Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475643 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Live beeld uit (dus alleen een afbeelding in de gids) tijdens de gids wordt het direct geladen zonder zwarte opbouw. Oogt mooier en rustiger. 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

...bij geluidsinstellingen altijd dolby aan,en -8 db bij stereo instellen.

Zo staat het hier althans

Dat is mijns inziens inderdaad de beste instelling immers er is nog altijd een aanzienlijk verschil in volume tussen de dolby en stereo zenders.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Live beeld uit (dus alleen een afbeelding in de gids) tijdens de gids wordt het direct geladen zonder zwarte opbouw. Oogt mooier en rustiger. 

Klopt, maar dat laat mijns inziens onverlet dat KPN wel met een oplossing moet komen voor de abonnees die de PiP willen gebruiken.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Klopt, maar dat laat mijns inziens onverlet dat KPN wel met een oplossing moet komen voor de abonnees die de PiP willen gebruiken.

Absoluut, want ik heb pip (live beeld) altijd aan, behalve nu ‘even’ tot er een fix voor komt. 

Nou ik ben langzamerhand erg benieuwd.

Twee weken terug onze 15 jaar oude LG TV vervangen voor een moderne Samsung, en eerst TV gekeken via de iTV app. Maar dat beviel niet echt, toch iets te buggy voor alledaags gebruik.

Nu dus weer de Arcadyan 2260 geplaatst, maar nog met de oude software.

Benieuwd wanneer ik de update krijg, ergens binnen de komende 3 of 4 dagen als het goed is...

• January 16, 2021

Ja, dat had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. 

:confounded: Dan is het wachten op een oplossing vanuit KPN.

Heb de 5202 van boven naar naar beneden gehaald en .... die is nu ook dood. "Geen actieve zender in lijst. Ga naar Instellingen om deze te wijzigen". Hoe dan? Ik heb niet eens een menu. Bij de 8001 kon ik nog beperkt wat zenders kijken, bij de 5202 helemaal niets meer. 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Heb de 5202 van boven naar naar beneden gehaald en .... die is nu ook dood. "Geen actieve zender in lijst. Ga naar Instellingen om deze te wijzigen". Hoe dan? Ik heb niet eens een menu. Bij de 8001 kon ik nog beperkt wat zenders kijken, bij de 5202 helemaal niets meer. 

Ik hoop dat @Lisa of @Marcia_ hier iets over kan zeggen.

• January 16, 2021

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik nooit met een stopwatch bij de TV heb gezeten om te timen hoe snel het menu is :wink:

Maar op mijn beide HMB2260’s was het verrekte traag. Blundertje van KPN zullen we maar zeggen. Goh, daar werken mensen!

De bom barstte op dit forum, en terecht, maar sommige reacties verbaasden mij wel!

Twee weken geleden ontving ik twee VIP5202 ontvangers en het viel me meteen op dat die nieuwere hardware, ook zonder de nieuwe software, veel sneller was. Ook de Bluetooth afstandsbediening met Netflix-knop is een hele vooruitgang. Maar nu, met ook de nieuwe software, is het helemaal razendsnel geworden. Gids-knop drukken en meteen staat de gids er, mét live beeld. Prachtig! En de beeldkwaliteit van de Netflix app is ook sterk verbeterd, die vond ik op de HMB2260 maar zo-zo.

Eind goed, thuis best. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik nooit met een stopwatch bij de TV heb gezeten om te timen hoe snel het menu is :wink:

Maar op mijn beide HMB2260’s was het verrekte traag. Blundertje van KPN zullen we maar zeggen. Goh, daar werken mensen!

De bom barstte op dit forum, en terecht, maar sommige reacties verbaasden mij wel!

Twee weken geleden ontving ik twee VIP5202 ontvangers en het viel me meteen op dat die nieuwere hardware, ook zonder de nieuwe software, veel sneller was. Ook de Bluetooth afstandsbediening met Netflix-knop is een hele vooruitgang. Maar nu, met ook de nieuwe software, is het helemaal razendsnel geworden. Gids-knop drukken en meteen staat de gids er, mét live beeld. Prachtig! En de beeldkwaliteit van de Netflix app is ook sterk verbeterd, die vond ik op de HMB2260 maar zo-zo.

Eind goed, thuis best. 

Ik ben helemaal niet verbaasd, men is over het algemeen uitstekende producten van KPN gewend. Daarom komt de gemiddelde klant ook gillend aangerend om KPN klant te worden. 

En als een mislukte update een half jaar moet duren voor het in orde komt, dan komen er toch echt horror flashbacks van andere providers voorbij. Dus zo gek is het helemaal niet dat de klant over de zeik raakt. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

:tired_face:

@Henk2304  Je bent tot dusver de enige op het forum met klachten. Dus ik mail de betreffende afdeling met de vraag of zij weten of er iets mis is gegaan! Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • January 16, 2021

@wjb en @Anneke-Anna en natuurlijk ook anderen die nu een snelle gids hebben.

Zouden jullie de verticale gids eens willen proberen? Bij mij opent die namelijk trager dan de horizontale gids. Ben benieuwd of dat ook bij anderen zo is. Voor de update van 2 dec. openden beide gidsen wél met dezelfde snelheid (3 seconden)

Ik heb @Erik_ ook al om antwoord gevraagd, maar die houdt zich stil.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Hier nu op beide 5202's ook de update ontvangen. Ik heb nooit geklaagd over snelheid en het is alleen sneller geworden. Ook met PIP aan binnen een fractie van een seconde de gids geladen. Ik heb hem op dark mode gezet. Past ook beter bij de kleuren van XS4ALL ;-)

Verder nog geen testen uitgevoerd maar tot nu toe geen klagen.

• January 16, 2021

Heb nu de 8001 teruggezet. Paar zenders doen het, maar geen gids of menu en ook geen radio, waar we overdag 't met naar luisteren. 

• January 16, 2021

Goedemorgen Henk,

Ik had dit vanmorgen precies hetzelfde,na de ‘frisse start” te hebben gedaan,heb ik hem bij de 2e opstart geannuleerd,en kreeg exact hetzelfde wat jij hier omschreven hebt, direct toen ik dat zag, heb ik de ontvanger een keer aan en uit gezet, dus niet van de spanning gehaald,ik vermoed zo, dat jij die update nu gemist kan hebben?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

@wjben @Anneke-Anna en natuurlijk ook anderen die nu een snelle gids hebben.

Zouden jullie de verticale gids eens willen proberen? Bij mij opent die namelijk trager dan de horizontale gids. Ben benieuwd of dat ook bij anderen zo is. Voor de update van 2 dec. openden beide gidsen wél met dezelfde snelheid (3 seconden)

Ik heb @Erik_ ook al om antwoord gevraagd, maar die houdt zich stil.

@Dirck De verticale gids is beduidend trager inderdaad. *Op de HMB2260

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Zouden jullie de verticale gids eens willen proberen?

Ook de verticale gids opent op de 5202 net zo snel als de horizontale gids. Ik gebruik de verticale gids overigens nooit, ik zie niet wat het voordeel van de verticale gids zou moeten zijn.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

..... Ik heb hem op dark mode gezet. Past ook beter bij de kleuren van XS4ALL ;-)

Haha, ja, dat had ik ook meteen. 😁 Dus hier staat ie ook op dark mode.

Verder: wat een verademing! Van 15 naar 1,5 seconden. Wat een vooruitgang, top! En nu maar hopen, dat het zo blijft.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 16, 2021

:tired_face:

@Henk2304  Je bent tot dusver de enige op het forum met klachten. Dus ik mail de betreffende afdeling met de vraag of zij weten of er iets mis is gegaan! Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

@Marcia_  & @Erik_  Misschien toch eens verder kijken. Goed ik geef toe bij mij werkt het nog wel maar traaaaaaaag. Ik ben een testopstelling aan het bouwen met een HBM2260 met oude en één met de nieuwe firmware. Het is echt beschamend.

Joris62
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ook de verticale gids opent op de 5202 net zo snel als de horizontale gids. Ik gebruik de verticale gids overigens nooit, ik zie niet wat het voordeel van de verticale gids zou moeten zijn.

Effe een korte test gemaakt. Hier (op een 2260) gewoon dezelfde snelheid, of verticaal of horizontaal, maakt niet uit.

• January 16, 2021

Heb nu de 8001 teruggezet. Paar zenders doen het, maar geen gids of menu en ook geen radio, waar we overdag 't met naar luisteren. 

Nadere info, ook de app voor LG doet 't op 2 tv's niet meer en op de slimfoon soms wel, soms niet. Iets mis met mijn abo? 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Nadere info, ook de app voor LG doet 't op 2 tv's niet meer en op de slimfoon soms wel, soms niet. Iets mis met mijn abo? 

@Henk2304 

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd maar heb je de experiabox als eens opnieuw opgestart?

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • January 16, 2021

En op de 2260 dan?

Tja, smaken verschillen. Ik gebruik de horizontale gids nooit en dat puur omdat dat zo rommelig in elkaar zit. Ten eerste zie je vaak alleen maar 1 letter of helemaal niets van een programma staan, pas als je er met de afstandsbediening naar toe gaat dan zie je om welk programma het gaat.

Om opnames te plannen is de verticale gids ook veel handiger, dan zie je alle programma's netjes onder elkaar staan en je ziet de naam van het programma ook volledig in beeld. Met de horizontale gids blijf je maar naar links en rechts schuiven.

@Dirck De verticale gids is beduidend trager inderdaad.

Bedankt.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

*

@Dirck De verticale gids is beduidend trager inderdaad.

Bedankt.

Ik gebruik alleen de horizontale gids trouwens. Had het op jouw verzoek verticaal getest.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dankjewel voor de extra info. Zo gauw we terugkoppeling hebben laten we het je meteen weten.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ik krijg het gevoel dat er een storing gaande is waar jouw aansluiting door getroffen lijkt te zijn.

Bron.