Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475680 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 19, 2021

Na bijna twee weken nieuwe software begin ik de indruk te krijgen dat het weer langzamer wordt. Wat ook nieuw is dat het geluid om de ongeveer 10min. heel even weg valt. 

Ook na het terug kijken of opname terug kijken hangt de ontvangen. Moet uit/aan gezet worden om verder te gaan. 

Hebben meer mensen hier last van?

VIP2952

4.113.201

8.0.112_1901

Niet na 2 weken, maar idd begint het nu weer langzamer te worden, de opbouw van het menu gaat steeds ietsje moeizamer, waar het eerst 2 á 3 sec was, zitten wij intussen op de 4 á 5 sec, en idd af en toe het geluid even weg, maar dat hadden we al voor de 4.113 update, niet om de 10 min, maar wel merkbaar in een paar uur tv kijken

#hethoudnietopnietvanzelf

• January 19, 2021

@@@KPN duik (wededom)in ontkennings fase, zolang abonnees niet het lef hebben, om dit massal te melden, zullen de problemen

Na bijna twee weken nieuwe software begin ik de indruk te krijgen dat het weer langzamer wordt. Wat ook nieuw is dat het geluid om de ongeveer 10min. heel even weg valt. 

Ook na het terug kijken of opname terug kijken hangt de ontvangen. Moet uit/aan gezet worden om verder te gaan. 

VIP2952

4.113.201

8.0.112_1901

Niet na 2 weken, maar idd begint het nu weer langzamer te worden, de opbouw van het menu gaat steeds ietsje moeizamer, waar het eerst 2 á 3 sec was, zitten wij intussen op de 4 á 5 sec, en idd af en toe het geluid even weg, maar dat hadden we al voor de 4.113 update, niet om de 10 min, maar wel merkbaar in een paar uur tv kijken

#hethoudnietopnietvanzelf

Blijf uw bevindingen melden, het geeft zeker en absoluut meerwaarde om door te gaan, dank je wel!

Ik ga door, zeker ook voor u. Uw fb heft zeker een meerwaarde ,thanx, Ceessie35

• January 19, 2021

BLIJF de meldingen over uw ongenoegen met de beleving en gebruikers ervaringen voor wat betreft iptv  hier doen,beschrijf het. Daar is dit topic tenslotte dan ook ook voor.

Mvrgr.

Ceessie35

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 19, 2021

Daarom verrassen we binnenkort al onze Interactieve TV-klanten met een leuk gebaar. We informeren hen daar zo snel mogelijk over”, aldus Van Heerwaarden.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-klanten-interactieve-tv-compenseren/

Ik hoef geen gratis films en series. als dat het gaat worden. Ik heb hier al de kasten vol staan met Blu-rays.  Geld daar zitten we op te wachten.

Precies. Ik wil financiële compensatie. Films kijk ik niet, netflix etc heb ik niet en wil ik niet. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 19, 2021

VIP2952

4.113.201

8.0.112_1901

Het wordt hier ook wat trager, ook een VIP2952. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 19, 2021

@Ceessie35

Indien het over deze YouTube video gaat dan kan ik zeggen dat dat mijn video is. U ziet 2x een HMB2260. Linker bevat oude firmware, rechter de nieuwe. Doel hiervan om aan te tonen dat de nieuwe “verbeterde” firmware nog verre van optimaal is. De twee ontvangers krijgen de commando's gelijktijdig via één afstandsbediening. Excuses voor de slechte camera focus :sleeping:

• Bij de oude firmware is de gids al geladen voor de nieuwe überhaupt begonnen is met oopbouwen.
  • Zeer onrustige gids opbouw bij nieuwe firmware.

• Wisselen tussen gids weergave één zender / meerdere zenders (of horizontaal / verticaal) duurt nog langer.
  • Tijdens deze wissel verspringt de PIP (klein beeld / full screen / klein beeld).
  • Tijdens de wissel bevriest zelfs de klok rechtsboven.
  • Voor de weergave wissel is het wederom zo dat deze bij de oude firmware al uitgevoerd is voordat bij de nieuwe firmware ook maar een pixel veranderd is.
  • Het afsluiten van de gids duurt nog het langst.

• Menu is nog steeds traag.
  • Bij donker thema nog steeds delen (pop-up) in het blauw.
  • Na verloop van tijd lijkt toch weer wat extra vertraging te ontstaan (filmpje is opgenomen na een factory reset, hierna donker thema en pip ingeschakeld).
  • Niet alle instellingen verdwenen bij factory reset (naam ontvanger).
  • Etc.

Door datacompressie is dit bij YouTube niet allemaal exact terug te zien. Vanuit het origineel heb ik bovenstaande screenshots gemaakt. 1e openen gids, 2e omschakeling meerdere zenders naar één zender (horizontale weergave naar verticale).

@Erik_ Graag kom ik (tijdelijk) in bezit van nieuwe hardware om te beoordelen of het daarmee wel fatsoenlijk werkt.

• January 20, 2021

@@@Dank jullie wel voor deze FB, dit is allemaal on-topic, zó gaan we de goede kant op! Super bedankt, ook @Moederatoren, @Klantenservice, dei héél veel mede abonnees van een antwoord moeten voorzien, we gaan er uit komen! @MvE11  Een zeer goede en on-topic bijdrage van u! Hier hebben de abonnees dus heel erg veel aan! Ook an moderator @Erik (moderator in dit topic): Super goed van je! Dank je wel!

• January 20, 2021

Goedemorgen allemaal! https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/televisie/specificaties-tv-ontvanger/

Hierbij doe ik u allen een link doen toekomen, voor wat betreft de specificaties van de iptv ontvangers, die we allen als abonnees in bruikleen hebben bij KPN.

Zoals u allen kunt zien, heeft vooral 5202 het meeste werkgeheugen, niet gek dus, dat juist deze ontvanger het beste weet om te gaan met ‘het nieuwe menu’

Maandenlange en ellenklange discussies ten spijt, is het voor ons als abonnee, een hele barre vertoning geweest, KPN heeft ons de belofte gedaan, dat het opgelost zou gaan worden, het is nu 20 Januari 2021, en het is niet opgelost, het kán ook niet opgelost zijn.

Je kunt van een step geen vliegtuig maken. Ik kan ook geen windows 10 draaien op een sterk verouderde windows 98 machine met 128 mb geheugen...Hou op de mensen voor het lapje te houden, dank jullie wel allemaal. (Mede namens mijn echtgenote)

ceessie35

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

Nog een tip over de video (kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen). Kwaliteit op max en afspeelsnelheid op 0,25x. Met die instellingen is alles duidelijk te zien/volgen. Vertraging nieuwe firmware / opbouw gids.

• Deelnemer
  • January 20, 2021

html versie 4.113.201 zorgt niet voor verbetering in zoeken en nog steeds veel last van trage gids. Hebben meer mensen hier last van? Kan ik nog zelf iets doen? Nieuwe versie staat vermeld bij instellingen - informatie, heb voor de zekerheid alles opnieuw opgestart, maar geen verbetering helaas.

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

html versie 4.113.201 zorgt niet voor verbetering in zoeken en nog steeds veel last van trage gids.

Wat versta jij onder "trage gids"?

Hoeveel seconden duurt het dan om de gids op te bouwen?

Welk type TV ontvanger heb je?

• Deelnemer
  • January 20, 2021

Het wisselen van verticale naar horizontale gids duurt 6 seconden, en het laden van een bijvoorbeeld een nieuwe aflevering van een serie uit het zoekmenu (bijv. Videoland) 8 seconden. 

Tv ontvanger hmb2260

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

En hoe lang duurt het laden van de horizontale gids?

• Deelnemer
  • January 20, 2021

1 seconde; maar ik zet deze altijd direct op verticaal...dus wacht totaal 6 seconden

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

html versie 4.113.201 zorgt niet voor verbetering in zoeken en nog steeds veel last van trage gids. Hebben meer mensen hier last van? Kan ik nog zelf iets doen? Nieuwe versie staat vermeld bij instellingen - informatie, heb voor de zekerheid alles opnieuw opgestart, maar geen verbetering helaas.

Je zou nog eens een frisse start kunnen proberen. Dan kan via instellingen dan wordt alle software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het kan zijn dat tijdens de update er net iets niet helemaal goed is gegaan. Hou er rekening mee dat dit proces ongeveer 20 minuten duurt.

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

1 seconde; maar ik zet deze altijd direct op verticaal...dus wacht totaal 6 seconden

De verticale gids is inderdaad nog altijd behoorlijk traag, de focus van de update van de html heeft duidelijk op het versnellen van de meest gebruikte functie gelegen en dat is de horizontale gids. Ik neem aan dat KPN de performance van de andere functionaliteit op korte termijn ook nog zal aanpakken.

Overigens, waarom zet je de gids altijd direct op verticaal, wat vind jij prettiger aan de verticale gids?

• Deelnemer
  • January 20, 2021

Veel overzichtelijker en duidelijker, vooral om opnames in te stellen en over de hele avond het programma te zien. Het per zender kijken gaat dan prima. Wij hebben hier wel eens een verjaardagsdiscussie over gehad, iedereen was het er over eens dat verticaal openen in 1e instantie veel prettiger zou zijn! :) 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 20, 2021

Bij de Arris 5202 is het verder zo dat als je handmatig een softwareupdate start, hij de software dan wel via unicast doet, en dan gaat het veel sneller. Heb jij op die tweede 5202 de update dan ook handmatig getriggerd, of ging deze uit zichzelf aan de gang?

@Erik_, Het klopt dat de eerste ontvanger zichzelf ge-update heeft na de pop-up uit de energie bespaar modus (duur: 22 min) en de 2e ontvanger heb ik gedaan vanuit energie bespaar modus met de optie uitstellen en dan via instellingen een '’software opnieuw installeren'’ gedaan(duur 0:20 sec). 

Ik kan dus aannemen dat ik voortaan de pop-up beter kan uitstellen en dan een handmatige trigger kan doen? Het scheelt mij ruim 21 minuten en 40 seconden. 

Ja, voor de 5202 wel, omdat handmatig daarbij sneller gaat.

Ik heb precies hetzelfde. Ik lees dat kpn de update sneller heeft afgerond dan verwacht maar het is nu 19 Jan en bij mij is er nog niets gebeurd. Kan ik nog wat verwachten?

Jij had al wel de update naar het nieuwe menu gehad, @Erikwesselo? Je krijgt deze aanvullende update alleen als je ook al het nieuwe menu had. Als dat zo is, welke ontvangers heb je, en welke versie van de software staat daar nu op (Menu > Instellingen > Informatie)?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Veel overzichtelijker en duidelijker, vooral om opnames in te stellen en over de hele avond het programma te zien. Het per zender kijken gaat dan prima. Wij hebben hier wel eens een verjaardagsdiscussie over gehad, iedereen was het er over eens dat verticaal openen in 1e instantie veel prettiger zou zijn! :) 

Dat is nu in te stellen onder TV menu dan opent de gids direct verticaal

• Deelnemer
  • January 20, 2021

Super, meteen gedaan, dank je wel

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

Ieder het zijne natuurlijk maar het feit dat je per scherm maar één zender ziet i.p.v. acht maakt voor ons de verticale gids zeer onhandig. Er zijn mijns inziens veel meer handelingen nodig in de verticale gids dan in de horizontale gids.

Maar goed, laat natuurlijk onverlet dat ook de verticale gids goed moet performen.

• Deelnemer
  • January 20, 2021

Het ergste is inderdaad de 'terug' knop, wat duurt dat lang helaas, hoop zo dat hier nog een verbetering op komt

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-gaat-klanten-interactieve-tv-compenseren/

Er komt compensatie, maar zal wel een gratis iets zijn als compensatie zoals een maand pluspakket of iets dergelijks.

Admin: reactie verplaatst naar juiste verzameltopic

MariusTEL
Helper
Forum|alt.badge.img+4
  • Helper
  • January 20, 2021

Het ergste is inderdaad de 'terug' knop, wat duurt dat lang helaas, hoop zo dat hier nog een verbetering op komt

Sinds vanochtend alle nieuwe SW op de HMB2260. Nooit een probleem met de "terug"knop gehad en nu ook nog niet. Drukken op afstandsbediening geeft onmiddellijke reactie (bij de terugknop in ieder geval). Als u het al niet gedaan hebt kunt u een Frisse start uitvoeren. Geeft nogal eens een verbetering omdat dan alles wordt gereset.

• Topper
  • January 20, 2021

Hallo,

ik weet niet hoe of wat precies de manier van updaten is maar ik heb op al mijn ontvangers nog geen enkele update ontvangen, kreeg wel een mail van KPN met een hoop bla bla en beloftes maar er komt niks door..

Ik draai nog op oude software 7.7.89_3

Heb al wel diverse malen handmatig proberen om de update binnen te halen maar het kost me dan 10 minuten ergernis zonder enige update.

Wat is nu daadwerkelijk de werkwijze? Stuurt KPN dit aan of moet ik er zelf wat aan doen?