitgerold is dan kan je het issue natuurlijk ook hier melden.

18 Juni 2020

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 14 januari 2021
Ceessie35 schreef:

https://www.svdj.nl/foto-van-internet-auteursrecht/

Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb, maar netjes is dit absoluut niet @kpn, ik ben een abonnee, en moet u helaas even op mijn rechten wijzen,ik ben gepensioneerd, help hier abonnees, en dan doen jullie dit?

Verwijder mijn gepubliceerde data, thanx.

Begin hiervoor een eigen topic aub. 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 14 januari 2021

@Syed1 en @Jeka De 5202 ontvangers staan juist bekend als de enige die niet al te veel problemen (dus vertraagde reactie op openen Gids etc.) geven. Als u het al niet hebt gedaan kunt u de ontvanger stroomloos maken (stekker eruit of knopje achterop), minstens 30 sec (beter een paar minuten) wachten en dan weer aansluiten. Vaak hebt dit tijdelijk om de reactiesnelheid tot een redelijk niveau terug te brengen. Eventueel ook het KPN modem een reset geven (of ook stroomloos maken en overnieuw de verbinding laten opbouwen).

Succes!

• 14 januari 2021

Ceessie35 schreef:

Vele avonden heb ik een spontaan uitschakelende ontvanger, op prime tijden,terwijl de 2e golf van corona bijna een feit is..Op donderdag 10 december, wilden wij dan ook het nieuws gewoon even gaan kijken.

Schakelt hij alleen uit, of herstart de ontvanger, Cees? Want voor spontaan herstartende ontvangers hebben we al een update uitgerold. Als jij daar nu nog steeds last van hebt, dan moeten we daar natuurlijk even verder naar kijken. Als dat dan ook het geval is, dan wil ik je vragen om een nieuw topic aan te maken zodat het niet wegvalt in dit grote topic.

Ouweneus schreef:
Ceessie35 schreef:

https://www.svdj.nl/foto-van-internet-auteursrecht/

Niet dat ik ook maar iets te verbergen heb, maar netjes is dit absoluut niet @kpn, ik ben een abonnee, en moet u helaas even op mijn rechten wijzen,ik ben gepensioneerd, help hier abonnees, en dan doen jullie dit?

Verwijder mijn gepubliceerde data, thanx.

Begin hiervoor een eigen topic aub. 

Dat antwoord herken ik!

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 14 januari 2021
dropjoker schreef:

Nou KPN wij hebben vanaf dag 1 al de omschreven klachten ervaren en ervaren deze nog steeds. Natuurlijk ook gemeld echter kpn doet hier niets mee. Natuurlijk ook geen excuusmail ontvangen, nee in de spam staat deze ook niet.

Wederom zijn wij als vaste klant niet belangrijk anders zou kpn wel reageren en ons tegemoet komen. Maar nee helaas. Wij zijn al lang klant en betalen iedere maand netjes het abonnement van meer dan 70 euro. Wij krijgen dus niet waar wij voor betalen. 

Welke email? Ik heb tot op heden geen enkele mail ontvangen van KPN waarin ze excuses aanboden voor de problemen die ze veroorzaakt hebben. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
dropjoker schreef:

Hi @dropjoker, we hebben je reactie verplaatst naar het algemene topic over dit onderwerp. Klopt, we zijn inderdaad begonnen met het versturen van een mail hierover. We versturen de mail in batches, je ontvangt 'm zo snel mogelijk. 

• Topper
  • 12 reacties
  • 14 januari 2021
MariusTEL schreef:

@Syed1 en @Jeka De 5202 ontvangers staan juist bekend als de enige die niet al te veel problemen (dus vertraagde reactie op openen Gids etc.) geven. Als u het al niet hebt gedaan kunt u de ontvanger stroomloos maken (stekker eruit of knopje achterop), minstens 30 sec (beter een paar minuten) wachten en dan weer aansluiten. Vaak hebt dit tijdelijk om de reactiesnelheid tot een redelijk niveau terug te brengen. Eventueel ook het KPN modem een reset geven (of ook stroomloos maken en overnieuw de verbinding laten opbouwen).

Succes!

Ik ga het proberen, maar de 5202 is gister uit de doos voor het eerst geïnstalleerd en kanaalwijzigen bv is ontzettend traag, dat je beeld na een paar seconden ziet en dan daarna pas ook het geluid komt. dus echt flinke vertraging. Gr

Waarom heb ik nog steeds het oude tv-menu met interactieve tv. Ik heb een arris vip2952 ontvanger. Ik heb hem al een helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar dan blijft alles hetzelfde. En hoe kan ik dat veranderen in het nieuwe tv-menu??

Gr. Peter. 

Admin: samengevoegd met verzameltopic

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Peteruitdebetuwe Welke versie heb je?

Heb je in het verleden een Motorola ontvanger gehad? 

Zo ja, bel dan gratis 0800 0402 om deze te laten afmelden. 

Zo nee, dan is het wachten tot 20 januari net als elke klant die de nieuwe update krijgt. 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2021

Haal de tv ontvanger eens van de stroom en na het weer aanzetten wordt de firmware opnieuw geladen 

Reina32
Topper
  • Topper
  • 14 januari 2021
Erik_ schreef:

Belangrijke update! (5 januari 2021)
Goed nieuws! We gaan deze week van start met de uitrol van de software-update tegen de traagheid van de tv-ontvangers. Dit is HTML release 4.112.213. We hebben deze update de afgelopen periode uitvoerig getest met goede resultaten. De update zal gefaseerd uitgerold worden zodat we dit goed in de gaten kunnen houden. Concreet betekent dit dat we rond 20 januari de laatste tv-ontvangers hebben geüpdatet.

Aanvulling (12 januari)

We zien dat deze update goed werkt, maar dat er toch weer wat traagheid in kan sluipen als de tv ontvanger langer aanstaat. Daarvoor hebben we aanvullende aanpassingen gedaan in de software die zorgen dat dit niet meer gebeurt. Dit is dan ook weer een nieuwe versie van de software geworden, en wel HTML 4.113.201

Deze versie is vannacht uitgerold naar de groep die afgelopen weekend al de update kreeg. Als daar verder geen onverwachte dingen uitkomen gaan we verder met dit nummer. 

Over de update

7 t/m 20 januari 2021:  HTML release 4.112.213 & HTML 4.113.201

• Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren.

Let op: De update zou ook een NMC update bevatten naar versie NMC release 8.0.112_1. De nieuwe NMC kon echter mogelijk een probleem geven als men op de ontvanger de fabrieksinstellingen zou terugzetten. Dus die hebben we zaterdagochtend (9/1) nog even teruggedraaid. Komt later weer. Voor uitleg over verschil tussen NMC en HTML, zie hieronder de kop 'Aanvullende, kleinere, updates’.

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu echter van start met de grote uitrol.

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer 8.0.95_2. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Je kunt, met deze servicetool, je ontvanger(s) omwisselen voor nieuwere exemplaren. Doe je dit niet zelf, dan wordt je daar dit jaar door ons voor benaderd. 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) zullen we zoals het er nu uitziet deze maand (oktober) gaan beginnen met de uitrol. Klanten met oudere Motorola's worden benaderd en krijgen in de komende maanden nieuwe ontvanger(s) daarvoor. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. Voordat elke fase start wordt er eerst een willekeurige testgroep omgezet, om te kijken of alles goed werkt.

Aanvullende, kleinere, updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat meestal niet nodig. 

NMC 8.0.107_1 

Heb je minimaal deze NMC versie dan kun je via Menu > Instellingen > TV Menu weer instellen dat je live beeld te zien krijgt in de gids (Picture in Picture), en dat je vanuit de gids met 1 druk op de OK knop naar een programma gaat in plaats van eerst de pop-up te zien te krijgen. 

Alle updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

Toon inhoud

7 t/m 20 januari 2021: NMC release 8.0.112_1 en HTML release 4.112.213 

• Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

• Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

• Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

• Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

• Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

• Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

Veel gestelde vragen

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als 

Jullie zijn helemaal niet klaar met de uitrol waar dan ook van. 

Leugenaars

Firma list en bedrog