Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Steef87 schreef:

Zal mooi zijn als je eigen decoder kan gebruiken 😀.

Dat zal er nooit gaan komen. Anders dan voor de router zijn er geen Europese richtlijnen op basis waarvan de ACM een vrije keuze van TV ontvanger zou kunnen afdwingen.

Ik denk dat het ook rampzalig zou kunnen zijn voor de stabiliteit van het IPTV platform en de snelheid van innovatie omdat je derden de mogelijkheid moet geven om veranderingen in het centrale platform te verwerken in hun lokale software van de TV ontvanger.

Daar waar ik een sterk voorvechter was/ben van de vrije modem/routerkeuze ligt dat bij de TV ontvanger heel anders. Dat moet je omwille van stabiliteit en innovatie echt niet vrij willen geven. Gelukkig zal dat ook niet gaan gebeuren.

Weer een mening als feit. Hoe dan?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • 50 reacties
  • 19 januari 2021
An-DH schreef:

Hallo Timo,

Ik snapte wel je vraag. Even net getest. RTL-Z nieuws terug kijken nadat het volgende programma (How it’s done) was gestart. Er waren geen problemen bij mij zoals bij jou. Het werkte dus gewoon. Verklaring heb ik er niet voor. 

Dit was gelijk mijn laatste bijdrage in deze Topic. 

Dank je! Hopelijk wil nog iemand het proberen, en anders was het gewoon een glitch die eenmalig was.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 januari 2021

Even een vraag….het is allemaal heel wat sneller geworden, gelukkig,maar als ik er nu nog een frisse start er achter aan doet, kan je daar iets mee verkeerd doen?

Ben niet thuis in al die dingen(leeftijd:kissing_smiling_eyes: )

Hoor het graag. vast dank.

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 19 januari 2021
Carboxy schreef:

Dat kan, naar mijn mening, alleen als je meer info hebt ...

Meten is weten en als je de connecties monitort die een TV ontvanger open heeft staan dan kan je uit de communicatie die over die connecties loopt concluderen dat er gecached wordt en dat er geen communicatie meer plaatsvindt als die informatie al in de cache aanwezig is.

Nu lukt je dat niet als je een Experia Box gebruikt maar ik kan met mijn EdgeRouter tot op connectie niveau (IP adres/poort) monitoren wat er over de lijn gaat.

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 19 januari 2021
Burgos schreef:

Even een vraag….het is allemaal heel wat sneller geworden, gelukkig,maar als ik er nu nog een frisse start er achter aan doet, kan je daar iets mee verkeerd doen?

Nee hoor, je kunt altijd een frisse start doen.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 19 januari 2021

Na bijna twee weken nieuwe software begin ik de indruk te krijgen dat het weer langzamer wordt. Wat ook nieuw is dat het geluid om de ongeveer 10min. heel even weg valt. 

Ook na het terug kijken of opname terug kijken hangt de ontvangen. Moet uit/aan gezet worden om verder te gaan. 

Hebben meer mensen hier last van?

VIP2952

4.113.201

8.0.112_1901

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 19 januari 2021
Surfer67 schreef:

Na bijna twee weken nieuwe software begin ik de indruk te krijgen dat het weer langzamer wordt. Wat ook nieuw is dat het geluid om de ongeveer 10min. heel even weg valt. 

Ook na het terug kijken of opname terug kijken hangt de ontvangen. Moet uit/aan gezet worden om verder te gaan. 

Hebben meer mensen hier last van?

VIP2952

4.113.201

8.0.112_1901

Dat wegvallen van geluid (heel kort) heb ik ook al meerdere keren gehad. Waar dit in zit? Heb zelf geen EP box meer, mijn verwachting was dat ik het in die hoek zoeken moest. Nu meer mensen dit ervaren….

Jacco76
Slimmerik
Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 19 januari 2021

Vandaag nood gedwongen nieuwe software moeten laden omdat ik alleen nog maar zwart beeld had en ik zie nu dat ik ook de nieuwe NMC versie 8.0112_1 heb ontvangen.

Ik heb overigens de VIP5202.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 januari 2021

Ik heb precies hetzelfde. Ik lees dat kpn de update sneller heeft afgerond dan verwacht maar het is nu 19 Jan en bij mij is er nog niets gebeurd. Kan ik nog wat verwachten?

*admin: topic verplaatst naar verzameltopic

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Carboxy schreef:

Meten is weten en als je de connecties monitort die een TV ontvanger open heeft staan dan kan je uit de communicatie die over die connecties loopt concluderen dat er gecached wordt en dat er geen communicatie meer plaatsvindt als die informatie al in de cache aanwezig is.

Nu lukt je dat niet als je een Experia Box gebruikt maar ik kan met mijn EdgeRouter tot op connectie niveau (IP adres/poort) monitoren wat er over de lijn gaat.

Heb je dat dan ook voor alle type ontvangers gedaan?

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021

Nou, daar is ie dan, de e-mail van xs4all:

Ons tv-menu en de gids op de tv-ontvanger waren de laatste tijd langzamer dan normaal. Misschien heeft u hier iets van gemerkt. Onze excuses voor eventueel ongemak. We hebben hard gewerkt aan een verbetering van de software. Sinds vorige week werken het tv-menu en de gids weer op goede snelheid. U hoeft niets te doen.

Dit is dus blijkbaar de goede snelheid, beter wordt het niet.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 34 reacties
  • 19 januari 2021
Carboxy schreef:

Nou, daar is ie dan, de e-mail van xs4all:

Ons tv-menu en de gids op de tv-ontvanger waren de laatste tijd langzamer dan normaal. Misschien heeft u hier iets van gemerkt. Onze excuses voor eventueel ongemak. We hebben hard gewerkt aan een verbetering van de software. Sinds vorige week werken het tv-menu en de gids weer op goede snelheid. U hoeft niets te doen.

Dit is dus blijkbaar de goede snelheid, beter wordt het niet.

Dan toch maar weer gaan smeken om een andere ontvanger of dan maar Ziggo overwegen

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 19 januari 2021
Carboxy schreef:
wjb schreef:
Carboxy schreef:

Ik heb bij de 5202, 8001 en 2260 hetzelfde patroon gezien. Ik heb geen 2952 maar mijn bijna 35 jaar ervaring in ICT zegt mij dat het dan ook niet anders zal zijn op de 2952.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Carboxy schreef:
wjb schreef:

Ik heb bij de 5202, 8001 en 2260 hetzelfde patroon gezien. Ik heb geen 2952 maar mijn bijna 35 jaar ervaring in ICT zegt mij dat het dan ook niet anders zal zijn op de 2952.

Fijn dat je de tijd neemt om alles te testen, meer dan 45000(dat zijn er ca. 20 per dag; man, heb je verder nog wel werk/tijd?) reacties te geven om mensen met praktische vragen op weg te helpen. Dat meen ik oprecht. Jammer alleen dat je een bepaalde houding aanneemt alsof je de wijsheid in pacht hebt. En dit was maar 1 voorbeeld, maar dat gebeurde wel vaker. En nee, ik heb die 45000+ reacties niet allemaal bekeken, zeker niet in de andere topics. En ja, dit was weer off-topic, waarvoor excuses aan de rest van de lezers.

• 368 reacties
  • 19 januari 2021

@Carboxy, ik wil het graag opnemen voor @wjb . Hij stopt veel energie in dit forum waarbij de meeste bijdragen van hem ook nog zinvol zijn, in ieder geval voor mij. Ik ben zeer blij dat mensen als hij, @PeterG en nog anderen zo behulpzaam en geduldig zijn.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021
Edu2020 schreef:

@Carboxy, ik wil het graag opnemen voor @wjb . Hij stopt veel energie in dit forum waarbij de meeste bijdragen van hem ook nog zinvol zijn, in ieder geval voor mij. Ik ben zeer blij dat mensen als hij, @PeterG en nog anderen zo behulpzaam en geduldig zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens en dat heb ik dan ook geschreven. Maar graag zie ik in het geval van technische vragen antwoorden van KPN en niet van iemand hier op het forum. Natuurlijk staat het een ieder vrij om hier een mening te verkondigen, maar dat is iets anders als hier te laten voorkomen alsof het om feiten gaat. Dat was mijn enige bezwaar.

• 0 reacties
  • 19 januari 2021

@@@Wij hebben hier een zeer goede verbinding, wij hebben al meer dan 46 ervaring met KPN, dit is niet de manier, waarop het opgelost is, ik heb vanmorgen getracht de klanten via dit forum en community te informeren naar de technische gegevens, wij hebben nog altijd twee zeer trage zappende HMB 2260, ik heb héél veel vrienden en kennissen, die het vervloeken, op de manier dat KPN omgaat met hun abonnees, deze vrienden zien ze gráág weggaan bij KPN, het probleem is opgelost voor een hier zich bevindende kleine groep mensen, en waar opvallend veel mensen de VIP 5202 hebben staan, jawel, met een meer vermogen onder de motorkap van 2 GB (2000 MB) terwijl al de overige types slechts een werkvermogen heeft van 1 GB (1000 MB)

Één persoon plaatst hier filmpjes, en laat dat even vol trots zien, maar die heeft wél iets meer ter beschikking, een VIP 5202. Wie zegt dat dat filmpje echt is, ook al zie je rechtsonder, wat knipperende leds in het display?

En dan: zeggen dat het opgelost is, eind december publiceren, dar er een oploossing gereed staat,die in de week van 5 Januari uitgerold gaat worden, en dan allerlei discussie hier, waaru9it blijt dat ook de geboden oplossing nog in een testfase is…

En mij dan weer met mijn opmerkingen als ‘off-topic’ gaan verwijderen, @KPN, vertelde de abonnees de waarheid, de receivertjs zijn niet toereikend meer, voor alle moderne middelen die ter beshikking staan, er is aan alle kanten geslueteld aan het netwerk, om de allang niet meer toereikende ontvangertjes, uitgezonded het/de 4K modellen, van een goed signaal, én software te voorzien,

Dan ga je mij maar www maken, dan moet ik maar genegeerd worden.

En nee, ik ben beslit géén ontevreden abonnee, al meer dan 46 jr. niet, maar, nogmaals dan maar: Laat dat gepruts gewoon eens stoppen. Ook bij mij (voor het allereerst in al die jaren: Problemen met geluid,vroeger had je het in de analoge tijd over ‘sneeuw’ wat je moest aanvaarden, met digitaal kan men op het nippertje gehele geluiduitval ervaren, of blokkerig beeld, ook die meldingen zijn er..Ook wij hebben dit afgelopen week ervaren, de beeldkwaliteit is aan geknutseld, je kún niet blijven ontkennen aan je abonnees, los het gewoon eens op, svp.

Ook weer off-topic zeker? Toe maar dan.

Het is verre van opgelost, het itv product is momenteel niet goed!! De rest is prima in orde!

Ceessie35

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 19 januari 2021
Carboxy schreef:

Maar graag zie ik in het geval van technische vragen antwoorden van KPN en niet van iemand hier op het forum.

Bron.

Carboxy
Topper
Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 178 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Carboxy schreef:

Maar graag zie ik in het geval van technische vragen antwoorden van KPN en niet van iemand hier op het forum.

Bron.

Je laat een deel van mijn tekst weg, waarin ik stelde dat ik het prima vind dat mensen elkaar hier op het forum helpen en dat zelfs meningen welkom zijn. Maar meningen maskeren als feiten is niet hetzelfde als helpen.

• 0 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Carboxy schreef:

Bron.

Wij, mijn vrouw en ik,zijn niet geholpen met een of ander filmpje, dat je op you-tube plaatst, vertel gewoon de waarheid, en heb het eens over de technische specificaties, die krengetjes staan nog te hikken en te stikken, 1 GB werkgehuegen of 2 GB werkgeheugen, het is nog al niet niks,al vanaf september vorig jaar. Moeten wij dan standaard élke dag maar weer, een frisse start doen, en maar liefst 28 minuten wachten, voordat het cache geleegd is, omdat het gehuegen het niet aan kan?

Wij hebben nog steeds twee (2) HMB 2260 die in 2014 bij het abonnement geleverd zijn, die alleen maar trager geworden zijn, en, dit is on-topic, @ beste moderatoren van KPN

De enige oplossing die mij is geboden, is om dan maar een ander modem te gaan nemen, twwe 5202 ontvangertjes, maar wél ervoor te betalen, en dat is niet de bedoeling van ons. we waren voor wat betreft de dients IPTV van KPN dik tevreden, dat is nu ruim onder de maat, en, wij zijn niet de enigen, draai niet om voor je probleem, wuif het niet weg a.u.b

Ik schrijf en deel mijn ervaring, die van mijn vrouw, kinderen,kennissen, buurtgenoten,

Geeft toch eens toe dat het niet gaat, ook niet zoals je zou willen,wij als abonnee moeten werkelijk alles hier lezen, het is toch te gek..

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 19 januari 2021
Ceessie35 schreef:

Één persoon plaatst hier filmpjes, en laat dat even vol trots zien, maar die heeft wél iets meer ter beschikking, een VIP 5202. Wie zegt dat dat filmpje echt is, ook al zie je rechtsonder, wat knipperende leds in het display?

Ceessie35 schreef:
wjb schreef:

...

Wij, mijn vrouw en ik,zijn niet geholpen met een of ander filmpje, dat je op you-tube plaatst, ...

Moet ik hier uit concluderen dat je mijn integriteit in twijfel trekt?

• 0 reacties
  • 19 januari 2021

Ik heb het een paar dagen aangezien, maar de HBM 2260 werkt bij ons nog ondermaats. (stroperig) 

Meestal niet echt storend maar wel als het om de terugkeerknop gaat. Het lampje op de STB geeft een signaal als je op het knopje drukt. Maar er gebeurt dan helemaal niets. 

Dat is vaak best vervelend want als je nog een een paar keer drukt kom je op plekken terrecht waar je helemaal niet wilde zijn. 

• 4 reacties
  • 19 januari 2021

Helaas zijn de problemen nog niet opgelost en blijven menu’s nog steeds regelmatig hangen. Wanneer word dit eindelijk eens opgelost!

Vimcent
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 15 reacties
  • 19 januari 2021

Ondertussen ben ik begonnen om onder alle berichten die off-topic zijn op de Like-knop te klikken. Een hele klus haha :) 

Verder wil ik graag de groeten doen aan de vrouw, kinderen, kennissen en buurtgenoten van @Ceessie35. Uw berichten like is sowieso ook, ik ben fan. 

On-topic: Inmiddels is de NMC update 8.0.112_1901 geïnstalleerd hier, op de VIP2952. Zoals moderator Erik_ al een paar keer benoemde (en ook te lezen in het startbericht, net onder de dark mode foto, stelt Erik_) merk ik hier helemaal niks van. Geweldig!

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 136 reacties
  • 19 januari 2021
wjb schreef:
Erik_ schreef:
wjb schreef:

Dat was snel :)

Dit klopt. We gaan inderdaad alle klanten van interactieve tv binnenkort verrassen met een leuk gebaar. Inhoudelijk kan ik daar op dit moment nog niets over kwijt. We komen hier zo snel mogelijk op terug. 

Ik ben benieuwd. :relaxed:

Anders ik wel :nerd:

Al vind ik het stukje wat er beschreven staat totaal de plank misslaan, wederom word er gesproken over een deel van de interactieve klanten, terwijl ik intussen meldingen voorbij heb zien komen van alle verschillende types in omloop zijnde ontvangers.

Ook stoor ik mij eraan dat er dus pas vorige week via de mail excuses is aangeboden NA 6 maanden drama, en als toetje willen ze ons tegemoet komen met een leuk gebaar, dat kan je dus op meerdere manieren opvatten, maar ik vermoed dat het geen compensatie gaat worden zoals ik al een tijdje geleden heb voorspeld.

Van mij mogen ze dat leuke gebaar houden en gewoon 2x een VIP5202 ontvanger opsturen ter omruiling, dan is voor mij ook de kous af….