Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475670 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 18, 2021

Hallo allemaal!

Ik kom even melden dat we afgelopen weekend (nacht van 15 op 16) de laatste groep hebben voorzien van de update tegen de traagheid. Dit waren de Arcadyan 2260, Arris 5202 en ZTE 8001 ontvangers. Iedereen die de update naar het nieuwe menu heeft gekregen, heeft nu ook de update naar HTML 4.113.201 te pakken. Als dit niet zo is, geef je tv ontvanger een frisse start.

Ik kan de klok op mijn HMB2260 niet meer aanzetten voor in de stand bye modus?? 

We hebben dit hier getest, en merken hier geen problemen mee. Wat gebeurt er precies als je het weer probeert aan te zetten, @delangebert?

Ik heb tot 10 geteld en probeer niet te reageren maar:

Wacht maar tot je ook opeens ongewenste PB’s krijgt van een hiervoor veel reagerend persoon. Dan wordt het echt een andere situatie. 

@Ouweneus, Als jij vervelende PB's van iemand krijgt, dan horen we dat graag. Want dat kan inderdaad niet door de beugel. Je mag dit, via PB, aan mij of een van de andere moderators doorgeven, dan kunnen we hier gepaste actie op ondernemen.

Ik heb verder ook nog een beetje meer schoongeveegd in de berichten van afgelopen weekend om  de algemene leesbaarheid van het topic iets te verbeteren. Er wordt ontzettend veel gepost in dit topic waardoor wij het soms ook niet allemaal direct kunnen bijbenen. Mocht er iets uit de bocht vliegen, rapporteer het desbetreffende bericht. Verder lijkt het me verstandig om af en toe de keus te maken om een bericht te negeren in plaats van erop te reageren.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 18, 2021

@Erik_  @delangebert heeft een eigen topic

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Wacht maar tot je ook opeens ongewenste PB’s krijgt van een hiervoor veel reagerend persoon. Dan wordt het echt een andere situatie. 

Same here..Het zou fijn zijn als je bepaalde personen kunt blokkeren wat betreft privé-berichten. Nu kan ik alleen kiezen of ik wel of geen berichten wil ontvangen. Van sommigen wil ik dat wel, van anderen duidelijk niet. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 18, 2021

Same here..Het zou fijn zijn als je bepaalde personen kunt blokkeren wat betreft privé-berichten. Nu kan ik alleen kiezen of ik wel of geen berichten wil ontvangen. Van sommigen wil ik dat wel, van anderen duidelijk niet. 

@SledgehammerNL Off-topic, maar je kunt mensen gaan volgen waar je berichten van wil ontvangen. Dit was mij geadviseerd na vervelende berichten te hebben gekregen. (beetje met twee maten meten gevoel krijg ik er nu wel bij, bij het antwoord aan mij eerder) 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@SledgehammerNL Off-topic, maar je kunt mensen gaan volgen waar je berichten van wil ontvangen. Dit was mij geadviseerd na vervelende berichten te hebben gekregen. (beetje met twee maten meten gevoel krijg ik er nu wel bij, bij het antwoord aan mij eerder) 

Off-topic: Dat weet ik maar dat is de omgekeerde wereld. On-topic. 

• January 18, 2021

Wil NIEMAND mij geen PB meer sturen? Dank U!

• January 18, 2021

Dat kun je in je profiel instellen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik weet niet precies wat hier nu gebeurt, maar @Ceessie35 als jij nou geen PB's meer stuurt en de rest Ceessie geen PB's stuurt, is het volgens mij opgelost. Ik vind het een beetje jammer dat ik dit moet zeggen hier, maar blijkbaar is het nodig. 

@Ceessie35 je kunt inderdaad in je profiel instellen dat je alleen PB's wilt van mensen die jij volgt. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 18, 2021

Hier ook PBs ontvangen, niet op gereageerd

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 18, 2021

Off-topic:

Ik val bijna van mijn stoel van verbazing als ik lees over die PB's.

Iedereen die ongewenste/vervelende berichten stuurt, moet zich maar eens verdiepen in de huisregels van dit forum:

Houd rekening met het volgende:

• Ook in privéberichten vragen wij je de huisregels in acht te nemen, het KPN forumteam behoudt zich het recht voor je privéberichten te lezen.
  • Stuur andere forumgebruikers of moderators nooit ongevraagd een privébericht. Kondig het van te voren aan en wacht op goedkeuring van de ander.

• January 18, 2021

Nog een keer: in je profielinstellingen kun je aangeven dat:

En als je dan niemand volgt ontvang je ook van niemand meer PB's.

Admin: linkje toegevoegd voor 't gemak

• January 18, 2021

Ik weet niet precies wat hier nu gebeurt, maar @Ceessie35 als jij nou geen PB's meer stuurt en de rest Ceessie geen PB's stuurt, is het volgens mij opgelost. Ik vind het een beetje jammer dat ik dit moet zeggen hier, maar blijkbaar is het nodig. 

@Ceessie35 je kunt inderdaad in je profiel instellen dat je alleen PB's wilt van mensen die jij volgt. 

Beste, dat had ik al gedaan inmiddels. :unamused:

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • January 18, 2021

Zullen we het nog eens over het nieuwe menu hebben? Heb de laatste update nu al een poos binnen en de gids is nog even snel als direct na de update. Opbouw van het scherm kan iets beter en nog niet even snel als oude menu, maar wat mij betreft valt hier goed mee te leven. De overige menu items zijn niet allemaal even rap (terug toets vanuit instellingen bv) en "apps op tv" heeft geen dark mode. Bij teruggaan vanuit opname terugkijken, ga je eerst terug naar tv en dan pas naar menu, dus dat kan beter. Kortom, het begint ergens op te lijken :grinning:

• January 18, 2021

Deze melding kreeg ik op zondagmiddag 17-01-2012 om ca. 17:30u, toen ik damen met mijn vrouw naar schaatsen zat te kijken.

Mijn vrouw heeft er even een foto van genomen, hij is wat wazig, maar hier de tekst:

Beelscherminstelling niet ondersteund door uw televisie

Er is een probleem met het opslaan van deze instelling dit kan voorkomen als u bijvoorbeeld een beeldschermresolutie selecteerd die niet wordt ondersteund door uw televisie kies een andere instelling en probeer opnieuw

Wij hebben nergens geen melding van een software verandering, laat staan een melding dat je plotseling van 1080P ineens in SD gaat kijken, het viel mij enorm op…

Dit verschuiven naar een geheel andere storing elders in Zuid-Holland, vindt ik (nog steeds) zeer ongepast.

Wederom zaten wij zonder tv, wie heeft hier een afdoende verklaring voor?

En: Ik vraag eenieder die deze storing gehad heeft, dit even te willen melden hier.

Dit is géén algemene landelijke storing geweest, ook dat is bekend.

Ceessie35

Admin: foto verwijderd ten behoeve van het overzicht, heeft geen toegevoegde waarde i.v.m. de niet leesbare tekst. Tevens, zoals al vaker tegen je gezegd, viel dit onder deze LANDELIJKE storing. Verdere berichten over dit specifieke issue in dit topic worden verwijderd.

• January 18, 2021

Nieuwe menu: Als je de PIP wil gebruiken, moet je eerst tegen een zwart beeld aankijken, opstarten vanuit standby nog steeds 4 seconden,responstijd is niet te accepteren, info balk heeft geen uit optie, dit zou al een beetje willen helpen, de infobalk is niet zo handig in het menu verwerkt.

wjb
Wijsgeer
  • January 18, 2021

Als je de PIP wil gebruiken, moet je eerst tegen een zwart beeld aankijken

Helemaal mee eens, dit oogt erg onrustig en amateuristisch.

opstarten vanuit standby nog steeds 4 seconden,responstijd is niet te accepteren

Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee, het aanzetten doe je immers maar een paar keer per dag.

info balk heeft geen uit optie, dit zou al een beetje willen helpen

Helemaal mee eens, het zou mooi zijn als je het automatisch tonen van de informatiebalk uit zou kunnen zetten. Dan zou ik de tijd voor de informatiebalk weer wijzigen van 1 seconde naar 3 seconden zodat deze wat langer zichtbaar blijft als je er bewust voor kiest om de informatie te bekijken.

de infobalk is niet zo handig in het menu verwerkt.

Ook helemaal mee eens, het is jammer dat je niet even de programmainformatie kunt lezen zonder de gids te verlaten.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Deze melding kreeg ik op zondagmiddag 17-01-2012 om ca. 17:30u, toen ik damen met mijn vrouw naar schaatsen zat te kijken.

Mijn vrouw heeft er even een foto van genomen, hij is wat wazig, maar hier de tekst:

Beelscherminstelling niet ondersteund door uw televisie

Er is een probleem met het opslaan van deze instelling dit kan voorkomen als u bijvoorbeeld een beeldschermresolutie selecteerd die niet wordt ondersteund door uw televisie kies een andere instelling en probeer opnieuw

Wij hebben nergens geen melding van een software verandering, laat staan een melding dat je plotseling van 1080P ineens in SD gaat kijken, het viel mij enorm op…

Dit verschuiven naar een geheel andere storing elders in Zuid-Holland, vindt ik (nog steeds) zeer ongepast.

Wederom zaten wij zonder tv, wie heeft hier een afdoende verklaring voor?

En: Ik vraag eenieder die deze storing gehad heeft, dit even te willen melden hier.

Dit is géén algemene landelijke storing geweest, ook dat is bekend.

Ceessie35

Vooruit dan...ik reageer nog één keer: Het was een landelijke storing waar niet iedereen last van had. Ik had er deels last van (alleen SD) en woon niet in ZH. Tevens heb je zelf eerder aangegeven dat het probleem opgelost is. Hou het daar dan ook bij.

Dit was de afdoende verklaring. Punt. 

• Nieuwkomer
  • January 18, 2021

Ik heb nog steeds een vertraging op de tv gids enz. Diverse malen de software geüpdate maar helaas zonder succes.

*Admin: topic toegevoegd aan algemeen topic

• January 18, 2021

Zie ook [Opgelost] Storing iTV online website en app + TV ontvanger | KPN Community. En ja, ik (Flevoland) had er ook last van. Niet alleen SD, maar ook geen Dolby.

On topic: ik ben ook tamelijk tevreden met het nieuw menu, storingen zoals gistermiddag en zaterdagmorgen daargelaten.

• January 18, 2021

@SledgehammerNLIk vraag ook geen reactie aan je, reageer dan niet.Je woont net zoals ik in NBr.

@wjblaten we hopen van wel, een paar keer per dag….Frisse start elke dag,of uitval, en nog meer van dat onzinnige zaken, zit ik althans niet om verlegen,toch van de gekke, dat je elke dag een cache geheugen moet wissen, want het is niet meer dan dat..

Door de gids heen bladeren en opnames inplannen gaat iets beter, die pop-up melding rechtsboven met ‘opname ingepland’ maakt het er ook niet handiger/sneller op! Weg met die pop-up wat mij betreft, je ziet toch dat groene vinkje verschijnen, maak het weer zoals vanouds.

In de lijst met opnames: Daar missen we het bekende rode opname bolletje, en het groene vinkje, dat de opname klaar is (afgelopen) meestal bladeren wij door de opnames, en moeten we gokken, of een opname al gereed is. Het zou dus handiger zijn, als je dat direct kunt zien. Dat was in het vorige menu wel zo.

En dan de ontvangers: Ik heb interactieve tv vanaf den beginne mee mogen maken, eerst had je een witte bak,met groende knoppen je had toen niet eens up en downstream (retour), toen kwam de 1963, de 1853 de voorloper op HD (hd ready),in 2014 de huidige 2 receivertjes HMB 2260, dus al aardig oud, met 6 jr. 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@SledgehammerNLIk vraag ook geen reactie aan je, reageer dan niet.Je woont net zoals ik in NBr.

Prima. stel dan ook geen vragen meer en hou op!!

PS. Dit was mijn laatste bijdrage aan dit topic. Ik ben er helemaal klaar mee. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 18, 2021

Zullen we het nog eens over het nieuwe menu hebben? Heb de laatste update nu al een poos binnen en de gids is nog even snel als direct na de update. Opbouw van het scherm kan iets beter en nog niet even snel als oude menu, maar wat mij betreft valt hier goed mee te leven. De overige menu items zijn niet allemaal even rap (terug toets vanuit instellingen bv) en "apps op tv" heeft geen dark mode. Bij teruggaan vanuit opname terugkijken, ga je eerst terug naar tv en dan pas naar menu, dus dat kan beter. Kortom, het begint ergens op te lijken :grinning:

Punten die ik ook graag verbeterd wil zien. 👍
Met name na het stoppen van een opname gaat het scherm kort terug naar live-tv en weer terug naar de opnames. What the fluck is dat?! 😧
PIP zwarte opbouw=niet fijn, zeer onrustig. 

En een optie om de infobalk uit te kunnen zetten zie ik ook graag. 

• Topper
  • January 18, 2021

Ik ben blij dat na de laatste update het trage menu verleden tijd is. Het is nu echt een stuk sneller geworden.

Vind sommige zaken in het vernieuwde tv menu handig en sommige minder geslaagd. Het is hier en daar vooral wat ingewikkelder geworden om je weg in het menu te vinden (bijv. wat je moet doen als je terugkomt uit teletekst, of nadat je de info bij een programma of tijdens een opname wilde lezen). Verder zijn de letters kleiner dan vroeger. Dat maakt het menu wat minder toegankelijk.

Andere minpunten van het nieuwe tv menu werden eerder al via updates verbeterd. Voor mijzelf krijgt het menu na de laatste update weer een voldoende. Misschien valt er hier en daar nog wat te “finetunen”.

• January 18, 2021

(bijv. wat je moet doen als je terugkomt uit teletekst,

Twee manieren (maar dat had je misschien zelf ook al ontdekt):

• Druk een paar keer op de teletekst-knop, totdat het beeld weer normaal is.
  • Druk op de TV-toets (die midden op de AB, niet die bovenaan).

• Topper
  • January 18, 2021

Bedankt Henk2304,

Die eerste manier (Druk een paar keer op de teletekst-knop, totdat het beeld weer normaal is. ) had ik nog niet ontdekt en is het handigst !