Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 15 januari 2021
Anneke-Anna schreef:

@Erik_ Worden er na deze updates überhaupt nog in de toekomst verbetering doorgevoerd?

Ik mag aannemen dat het de bedoeling is dat een compleet nieuw platform vele malen beter moet worden dan de oude versie voor de updates?

Het kán mogelijk zijn dat het nieuwe serverplatform goedkoper is qua licentie / onderhoud etc. Ik weet dat niet, want ik heb daar uiteraard geen inzicht in.

In die zin kan het zo zijn dat het nieuwe platform niet zozeer een verbetering is voor de klant, maar voor de jaarcijfers van KPN.

Vergeet niet dat ze de dark mode hebben toegevoegd :laughing:

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 66 reacties
  • 15 januari 2021
Anneke-Anna schreef:

@Erik_ Worden er na deze updates überhaupt nog in de toekomst verbetering doorgevoerd?

Ik mag aannemen dat het de bedoeling is dat een compleet nieuw platform vele malen beter moet worden dan de oude versie voor de updates?

Ik mag hopen van wel, mijn ontvanger is na de update niet sneller geworden.

• 13303 reacties
  • 15 januari 2021

Noch de mail noch de updates gehad (ik weet 't is nog geen 20-1). Zowel m'n 8001 (primair) als m'n 5202 zijn de laatste tijd trager geworden (meer dan 2 s). Ik weet dat herladen van de software dat weer ff op kan lossen, maar de update zou dat ook moeten doen, dus daar w8 ik op. 

Overigens heb ik de laatste tijd contact gehad met een paar familieleden die ook kpn hebben (en geen 5202/8001) en ze gevraag of ze ook zo'n last hebben van die traagheid. De reactie was er vaak eentje van "wat bedoel je/waar heb je 't over?”. Dus wat velen hier - terecht - als zeer ergerlijk ervaren is dat niet altijd voor alle klanten. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2021
Henk2304 schreef:

Noch de mail noch de updates gehad (ik weet 't is nog geen 20-1). Zowel m'n 8001 (primair) als m'n 5202 zijn de laatste tijd trager geworden (meer dan 2 s). Ik weet dat herladen van de software dat weer ff op kan lossen, maar de update zou dat ook moeten doen, dus daar w8 ik op. 

Wij ervaren geen noemenswaardige vertraging op de 5202 en 8001 maar ik neem aan dat op korte termijn dezelfde html versie ook op deze TV ontvangers beschikbaar zal komen.

• Helper
  • 37 reacties
  • 15 januari 2021

STICKY

het schiet op, 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2021
Henk2304 schreef:

Overigens heb ik de laatste tijd contact gehad met een paar familieleden die ook kpn hebben (en geen 5202/8001) en ze gevraag of ze ook zo'n last hebben van die traagheid. De reactie was er vaak eentje van "wat bedoel je/waar heb je 't over?”. Dus wat velen hier - terecht - als zeer ergerlijk ervaren is dat niet altijd voor alle klanten. 

Blij dat er ook eens een keer iemand anders is die met deze opmerking komt. Zoals ik al eerder vermeld heb zijn er in mijn familie en kennissenkring ook vrijwel geen signalen over traagheid en al helemaal niet over die excentrieke traagheden van 8 seconden of nog (veel) meer.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12863 reacties
  • 15 januari 2021

We zullen altijd blijven door ontwikkelen. Feedback zullen we hier bij meenemen.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 15 januari 2021
Erik_ schreef:
Erik_ schreef:

We hebben dus afgelopen nacht weer een groep ontvangers voorzien van de update. Deze keer een grote groep. Dat lijkt verder allemaal goed te zijn gegaan, maar houden we tot vanavond laat verder in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

Dit is allemaal goed gegaan, dus hebben we ook deze nacht (14 op 15) weer een grotere groep voorzien van de update. Alle Arris 2952's zouden nu de update naar HTML 4.113.201 moeten hebben gehad. Net als gisteren houden we dit de rest van de dag in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

PedroN schreef:

Vannacht de update ook gehad, er staat nu in de Arris VIP2952 V2 de navolgende versies:
HTML versie: 4.113.201
NMC versie: 8.0.110_1901

Is de NMC nu wel de juiste versie? De box is nu in ieder geval wel weer behoorlijk rapper.

Dit is inderdaad de goede versie van de NMC

wjb schreef:
ernestoguds schreef:

Ik heb de optie “Dark Mode” ontvangen, maar de HTML versie is nog steeds de oude. Hoe kan dit?

Dat kan eigenlijk niet maar aan de andere kant kijk ik nergens meer van op vandaag de dag, het zal wel een weergave probleempje zijn dat met een "frisse start" verholpen kan worden.

Je mag inderdaad wel even een frisse start doen. Het is niet mogelijk dat je wel Dark Mode hebt en niet de nieuwe HTML, dus dan verwacht ik ook dat het alleen foutief weergegeven wordt in je menu. 

Widajono schreef:

Ook heb ik nooit een reactie gehad op de soms wel/ soms niet goed werkende blauwe knop. Heeft niemand daar verder last van?

Het werkt wel tijdens het kijken van een opname maar niet bij het terug kijken van een programma. 

Kijk je terug op commerciële zenders? Want daar kun je, los van de eerste 7 minuten, niet vooruitspoelen tijdens het terugkijken. Als de blauwe knop niet werkt gelijk aan het begin, wacht even ietsje langer voor je hem indrukt. Op het moment dat je gaat terugkijken moet de ontvanger dit programma inladen. Als je direct na het starten van terugkijken op de blauwe knop drukt kan het zijn dat er nog geen 5 minuten zijn ingeladen en dan kan hij niet zo ver vooruitspringen. 

TMG1961 schreef:

maar dat zijn de standaard antwoorden waarmee KPN denkt alle problemen op te lossen. 

Herstarten, resetten, frisse start zijn inderdaad standaardantwoorden. Het zijn standaardantwoorden omdat ze ook in de meeste gevallen de of een oplossing zijn. Nu weten we allemaal hier dat het voor de traagheid niet de oplossing is, maar het kan in ieder geval weer even voor wat verbetering zorgen in afwachting van de update. 

Dus de 2260 serie is nog niet afgerond mag ik hier uit opmaken?

• Helper
  • 37 reacties
  • 15 januari 2021
Bart_Z schreef:

We zullen altijd blijven door ontwikkelen. Feedback zullen we hier bij meenemen.

Beste Bart

Als ik een opname bekijk en heb de ondertiteling erop staan, dan moet bij het pauzeren een keuze maken tussen ja en of ik de video wil stoppen, dit heb ik voorheen nooit gehad.

Ook vaak bij het stoppen van een opname moet je weer helemaal terug naar de optie opnames gaan omdat hij niet altijd terugspringt naar de opnames.

Wordt dit ook nog verholpen of is dit de eerste feedback die je hier over krijgt?

Mvgr.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 15 januari 2021
wjb schreef:
Henk2304 schreef:

Blij dat er ook eens een keer iemand anders is die met deze opmerking komt. Zoals ik al eerder vermeld heb zijn er in mijn familie en kennissenkring ook vrijwel geen signalen over traagheid en al helemaal niet over die excentrieke traagheden van 8 seconden of nog (veel) meer.

Als alles goed werkt is er geen reden tot klagen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Het openen van een thread met allerlei berichten dat alles prima werkt heeft mijns inziens weinig nut.

PeterG
Superuser
  • 61774 reacties
  • 15 januari 2021

Hoi, @delangebert 

De TT ondertiteling en TT in het algemeen zet je nu uit door (nog) 2 X op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname loopt dan gewoon door.

De TT knop.

Indrukken: TT gaat aan
Nogmaals: TT wordt transparant (niet te zien bij ondertiteling)
3de keer: TT gaat uit

Zie ook op mijn site Breedbeeldweetjes:

De verborgen extra functies van de itv afstandsbediening.

• Helper
  • 37 reacties
  • 15 januari 2021
PeterG schreef:

Hoi, @delangebert 

De TT ondertiteling en TT in het algemeen zet je nu uit door (nog) 2 X op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname loopt dan gewoon door.

De TT knop.

Indrukken: TT gaat aan
Nogmaals: TT wordt transparant (niet te zien bij ondertiteling)
3de keer: TT gaat uit

bedankt voor de tip 

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • 87 reacties
  • 15 januari 2021
Kaljo schreef:
Erik_ schreef:
Erik_ schreef:

We hebben dus afgelopen nacht weer een groep ontvangers voorzien van de update. Deze keer een grote groep. Dat lijkt verder allemaal goed te zijn gegaan, maar houden we tot vanavond laat verder in de gaten voor we besluiten wanneer de volgende groep aan de beurt is. 

Dit is allemaal goed gegaan, dus hebben we ook deze nacht (14 op 15) weer een grotere groep voorzien van de update. Alle Arris 2952's zouden nu de update naar HTML 4.113.201 moeten hebben gehad.

Dat mogen we wel hopen, want anders hebben zowel jij als ik (en zonder twijfel nog een heleboel anderen) een groot probleem…. :joy:

GottfriedJulius
Helper
Forum|alt.badge.img

Hier is het OK

Alle Arris 2952's zouden nu de update naar HTML 4.113.201 

Dat klopt dus.  Het werkt hier goed.

• 0 reacties
  • 15 januari 2021
Timo Vos schreef:
wjb schreef:
Henk2304 schreef:

Als alles goed werkt is er geen reden tot klagen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Het openen van een thread met allerlei berichten dat alles prima werkt heeft mijns inziens weinig nut.

Ik begrijp de meerwaarde er niet van. Als ik aangeef last te hebben van een storing, als ik een klacht heb, wordt dat toch niet minder als ik daarin de enige ben? Ik schiet er toch niks mee op als Jan of Klaas zegt: "Ik niet."?

Het zegt meer iets over hoe het probleem aan te pakken (de omvang).

• 13303 reacties
  • 15 januari 2021

Dat klopt. Het geeft alleen maar aan dat - in weerwil van wat hier soms gesuggereerd wordt - (lang?) niet alle klanten er last van hebben of dat in ieder geval niet als zodanig ervaren. Om één en ander in perspectief te zetten dus; dat maakt fout zoeken voor kpn ook zo lastig, wat in dit topic ook al vaker gemeld is.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 15 januari 2021
Mariish schreef:

Het zegt meer iets over hoe het probleem aan te pakken (de omvang).

Precies en in dat kader heb had ik die opmerking destijds dan ook geplaatst.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 968 reacties
  • 15 januari 2021
MariusTEL schreef:
Kaljo schreef:
Erik_ schreef:
Erik_ schreef:

Dit is allemaal goed gegaan, dus hebben we ook deze nacht (14 op 15) weer een grotere groep voorzien van de update. Alle Arris 2952's zouden nu de update naar HTML 4.113.201 moeten hebben gehad.

Dat mogen we wel hopen, want anders hebben zowel jij als ik (en zonder twijfel nog een heleboel anderen) een groot probleem…. :joy:

Dat valt wel mee denk ik. 

Mocht je de software update niet krijgen voor 20 januari, wat ik niet verwacht, dan kun je na 20 januari denk ik  wel gewoon bij instellingen kiezen voor “software opnieuw installeren” De nieuwe software zal dan gewoon als standaard te downloaden zijn. Althans dat lijkt mij zeer aannemelijk.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 182 reacties
  • 15 januari 2021
Timo Vos schreef:
Anneke-Anna schreef:

Vergeet niet dat ze de dark mode hebben toegevoegd :laughing:

Ik heb de dark mode geprobeerd. Ik mis alleen nog een graftak links en een graftak rechts plus een urn of een begrafenisstoet in de PIP. Ziet er op mijn plasma (hij doet het nog!) verschrikkelijk uit. Ieder zijn smaak, maar ik was binnen enkele tellen terug bij blauw.

Het nieuwste menu blijft qua gids ook na een dag of 2 goed draaien. Andere functies zijn niet snel, maar niet onverdraaglijk langzaam. Wel nog steeds problemen met de voortgangsstatus van afgespeelde opnames. Deze wordt regelmatig “vergeten”, waardoor je moet spoelen om naar de juiste tijdspositie te gaan.

• Helper
  • 65 reacties
  • 15 januari 2021
Mariish schreef:
Ruggiero schreef:

Deze discussie wordt zolangzamerhand een soap op zichzelf. Ik heb ook nog geen update gehad maar laten we nu gewoon even rustig wachten totaan de dag van de inauguratie van Biden 😉

Al die berichten met de mededeling of iemand de update al wel of niet heeft gehad dragen niet echt bij aan deze discussie. En de roep om compensatie van sommige mensen is natuurlijk wat ver gezocht. Het is inderdaad natuurlijk heel vervelend dat het menu zo'n lange tijd traag is geweest (of op dit moment nu nog is) maar verder heb je toch gewoon gebruik kunnen maken van je abonnement en televisie kunnen kijken? 

Ik wens iedereen het allerbeste, nog even volhouden en dan is het eindelijk weer in orde!

Er was wel wat meer aan de hand dan alleen een traag menu. Regelmatig uitvallende TV-kastjes (ik durfde op een gegeven moment nauwelijks nog te zappen) uitlopend tot een avond alles plat, en dat is ruim een half jaar geleden begonnen. (En daarnaast - los van deze algemene problematiek - slecht geluid op RTL5, waar ik nooit weer iets over gehoord heb. KPN-(medewerkers) hebben lang volgehouden dat je maar moest resetten. Ik heb dat zeker zeven keer gedaan op diverse manieren; hielp niets. Tot dat bleek dat er softwareproblemen waren. 

Als daar dan vrijwel niets over gecommuniceerd wordt en afgedaan wordt als "valt allemaal wel mee" en "het is maar een kleine groep", denk ik uiteindelijk: "Ik betaal ergens voor. En aan dat product mankeert van alles." Andersom zou KPN er volgens mij ook geen genoegen mee nemen wanneer ik een tientje minder betaal "want je hebt toch geld ontvangen?" 

Het zou KPN sieren als er eerlijk en duidelijk gecommuniceerd wordt. Ik denk dat daar veel meer irritatie zit dan in de betaling. 

Oké, dat van het uitvallen is natuurlijk vervelend. Is bij mij geloof ik ook wel eens gebeurd maar ik heb daar verder geen aandacht aan gegeven omdat het gelukkig bij mij niet vaak is gebeurd. Vervelend te horen dat het bij jou wel regelmatig is gebeurd. Nog even volhouden 💪

Jacco76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 15 januari 2021

Wij hebben de 5202 en we zijn afgelopen nacht dus ook over gegaan naar de nieuwe HTML 4.113.201, NMC 8.0.109_2.

Overigens nooit een mail van KPN ontvangen.

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • Wijsgeer
  • 344 reacties
  • 15 januari 2021

Wanneer is de volgende groep aan de beurt voor de updates? Is dat komende nacht of pas de nacht van maandag op dinsdag?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 15 januari 2021
TMG1961 schreef:

Wanneer is de volgende groep aan de beurt voor de updates? Is dat komende nacht of pas de nacht van maandag op dinsdag?

Om dan zelf mijn vraag maar te beantwoorden:  Uit jouw bericht blijkt dat de uitrol voor de  2260 nog niet is afgerond 

• 375 reacties
  • 15 januari 2021

Vanmorgen nog geen update op de ZXV8001. Zojuist een frisse restart gedaan en nu wel de update naar html 4.113.201.

Ik had al geen klagen met de 8001 maar is nu nog sneller. Het is vergelijkbaar met 10 december net voordat de boel weer werd teruggedraaid. Nu nog even afwachten of het zo snel blijft want ook de 8001 werd wat trager na verloop van tijd.

Persoonlijk vind ik het blauwe menu fijner dan het donkere.

@TMG1961, misschien moet je nog maar eens een frisse start proberen. Ik hoop van harte dat je dan ook de nieuwste update krijgt!

• 0 reacties
  • 15 januari 2021

Ik vind de donkere modus zelf wel prettiger. Wat mij betreft blijft de optie tot kiezen dus.