Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475643 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

Ja, dat had ik al geprobeerd maar dat werkt ook niet. 

:confounded: Dan is het wachten op een oplossing vanuit KPN.

Heb de 5202 van boven naar naar beneden gehaald en .... die is nu ook dood. "Geen actieve zender in lijst. Ga naar Instellingen om deze te wijzigen". Hoe dan? Ik heb niet eens een menu. Bij de 8001 kon ik nog beperkt wat zenders kijken, bij de 5202 helemaal niets meer. 

:tired_face:

@Henk2304  Je bent tot dusver de enige op het forum met klachten. Dus ik mail de betreffende afdeling met de vraag of zij weten of er iets mis is gegaan! Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Henk2304 de enige met klachten op het forum??

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Heb nu de 8001 teruggezet. Paar zenders doen het, maar geen gids of menu en ook geen radio, waar we overdag 't met naar luisteren. 

Nadere info, ook de app voor LG doet 't op 2 tv's niet meer en op de slimfoon soms wel, soms niet. Iets mis met mijn abo? 

Ik krijg het gevoel dat er een storing gaande is waar jouw aansluiting door getroffen lijkt te zijn.

Bron.

Op Twitter zijn er ook tweets over een soortgelijke storing. (zoeken op recente kpn storing)

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 16, 2021

Inmiddels ook de laatste versie HTML mogen ontvangen.

Sneller?   minder traag is een betere omschrijving.

Na 6 maanden is er dan eindelijk de “oplossing ,Geen mail ontvangen , had niets anders verwacht.

Ondanks de veel eerder geconstateerde problemen ( niet alleen de traagheid !) gewoon doorgaan met de uitrol.  Vooral de problemen “downplayen “  ook in het KPN “thuisblad” TV Totaal.  Niet terug kunnen gaan naar het oude platform , daarom toch maar doorgaan met  uitrollen van de foutieve software. De een na de andere foutmelding kwam de afgelopen 6 maanden voorbij . Herstarten/frisse start van de ontvanger, modem uit/aan zetten/ resetten dagelijks/wekelijks . De communicatie van KPN was/is een groot drama,  al al voor de virus uitbraak trouwens.

• January 16, 2021

Mijn verdere opmerkingen: Na het installeren van de hier zo ‘geroemde’ software update op de 2 x HMB 2260, heeft mijn vrouw de volgende opmerking: ‘Ik weet niet wat ze hebben gedaan dan, maar nu heeft iedereen op de tv, koorts’ :rage:

Ik moet de kleurinstellingen in het tv menu weer helemaal goed zetten...Daar ben je weer ff zoet mee, dus niet alleen het menu is nog steeds dezelfde ervaring met wat betreft de bediening er van, maar er is ook geprutst aan de kleuren, en weer geen enkele berichtgeving hierover terug te vinden, nergens geen melding te vinden, waarin vermeld wordt, dat je ná deze update, je kleurinstellingen geheel opnieuw op je TV in je tv menu's helemaal opnieuw moet instellen..Goed getest allemaal van te voren, geweldig!

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

@Oberon 5

De enige juiste omschrijving.

Gids oproepen is nog steeds knutselwerk (opbouwen). Lijkt dezelfde software als 10 dec maar nu zonder dat het netwerk platgaat. Darkmode zie ik als een soort van zoethoudertje/afleiding voor/van alle andere nog bestaande problemen.

Dit is nog lang geen oplossing waar men trots op kan zijn

• January 16, 2021

Heb nu de 8001 teruggezet. Paar zenders doen het, maar geen gids of menu en ook geen radio, waar we overdag 't met naar luisteren. 

Nadere info, ook de app voor LG doet 't op 2 tv's niet meer en op de slimfoon soms wel, soms niet. Iets mis met mijn abo? 

Dankjewel voor de extra info. Zo gauw we terugkoppeling hebben laten we het je meteen weten.

Opgelost, hoewel. Ik gebruik al tijden 1.1.1.3 als DNS, nooit problemen mee gehad, maar de laatste firmware kan daar blijkbaar niet tegen. Nu weer ISP DNS en het werkt weer. Wellicht storing bij Cloudflare-dns? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 16, 2021

Stel je voor je zit niet op dit forum en je krijgt wel de nieuwe update, hoe weet je dan van het bestaan van de dark mode en hoe je die moet instellen?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 16, 2021

@Oberon 5

De enige juiste omschrijving.

Gids oproepen is nog steeds knutselwerk (opbouwen). Lijkt dezelfde software als 10 dec maar nu zonder dat het netwerk platgaat. Darkmode zie ik als een soort van zoethoudertje/afleiding voor/van alle andere nog bestaande problemen.

Dit is nog lang geen oplossing waar men trots op kan zijn

Zo denk ik er exact hetzelfde over.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 16, 2021

Stel je voor je zit niet op dit forum en je krijgt wel de nieuwe update, hoe weet je dan van het bestaan van de dark mode en hoe je die moet instellen?

Deze link staat in de mail die je (mogelijk niet) hebt ontvangen:

http://kpn.com/tvupdate

Daar staat het als uitgelicht kopje.

Of was je reactie cynisch?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 16, 2021

@Erik_  Hierbij een vergelijking tussen oude en nieuwe firmware, wil er niet te veel tijd aan besteden (soms is het nog trager). Lijkt bij voldoende info om je huiswerk mee te maken. Verdere uitleg lijkt mij onnodig, denk dat wel te zien is wat de oude en wat de nieuwe firmware is.

Het nieuwe trage TV menu (video)

PS. als het met nieuwe TV kastjes wel blijkt te werken dan verwacht ik er binnenkort een aantal kosteloos op de deurmat. Keuze in firmware heb ik als gebruiker namelijk niet en zit dus vast aan de nieuwe firmware.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Opgelost, hoewel. Ik gebruik al tijden 1.1.1.3 als DNS, nooit problemen mee gehad, maar de laatste firmware kan daar blijkbaar niet tegen. Nu weer ISP DNS en het werkt weer. Wellicht storing bij Cloudflare-dns? 

Het is bekend dat de 5202 niet goed overweg kan met de DNS servers van CloudFlare maar er is mij niet bekend dat de 8001 daar ook last van zou hebben.

Een storing bij CloudFlare zou overigens zomaar kunnen. Zelf heb ik de TV ontvangers al langere tijd op een apart vlan staan met de DNS servers van KPN terwijl alle andere apparatuur bij ons thuis primair gebruik maakt van de anti-malware DNS servers van CloudFlare (1.1.1.2 en 1.0.0.2) met als fallback de anti-malware DNS servers van KPN. Daarnaast redirect ik DNS requests voor Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) naar mijn EdgeRouter zodat ook deze naar CloudFlare gestuurd worden en Google o.b.v. DNS requests dus geen kennis over mijn surfgedrag zal kunnen opbouwen.

• January 16, 2021

Het is bekend dat de 5202 niet goed overweg kan met de DNS servers van CloudFlare maar er is mij niet bekend dat de 8001 daar ook last van zou hebben.

Een storing bij CloudFlare zou overigens zomaar kunnen. Zelf heb ik de TV ontvangers op een apart vlan gezet met de DNS servers van KPN terwijl alle andere apparatuur bij ons thuis primair gebruik maakt van de anti-malware DNS servers van CloudFlare (1.1.1.2 en 1.0.0.2) met als fallback de anti-malware DNS servers van KPN. Daarnaast redirect ik DNS requests voor Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) naar mijn EdgeRouter zodat ook deze naar CloudFlare gestuurd worden en Google o.b.v. DNS requests dus geen kennis over mijn surfgedrag zal kunnen opbouwen.

Ik wist dit niet, maar - zoals ik al zei - tot vandaag nooit problemen mee gehad, ook op de 5202 niet. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

Een storing bij CloudFlare zou overigens zomaar kunnen. Zelf heb ik de TV ontvangers al langere tijd op een apart vlan staan met de DNS servers van KPN terwijl alle andere apparatuur bij ons thuis primair gebruik maakt van de anti-malware DNS servers van CloudFlare (1.1.1.2 en 1.0.0.2) met als fallback de anti-malware DNS servers van KPN. Daarnaast redirect ik DNS requests voor Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) naar mijn EdgeRouter zodat ook deze naar CloudFlare gestuurd worden en Google o.b.v. DNS requests dus geen kennis over mijn surfgedrag zal kunnen opbouwen.

Sorry hoor, maar de meeste dingen die jij hier neertypt gaan mij ver boven de pet! 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 16, 2021

Sorry hoor, maar de meeste dingen die jij hier neertypt gaan mij ver boven de pet! 

Missie geslaagd!

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • January 16, 2021

...er is ook geprutst aan de kleuren, en weer geen enkele berichtgeving hierover terug te vinden, nergens geen melding te vinden, waarin vermeld wordt, dat je ná deze update, je kleurinstellingen geheel opnieuw op je TV in je tv menu's helemaal opnieuw moet instellen..Goed getest allemaal van te voren, geweldig!

@Ceessie35 Ik geloof niet dat er aan de kleuren geprutst is. Op mijn beide TV's zie ik na implementatie van de nieuwe software geen enkel verschil met eerdere kleuren of scherpte. Ziet er allemaal prima uit.

@Henk2304 Gelukkig dat de voorgaande sh*t is opgelost. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 16, 2021

Deze link staat in de mail die je (mogelijk niet) hebt ontvangen:

http://kpn.com/tvupdate

Daar staat het als uitgelicht kopje.

Of was je reactie cynisch?

Nee het was puur uit interesse. Hoe weet een klant van het bestaan van de dark mode af? Het is nergens aangekondigd, behalve hier op het forum. 

Ik heb de mail ook niet op die manier gelezen:

Nog vragen?

Op kpn.com/tvupdate vindt u meer informatie over de nieuwe software update.

Ik had geen vragen dus heb er ook niet op geklikt. Ik denk dat velen die dark mode niet opmerken. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Zullen we het maar weer on-topic houden? Er wordt al genoeg geluld in dit topic. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

...er is ook geprutst aan de kleuren, en weer geen enkele berichtgeving hierover terug te vinden, nergens geen melding te vinden, waarin vermeld wordt, dat je ná deze update, je kleurinstellingen geheel opnieuw op je TV in je tv menu's helemaal opnieuw moet instellen..Goed getest allemaal van te voren, geweldig!

@Ceessie35 Ik geloof niet dat er aan de kleuren geprutst is. Op mijn beide TV's zie ik na implementatie van de nieuwe software enig verschil. Ziet er allemaal prima uit.

Met dit soort opmerkingen is niemand geholpen en het voegt niets toe aan het topic. Laten we het inderdaad netjes en on-topic houden. Dankjewel Anneke-Anna!

• January 16, 2021

Ik vind de berichten (vooral waarin gequote wordt) van Ceessie anders verre van helder. Gisteren de één na de ander, ook niet geheel ontopic. 

R.Huiskens4
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 16, 2021

Alexandra graag dan ook deze opmerking verwijderen. Vind dit niet netjes.

Groet,Rob

• January 16, 2021

Lees even terug, zou ik zeggen.

Ik weet niet wat er aan de hand is; ik vraag het me af. 

• January 16, 2021

@Ceessie35 Ik geloof niet dat er aan de kleuren geprutst is. Op mijn beide TV's zie ik na implementatie van de nieuwe software enig verschil. Ziet er allemaal prima uit.

Met dit soort opmerkingen is niemand geholpen en het voegt niets toe aan het topic. Laten we het inderdaad netjes en on-topic houden. Dankjewel Anneke-Anna!

Ik dank alle moderatoren, voor de correctheid, ik wil de klantenservice helpen!!

Er is met de laatste update flink wat winst geboekt! Zet niemand dit dan??

Heb getracht een topic op te starten,dit blijkt een intern feestje te zijn,de vraag waarmee ik kom, zou nog weleens vaak via de klantenservice van KPN gesteld kunnen gaan worden, door bellende abonnees, voorzie ze dan van een goed onderbouwd antwoord, zodat eventuele bellende klanten, een oplossing aangeboden kan worden, niet iedereen weet hoe te handelen natuurlijk, doe er je voordeel mee!

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Zet niemand dit dan?? Ziet niemand dit dan?

Het enige wat ik zie is, dat jij @Ceessie35 vrijwel continu off-topic gaat wat inmiddels erg vervelend begint te worden. Ik vind het nu mooi geweest, ook met de ellenlange onleesbare quotes. 

• January 16, 2021

Zet niemand dit dan?? Ziet niemand dit dan?

Het enige wat ik zie is, dat jij @Ceessie35 vrijwel continu off-topic gaat wat inmiddels erg vervelend begint te worden. Ik vind het nu mooi geweest, ook met de ellenlange onleesbare quotes. 

Beste,

Ik kom hier mijn kijkerservaring direct NA de uptate te hebben geïnstalleerd delen, ik zie een sterk verbeterde gamma, en dan reageer IK off-topic??

Die verbeterde gamma, moet je dan wel even nog goed weten in te stellen,hier wil ik het voor vandaag bij laten. Ik vindt het ook wel mooi, maar niet geweest.

• January 16, 2021

@wjb, ik heb zojuist weer wat getest met de 8001. Deze was al nooit langzaam maar de snelheden lijken zelfs nog beter dan gisteren toen ik de laatste update ontving. Zappen, gids, menu zijn allemaal erg snel. Bij het oproepen van de gids zie ik idd een tiende seconde de PIP eerder verschijnen dan de programma’s maar dat is echt verwaarloosbaar. Op dit moment durf ik zelfs te zeggen dat alles bij mij net zo snel werkt als de oude firmware van maanden geleden op het oude platform. Wel even afwachten of dit na verloop van tijd zo snel blijft.

Alleen “uitgelicht” werkt niet helemaal OK (bovenste helft van het beeld ontbreekt, 2e keer “uitgelicht” selecteren dan werkt het wel) maar dat gebruik ik nooit.

Blijft toch verwonderlijk dat er met dezelfde tv kastjes zulke verschillende ervaringen zijn.