Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

• Topper
  • 15 januari 2021

Vannacht de update ook gehad, er staat nu in de Arris VIP2952 V2 de navolgende versies:
HTML versie: 4.113.201
NMC versie: 8.0.110_1901

Is de NMC nu wel de juiste versie? De box is nu in ieder geval wel weer behoorlijk rapper.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 15 januari 2021
Ruggiero schreef:

Deze discussie wordt zolangzamerhand een soap op zichzelf. Ik heb ook nog geen update gehad maar laten we nu gewoon even rustig wachten totaan de dag van de inauguratie van Biden 😉

Al die berichten met de mededeling of iemand de update al wel of niet heeft gehad dragen niet echt bij aan deze discussie. En de roep om compensatie van sommige mensen is natuurlijk wat ver gezocht. Het is inderdaad natuurlijk heel vervelend dat het menu zo'n lange tijd traag is geweest (of op dit moment nu nog is) maar verder heb je toch gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement en televisie kunnen kijken? 

Ik wens iedereen het allerbeste, nog even volhouden en dan is het eindelijk weer in orde!

Zie het alsof je een nieuwe auto hebt gekocht, maar opeens, zonder dat je ergens om gevraagd hebt, heeft de auto een software update gehad. Door die update trekt je auto ineens heel langzaam op. En dat 6 maanden lang.

Eerlijk gezegd heb ik ook weinig last gehad van traagheid (het was wel irritant langzaam, maar niet 10 / 15 seconden).

Misschien heb jij er ook niet zoveel last van gehad, maar als ik sommige reacties hier lees (10 / 15 seconden tv gids), dan zou ik daar absoluut minder blij mee zijn geweest.

Ik wens jou ook het allerbeste.

• 15 januari 2021
Ruggiero schreef:

Deze discussie wordt zolangzamerhand een soap op zichzelf. Ik heb ook nog geen update gehad maar laten we nu gewoon even rustig wachten totaan de dag van de inauguratie van Biden 😉

Al die berichten met de mededeling of iemand de update al wel of niet heeft gehad dragen niet echt bij aan deze discussie. En de roep om compensatie van sommige mensen is natuurlijk wat ver gezocht. Het is inderdaad natuurlijk heel vervelend dat het menu zo'n lange tijd traag is geweest (of op dit moment nu nog is) maar verder heb je toch gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement en televisie kunnen kijken? 

Ik wens iedereen het allerbeste, nog even volhouden en dan is het eindelijk weer in orde!

Kom hier later nog op terug.

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 15 januari 2021
PedroN schreef:

Vannacht de update ook gehad, er staat nu in de Arris VIP2952 V2 de navolgende versies:

Is de NMC nu wel de juiste versie? De box is nu in ieder geval wel weer behoorlijk rapper.

Op dit moment is deze NMC de juiste versie. Hier komt later (zodra die HTML uitrol klaar is) nog een update voor (welke verder geen impact op die snelheid heeft).

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 15 januari 2021
Ceessie35 schreef:
Ruggiero schreef:

Spannend Ceessie; ook een manier om 1000 pagina's vol te krijgen :wink:

ernestoguds
Nieuwkomer

Ik heb de optie “Dark Mode” ontvangen, maar de HTML versie is nog steeds de oude. Hoe kan dit?

Carboxy schreef:
Ceessie35 schreef:
Ruggiero schreef:

Reacties 🙈😂

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 15 januari 2021

Bedankt KPN dat ik nog minimaal 3 dagen mag wachten totdat ik misschien de update krijg. Zelfs een dagelijkse frisse start of stroomloos maken helpt absoluut niets meer. En als je belt krijg je iemand aan de telefoon die amper weet hoe een tv ontvanger er ziet en steeds maar komt met de stompzinnige antwoorden van resetten, stroomloos maken, frisse start.

• Helper
  • 15 januari 2021

Vannacht update ontvangen:

Voor nu even gekozen voor donkere achtergrond ipv blauw.

Snelheid is ok op VIP2952 (2x).

wjb
Superuser
  • 15 januari 2021
ernestoguds schreef:

Ik heb de optie “Dark Mode” ontvangen, maar de HTML versie is nog steeds de oude. Hoe kan dit?

Dat kan eigenlijk niet maar aan de andere kant kijk ik nergens meer van op vandaag de dag, het zal wel een weergave probleempje zijn dat met een "frisse start" verholpen kan worden.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
delangebert schreef:
Carboxy schreef:
Ceessie35 schreef:
Ruggiero schreef:

Reacties 🙈😂

+1

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
TMG1961 schreef:

Bedankt KPN dat ik nog minimaal 3 dagen mag wachten totdat ik misschien de update krijg. Zelfs een dagelijkse frisse start of stroomloos maken helpt absoluut niets meer. En als je belt krijg je iemand aan de telefoon die amper weet hoe een tv ontvanger er ziet en steeds maar komt met de stompzinnige antwoorden van resetten, stroomloos maken, frisse start.

Bellen heeft ook helemaal geen zin. Ze gaan de uitrol echt niet aanpassen aan individuele wensen. Hoe vervelend het ook is. Ook ik wacht geduldig af.

Forum|alt.badge.img
TMG1961 schreef:

Wees dan zo verstandig en stop met bellen. Je weet de situatie en wat de oplossing is. De enige oplossing is afwachten op de update. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 15 januari 2021
PedroN schreef:

Gisteren de wel bekende mail gehad, dezelfde instellingen als hierboven maar het oproepen van de gids is nog steeds niet snel; 4 a 5 seconden.…

Ook heb ik nooit een reactie gehad op de soms wel/ soms niet goed werkende blauwe knop. Heeft niemand daar verder last van?

Het werkt wel tijdens het kijken van een opname maar niet bij het terug kijken van een programma. 

Ik help graag mee deze discussie levend te houden; vind zeker wel dat kpn ons compensatie verschuldigd is. Je kunt niet 6 maanden lang een slecht werkend product leveren zonder consequenties 

wjb
Superuser
  • 15 januari 2021
Widajono schreef:

Ook heb ik nooit een reactie gehad op de soms wel/ soms niet goed werkende blauwe knop. Heeft niemand daar verder last van?

Het werkt wel tijdens het kijken van een opname maar niet bij het terug kijken van een programma. 

Nee, ik heb geen problemen met de blauwe knop. Zowel bij het kijken van een opname als bij het terugkijken spring je met deze knop 5 minuten vooruit.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 15 januari 2021

@SledgehammerNL @Frenkie999 Ik bel niet, maar dat zijn de standaard antwoorden waarmee KPN denkt alle problemen op te lossen. Maar hopelijk snel de update aangezien er hier nog iemand rondloopt die het liefst de tv ontvanger met een hamer zou willen bewerken en die de laatste dagen niet echt vrolijk is.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
Frenkie999 schreef:
TMG1961 schreef:

Wees dan zo verstandig en stop met bellen. Je weet de situatie en wat de oplossing is. De enige oplossing is afwachten op de update. 

En toch had ook ik verwacht dat @TMG1961 wel bij of de testgroep zat of bij een eerdere uitrol, want het filmpje wat hij geplaatst heeft van de traagheid van zijn ontvanger(-s) krijg je echt een rolberoerte van. Diep triest dat ze deze man zo laten bungelen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 15 januari 2021
TMG1961 schreef:

Ik heb vannacht de update ontvangen, gelukkig! Veel sneller, openen en sluiten van de gids binnen 2 seconden. Hopen dat die reactietijd zo blijft en niet oploopt. Houd vol TMG!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 15 januari 2021

Ik zag net dat mijn 2952 de nieuwe html-versie heeft gekregen. Maar ik zie ook dat de 5202 die nieuwe versie nog niet heeft. Het is toch zo dat alle ontvangers die nieuwe versie zouden krijgen? Of heb ik ergens iets gemist?

Mijn ervaring met de 2952: Het openen v.d. gids zat op 4 secs. En zit nu op 1,5 secs.

De Dark-mode aanzetten is op die tv-ontvanger voor mij geen optie, want dat geeft een hinderlijke flikkering in het beeld. Ik zie dat dat bij de blauwe modus ook zo is, maar is dan minder hinderlijk.

(Het zou zomaar kunnen dat die flikkering er al langer in zit. Als dat het geval is, dan was het me nog nooit opgevallen.)

wjb
Superuser
  • 15 januari 2021
Katana321 schreef:

Het is toch zo dat alle ontvangers die nieuwe versie zouden krijgen?

Nee, dat was alleen met de overgang van het oude naar het nieuwe menu zo, maar de updates van het nieuwe menu kunnen weer per type TV ontvanger doorgevoerd worden.

• Helper
  • 15 januari 2021

Hallo,

Wanneer krijg ik die update van de 5250 het duurt maar en het duurt maar zucht?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img
Anneke-Anna schreef:
Frenkie999 schreef:
TMG1961 schreef:

En toch had ook ik verwacht dat @TMG1961 wel bij of de testgroep zat of bij een eerdere uitrol, want het filmpje wat hij geplaatst heeft van de traagheid van zijn ontvanger(-s) krijg je echt een rolberoerte van. Diep triest dat ze deze man zo laten bungelen. 

Ik snap je reactie. Echter zijn er tienduizenden die dit probleem ervaren. Deze gebruiker is geen unieke uitzondering. Ik ga er vanuit dat ze bij KPN een goede analyse hebben kunnen maken en daardoor deze gefaseerde uitrol doen. Beginnend bij kleine groep en dan steeds grotere groep om zo de vinger aan de pols te houden. Niemand zit er op te wachten dat ze weer op één moment iedereen tegelijk een brakke update sturen. Nog even volhouden is het credo. 

Erik van KPN
Moderator
Erik_ schreef:

We hebben dus afgelopen nacht weer een groep ontvangers voorzien van de update. Deze keer een grote groep. Dat lijkt verder allemaal goed te zijn gegaan, maar houden we tot vanavond laat verder in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

Dit is allemaal goed gegaan, dus hebben we ook deze nacht (14 op 15) weer een grotere groep voorzien van de update. Alle Arris 2952's zouden nu de update naar HTML 4.113.201 moeten hebben gehad. Net als gisteren houden we dit de rest van de dag in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

PedroN schreef:

Dit is inderdaad de goede versie van de NMC

wjb schreef:
ernestoguds schreef:

Dat kan eigenlijk niet maar aan de andere kant kijk ik nergens meer van op vandaag de dag, het zal wel een weergave probleempje zijn dat met een "frisse start" verholpen kan worden.

Je mag inderdaad wel even een frisse start doen. Het is niet mogelijk dat je wel Dark Mode hebt en niet de nieuwe HTML, dus dan verwacht ik ook dat het alleen foutief weergegeven wordt in je menu. 

Widajono schreef:

Kijk je terug op commerciële zenders? Want daar kun je, los van de eerste 7 minuten, niet vooruitspoelen tijdens het terugkijken. Als de blauwe knop niet werkt gelijk aan het begin, wacht even ietsje langer voor je hem indrukt. Op het moment dat je gaat terugkijken moet de ontvanger dit programma inladen. Als je direct na het starten van terugkijken op de blauwe knop drukt kan het zijn dat er nog geen 5 minuten zijn ingeladen en dan kan hij niet zo ver vooruitspringen. 

TMG1961 schreef:

maar dat zijn de standaard antwoorden waarmee KPN denkt alle problemen op te lossen. 

Herstarten, resetten, frisse start zijn inderdaad standaardantwoorden. Het zijn standaardantwoorden omdat ze ook in de meeste gevallen de of een oplossing zijn. Nu weten we allemaal hier dat het voor de traagheid niet de oplossing is, maar het kan in ieder geval weer even voor wat verbetering zorgen in afwachting van de update. 

Erik van KPN
Moderator
wjb schreef:
Katana321 schreef:

Het is toch zo dat alle ontvangers die nieuwe versie zouden krijgen?

Nee, dat was alleen met de overgang van het oude naar het nieuwe menu zo, maar de updates van het nieuwe menu kunnen weer per type TV ontvanger doorgevoerd worden.

Klopt. Dit gaat per type. De Arris 2952's zijn klaar nu. De rest is nog niet afgerond. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

@Erik_ Worden er na deze updates überhaupt nog in de toekomst verbetering doorgevoerd?

Ik mag aannemen dat het de bedoeling is dat een compleet nieuw platform vele malen beter moet worden dan de oude versie voor de updates?