Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475680 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

Stuurt KPN dit aan of moet ik er zelf wat aan doen?

De update wordt automatisch uitgerold.

Ik heb alleen het vermoeden dat jij een Motorola hebt of hebt gehad. Klopt dat?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Zoals je weet wordt alles elke AB opdracht via de KPN TV ontvanger na de Cloud verzonden.

In de Cloud wordt dat verwerkt en daarna krijg je de gevraagde opdracht via de Cloud op jouw KPN TV decoder.

Hoe kom je daar nu toch bij, dat is echt niet zoals het werkt.

Uiteraard worden de commando's van jouw afstandsbediening gewoon lokaal door jouw TV ontvanger afgehandeld en alleen als er nog informatie ontbreekt zoals bijvoorbeeld een pagina aan gidsinformatie dan wordt dat bij de server opgehaald en lokaal gecached.

Sorry wjb, dat bedoelde ik ook, maar ik bescheef het onhandig.

Eigenlijk wilde ik aangeven dat 1 a 2 seconde niet lang is.

• Topper
  • January 20, 2021

Stuurt KPN dit aan of moet ik er zelf wat aan doen?

De update wordt automatisch uitgerold.

Ik heb alleen het vermoeden dat jij een Motorola hebt of hebt gehad. Klopt dat?

Klopt, ik heb 1 Motorola gehad welke is omgeruild. Deze staat NIET meer in de gegevens bij KPN en ook hebben ze een aantal andere testen gedaan (zelfs met glasvezel aansluiting of zo iets).. Maar ik heb het idee dat er bij mij helemaal niets ge-update gaat worden..

• Helper
  • January 20, 2021

Vandaag gebeld door KPN medewerker over de overgang van Telfort naar KPN. 
Heb aangegeven alles prima werkt, behalve tv.

Nog steeds een trage decoder (HMB2260 ). 
Medewerker gaf aan dat alle problemen opgelost moeten zijn, want vanuit hun kant waren er geen klachten meer na de laatste update. 😒.

Hierop aangegeven nog altijd te traag is, en voor nu voor mij altijd de enige oplossing is elke dag een frisse start de decoder te geven. 
Hij ging het doorgeven, dus ben benieuwd.

Vraag me wel af nu of ze op hun eigen forum wel alles lezen. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • January 20, 2021

@user1977, als je hem nu nog niet hebt, komt deze snel aan de beurt. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Hallo,

ik weet niet hoe of wat precies de manier van updaten is maar ik heb op al mijn ontvangers nog geen enkele update ontvangen, kreeg wel een mail van KPN met een hoop bla bla en beloftes maar er komt niks door..

Ik draai nog op oude software 7.7.89_3

Heb al wel diverse malen handmatig proberen om de update binnen te halen maar het kost me dan 10 minuten ergernis zonder enige update.

Wat is nu daadwerkelijk de werkwijze? Stuurt KPN dit aan of moet ik er zelf wat aan doen?

Hier hetzelfde. In het verleden ook een motorola gehad, maar alles is omgewisseld voor Arris. 

Handmatig proberen update binnen te halen had ook geen effect en zit dus ook nog op dezelfde oude software 7.7.89_3.

• Helper
  • January 20, 2021

Hallo,

ik weet niet hoe of wat precies de manier van updaten is maar ik heb op al mijn ontvangers nog geen enkele update ontvangen, kreeg wel een mail van KPN met een hoop bla bla en beloftes maar er komt niks door..

Heb al wel diverse malen handmatig proberen om de update binnen te halen maar het kost me dan 10 minuten ergernis zonder enige update.

Wat is nu daadwerkelijk de werkwijze? Stuurt KPN dit aan of moet ik er zelf wat aan doen?

Hier hetzelfde. In het verleden ook een motorola gehad, maar alles is omgewisseld voor Arris. 

Handmatig proberen update binnen te halen had ook geen effect en zit dus ook nog op dezelfde oude software 7.7.89_3.

Dan zal je contact moeten opnemen met KPN en de motorola laten verwijderen. Dan zal wel de update kunnen plaatsvinden.

• January 20, 2021

On-topic: Waarom reageert het nieuwe menu nog steeds zo vreemd? Als ik de pip aanzet, komt er als je op de gids knop drukt, eerst een live beeldje rechts van je beeldscherm ,daarna opent pas de gids, ben je enkele seconden verder...En @ steef87: U bent een van de gelukkigen, die een HMB 2280 toegestuurd zal gaan worden, of de andere 1 GB variant, met 512 mb aan boort gaat het hélemáál niet lukken met uw sterk verouderde iptv ontvanger, (dit was het hd ready type)

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 20, 2021

Hallo,

Dan zal je contact moeten opnemen met KPN en de motorola laten verwijderen. Dan zal wel de update kunnen plaatsvinden.

IK begrijp niet dat klanten naar KPN moeten bellen om hun Motorola te laten verwijderen uit hun computerbestand. KPN weet toch dat ze een vervangend apparaat hebben opgestuurd, waarom niet meteen het oude kastje eruit halen? Omslachtig en niet juist, m.i. Niet iedereen leest hier mee of krijgt de info juist mee.

• Helper
  • January 20, 2021

On-topic: Waarom reageert het nieuwe menu nog steeds zo vreemd? Als ik de pip aanzet, komt er als je op de gids knop drukt, eerst een live beeldje rechts van je beeldscherm ,daarna opent pas de gids, ben je enkele seconden verder...En @ steef87: U bent een van de gelukkigen, die een HMB 2280 toegestuurd zal gaan worden, of de andere 1 GB variant, met 512 mb aan boort gaat het hélemáál niet lukken met uw sterk verouderde iptv ontvanger, (dit was het hd ready type)

Gelukkige? Bij mij niet bekend dat ik de HMB 2280 ga krijgen. 

• Helper
  • January 20, 2021

Hallo,

IK begrijp niet dat klanten naar KPN moeten bellen om hun Motorola te laten verwijderen uit hun computerbestand. KPN weet toch dat ze een vervangend apparaat hebben opgestuurd, waarom niet meteen het oude kastje eruit halen? Omslachtig en niet juist, m.i. Niet iedereen leest hier mee of krijgt de info juist mee.

Daar heb je zeker gelijk in. Denk dat ze de administratie niet op orde hebben 😅

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 20, 2021

Gelukkige? Bij mij niet bekend dat ik de HMB 2280 ga krijgen. 

Geloof mij die gaat helemaal niemand krijgen :sweat_smile:

• January 20, 2021

Hallo,

Bel gewoon even met KPN storingsdienst, dan krijg je beslist een hele nieuwe Arris 5202, zeg even dat je een model hebt uit het jaar 1853..:sweat_smile:

• Topper
  • January 20, 2021

Hallo,

Bel gewoon even met KPN storingsdienst, dan krijg je beslist een hele nieuwe Arris 5202, zeg even dat je een model hebt uit het jaar 1853..:sweat_smile:

nou, als ik bel dan noemen ze me al bij de voornaam onderhand..ik vind gewoon (ja, gewoon) dat als je diensten afneemt waarvoor je in verhouding genoeg betaald dat KPN ook de service en apparatuur moet leveren om een behoorlijk niveau van aanbieding te hebben. Nu schepen ze gevoelsmatig iedereen af met kastjes van 4/5 jaar oud en mag je dagelijks dus ergeren aan trage diensten of verouderde software terwijl ze mailings rondsturen dat alles in orde komt..NOT

• January 20, 2021

@user1977, als je hem nu nog niet hebt, komt deze snel aan de beurt. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Bart,

Er is al een meer dan een paar keer de afgelopen tijd in dit topic de suggestie geuit dat de webcare medewerkers niet lezen wat mensen schrijven. Wij hebben 2 STB’s thuis staan. Over de 2965 heb ik niets meer echt te klagen. Maar ik sluit me aan bij de meeste opmerkingen, die ik hier lees over de HBM2260. Zoals ik al eerder heb geschreven het werkt stroperig (een langzaam opbouwend menu) en de terugkeerknop hierin is ook bij ons nog steeds een ramp op deze STB.

Wanneer gaan jullie nu eens iets oplossen waar klanten over schrijven en niet wat jullie denken dat ze over klagen. De mensen die een HBM2260 hebben krijgen constant de reactie van webcare medewerkers dan mensen met een KPN5202 box dat niet hebben. Nee, de mensen met een Ziggo Max box ook niet. 

En verder de meeste klanten die hier actief zijn lezen het forum wel. Als ze een zwart menu kunnen instellen weten ze dat de update is gebeurt. 

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

Wij hebben 2 STB’s thuis staan. Over de 2965 heb ik niets meer echt te klagen. Maar ik sluit me aan bij de meeste opmerkingen, die ik hier lees over de HBM2260. Zoals ik al eerder heb geschreven het werkt stroperig (een langzaam opbouwend menu) en de terugkeerknop hierin is ook bij ons nog steeds een ramp op deze STB.

Ik heb ook niet echt meer iets te klagen over onze HMB2260, zelfs de terugkeerknop geeft binnen een seconde resultaat. Wij ervaren nog wel wat menu functies die niet echt lekker performen maar voor "gewoon" gebruik is het prima.

Wel hebben we de PiP uit staan om zo de amateuristische opbouw van de gids te omzeilen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

Vandaag gebeld door KPN medewerker over de overgang van Telfort naar KPN. 
Heb aangegeven alles prima werkt, behalve tv.

Medewerker gaf aan dat alle problemen opgelost moeten zijn, want vanuit hun kant waren er geen klachten meer na de laatste update. 😒.

Hierop aangegeven nog altijd te traag is, en voor nu voor mij altijd de enige oplossing is elke dag een frisse start de decoder te geven. 

Vraag me wel af nu of ze op hun eigen forum wel alles lezen. 

Ik heb dit dagen geleden al gemeld via de helpdesk. Met dezelfde reactie, ik geef het door. Er wordt geen ticket aangemaakt, je krijgt geen bericht van je melding en je wordt ook niet persoonlijk geïnformeerd.

Ook op dit topic volgen steeds meer meldingen, vooral van de HMB2260.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

Nu weer het volgende:

De ontvanger stond standby, ik schakel de tv en ontvanger in. Wordt het beeld niet meer herkend door de TV.

Hierop de ontvanger aan de achterzijde uit en weer ingeschakeld. Nu ben ik de instellingen weer kwijt (krijg een blauw menu, gids zonder PIP).

Begint steeds meer op een hobby project te lijken.

Software development, we stijgen op de ladder.

Admi: afbeelding even verwijderd t.b.v. de leesbaarheid van het topic

• January 20, 2021

@@@ En dan mogelijk nog de vele duizenden mensen, die niet de gehele dag op een of ander forum wat KPN gelanceerd heeft, aanwezig kunnen zijn,niet eens beseffende, dat de ellende nog lang niet over is.Ik was altijd gewend programma’s in te programmeren in de gids,met de navigatie toets van de ab, even snel door de horizontale gids, ook al veel trager geworden dan voor het nieuwe menu,domme pop-up rechts is er nog, je ziet toch een groen vinkje, dat het ingepland staat, erg onlogisch allemaal hoor. en je kon dan tenminste rustig even overleggen met echtgenote,met een normaal werkende pip, en tevens kon ik wat ik zat te kijken blijven volgen, wel net zo handig dus! Nu wordt weer eens bevestigd, dat klanten maar geacht worden, om deze optie maar niet in te schakelen, omdat (toegegeven hier door @wjb) je maar naar een picture moet kijken,boeien? nee! Vraag ik mij nog steeds af: Wat is er nu verbeterd aan het menu? Nog steeds onaanvaardbaar te traag, opties die in de vorige versie vlekkeloos werkten (4.110.208) heb je niet meer goed werkende, het is allemaal maar krap aan, of dat, of dit, of zus of zo...En ja, wij hebben updates hier geïnstalleerd op de 2 iptv ontvangertjes HMB 2260, 4.113.201 en nee, ik doe niet elke dag een frisse start, die doe ik elke ochtend in de badkamer, en dan als laatste: Waarom moeten mensen een frisse start gaan geven, als KPN beweert dat de abonnee er niets voor hoeft te doen, want het gebeurd állemaal automatisch in de nacht, want dan worden er tenslotte toch updates gedraaid, of, is het toch wat anders..

HMB 2260, nog steedds niet goed werkend hier, 6 jr.al gehuurd, 2x wij betalen nu ca. 100 euro (honderd euro) per maand, en zitten al méér dan 5 maanden met de IPTV opgescheept, die vóór de uitrol die een half jaar gelden, nee 7 maanden inmiddels alweer, begonnen is.

Een hele fijne glasvezel, goed telefonie, en dan dit.

Ruil tenminste dan die 6 jr. oude 2260 hier om, zelfs een 12v a,5 A voedinkje kan er nog niet eens af, triest, triest...(Een gemiddeld afgevlakt voedinkje gaat zo'n 2-3 jr. mee, ik heb ze al 6 jr. er aan hangen)

• January 20, 2021

Wij hebben 2 STB’s thuis staan. Over de 2965 heb ik niets meer echt te klagen. Maar ik sluit me aan bij de meeste opmerkingen, die ik hier lees over de HBM2260. Zoals ik al eerder heb geschreven het werkt stroperig (een langzaam opbouwend menu) en de terugkeerknop hierin is ook bij ons nog steeds een ramp op deze STB.

Ik heb ook niet echt meer iets te klagen over onze HMB2260, zelfs de terugkeerknop geeft binnen een seconde resultaat. Wij ervaren nog wel wat menu functies die niet echt lekker performen maar voor "gewoon" gebruik is het prima.

Wel hebben we de PiP uit staan om zo de amateuristische opbouw van de gids te omzeilen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@jobje73 normaliter gaat dat automatisch. Soms gaat het mis!

@Ceessie35 wij sturen alleen een Arris5202 ter vervanging van een 5202.

Ik heb dit dagen geleden al gemeld via de helpdesk. Met dezelfde reactie, ik geef het door. Er wordt geen ticket aangemaakt, je krijgt geen bericht van je melding en je wordt ook niet persoonlijk geïnformeerd.

Ook op dit topic volgen steeds meer meldingen, vooral van de HMB2260.

@MvE11 wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Ik kijk graag met je mee! 

Forum|alt.badge.img+1

Met het nieuwe menu merk ik dat “Herinnering” met automatisch schakelen naar het betreffende programma in meeste gevallen niet werkt.

Ik krijg dan wel een kleine pop up rechts boven te zien dat programma is gestart maar schakelt niet automatisch.

Vaak na een frisse start wel maar daarna niet meer.

Meer mensen last van? en / of iemand een oplossing?

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Met het nieuwe menu merk ik dat “Herinnering” met automatisch schakelen naar het betreffende programma in meeste gevallen niet werkt.

Ik krijg dan wel een kleine pop up rechts boven te zien dat programma is gestart maar schakelt niet automatisch.

Vaak na een frisse start wel maar daarna niet meer.

Meer mensen last van? en / of iemand een oplossing?

Ik wilde juist complimenteren dat de herinneringen eindelijk perfect werken hier, ik maak er veel gebruik van….
Vervelend dat het bij jou nu mis gaat. 

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 20, 2021

Ik had er al twee ingepland staan dus we gaan het meemaken

• January 20, 2021

Dit laatste klopt, ik heb ook de Pip op de HBM2260 uitgezet en nu begrijp ik meteen wat je bedoelt met amateuristische opbouw (dat wat ik stroperig noemde).  DE HBM2260 doet als je functies uitschakelt alles in een tempo dat je zou verwachten bij normaal gebruik. 

Maar jij geeft zo wel voedingsbodem aan al die mensen, die vertellen dat als je als je dus van KPN een HBM2260 hebt gekregen om te gebruiken, een vergoeding moet krijgen (wat dus neerkomt op een lagere abonnementsprijs), omdat je niet van het aangeboden product kan  genieten volgens dat wat ze in hun productomschrijvingen vermelden.

Ik denk dat je dan ook als klant binnen je overeengekomen contract zou moeten kunnen kiezen om de normale prijs te kunnen betalen om wel een product te krijgen zoals KPN het beschrijft. Voor dat laatste zouden wij dan opteren.

Volgens mij toon jij duidelijk aan dat KPN hiermee gewoon in gebreke blijft, wat ik helemaal met je eens ben.