Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475642 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 15, 2021

Dolby lijkt ook mooier te klinken opeens na de update 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Truste...

@Ceessie35

Slaap lekker.

Ennueh….een tip….we zijn bijna allemaal klanten net als u, we helpen elkaar hier waar mogelijk is, maar soms zijn uw quotes/reacties best verwarrend en dat geeft onderling verwarring.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Zojuist mijn 5202 ook een frisse start gegeven. Ik heb nu ook de nieuwe HTML (4.113.201). Ik houd van de dark mode. Dit wordt mijn standaard.

Hoe is de lip sync? Ben er wel benieuwd naar. 

Blijf ik je nog even schuldig, heb de upgrade pas net gedaan. Kom ik nog op terug 🙂.  Ik vraag me ook af wanneer de nieuwe drivers komen voor harder geluid, maar dat zal pas in een NMC update komen verwacht ik. 

@Chrizziey 

Ik volg @wjb zijn topic  hierover wat het volume betreft.

• Slimmerik
  • January 15, 2021

Hier na software opnieuw installeren ook de nieuwe html-versie. Kennelijk kun je het toch wel forceren.

@rindertb 

Welke HTML versie heb je nu dan?

...

De nieuwste. Vanmorgen nog niet. De ontvanger stond vannacht aan. Vanmorgen van de stroom afgehaald. Na een bericht hier weer aangezet. Oude html. Software opnieuw geïnstalleerd met genoemd resultaat.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Hier na software opnieuw installeren ook de nieuwe html-versie. Kennelijk kun je het toch wel forceren.

@rindertb 

Welke HTML versie heb je nu dan?

...

De nieuwste. Vanmorgen nog niet. De ontvanger stond vannacht aan. Vanmorgen van de stroom afgehaald. Na een bericht hier weer aangezet. Oude html. Software opnieuw geïnstalleerd met genoemd resultaat.

Ah, je haalt de ontvanger van het stroom, vandaar, dan haalt ie de updates binnen na opstart.

• January 15, 2021

Welterusren lieve mensen,kom er later echt wel op terug! Dank jullie allemaal, de echte ceessie35

Prima. Je bent welkom. Maar wees alsjeblieft wat duidelijker in je berichten. Dit is voor niemand te volgen. We kunnen alleen lezen wat je hier schrijft en hebben dus niet de benodigde aanvullende informatie die in jouw hoofd aanwezig is om het te begrijpen. 

Ik zal het nog éé’n keer zeggen dan: Ik ben Ceessie35, en waarvoor dank @ KPN, er ,heb hier , zoals bekend bij KPN,  TWEE mhb 2260 iptv ontvangertjes in gebruik, die ik gewoon zoals al jarenlang het geval is,wil blijven gebruiken, geheel volgens de overeen gekomen voorwaarden.

Je woont in precies de stad, waar ik geboren ben, een stadsgenoot dus, Prima je bent welkom, ik verwacht dat je hetzelfde denkt als je stadasgenood: Kwailtiet

.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

HMB2260

Het oproepen van de gids gaat (eindelijk) sneller.
Wel vind ik het onrustig dat eerst pip in beeld komt en dan de gids geladen wordt  

Dark mode is me te grijs, mag wat donkerder/zwarter zijn en meer contrast, dus weer voor blauw gekozen.

Uitgelicht heeft er nog moeite mee om soepel te laden en scrollen.

Het oproepen, doorlopen en sluiten van het menu mag sneller. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 15, 2021

Zojuist mijn 5202 ook een frisse start gegeven. Ik heb nu ook de nieuwe HTML (4.113.201). Ik houd van de dark mode. Dit wordt mijn standaard.

Hoe is de lip sync? Ben er wel benieuwd naar. 

Blijf ik je nog even schuldig, heb de upgrade pas net gedaan. Kom ik nog op terug 🙂.  Ik vraag me ook af wanneer de nieuwe drivers komen voor harder geluid, maar dat zal pas in een NMC update komen verwacht ik. 

Hey alles op z'n tijd he, we zitten bij KPN hoor

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 15, 2021

@Anneke-Anna

het oproepen van de gids is dus hetzelfde knutselwerk als 10 dec, het word opgebouwd. Begrijp ik dat goed?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

@Anneke-Anna

het oproepen van de gids is dus hetzelfde knutselwerk als 10 dec, het word opgebouwd. Begrijp ik dat goed?

@Kaljo 

Ik moet mijn bericht met video ff opzoeken van 10 december hoe het was opgebouwd, ik was in ieder geval zo eureka blij ;-) 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Welterusren lieve mensen,kom er later echt wel op terug! Dank jullie allemaal, de echte ceessie35

Prima. Je bent welkom. Maar wees alsjeblieft wat duidelijker in je berichten. Dit is voor niemand te volgen. We kunnen alleen lezen wat je hier schrijft en hebben dus niet de benodigde aanvullende informatie die in jouw hoofd aanwezig is om het te begrijpen. 

Ik zal het nog éé’n keer zeggen dan: Ik ben Ceessie35, en waarvoor dank @ KPN, er ,heb hier , zoals bekend bij KPN,  TWEE mhb 2260 iptv ontvangertjes in gebruik, die ik gewoon zoals al jarenlang het geval is,wil blijven gebruiken, geheel volgens de overeen gekomen voorwaarden.

Je woont in precies de stad, waar ik geboren ben, een stadsgenoot dus, Prima je bent welkom, ik verwacht dat je hetzelfde denkt als je stadasgenood: Kwailtiet

.

Laten we het er naar op houden dat het aan mij ligt en ik jou gewoon niet begrijp. Als ik niet meer reageer op jouw berichten kan er ook niets fout gaan ;-)

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

@Kaljo  Yep…..ging toen stukken sneller trouwens. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • January 15, 2021

@Anneke-Anna

Bij mij (4 x 2260) is het veel sneller dan op 10 december (nu max 1 seconde) maar wel lelijk. eerst een blok PIP, dan het gehele Gids blok. Wat mij betreft liever lelijk en snel. Maar hierbij schiet KPN wel z'n doel voorbij om ook een mooi product te leveren. Een “over the top” gebruikerservaring zou ik het niet durven noemen. Maar ja, we zijn wel ongeveer terug bij AF (na enig verblijf in de gevangenis)  en dat is blijkbaar al heel wat.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

@Anneke-Anna

Bij mij (4 x 2260) is het veel sneller dan op 10 december (nu max 1 seconde) maar wel lelijk. eerst een blok PIP, dan het gehele Gids blok. Wat mij betreft liever lelijk en snel. Maar hierbij schiet KPN wel z'n doel voorbij om ook een mooi product te leveren. Een “over the top” gebruikerservaring zou ik het niet durven noemen. Maar ja, we zijn wel ongeveer terug bij AF (na enig verblijf in de gevangenis)  en dat is blijkbaar al heel wat.

Bij mij was de ontvanger 10 december sneller 🙈

• January 15, 2021

@Kaljo Wij hebben 2 iptv ontvangers in bruikleen van kpn, middels een contract van medio 2014, dus al meer dan 5 jr. in gebruik, hebben sinds 2014 slechts één voeding vervangen van deze receiver, nu weet ik als geen ander, dat zo;n simpel afgevlakt en chinees voedvinkje niet de periode van 6 jr. gaat overlevenZo'n voeding gaat in de regel zo’n 2 jaar mee. ,Als je net zoals wij, na al die jaren, niet eens benaderd wordt door de onderhoud en service dienst van @KPN, om de apparatuur eens te willen gaan chequen op de nog geleverde kwaliteit, en je zelf als abonnee elke dag maar weer, moet uitzoeken wát er aan de hand zou (kunnen) zijn, en dan maar járenlang met dezelfde hardware te worden opgezadeld, dan is er mijns inziens,niet echt een visie omtrent de ontwikkelingen naar de toekomst toe. De huidige hardware is (m.i) sterk achterhaald. Het is van de zotte, dat je als klant met gehuurde hardware, die sterk achterhaald is, meer dan 6 jr, moet doen. Schandelijke veroning.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 15, 2021

@Ceessie35 

Even een serieuze vraag:

Hoe vind je zelf dat het nu met je gaat?

Jasper van KPN
Moderator

@Erik_Look @ my my profile

Hoi @Ceessie35, het ziet eruit alsof je een bericht had gekopieerd en geplakt in plaats van te quoten. Daardoor leek het alsof jij zei dat je een 5202 had en daar ontstond de verwarring. Je hebt dus 2 HMB2260's, hebben die de nieuwste software er op staan? Zou je kunnen kijken welke versie je precies hebt? Nog niet alle ontvangers hebben de update gekregen, het kan dus zijn dat jij 'm op dit moment nog niet hebt. 

TMG1961
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 15, 2021

Heb mijn HMB2260 ook maar weer eens een frisse start gegeven en was zeer verbaasd dat ik de update ontvangen had, HTML 4.113.201 en NMC 8.0.110_1901 Heb dark mode bekeken maar is meer grijs dan zwart op mijn plasma tv, gewoon weer op blauw gezet. Laadtijden zijn gelukkig wel behoorlijk stuk beter, momenteel 3 seconden. Nog niet echt snel maar in ieder geval beter dan het was.

• January 15, 2021

.

Laten we het er naar op houden dat het aan mij ligt en ik jou gewoon niet begrijp. Als ik niet meer reageer op jouw berichten kan er ook niets fout gaan ;-)

Hallo Eindhovenaar! Ook ik ben vrij nuchter, ik heb hier 2 x (twee maal) decoder IPTV HMB 2260 in bruikleen van KPN, en ben al járenlang een zéér tevreden abonnee van KPN, de genoemde IPTV receivertjes zijn dus al 6 jr. gebruik….

Het advies in de elektronica is, dat je na 3-54 jr. de minder presterende afgevlakte voedingen, het beste deze eens zou kunnen gaan vervangen..Toen één van de door ons gehuurde receivers vreemd ging reageren, heb ik de voeding vervangen; Het probleem was direct opgelost. (er ging niets meer fout met de iptv receiver)

wjb
Wijsgeer
  • January 15, 2021

Ook ik heb onze 8001 een "frisse start" gegeven en nu draait hij html versie 4.113.201. De donkere mode doet echt pijn aan mijn ogen. Ik vind die mode oerlelijk en ben dus heel snel weer teruggekeerd naar het blauwe menu. De snelheidswinst is marginaal maar dat is omdat onze 8001 toch al heel snel was.

Onze 5202 en 2260 laat ik rustig op de oude versie en eigenlijk verwacht is dat die morgen wel voorzien zullen zijn van de laatste html versie.

• January 15, 2021

Pff

Heb mijn HMB2260 ook maar weer eens een frisse start gegeven en was zeer verbaasd dat ik de update ontvangen had, HTML 4.113.201 en NMC 8.0.110_1901 Heb dark mode bekeken maar is meer grijs dan zwart op mijn plasma tv, gewoon weer op blauw gezet. Laadtijden zijn gelukkig wel behoorlijk stuk beter, momenteel 3 seconden. Nog niet echt snel maar in ieder geval beter dan het was.

Proficiat! Nu de rest van de ….? nog?

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ook mijn 5202 is voorzien van de nieuwe firmware en dat is een behoorlijke achteruitgang.

Werd voorheen de gids in één klap volledig opgebouwd, nu zie je eerst de PiP op een zwart scherm en volgt daarna direct de gids zelf. Dit is heel onrustig en ziet er amateuristisch uit. Ik hoop oprecht dat KPN dit nog zal gaan verbeteren. Zet dan in ieder geval nog eerst de gids over het volledige beeld heen en verklein daarna het beeld naar de PiP.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste iedereen, ik heb even een aantal berichten verwijderd die niet per se iets in dit topic hadden te zoeken. Hopelijk kunnen we nu gewoon verder kletsen over wat we van de update vinden. 

@Ceessie35 het is niet nodig om opmerkingen te maken over wat iemand anders of binnen dit topic of buiten het forum zegt. We zijn allemaal volwassen mensen hier, laten we ook zo met elkaar omgaan. 

• January 16, 2021

@@@Laat het los, laat alle ontvangertjes maar draaien op wat jullie het beste lijkt, en @KPN het advies, om verder in te gaan zetten richting 8K

Ik heb de gehele ontwikkeling op TV gebied mee mogen maken, heb in die 20 jr. 3 verschillende tv ontvangers gehad, eerst de Motorolla 1963 met 300 GB HDD, daarna jarenlang de 1853, weer daarna i.v.m glasvezel,én het beschikbaar zijn van eerste HDG (HD) zenders de HMB 2260 (Ik wilde in 2014 de tegenhanger al niet eens!)

In al die jaren heb ik mij niet eens bezig gehouden met een community,ik kan als laatste alleen nog maar een ding zeggen: Laat de software voor wat het is, maar kijk vooral naar de toekomst , ga verder, en richt je pijlen op 8K

Daar hoort dan ook andere hardware bij, vanzelfsprekend.

KPN had niet eens een retour dienst op tv gebied,20 jr. geleden, kijk nu maar eens,waar ze nu staan, wat een schitterende glasvezel en internet diensten er zijn,ik blijf achter KPN staan, echt waar!

Zet in op 8k

• January 16, 2021

Beste iedereen, ik heb even een aantal berichten verwijderd die niet per se iets in dit topic hadden te zoeken. Hopelijk kunnen we nu gewoon verder kletsen over wat we van de update vinden. 

@Ceessie35 het is niet nodig om opmerkingen te maken over wat iemand anders of binnen dit topic of buiten het forum zegt. We zijn allemaal volwassen mensen hier, laten we ook zo met elkaar omgaan. 

Mij welgemeende excuses aan eenieder.