Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475642 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Zet in op 8k

Persoonlijk denk ik dat KPN er veel verstandiger aan doet om eerst hun huidige TV ontvangers te voorzien van stabiele en snelle software en er voor te zorgen dat SD en HD zenders omgezet worden naar HD-"Glas" formaat. Wetende dat er nog nauwelijks 4K aanbod is en al helemaal geen 8K aanbod liikt het mij niet echt zinvol om daar nu al in te investeren.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • January 16, 2021

Sinds vanochtend op beide 2260's de nieuwe HTML. Werkt best goed, opening van Gids in exact 2 seconden. Ik gebruik geen PiP en heb geen last van een “raar” zwart tussenscherm. Alles “knalt” er in één keer op. @wjb misschien iets om eens uit te testen??

Overige functies zijn niet bijzonder sneller of zo, maar het geheel komt wel behoorlijk stabiel op me over. Heb wel even een “frisse start” gedaan om alle eventuele rommel uit de geheugens/chips te verwijderen.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ik gebruik geen PiP en heb geen last van een “raar” zwart tussenscherm. Alles “knalt” er in één keer op. @wjb misschien iets om eens uit te testen??

Ik heb de PiP op onze HMB2260 al uit staan maar op de 8001 en 5202 willen we de PiP graag aan hebben staan.

ruudforsthovel
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5

In het verleden heb ik een aantal malen gerapporteerd dat ik, na installatie van de Arris VIP5202 en nieuwe software, een duidelijk verschil zag in de kleuren op mijn Samsung TV. Met name de kleur rood, flets en soms onnatuurlijk. 

Op mijn feedback heb ik nooit echt constructieve antwoorden gekregen.

Ik ben dus verder gegaan met dingen uit te proberen om erachter te komen wat de oorzaak is. Kabels verwisselen, TV opnieuw installeren enz. enz.

Ik denk er nu achter te zijn.

Bij het opnieuw opstarten van de TV-ontvanger via de optie “ frisse start” herstelt in elk geval de kleur rood zich. 

Mogelijk een tip voor andere gebruikers die deze ervaring ook hebben.

Verder ben ik op dit moment erg tevreden over het nieuwe menu en de aanpassingen sinds de introductie. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

Hmm, gisternacht de update ontvangen, snelheid ben ik blij mee. Maar nu wil ik vanochtend een opgenomen programma terugkijken, wil dit niet laden: STB-zap-03/ -40462- videoserver is niet gevonden… Erg vervelend. Ik had allerlei problemen de afgelopen maanden, maar het niet kunnen terugkijken van een opgenomen programma was daar niet een van (in tegenstelling wat ik van anderen las). Oplossing KPN?!

• January 16, 2021

Vanmorgen op de 8001 de nieuwe software, denk ik. Bagger. Kan nu alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 kijken, want "er is een probleem met de server". Ook geen menu of gids meer. Dat wordt niet verholpen door spanningsloos maken en opnieuw starten. M'n 8001 is nu dus waardeloos geworden. Is er een storing op het netwerk of, kpn, kunnen jullie anders een nieuwe 8001 opsturen? Geen 5202 want die heeft geen display en dat is erg lastig bij radio luisteren via de soundbar. 

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Update voor de 2260 is binnen. Gids weer lekker snel. Gelijk ook dark mode aangezet.  Menu → apps. Geen dark mode daar. Nog steeds alles blauw.

Hopelijk krijgt het Uitgelicht gedeelte (Menu → Uitgelicht)  ook een performance boost later in de toekomst. Sinds dag 1 al vies traag en schokkerige plaatjes.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Vanmorgen op de 8001 de nieuwe software, denk ik. Bagger. Kan nu alleen nog maar NPO 1, 2 en 3 kijken, want "er is een probleem met de server". Ook geen menu of gids meer. Dat wordt niet verholpen door spanningsloos maken en opnieuw starten. M'n 8001 is nu dus waardeloos geworden. Is er een storing op het netwerk of, kpn, kunnen jullie anders een nieuwe 8001 opsturen? Geen 5202 want die heeft geen display en dat is erg lastig bij radio luisteren via de soundbar. 

Hmmm, dat klinkt niet best. Hier draait de 8001 probleemloos.

Kan je jouw 8001 eens een factory reset geven, wellicht dat er iets niet helemaal lekker geïnstalleerd is.

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • January 16, 2021

@jobje73 en @Henk2304 Er is vanochtend een storing bij KPN. Zie allestoringen.nl Zou even wachten tot deze is opgelost. Problemen hebben mogelijk niet met de nieuwe SW te maken?!

• Topper
  • January 16, 2021

:thumbsup_tone4: sinds vanochtend zijn de ontvangers ook een stuk sneller, wel eerst de pp met zwart scherm eromheen en dan de gids maar dat mag de pret niet drukken. Eindelijk weer tv kijken zoals het hoort.

Wat zal mijn vrouw straks verrast zijn, na zich een half jaar er aan te hebben geërgerd.:dancer:

HTML versie 4.113.201 op een HMB2260

• Helper
  • January 16, 2021

In het verleden heb ik een aantal malen gerapporteerd dat ik, na installatie van de Arris VIP5202 en nieuwe software, een duidelijk verschil zag in de kleuren op mijn Samsung TV. Met name de kleur rood, flets en soms onnatuurlijk. 

Op mijn feedback heb ik nooit echt constructieve antwoorden gekregen.

Ik ben dus verder gegaan met dingen uit te proberen om erachter te komen wat de oorzaak is. Kabels verwisselen, TV opnieuw installeren enz. enz.

Ik denk er nu achter te zijn.

Bij het opnieuw opstarten van de TV-ontvanger via de optie “ frisse start” herstelt in elk geval de kleur rood zich. 

Mogelijk een tip voor andere gebruikers die deze ervaring ook hebben.

Verder ben ik op dit moment erg tevreden over het nieuwe menu en de aanpassingen sinds de introductie. 

Dit begrijp ik niet, hoe kan de kleur van jouw TV zichzelf herstellen ??

Mvgr

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 16, 2021

Sinds vanochtend op beide 2260's de nieuwe HTML. Werkt best goed, opening van Gids in exact 2 seconden. Ik gebruik geen PiP en heb geen last van een “raar” zwart tussenscherm. Alles “knalt” er in één keer op. @wjb misschien iets om eens uit te testen??

Overige functies zijn niet bijzonder sneller of zo, maar het geheel komt wel behoorlijk stabiel op me over. Heb wel even een “frisse start” gedaan om alle eventuele rommel uit de geheugens/chips te verwijderen.

Het is een verbetering t.o.v. de vorige rampzalige versie zul je bedoelen. Geef mij maar gewoon weer de oude software (van een aantal weken/maanden geleden). Deze was beduidend sneller. Gids openings-/sluitingstijd is nu zo rond de 2 á 3 seconden. Het hele menu heeft nog steeds de snelheid van een slak. Een gemiddeld audio/video systeem van een auto reageert nog sneller.

• January 16, 2021

Hmmm, dat klinkt niet best. Hier draait de 8001 probleemloos.

Kan je jouw 8001 eens een factory reset geven, wellicht dat er iets niet helemaal lekker geïnstalleerd is.

Hoe dan, ik heb geen menu. Wel STB-ufa-03 - beperkte. modus. @MariusTEL tja er zal niets anders op zitten. 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Een gemiddeld audio/video systeem van een auto reageert nog sneller.

Dat is maar goed ook wel want anders zouden er veel te veel ongelukken gebeuren. :wink:

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

@jobje73 en @Henk2304 Er is vanochtend een storing bij KPN. Zie allestoringen.nl Zou even wachten tot deze is opgelost. Problemen hebben mogelijk niet met de nieuwe SW te maken?!

Een storing bij KPN, goh… ik ervaar nu inderdaad ook problemen met mijn wifi, super traag met laden, moet vaak op vernieuwen klikken om de pagina te laden. Laadt vaak ook niet goed. Als ik bij KPN mijn postcode en huisnr invul om te kijken of er een storing is, krijg ik te lezen: er is een fout opgetreden bij storingen… lekker dan.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Hoe dan, ik heb geen menu. Wel STB-ufa-03 - beperkte. modus. ​​​​​​

Onderstaande zou ook op de ZXV8001 moeten werken en naast "Software verwijderen" is daar, als ik mij goed herinner, ook de mogelijkheid tot een factory reset.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • January 16, 2021

De eerste geluiden vanuit mij omtrent de nieuwe software. Al merkte ik op de 5202 al weinig van de traagheid die speelde op de 2952 en 2260 (waar ik ooit eerder in de pilot wel de beschikking over had) is deze ontvanger ook een stuk sneller geworden. In een oogwenk is de gids geladen en ook de dark mode is nu een aanvulling. Al vind ik in dat laatste jammer dat er gekozen is voor een witte selectie in de gids, had groen wat mooier gevonden. Maar details houdt je immers toch :). 

@Anneke-Anna Ik heb gister het e.e.a. ook getest met de lipsync en deze lijkt ook beter te zijn. Al moet ik nog even testen of optical en soundmodus D.IN op mijn soundbar ook nog een gigantische vertraging veroorzaakt zoals eerder. 

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • January 16, 2021

@Anneke-Anna Was jouw ontvanger voor de nieuwe update sneller en functioneerde het beter? 
@wjb :confounded: Brr.. Ik ga dit delen met ons iTV-team.

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

GM   Allen 

hehe ik heb de nieuwe update ook vandaag gekregen , na een half jaar eindelijk een snellere menu , nu maar hopen dat het zo blijft , de donkere tv menu is ook een stuk beter dat die blauwe menu echt ook een verbetering  

Gr Bernard 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Al merkte ik op de 5202 al weinig van de traagheid die speelde op de 2952 en 2260 (waar ik ooit eerder in de pilot wel de beschikking over had) is deze ontvanger ook een stuk sneller geworden. In een oogwenk is de gids geladen ...

Bij ons laadde de gids op de 5202 (en de 8001) sowieso altijd al in een oogwenk dus wat dat betreft zien wij geen verschil.

Wij ervaren de nieuwe html versie juist als een achteruitgang op onze 5202 en 8001.

• January 16, 2021

Hoe dan, ik heb geen menu. Wel STB-ufa-03 - beperkte. modus. ​​​​​​

Onderstaande zou ook op de ZXV8001 moeten werken en naast "Software verwijderen" is daar, als ik mij goed herinner, ook de mogelijkheid tot een factory reset.

Ja, dat had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

@Anneke-Anna Was jouw ontvanger voor de nieuwe update sneller en functioneerde het beter? 
@wjb :confounded: Brr.. Ik ga dit delen met ons iTV-team.

@Lisa Klopt, laadde wat sneller en soepeler. Uitgezonderd het kopje Uitgelicht, dat haperde toen en nu ook.

Het menu overzicht, waar de functies van de ontvanger staan, was ook sneller.  

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ja, dat had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. 

:confounded: Dan is het wachten op een oplossing vanuit KPN.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • January 16, 2021

Bij ons laadde de gids op de 5202 (en de 8001) sowieso altijd al in een oogwenk dus wat dat betreft zien wij geen verschil.

Ik merkte wel dat mijn gids er gemiddeld zo’n seconde of twee over deed om de gids in te laden (op de 5202). Ook dit issue speelde dus maar bij een selecte groep.

• January 16, 2021

Goedemorgen, na mijn frisse start vanmorgen, bleek ik goed zwart te zijn, dus snel maar weer naar blauw:smiley: .Leuk die functie, op  de slaapkamer (misschien)Na de pip functie te hebben geactiveerd, heb ik het direct maar weer op de frozen picture in de tv gids teruggezet:sleepy: ,beeld beleving: Kleuren nuance geeft meer diepte,er is geknutseld aan de dieptekleur,waardoor het scherper lijkt, upscaler erop: 3840 x2160 maakt het redelijk. De software versie die ik nu hier heb ontvangen, 4.113.201 vindt ik niet prettig, de vorige was in mijn beleving beter: 4.110.208 (Beeld beleving prettiger!)

HDMI (e)ARC Het geluid heb ik (nog)  niet geheel kunnen uittesten. bij geluidsinstellingen altijd dolby aan,en -8 db bij stereo instellen.

Zo staat het hier althans