Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

Ferryvk
Topper
  • Topper
  • 14 januari 2021

Ben benieuwd of we met deze Arris tuner ook de nieuwe update krijgen met zwart achtergrond want ik las dat niet alle tuners deze update nodig hebben. Maar de tragheid gaat mij steeds meer irriteren. Word nu echt wel tijd. Ze zeggen vroeger was altijd beter maar het klopt vroeger werkte deze tuner ook top.

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Ferryvk
Topper
  • Topper
  • 14 januari 2021

Ben benieuwd of we met deze Arris VIP 2952 V tuner ook de nieuwe update krijgen met zwart achtergrond want ik las dat niet alle tuners deze update nodig hebben. Maar de tragheid gaat mij steeds meer irriteren. Word nu echt wel tijd. Ze zeggen vroeger was altijd beter maar het klopt vroeger werkte deze tuner ook top. Hoop dat deze tuner wel de update krijgt

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2021
Timo Vos schreef:

Na de 20e gaan we door met de discussie over compensatie. Blijf ik dan ook nog even plakken. Gezellig! :heart_eyes:

Ah @Timo Vos jij wil naar de 2000 pagina's? :rofl:

Ik zeg weer “Come on, we can do this.”

• Nieuwkomer
  • 14 januari 2021

Hallo 

Wij hebben die kleine 4k kastjes komt daar ook dat nieuwe menu op.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2021
Carboxy schreef:

Inderdaad. Er komt nog een nieuwe NMC-versie aan en dan zijn we qua functionaliteit weer zo ongeveer als in de afgelopen zomer. Wie weet wat voor nieuwe functionaliteit er nog in de pijplijn zit (met de nodige gevolgen van dien)?

Ik weet dat niet.

Wel heb ik nog steeds een wensenlijstje, maar die ga ik hier pas plaatsen als ik de html-update binnen heb.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 14 januari 2021
Katana321 schreef:
Carboxy schreef:

Inderdaad. Er komt nog een nieuwe NMC-versie aan en dan zijn we qua functionaliteit weer zo ongeveer als in de afgelopen zomer. Wie weet wat voor nieuwe functionaliteit er nog in de pijplijn zit (met de nodige gevolgen van dien)?

Ik weet dat niet.

Wel heb ik nog steeds een wensenlijstje, maar die ga ik hier pas plaatsen als ik de html-update binnen heb.

Nee,nee! Breng ze niet op ideeën!:wink:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
Bhenkie schreef:

Hallo 

@Bhenkie 

Ja, dit kun je terug lezen in de inleiding :-) 

wjb
Superuser
  • 14 januari 2021
Bhenkie schreef:

Je bedoelt de VIP5202's.

Daar zou het nieuwe menu (rechts) al op moeten staan.

Als je nog het linker menu hebt dsn heb je vast en zeker voorheen een Motorola 1853 gehad.

Bel klantenservice en vraag hen de Motorola 1853 uit jouw abonnement te verwijderen.

Die blokkeert dan namelijk de overgang nasr het nieuwe menu.

Erik van KPN
Moderator
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Ik zeg “Op naar de 1000”. Moet lukken!

:grin: :grin: :grin:

Ik ben bang dat dat niet zal gaan lukken want we hebben nog maar een paar dagen om te klagen en de groep die mag klagen wordt ook nog eens steeds kleiner. :sunglasses:

Je mag ook gerust niet-klagende berichten hier plaatsen :smile:  Ik doe het ervoor als we uiteindelijk de 1000 halen met een positieve noot na alles van de afgelopen maanden :thumbsup_tone1:

We hebben dus afgelopen nacht weer een groep ontvangers voorzien van de update. Deze keer een grote groep. Dat lijkt verder allemaal goed te zijn gegaan, maar houden we tot vanavond laat verder in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

Tevens hebben we vannacht bij een kleinere groep mensen die deze update al hebben gekregen ook de nieuwe NMC versie weer uitgerold. Deze geeft geen functioneel verschil, het update alleen wat beveiligingscertificaten. Dus hier merk je verder niets van. De rest van die uitrol doen we dan nadat we klaar zijn met de HTML update. Nieuwe NMC heeft twee versienummers afhankelijk van je ontvanger type. Op Arcadyan en de Arris 2952 is dit 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

• Nieuwkomer
  • 14 januari 2021

De Artis via 5202 heeft een hele trage gids. Het duurt twee seconden voordat de gids is geladen. Voor zover ik weet gaat deze niet meegenomen worden in de update.

klopt dit?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
Ferryvk schreef:

Ben benieuwd of we met deze Arris VIP 2952 V tuner ook de nieuwe update krijgen met zwart achtergrond want ik las dat niet alle tuners deze update nodig hebben. Maar de tragheid gaat mij steeds meer irriteren. Word nu echt wel tijd. Ze zeggen vroeger was altijd beter maar het klopt vroeger werkte deze tuner ook top. Hoop dat deze tuner wel de update krijgt

Waar las je dat? @Ferryvk Ook jouw ontvanger krijgt die dark mode update. Hert staat allemaal in de inleiding van dit topic :-)

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 14 januari 2021

Geachte Koninklijke KPN,

Inmiddels al weken last van het super extreem trage TV menu. Inmiddels de update 4.113.201 ontvangen en we zijn van super extreem traag vooruitgegaan naar traaaag.

Wanneer is er een definitieve oplossing te verwachten? Het oplossend vermogen heeft de snelheid van een slak, de gebruiker betaalt toch wel…………

Gelukkig kunnen we nu wel kiezen voor een donker uiterlijk, dit is belangrijker dan een goede snelle werking.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 14 januari 2021

Wat is traag? Voor de één is 2 seconden traag voor de ander is dat niet traag.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 14 januari 2021

Wat is traag, wanneer iets geüpdate wordt moet het geen achteruitgang zijn.

• Nieuwkomer
  • 14 januari 2021
Joep1965 schreef:

Wat is traag? Voor de één is 2 seconden traag voor de ander is dat niet traag.

Bedankt Joep, nuttige feedback

• Nieuwkomer
  • 14 januari 2021

Hier ook nog steeds irritatie. Volgens mij is de traagheid minder, maarniet geheel verholpen. Nieuw probleem is dat ik programma’s niet verder kan kijken als ik die tijdelijk gepauzeerd heb. Moet de ontvanger dan eerst uitzetten. Schakelen naar andere zenders kan dan ook niet 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 14 januari 2021
Katana321 schreef:
Timo Vos schreef:

Na de 20e gaan we door met de discussie over compensatie. Blijf ik dan ook nog even plakken. Gezellig! :heart_eyes:

Ah @Timo Vos jij wil naar de 2000 pagina's? :rofl:

Ik zeg weer “Come on, we can do this.”

Count me in 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 14 januari 2021
Irma036 schreef:

Hier ook nog steeds irritatie. Volgens mij is de traagheid minder, maarniet geheel verholpen. Nieuw probleem is dat ik programma’s niet verder kan kijken als ik die tijdelijk gepauzeerd heb. Moet de ontvanger dan eerst uitzetten. Schakelen naar andere zenders kan dan ook niet 

Welke versie heb je nu?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 14 januari 2021
wjb schreef:
Mariish schreef:

En dat het niet aan Ceessie is om te bepalen wat een ander vindt en ervaart.

Maar dat laat onverlet dat hij natuirlijk wel een eigen mening mag hebben en die hier ook mag ventileren.

Moet die mening ook niet bestaan uit wie er hier wel en niet een mening mag hebben. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 14 januari 2021

Na checken van email heb ik ook de We verbeteren ons tv-menu mail ontvangen. Hoop wel dat ik morgenvroeg de update ook gehad heb. Heb geen zin om alsnog tot de run van de 18-19e te moeten gaan wachten.

• Topper
  • 14 januari 2021

Wat zijn eigenlijk de update vensters iedere nacht? Van hoe laat tot hoe laat worden die batches gerund?

Is dat bekend? En worden de updates ook uitgevoerd in de nacht van vrijdag op zaterdag?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 14 januari 2021
PedroN schreef:

Wat zijn eigenlijk de update vensters iedere nacht? Van hoe laat tot hoe laat worden die batches gerund?

Is dat bekend? En worden de updates ook uitgevoerd in de nacht van vrijdag op zaterdag?

Vorig weekend hebben ze dat bewust niet gedaan. Geen/ weinig ict ers paraat mochten er storingen optreden.

• Helper
  • 14 januari 2021

Deze discussie wordt zolangzamerhand een soap op zichzelf. Ik heb ook nog geen update gehad maar laten we nu gewoon even rustig wachten totaan de dag van de inauguratie van Biden 😉

Al die berichten met de mededeling of iemand de update al wel of niet heeft gehad dragen niet echt bij aan deze discussie. En de roep om compensatie van sommige mensen is natuurlijk wat ver gezocht. Het is inderdaad natuurlijk heel vervelend dat het menu zo'n lange tijd traag is geweest (of op dit moment nu nog is) maar verder heb je toch gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement en televisie kunnen kijken? 

Ik wens iedereen het allerbeste, nog even volhouden en dan is het eindelijk weer in orde!

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 15 januari 2021

Hier ook de nieuwe update binnen.

De ontvanger is nog steeds zo snel (traag) als eerst.

Het enigste wat sneller geworden is, is de horizontale gids, deze opent en sluit binnen de 2 seconden.

Heb je echter de verticale gids ingesteld, dan opent en sluit de gids in 4 seconden en dit zal waarschijnlijk (net zoals eerst) elke dag trager worden.

Ik gebruik alleen maar de verticale gids, dus merk totaal geen verbetering na de update.

Deze soap gaat dus veel langer duren dan KPN had gehoopt. (op naar de 2000)

Ps: @Erik_ Kun je ook uitleggen waarom de horizontale gids wel snel opent en sluit, maar dat de verticale gids nog steeds zo traag is met openen en sluiten?

• 15 januari 2021
Ruggiero schreef:

Deze discussie wordt zolangzamerhand een soap op zichzelf. Ik heb ook nog geen update gehad maar laten we nu gewoon even rustig wachten totaan de dag van de inauguratie van Biden 😉

Al die berichten met de mededeling of iemand de update al wel of niet heeft gehad dragen niet echt bij aan deze discussie. En de roep om compensatie van sommige mensen is natuurlijk wat ver gezocht. Het is inderdaad natuurlijk heel vervelend dat het menu zo'n lange tijd traag is geweest (of op dit moment nu nog is) maar verder heb je toch gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement en televisie kunnen kijken? 

Ik wens iedereen het allerbeste, nog even volhouden en dan is het eindelijk weer in orde!

Er was wel wat meer aan de hand dan alleen een traag menu. Regelmatig uitvallende TV-kastjes (ik durfde op een gegeven moment nauwelijks nog te zappen) uitlopend tot een avond alles plat, en dat is ruim een half jaar geleden begonnen. (En daarnaast - los van deze algemene problematiek - slecht geluid op RTL5, waar ik nooit weer iets over gehoord heb. KPN-(medewerkers) hebben lang volgehouden dat je maar moest resetten. Ik heb dat zeker zeven keer gedaan op diverse manieren; hielp niets. Tot dat bleek dat er softwareproblemen waren. 

Als daar dan vrijwel niets over gecommuniceerd wordt en afgedaan wordt als "valt allemaal wel mee" en "het is maar een kleine groep", denk ik uiteindelijk: "Ik betaal ergens voor. En aan dat product mankeert van alles." Andersom zou KPN er volgens mij ook geen genoegen mee nemen wanneer ik een tientje minder betaal "want je hebt toch geld ontvangen?" 

Het zou KPN sieren als er eerlijk en duidelijk gecommuniceerd wordt. Ik denk dat daar veel meer irritatie zit dan in de betaling.