Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475666 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 17, 2021

Nou, wij hebben sinds een paar dagen nu ook versie 4.113,### op onze 2952’s  draaien, is het dan een verbetering? Ja het is nu ipv 15sec wachten terug gebracht naar 3 tot 4 sec, nog steeds niet zoals voor de update van medio augustus, maar het gaat nu de goede kant op.

Ik ben benieuwd hoe het over een week is, of het geheugen weer vol loopt en de boel weer traag word, dus dat is nog afwachten.

Wel heb ik het idee dat het beeldkwaliteit beter is geworden, minder korrelig en scherper bij bewegende beelden, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het nog steeds te laag in vergelijking met de oude Amino A140 kastjes, die waren toch echt scherper, en daarna zijn ze het gaan comprimeren met dit als resultaat.

Dus er is nog steeds werk aan de winkel om alles zo te laten functioneren zodat het in verhouding staat met wat ze er voor durven te vragen

• January 17, 2021

TIP: voordat je iets roept, stel eerst een vraag waarop iemand dan kan antwoorden. Dat scheelt een hoop onzinnige berichten. 

Helemaal mee eens.

• January 17, 2021

Nou, wij hebben sinds een paar dagen nu ook versie 4.113,### op onze 2952’s  draaien, is het dan een verbetering? Ja het is nu ipv 15sec wachten terug gebracht naar 3 tot 4 sec, nog steeds niet zoals voor de update van medio augustus, maar het gaat nu de goede kant op.

Ik ben benieuwd hoe het over een week is, of het geheugen weer vol loopt en de boel weer traag word, dus dat is nog afwachten.

Wel heb ik het idee dat het beeldkwaliteit beter is geworden, minder korrelig en scherper bij bewegende beelden, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het nog steeds te laag in vergelijking met de oude Amino A140 kastjes, die waren toch echt scherper, en daarna zijn ze het gaan comprimeren met dit als resultaat.

Dus er is nog steeds werk aan de winkel om alles zo te laten functioneren zodat het in verhouding staat met wat ze er voor durven te vragen

Zouden dit dan lokale problemen zijn? Ik heb hier twee VIP5202 staan die al best snel waren, maar nu met de nieuwe software helemaal. Gids-knop drukken en pats, daar is-ie. Ik ben helemaal tevreden.

Jacco76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • January 17, 2021

Staat nu weer netjes op UHD@50

Dan heb jij dus geen HMB2260.

Klopt,  maar het ging mij met name erom dat ik ineens mijn beeldscherminstellingen niet kon wijzigen en daar er dus foutmeldingen kwamen wat dus helemaal niet kan kloppen. 

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 17, 2021

Met alle respect voor alles en iedereen op het KPN forum, ben ik met stijgende verbazing de bijdragen van ene Ceessie35 aan het lezen. Zijn taalgebruik, het in toenemende mate fulmineren tegen KPN, zijn complottheorieën en zijn dwingende toontje: ik stoor me er mateloos aan. Denkt hij nu werkelijk dat de KPN directie dit forum leest, en gaat reageren op zijn oproep? Deze persoon heeft het idee dat hem zo ontzettend veel onrecht is aangedaan, dat hij zijn gal hier blíj́ft spuwen! Mijn advies: ga naar Ziggo! En laat je behandelen voor je achtervolgingswaanzin.

Nu ik de update heb werkt alles weer prima en hoef ik dit topic niet meer te volgen, maar ik blijf juist hangen vanwege de bijdragen van @Ceessie35 en alle reacties daarop. Geweldig! Elke dag weer leuk, ik blijf het met plezier volgen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 17, 2021

Sonos is de zwakke schakel normaliter.

Klopt, daar lag mijn vermoeden dan ook.

Maar zelfs in de basis setup gaat het al verkeerd. Live tv pauzeren geeft deze melding nu al. 

Hmmm, dan houdt het voor mij een beetje op.

Oorzaak mogelijk gevonden. De storing die itv online, app en sommige diensten op de decoder beïnvloedde lijkt de oorzaak te zijn. 

Kreeg om 1545 een SMS met dat er een algemene storing in mijn regio's was. Meerdere diensten konden er kast van hebben. 

2010 de sfmeld SMS en live tv pauzeren werkte meteen weer goed.

Ik laat de basic setup nog wel even draaien en lus morgen de rest eraan, maar het euvel lijkt dus in een storing te zitten of er gepaard mee te gaan. Alleen werkte live tv pauzeren gisteren al  niet meer en de storing was pas vandaag bekend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 17, 2021

@Ton_Heeremans

De update is uitgerold per type ontvanger. De Arris 2952 en 2952 V2 hebben de update nu allemaal. Sinds enkele dagen gaat de uitrol verder met de Arcadyan 2260. Die moet uiterlijk 20 januari voorzien zijn. Volgens de planning.

oude software die we bij Telfort hadden.  Als ik het mag zeggen wil ik graag terug naar die software.

Dat was gewoon dezelfde als bij KPN. Telfort ITV was al lang (jaren) KPN ITV maar dan met het Telfort logo. Dat was het enige verschil. Oh ja, ook een kleiner basispakket (daarom was het wat goedkoper dan bij KPN).
Terug naar het oude platform kan niet meer. Dat is medio april geheel uit de lucht.

Peter ben jij nu de moderator ?

Haha, je zou het haast denken hè, @Florijn11 . Maar voor dit soort ‘kennis’ hoef je natuurlijk geen moderator te zijn. Gewoon forum goed volgen… :relaxed: .

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Misschien is het beter om vanaf nu bepaalde personen te negeren. Dat is voor alle partijen beter denk ik.

• January 17, 2021

@Ceessie35 , Je kan wel roepen dat ze terug moeten lezen wat je in december hebt lopen raaskalen hier, alleen als jij je account laat verwijderen ben je de draad ook kwijt, kijk jij eens bij je anonieme account wie wat geschreven heeft, daar hebben de mods geen tijd voor of zin in.

En geheugenverlies is bij jou ook al aardig toegeslagen, man, man, man, wat val jij vaak in herhaling, en nogmaals, stop met dat onnodig geqoutte van je, wat zinnigs zeggen zonder die quotte's is al lastig genoeg.

Trouwens, de HBM's van een kennis waar ik gisteren geweest ben zijn snel en prima in te stellen, misschien eens die frisse start doen, heb ik bij hun ook gedaan, top resultaat menu en gids binnen een seconde en gewoon snel genoeg dus, KPN heeft dus goed werk geleverd, en trouwens, zij hadden niet gemerkt dat de kastjes traag waren.

• January 17, 2021

Goedenavond: De heren software ontwikkelaars en ictérs, hebben bijj mij in de iptv ontvanger zitten rommelen, wij hebben hier een schitterende 4K geschikte tv Sony 55XF85 en nu heeft iemand bij KPN het lef gehad, om in de HMB 2260 een verandering te hebben aangebracht, waardoor ik slechts de mogelijkheid heb om de beeldinstelling juist meer te kunnen instellen, dit is vanmiddag door een van de lieden gedaan! Ik heb de tv rechstreeks aangesloten met een zeer goede HDMI bekabeling, en wens dat de heren ontwikkelaars dit onmiddellijk ongedaan zullen maken! Ik heb met onze mooie en wel degelijk goed geschikte tv, wel degelijk de mogelijkheid, om de tv op 1080P in te kunnen stellen! Stop met die waanzin!

Ik acht de software ontwikkelaars hiervoor verantwoordelijk, indien dit niet ónmiddelijk opgelost gaat worden, meld ik dit aan de toezichthouders, en stap ik naar de geschillencomissie!

Verder doe ik hierbij een oproep aan eenieder, die nog steeds problemen ervaart, dit OOK te gaan doen.

Ik wacht op een antwoord vanuit de directie, ik sta ze heel graag te woord.

Hierbij tevens een oproep aan Dhr. Jörg Kramer:

Mogen ze zomaar van u, individuele klanten jullie apparatuur onklaar laten maken?

Met vriendelijke groet,

Ceessie35

@Ceessie35 De details van de storing zijn nog niet bekend, maar het kan heel goed zijn dat de verandering op de TV ontvanger te maken heeft gehad met deze storing. Voor alle duidelijkheid: zonder jouw klantgegevens, ben je letterlijk een speld in een hooiberg. Het zou toch wat zijn als de iTV ontwikkelaars willekeurig klantgegevens selecteren en gaan ‘rommelen’ aan de instellingen van één individuele TV ontvanger en dan net toevallig bij jou uit komen? Los van het feit dat dit niet gedaan wordt, heeft niemand daar baat bij. Ik heb een aantal reacties verwijderd: laten we het leuk en on topic houden!

Ik ben zelf woonachtig in Noord-Brabant, een storing in Zuid-Holland kan er beslist niet voor zorgen, dat er meerderen hier gereageerd hebben die dezelfde problemen hadden dan ik hier, dan kun je wel reacties weghalen, maar feit is wel ,dat mocht dit een storing zijn, niet ineens software veranderd kan zijn bij meerderen, onzin.Brabant is geen Zuid-Holland, staat er ook helemaal los van.Het opstarten vanuit de stanby stand van de receiver is nog net zo vervelend als voor zaterdag 16 januari, na het installeren van de laatste software versie.

Fijne avond verder.

• January 17, 2021

En dan mijn laatste ‘verrassing’: Ik heb gemerkt, dat de HDG glas zenders kennelijk overgezet zijn naar de normale HD zenders, vanaf kanaal nr. 1 HDG dus.  Ik wacht alleen nog op een bevestiging, of berichtje.

@PolarMonk: Je kunt van teleurstelling in een andere modus springen: Boos!

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@wjb  zie bericht hierboven. Dat wilde je toch 😉?

wjb
Wijsgeer
  • January 17, 2021

Ik heb gemerkt, dat de HDG glas zenders kennelijk overgezet zijn naar de normale HD zenders, vanaf kanaal nr. 1 HDG dus.

Bij ons staan de HD-"Glas" zenders (helaas) nog altijd op kanaal 661 t/m 670.

Zeer zeker alleen is het (nog) niet zover. :disappointed:

Forum|alt.badge.img+3

Laten we het wel "leuk" houden!!

Mensen afzeiken om bepaalde reacties.... jammer. 

Snap dat sommige mensen oplopende frustraties hebben en dan is soms een reactie net het extra zetje. 

Dat de ene meer problemen ondervindt dan de andere blijkt wel, anders zaten we hier hier op dit forum maar op een fan page.

Dus als het overdreven lijkt, hou je keutel in. Je eigen ervaringen kunnen niet spreken over de ervaringen van een ander.

We zitten in hetzelfde schuitje en de gebruikers hier zijn daar geen aanstichters van!

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 17, 2021

Laten we het wel "leuk" houden!!

Mensen afzeiken om bepaalde reacties.... jammer. 

Snap dat sommige mensen oplopende frustraties hebben en dan is soms een reactie net het extra zetje. 

Dat de ene meer problemen ondervindt dan de andere blijkt wel, anders zaten we hier hier op dit forum maar op een fan page.

Dus als het overdreven lijkt, hou je keutel in. Je eigen ervaringen kunnen niet spreken over de ervaringen van een ander.

We zitten in hetzelfde schuitje en de gebruikers hier zijn daar geen aanstichters van!

Ik heb tot 10 geteld en probeer niet te reageren maar:

Wacht maar tot je ook opeens ongewenste PB’s krijgt van een hiervoor veel reagerend persoon. Dan wordt het echt een andere situatie. 

• Helper
  • January 18, 2021

Ik kan de klok op mijn HMB2260 niet meer aanzetten voor in de stand bye modus?? 

• Topper
  • January 18, 2021

Admin: gegevens verborgen in foto

An-DH
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 18, 2021

Fb2020, je Abon nr is zichtbaar. Foto even aanpassen. Ik heb die fout ook een keer gemaakt. 

• Topper
  • January 18, 2021

Fb2020, je Abon nr is zichtbaar. Foto even aanpassen. Ik heb die fout ook een keer gemaakt. 

Gaat niet....forum post gelockt weer een punt om te verbeteren...was bij Telfort forum ook al..

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2021

Gaat niet....forum post gelockt weer een punt om te verbeteren...was bij Telfort forum ook al..

Dat is zo "by design". Forum posts zijn tot een uur na plaatsing nog aan te passen maar daarna niet meer.

• Nieuwkomer
  • January 18, 2021

4.113.201 was een paar dagen geleden geïnstalleerd en voldoet wel. Wordt niet-traditionele na een paar dagen gebruik.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 18, 2021

Ik heb tot 10 geteld en probeer niet te reageren maar:

Wacht maar tot je ook opeens ongewenste PB’s krijgt van een hiervoor veel reagerend persoon. Dan wordt het echt een andere situatie. 

Als dat echt zo is dan kan dat absoluut niet door de beugel, en moet je dit gewoon melden bij de daarvoor bestemde moderators, zulke personen dienen tegen zichzelf beschermd te worden!!

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 18, 2021

Ik heb gemerkt, dat de HDG glas zenders kennelijk overgezet zijn naar de normale HD zenders, vanaf kanaal nr. 1 HDG dus.

Bij ons staan de HD-"Glas" zenders (helaas) nog altijd op kanaal 661 t/m 670.

Zeer zeker alleen is het (nog) niet zover. :disappointed:

Ik snap dat nog steeds niet waarom ze dit zo gedaan hebben, je wilt toch altijd het beste beeldkwaliteit? waarom dan die zenders zo ver weg stoppen, we betalen er wel voor maar het word je wel lastig gemaakt om er snel gebruik van te kunnen maken….de volledige logica ontbreekt hierin

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2021

Ik snap dat nog steeds niet waarom ze dit zo gedaan hebben, je wilt toch altijd het beste beeldkwaliteit? waarom dan die zenders zo ver weg stoppen, we betalen er wel voor maar het word je wel lastig gemaakt om er snel gebruik van te kunnen maken….de volledige logica ontbreekt hierin

Vroeger waren SD, HD en HD-"Glas" alledrie gescheiden.

Toen kwam het project HD op 1 en werden SD en HD samengevoegd.

Daarbij heeft KPN de belofte gedaan dat de HD-"Glas" zenders zullen volgen (klik) maar die belofte is KPN tot op heden nog steeds niet nagekomen. :rage:

• Helper
  • January 18, 2021

@Ton_Heeremans

De update is uitgerold per type ontvanger. De Arris 2952 en 2952 V2 hebben de update nu allemaal. Sinds enkele dagen gaat de uitrol verder met de Arcadyan 2260. Die moet uiterlijk 20 januari voorzien zijn. Volgens de planning.

oude software die we bij Telfort hadden.  Als ik het mag zeggen wil ik graag terug naar die software.

Dat was gewoon dezelfde als bij KPN. Telfort ITV was al lang (jaren) KPN ITV maar dan met het Telfort logo. Dat was het enige verschil. Oh ja, ook een kleiner basispakket (daarom was het wat goedkoper dan bij KPN).
Terug naar het oude platform kan niet meer. Dat is medio april geheel uit de lucht.

Peter ben jij nu de moderator ?

Haha, je zou het haast denken hè, @Florijn11 . Maar voor dit soort ‘kennis’ hoef je natuurlijk geen moderator te zijn. Gewoon forum goed volgen… :relaxed: .

Nou het forum is door al die quotes moeilijk te volgen

Daar heb jij zeker een dagtaak aan👍