Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475651 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 16, 2021

Je moet reacties kunnen minnen, zodat niet-relevante reacties vanzelf weggemind worden. Net als bij Tweakers. Auto-moderatie.

Jasper van KPN
Moderator

Je moet reacties kunnen minnen, zodat niet-relevante reacties vanzelf weggemind worden. Net als bij Tweakers. Auto-moderatie.

Dat kan inderdaad niet, maar wij kunnen reacties wel verbergen. Dat heb ik al met een paar berichten gedaan om het overzicht te bewaren :slight_smile:

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

@Timo Vos  Eens.
En als de moderatoren dat niet kunnen instellen, dan komt er echt een moment dat ik dit topic ga ontvolgen. Want het is de laatste tijd af en toe echt een drama. 

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

@wjb, ik heb zojuist weer wat getest met de 8001. De snelheden lijken zelfs nog beter dan gisteren toen ik de laatste update ontving. Zappen, gids, menu zijn allemaal erg snel. Bij het oproepen van de gids zie ik idd een tiende seconde de PIP eerder verschijnen dan de programma’s maar dat is echt verwaarloosbaar. Op dit moment durf ik zelfs te zeggen dat alles bij mij net zo snel werkt als de oude firmware van maanden geleden op het oude platform. Wel even afwachten of dit na verloop van tijd zo snel blijft.

Bij ons is de 8001 nooit langzaam geweest, die heeft altijd een uitstekende performance gehad. Het opbouwen van de gids was altijd al in een vloek en een zucht gebeurd. Wat de beleving sinds de laatste update echter een heel stuk minder maakt is dat zwarte scherm met de PiP dat heel even zichtbaar is. Zodra dat verholpen is, dan ben ik tevreden.

• January 16, 2021

Al merkte ik op de 5202 al weinig van de traagheid die speelde op de 2952 en 2260 (waar ik ooit eerder in de pilot wel de beschikking over had) is deze ontvanger ook een stuk sneller geworden. In een oogwenk is de gids geladen ...

Bij ons laadde de gids op de 5202 (en de 8001) sowieso altijd al in een oogwenk dus wat dat betreft zien wij geen verschil.

Wij ervaren de nieuwe html versie juist als een achteruitgang op onze 5202 en 8001.

Ok, dan heb ik je opmerking over de achteruitgang op de 8001 verkeerd begrepen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 16, 2021

@Dirck 

Horizontale gids, met dus een zender per regel, is inderdaad sneller met openen. Binnen 2 seconden. Verticaal (één zender) is ietsje langer 2,5 / 3 seconden.

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Al merkte ik op de 5202 al weinig van de traagheid die speelde op de 2952 en 2260 (waar ik ooit eerder in de pilot wel de beschikking over had) is deze ontvanger ook een stuk sneller geworden. In een oogwenk is de gids geladen ...

Bij ons laadde de gids op de 5202 (en de 8001) sowieso altijd al in een oogwenk dus wat dat betreft zien wij geen verschil.

Wij ervaren de nieuwe html versie juist als een achteruitgang op onze 5202 en 8001.

Maar de update van afgelopen nacht ervaren wij dus echt als een achteruitgang immers we ervaren geen verbetering in de snelheid maar wel dat lelijke zwarte scherm met de PiP die heel even zichtbaar is.

• Deelnemer
  • January 16, 2021

Hier ook update gehad afgelopen nacht. 2x Vip5202. Geen problemen, snelheid van het menu is 👍 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 16, 2021

Er werd van de week gezegd dat er van vrijdag op zaterdag geen nieuwe software geïnstalleerd zou worden, echter lees ik hier toch veel berichten dat dát wel is gebeurd. 

Wij hebben van de week wel een mail gehad maar nog geen update terwijl we all sinds AUGUSTUS 2020 problemen hebben:angry::angry:

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Er werd van de week gezegd dat er van vrijdag op zaterdag geen nieuwe software geïnstalleerd zou worden, echter lees ik hier toch veel berichten dat dát wel is gebeurd. 

Wij hebben van de week wel een mail gehad maar nog geen update terwijl we all sinds AUGUSTUS 2020 problemen hebben:angry::angry:

@Widajono Je hebt toch geen Motorola ontvanger gehad in het verleden? Die moet je dan laten afmelden.

Anders helaas toch wachten tot de 20e :-(

• Nieuwkomer
  • January 16, 2021

Wat een ellende de afgelopen weken. 14 seconden duurde het totdat de tv reageerde op de afstandsbediening. Daarbij met het nieuwe menu 2x moeten duwen voordat het programma in beeld kwam. 28 seconden. Moedeloos werden we ervan. Vandaag alles gereset. En YESSSS!!!! Nu meteen reactie. Thx voor de update KPN!!!! Wij zijn weer blij. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Nu ineens melding “Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken” op alle aangesloten ontvangers.

Rechtstreeks bekabeld op experiabox aangesloten. Reset van experiabox en ontvanger geeft geen oplossing.

Vanmiddag nog geen last...

Iemand ook deze problemen?

Er is weer een storing gaande bij KPN, net als eerder vandaag, kijk maar op allestoringen.nl. Daar zal dit ook wel mee te maken hebben. 

Storing

Admin: andere berichten over de storing verplaatst naar het storingstopic, zodat alle informatie erover daar te vinden is.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 16, 2021

@Anneke-Anna 

Volgens mij niet. Laatst een nieuw kastje (V10) en nieuwe afstandsbediening gekregen, verder nooit een andere ontvanger gehad...

Forum|alt.badge.img

KPN, jullie updaten toch op basis van abonnement nummer heb ik ergens gelezen?

Op mijn arris is de update al 2 dagen binnen alleen op de Arcadyan nog niet.

Wanneer kan ik die verwachten?

Mbt de update, ik vind het nog steeds traag. Het is wel sneller maar nog lang niet zo snel als het was met de oude software die we bij Telfort hadden.  Als ik het mag zeggen wil ik graag terug naar die software.

Hoor graag van jullie!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 16, 2021

Maar de update van afgelopen nacht ervaren wij dus echt als een achteruitgang immers we ervaren geen verbetering in de snelheid maar wel dat lelijke zwarte scherm met de PiP die heel even zichtbaar is.

Ik denk dat maar een erg klein aantal mensen hier problemen mee hebben, ik ken niemand in mijn omgeving die hier last van heeft.

De meesten zullen blij zijn met deze update, en terug naar de vorige versie is echt een gepasseerd station, en zal niet gebeuren.

:stuck_out_tongue:

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ik denk dat maar een erg klein aantal mensen hier problemen mee hebben, ik ken niemand in mijn omgeving die hier last van heeft.

De meesten zullen blij zijn met deze update, en terug naar de vorige versie is echt een gepasseerd station, en zal niet gebeuren.

:stuck_out_tongue:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden. :wink:

UruPukaPuka
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • January 16, 2021

Donderdag 14-1 de mail ontvangen over de update en vandaag (16-1) de update ontvangen. Gids wordt snel geladen en het zappen gaat ook vlot. Het donkere menu ziet er prima uit, flinke verbetering t.o.v. het blauwe, het oogt wat prettiger. Zeer tevreden met de verbeteringen!

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • January 17, 2021

@Anneke-Anna

Volgens mij niet. Laatst een nieuw kastje (V10) en nieuwe afstandsbediening gekregen, verder nooit een andere ontvanger gehad...

U kunt eens een “Frisse start” uitvoeren. Als er nieuwe software beschikbaar is op de TV-ontvangers die geregistreerd staan op uw abonnement, wil dit nog weleens helpen om deze SW “geforceerd” te installeren. Anders inderdaad nog ff wachten… 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2021

@Ton_Heeremans

De update is uitgerold per type ontvanger. De Arris 2952 en 2952 V2 hebben de update nu allemaal. Sinds enkele dagen gaat de uitrol verder met de Arcadyan 2260. Die moet uiterlijk 20 januari voorzien zijn. Volgens de planning.

oude software die we bij Telfort hadden.  Als ik het mag zeggen wil ik graag terug naar die software.

Dat was gewoon dezelfde als bij KPN. Telfort ITV was al lang (jaren) KPN ITV maar dan met het Telfort logo. Dat was het enige verschil. Oh ja, ook een kleiner basispakket (daarom was het wat goedkoper dan bij KPN).
Terug naar het oude platform kan niet meer. Dat is medio april geheel uit de lucht.

• Nieuwkomer
  • January 17, 2021

Wat een zegen zeg,alles gaat weer prima.

Lang geleden,lang gewacht,maar gelukkig

nu alles weer lekker snel.

• Slimmerik
  • January 17, 2021

Goedemiddag

Ik heb al eerder een vraag gesteld mbt update van mijn Arris ontvangers. Er bleek een oude ontvanger VIP 1963 nog in het profiel van mij te staan. Ik heb t idee dat die niet verwijderd is want na omruil van 2 ontvangers naar VIP5202 blijft de update van de 2 kastjes achterwege. Graag de 1963 ontvanger verwijderen als dat de oplossing voor de upgrade is. Wat kan er anders nog aan de hand zijn?

Dank al vast!

*Admin: Bericht samengevoegd met het centrale topic

• Helper
  • January 17, 2021

@Ton_Heeremans

De update is uitgerold per type ontvanger. De Arris 2952 en 2952 V2 hebben de update nu allemaal. Sinds enkele dagen gaat de uitrol verder met de Arcadyan 2260. Die moet uiterlijk 20 januari voorzien zijn. Volgens de planning.

oude software die we bij Telfort hadden.  Als ik het mag zeggen wil ik graag terug naar die software.

Dat was gewoon dezelfde als bij KPN. Telfort ITV was al lang (jaren) KPN ITV maar dan met het Telfort logo. Dat was het enige verschil. Oh ja, ook een kleiner basispakket (daarom was het wat goedkoper dan bij KPN).
Terug naar het oude platform kan niet meer. Dat is medio april geheel uit de lucht.

Peter ben jij nu de moderator ?

Forum|alt.badge.img+3

Verrassend stil hier. Dat kan maar 1 ding betekenen.... Opluchting dat het (eindelijk) beter werkt (de gids dan). Nu nog wat handige functies terugbouwen zoals eindtijd programma in de gegevens ipv naar het volgende programma kijken hoe laat dat begint.... #onhandig....

Blijft de rest van het hele menu nog over want daar mag wel eens dezelfde update overheen qua snelheid.

En de storingen tijdens het kijken!!!! Die worden steeds erger heb ik het idee... (Ander issue?) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

Afgelopen vrijdag op zaterdag is hier de nieuwe software gepushed

Menu en box reageert merkelijk sneller op dst punt prima. 

Echter is er nu wel een nieuwe fout voor in de plaats gekomen. Iedere keer als je live tv pauzeert is er nu dit. Dit op alle 3 decoders. Herstarten, software updaten, frisse start en modem herstart maakt niets uit. 

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

@Triple_NL, Hoe zijn de TV ontvangers aangesloten op jouw router.

Wat voor een apparatuur heb je in jouw thuisnetwerk staan anders dan telefoons, tablets en computers?