Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475659 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

gjvdptev
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 17, 2021

Het is inderdaad weer een stuk beter qua snelheid. Knap van KPN dat ze de kritiek serieus nemen.

Vraag me wel af of de ‘verbeterde’ opmaak niet de reden was van alle traagheid ?
Mooi al die plaatjes maar ik gebruik mijn menu vooral voor veel gegevens/info te zien.

Mis nu nog wel de zoekinfo seizoen/episode. Tekst/plaatje is leuk maar seizoen en episode zegt meer.

Tip voor KPN ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

@Triple_NL, Hoe zijn de TV ontvangers aangesloten op jouw router.

Wat voor een apparatuur heb je in jouw thuisnetwerk staan anders dan telefoons, tablets en computers?

Alles via utp aangesloten. Switch is een netgear gs116ev2.

Ook aangesloten meerdere sonos units (boost hardwired rest via sonosnet) , hue, homematic ip, smarttvs en receiver via utp.

Ik draai nu een kale setup (1 hmb2260, 1 computer via utp, alleen de telefoon via wifi) om te kijken hoe dat reageert. 

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Vraag me wel af of de ‘verbeterde’ opmaak niet de reden was van alle traagheid ?

Ik denk het niet immers die verbeterde opmaak is er nog steeds terwijl de snelheid weer goed is.

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Ook aangesloten meerdere sonos units (boost hardwired rest via sonosnet) , hue, homematic ip, smarttvs en receiver via utp.

Ik draai nu een kale setup (1 hmb2260, 1 computer via utp, alleen de telefoon via wifi) om te kijken hoe dat reageert. 

Ik ben benieuw hoe dat gaat en vervolgens ben ik benieuwd bij het aansluiten van welk apparaat het mis gaat.

Ik heb een vermoeden maar ik hoor het graag.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

Mooi al die plaatjes maar ik gebruik mijn menu vooral voor veel gegevens/info te zien.

@gjvdptev Ik vraag het me niet af, ik weet 100% zeker dat het vernieuwde menu een achteruitgang van de snelheid veroorzaakt. Met de laatste update is er verbetering maar het is bij lange na nog niet wat het geweest is op de HMB2260. Ook de snelheid waarmee aan oplossingen wordt gewerkt verdient geen schoonheidsprijs.

Zie hier nog een video van gelijktijdige werking van oude en nieuwe firmware.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

Ik ben benieuw hoe dat gaat en vervolgens ben ik benieuwd bij het aansluiten van welk apparaat het mis gaat.

Ik heb een vermoeden maar ik hoor het graag.

Sonos is de zwakke schakel normaliter. Echter sinds ik de Experiabox heb uitgewisseld voor een fritzbox 7490 is dat sinds april vorig jaar geen issue meer. Laatste maanden met de V10 daarvoor ook al nauwelijls

Maar zelfs in de basis setup gaat het al verkeerd. Live tv pauzeren geeft deze melding nu al. 

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Sonos is de zwakke schakel normaliter.

Klopt, daar lag mijn vermoeden dan ook.

Maar zelfs in de basis setup gaat het al verkeerd. Live tv pauzeren geeft deze melding nu al. 

Hmmm, dan houdt het voor mij een beetje op.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

Sonos is de zwakke schakel normaliter.

Klopt, daar lag mijn vermoeden dan ook.

Hmmm, dan houdt het voor mij een beetje op.

Het issue is ook echt pas na de push van afgelopen vrijdag op zaterdag. 

Ik last even de basis setup voor wat het is.. Zal vanavond laat nog wel even een frisse start van de hmb2260 uitvoeren en met staan tot morgen ochtend. Dan ga ik wel verder met het aansluiten van de overige dingen. 

gjvdptev
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 17, 2021

Ik denk het niet immers die verbeterde opmaak is er nog steeds terwijl de snelheid weer goed is.

Dacht aan beperkte apparatuur/geheugen/processor waardoor een en ander hard moet werken om alles op scherm te zetten. Beetje zoals gedateerde mediaspeler/oude pc/etc. Mooie schil is vaker reden tot traagheid geweest. Windows heeft daar ‘flinke’ reputatie in opgebouwd...;-p

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 17, 2021

Je moet reacties kunnen minnen, zodat niet-relevante reacties vanzelf weggemind worden. Net als bij Tweakers. Auto-moderatie.

@Timo Vos Ik weet niet hoe handig dat hier is. Dit is een ‘hulp’ forum voor en door klanten onder leiding van en opgezet door KPN, geen discussie forum…..al lijkt het anders met dit topic ;-)

Wat voor de 1 niet relevant is, is dat wellicht voor een ander wel.

Valt me mee dat de ontvanger gelukkig nog steeds vlot de gids oproept en niet ‘vol’ raakt. Het scheelt een hoop gezucht in ieder geval ;-) 

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Dacht aan beperkte apparatuur/geheugen/processor waardoor een en ander hard moet werken om alles op scherm te zetten. Beetje zoals gedateerde mediaspeler/oude pc/etc. Mooie schil is vaker reden tot traagheid geweest. Windows heeft daar ‘flinke’ reputatie in opgebouwd...;-p

Maar dan zou dat nu toch nog steeds het geval moeten zijn als de hardware niet toereikend zou zijn? Aangezien nu alles gewoon goed performed is dat dus blijkbaar niet het geval en kunnen, zoals ik wel vaker in dit topic heb aangegeven, de HMB2260 en VIP2952 dat nieuwe menu prima verwerken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

@gjvdptev : de apparatuur zal best invloed hebben. Ik betaal echter voor een abonnement met apparatuur in bruikleen (anders dan bij Windows). Als updates dan niet werken hebben ze 2 opties:

• Oude apparatuur op oude software laten draaien. Nadeel hiervan is dat er meer (dubbel) testwerk is bij nieuwe functionaliteiten of niet alle functionaliteit ondersteund wordt. Dit laatste is eigenlijk geen optie aangezien je er wel voor betaald.
  • Klanten nieuwe apparatuur toesturen (men weet wie wat in gebruik heeft).

@Erik_ : Wanneer volgt er een officiële reactie vanuit KPN? Inmiddels al maanden van ellende.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 17, 2021

Nu alweer een grote storing bij KPN! itv app werkt niet.

Forum|alt.badge.img+3

Maar dan zou dat nu toch nog steeds het geval moeten zijn als de hardware niet toereikend zou zijn? Aangezien nu alles gewoon goed performed is dat dus blijkbaar niet het geval en kunnen, zoals ik wel vaker in dit topic heb aangegeven, de HMB2260 en VIP2952 dat nieuwe menu prima verwerken.

Dat laatste ben ik niet met je eens. Alleen de gids is sneller (maar toch trager dan voorheen). De rest van het menu is merendeels traag tot zeer traag. Kies maar eens een andere zender lijst (blauwe knop). Gaat wel maar wel richting de dubbele cijfers in seconden.…

Windows 10 kan je ook op een dual core draaien..... 🙄

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

De rest van het menu is merendeels traag tot zeer traag.

En ook dat komt allemaal nog wel goed, nu lag de focus toch echt om de meest gebruikte functionaliteit op snelheid te krijgen en de andere functionaliteit zal zeer zeker gaan volgen. Het is echt niet zo dat de hardware de oorzaak zou zijn dat die andere functionaliteit nog traag is.

Forum|alt.badge.img+3

En ook dat komt allemaal nog wel goed, nu lag de focus toch echt om de meest gebruikte functionaliteit op snelheid te krijgen en de andere functionaliteit zal zeer zeker gaan volgen. Het is echt niet zo dat de hardware de oorzaak zou zijn dat die andere functionaliteit nog traag is.

Gelukkig komen ze woensdag van XS4ALL alles op 5202's zetten.... 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

@wjb : Ook de gids is nog steeds trager in vergelijking met de oude firmware. Het menu is ook traag. Afgaande op andere berichten in dit topic lijkt het met andere hardware beter te gaan. Al moet ik het eerst zien voor ik het geloof.

Het goed praten met het komt allemaal wel goed daar ben ik wel klaar mee. KPN laat haar klanten al maanden in de kou staan. Vergeet niet dat het hier om betaalde diensten gaat.

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Ook de gids is nog steeds trager in vergelijking met de oude firmware.

Ik heb je filmpje bekeken maar, met alle respect, ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die problemen zullen hebben met de snelheid van de gids.

Wel denk ik dat een rustigere opbouw van de gids gewenst is zodat ook de perceptie t.a.v. de traagheid heel anders zal zijn.

Het menu is ook traag.

Het menu is inderdaad het volgende wat door KPN aangepakt zal moeten worden.

Afgaande op andere berichten in dit topic lijkt het met andere hardware beter te gaan. Al moet ik het eerst zien voor ik het geloof.

Ik heb een ZTE ZXV8001, Arris VIP5202 en Arcadyan HMB2260 en ik kan je zeggen dat de andere functionaliteit op zowel de 5202 als de 8001 zonder enige vertraging werkt.

• January 17, 2021

Goedenavond: De heren software ontwikkelaars en ictérs, hebben bijj mij in de iptv ontvanger zitten rommelen, wij hebben hier een schitterende 4K geschikte tv Sony 55XF85 en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechtreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddelijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Ik acht de software ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk, indien dit niet ónmoiddelijk opgelost gaat worden, meld ik dit aan de toezichthouders, en stap ik naar de geschillencomissie!

Verder doe ik hierbij een oproep aan eenieder, die nog steeds problemen ervaart, dit OOK te gaan doen.

Ik wacht op een antwoord vanuit de directie, ik sta ze heel graag te woord.

Hierbij tevens een oproep aan Dhr. Jörg Kramer:

Mogen ze zomaar van u, individuele klanten jullie apparatuur onklaar laten maken?

Met vriendelijke groet,

Ceessie35

• Slimmerik
  • January 17, 2021

Ik heb er weinig vertrouwen in.

Steeds vaker storing bij de KPN

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

...en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechtreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddelijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Ik acht de software ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk, indien dit niet ónmoiddelijk opgelost gaat worden, meld ik dit aan de toezichthouders, en stap ik naar de geschillencomissie!

Wat een woorden @Ceessie35.

Er is helemaal niets veranderd t.a.v. de beeldscherminstellingen op de HMB2260 dus ik kan echt niet volgen waar je het over hebt.

Beschrijf eens wat er aan de hand is, wat kan er bijvoorbeeld niet meer?

Forum|alt.badge.img+1

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 

Forum|alt.badge.img+3

Verkeerde focus.... Nooit goed geweest dan als daar nu de focus (ineens) op ligt.

Focus moe(s)t liggen op:

1. Betrouwbaarheid;

2. Snelheid;

3. Gebruiksvriendelijkheid.

Je kan nog z'n gebruiksvriendelijk systeem hebben maar als het traag is en onbetrouwbaar heb je er niks aan.

1 blijkt erg moeilijk. Nog nooit zoveel storingen gehad sinds de intrede van het nieuwe platform.

2 is voor een (klein) deel opgelost.

3 kan nog wat bijgeschaafd worden.... 

Dus precies verkeerd om aangepakt

https://allestoringen.nl/storing/kpn/

Forum|alt.badge.img+3

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 

Overstappen naar XS4ALL.…

Nog geen 3 maanden van Telfort naar KPN. Weggepest ervaar ik....

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Ik krijg een deja vu ... of keren we weer terug naar 11 december. :confounded: