Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

• June 15, 2020
  • 8912 reacties
  • 475682 keer bekeken
KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8912 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Met het nieuwe menu merk ik dat “Herinnering” met automatisch schakelen naar het betreffende programma in meeste gevallen niet werkt.

Ik krijg dan wel een kleine pop up rechts boven te zien dat programma is gestart maar schakelt niet automatisch.

Vaak na een frisse start wel maar daarna niet meer.

Meer mensen last van? en / of iemand een oplossing?

Ik wilde juist complimenteren dat de herinneringen eindelijk perfect werken hier, ik maak er veel gebruik van….
Vervelend dat het bij jou nu mis gaat. 

Maar werkte het eerder in het nieuwe menu ook niet goed?
Misschien na de updates opnieuw opstarten?

wjb
Wijsgeer
  • January 20, 2021

Maar jij geeft zo wel voedingsbodem aan al die mensen, die vertellen dat als je als je dus van KPN een HBM2260 hebt gekregen om te gebruiken, een vergoeding moet krijgen ...

Mij heb je in ieder geval nooit iets horen roepen over een vergoeding en ik denk ook niet dat er een vergoeding denkbaar is die in verhouding staat tot wat de mensen denken te moeten krijgen. Een slechte ervaring of frustratie laat zich eigenlijk niet vertalen in een "vergoeding" en wat voor een gebaar er ook zal komen vanuit KPN ik denk dat het nooit goed zal zijn voor velen.

Overigens hoeft een vergoeding voor mij ook helemaal niet want wij hebben eigenlijk nauwelijks hinder ondervonden omdat wij bevoordeeld waren met een 5202 en 8001.

De beste vergoeding die KPN mijns inziens kan geven is de performance van de 2260 en 2952 weer op orde te krijgen en dat is prima mogelijk met die hardware.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Ik wilde juist complimenteren dat de herinneringen eindelijk perfect werken hier, ik maak er veel gebruik van….
Vervelend dat het bij jou nu mis gaat. 

Maar werkte het eerder in het nieuwe menu ook niet goed?
Misschien na de updates opnieuw opstarten?

Het werkte voor het nieuwe menu en voorgaande (tussentijdse) updates, hier niet goed. 

Nu werkt het perfect. Ik ga in de gids naar de betreffende zender, stel herinnering in, kies voor automatisch overschakelen en het werkt (eindelijk) probleemloos. 

Ik heb toevallig vanmorgen de 2260 laten herstarten vanuit het menu-systeem ivm ingeslopen ‘traagheid’ en de herinneringen werken nog steeds goed. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

Een vergoeding is voor mij niet nodig als het op zeer korte termijn een werkbaar systeem is. Ik heb sterk het vermoeden dat er onvoldoende getest is met de verschillende soorten hardware die bij de klant in gebruik zijn. Ook had men kunnen kiezen voor een rollback tot de problemen definitief opgelost waren. Daarnaast schort het aan heldere communicatie richting de klant.

Ik ga er als klant nu op achteruit in gebruikersgemak en mag hiervoor als dank een hoger maandbedrag overmaken.

• January 20, 2021

Twee weken geleden zijn mijn twee HMB2260 omgeruild voor twee VIP5202, wat ik graag wilde juist vanwege de menu perikelen. Zoals je op de foto kunt zien, heb ik een vinkje gezet bij “Ja, ik wil 4K TV kijken”, en tot mijn verbazing veranderde niets aan de prijs van mijn pakket en kreeg ik ook niet automatisch het 4K pakket à €2,50 voorgeschoteld (ik heb geen 4K TV). Maar wél de volgende dag twee nagelnieuwe ontvangers met Bluetooth afstandsbediening erbij ontvangen! Probeer het eens, ze zijn ráááázend snel!

• January 20, 2021

als KPN toch iets goed wil doen geeft dan 2 goede TV kastjes  Arris5202 als compensatie

want het  menu's is nog steeds traag.

Jen89
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 20, 2021

Goedemiddag,

Ik had een vraag.. De klacht rondom het trage reageren van het systeem is al bekend. Nu is dat enigzins iets vooruit gegaan sinds die laatste update, maar nog werkt het niet zoals hiervoor. Hij is nog steeds vrij traag.
Daarnaast hebben we sinds  die update ineens een nieuw probleem.
Zoals je in de foto kunt zien geeft hij een fout aan. Nou gebeurt dit met enige regelmaat sinds die update. Natuurlijk niet handig als je iets pauzeert omdat je het wilt kijken, maar het vervgens niet kunt zien omdat hij vastloopt.
Dit voorbeeld is overigens op npo1 dus die kunnen we wel spoelen, maar als je dit op de zenders van rtl4 of hoger hebt, heb je alleen de keuzes óf weer hele aam vanaf het begin kijken óf niet meer kijken.
Niet heel fijn dus.. Kan dit opgelost worden?
En wordt de box uiteindelijk nog weer iets sneller zoals voorheen?

• January 20, 2021

Nog een laatste melding: Voor ons lijkt het nu toch eindelijk te zijn opgelost, bedankt @KPN en vele andere forum leden, voor het delen van alle informatie. Wij hadden er veel aan!

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

@Ceessie35 je maakt me wel erg benieuwd naar de oplossing.

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 20, 2021

Zoutzuur…..das de beste oplossing, koppel de voeding en alle andere kabels los, giet bij de beluchting wat zoutzuur in en klaar, probleem opgelost, dan bellen dat de ontvanger niets meer doet en stinkt….tadaa, een nieuwe ontvanger is onderweg.

Mocht dit je net iets te ver gaan, even 30 sec in de magnetron op 800w werkt ook

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@MvE11 bedankt voor je privébericht! Ik zie inderdaad dat mijn collega een formulier heeft ingevuld om aan te geven dat jij dit ervaart. Dat is inderdaad geen ticket die aan jouw gegevens gekoppeld is, maar meer een algemeen iets waardoor we gemakkelijk kunnen zien: hé, heel veel mensen ‘klagen’ ineens hier of daarover. Betekent niet dat er niets mee gebeurt, betekent wél dat jij hier niet persoonlijk van op de hoogte wordt gehouden. 

@Jen89 welkom! Daar word je natuurlijk ook niet blij van :-(. Welke ontvanger heb je? En heb je deze al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu sinds de laatste update?

• Deelnemer
  • January 20, 2021

Hier een 2260. Met name bij  naar opnames en weer terug zeer traag. Heb al een frisse start gedaan. En pip werkt irritant

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 20, 2021

@MvE11 bedankt voor je privébericht! Ik zie inderdaad dat mijn collega een formulier heeft ingevuld om aan te geven dat jij dit ervaart. Dat is inderdaad geen ticket die aan jouw gegevens gekoppeld is, maar meer een algemeen iets waardoor we gemakkelijk kunnen zien: hé, heel veel mensen ‘klagen’ ineens hier of daarover. Betekent niet dat er niets mee gebeurt, betekent wél dat jij hier niet persoonlijk van op de hoogte wordt gehouden. 

@Jen89 welkom! Daar word je natuurlijk ook niet blij van 😞. Welke ontvanger heb je? En heb je deze al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu sinds de laatste update?

@Marcia_ dank voor de terugkoppeling, ik schiet hier alleen niets mee op aangezien er niets concreets teruggekoppeld wordt. Het zou KPN in dit geval sieren klanten te berichten dat nog niet alle problemen opgelost zijn, er achter de schermen gewerkt wordt aan een oplossing en deze met …. weken te verwachten is.

• Helper
  • January 20, 2021

Al weken,misschien wel al maanden klachten over Interactieve TV van KPN. Daar weet men(de technische mensen van KPN ) van want er is een bericht verzonden dat op 20-01-2021 de problemen opgelost zouden zijn .Even leek het goed te gaan ,maar nu 20-01-2021 is het rampzalig en niet meer te doen.Geen oplossing dus maar een verslechtering van kwaliteit zowel beeld als geluid.Dat kan toch niet zo zijn dat dit onoplosbaar is??

Admin: Reacties samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2021

Nou geen idee wat er bij je aan de hand is maar hier werkt het als een zonnetje. Vertel wat is er aan de hand?

• Helper
  • January 20, 2021

Het gaat hier om een erkend probleem ook door de KPN.Vanavond waren er op www.allestoringen .nl tientallen meldingen van storingen zeker in de regio Rotterdam.Er werd dan ook in het rood vermeld op de site dat er een storing is/was bij de KPN. Ik zou de de KPN aanraden om bij u te kijken wat er zo goed gaat.Dat wil ik ook wel en vele met mij.   PS. In het bericht van de KPN stond wel dat de verbeteringen/reparatie van de software in etappe.s zou gebeuren en de laatste etappe is vandaag.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 20, 2021

Hier gaat het de laatste week goed hoor. De ontvanger reageert nu goed.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 20, 2021

Nou ik heb even gekeken op die site die ik overigens niet serieus kan nemen maar waarschijnlijk hebben ze het net weggehaald. Ik zie niets staan.

• Helper
  • January 20, 2021

Ik kijk al heel lang en veel op die site en ik zie veelal terug wat ik zelf ervaar.Ik heb de laatste dagen veel op Instellingen van mijn afstandbediening(interactieve tv) gekeken .Op Informatie stond al heel lang HTML versie 4.112.213,dat is niet de HTML versie die ik nu 20-01-2021 23.15 uur zie staan.Nu is het HTML versie 4.113.201 en dat is dus de versie die door de KPN  de goede Up-date wordt genoemd op de speciaal voor dit probleem in het leven geroepen site van de KPN.(daar wordt ook een sorry gegeven voor de veroorzaakte problemen)Ik hoop dat je die site wel serieus neemt.  PS. De televisie staat nu weer aan en die doet het nu prima?1?

• Topper
  • January 21, 2021

Vanaf  30 jan 2021 zouden alle tv ontvangers zijn ge-update . Dit is niet uitgevoerd bij mij. 

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

wjb
Wijsgeer
  • January 21, 2021

Welke versie van de software en html draaien dan op op jouw TV ontvanger en welk type TV ontvanger heb je dan?

• Deelnemer
  • January 21, 2021

Mijn 2x Arris VIP 5202 kastjes die ik vorige week heb ontvangen blijven hangen op de oude software en willen de nieuwe interface niet inladen. Betreft dus niet de trage vs snelle interface maar de compleet nieuwe uiterlijk die ik niet eens heb. 

Meerdere chats met KPN heeft mij niks opgeleverd, ze komen gewoon niet verder dan het uitvraagscript en willen geen ticket uitzetten voor mij. 

UI-Versie: 3.90.01

Software versie: 7.7.90_1

@Ron Wil jij hetzelfde voor mij doen als je bij onderstaande gebruiker hebt gedaan. Het is overduidelijk dat mijn abonnement ID nog niet is gewhitelist voor de nieuwe software. Mijn profiel is volledig bijgewerkt met de informatie dat je nodig hebt hiervoor.  

Feiten:

-Gebruik geen experiabox. (Ik wil deze ook niet tijdelijk maanden? aansluiten om te kijken of dit de issue is, ik weet namelijk dat mijn KPN ID handmatig gewhitelist kan worden)

-Mijn laatste Motorola 1853 kastje is 7 jaar geleden.

-Heb voor de VIP 5202 de HMB2260 gehad.

-VIP 5202 nieuw uit doos en op 21 januari voor het eerst aangesloten en abonnement gegevens ingevoerd, laadt direct de oude software versie in.

-KPN chat heeft 2x bevestigd dat er geen Motorola 1853 gekoppeld staat in mijn profiel. 

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over dit onderwerp

• Topper
  • January 21, 2021

hier nog steeds geen update..datum uitrol TOT 20 januari blijkt ook weer niet te kloppen.

Zojuist gebeld en ja, “Meneer, u moet nog even geduld hebben”
Ik wacht al 3 maanden op het nieuwe menu, krijg berichten van KPN dat ze hun service goed hebben
verbeterd en ze schrijven ook consequent het maandbedrag af maar ze leveren niet wat ze beloven.

Eerstvolgende factuur ga ik eens vasthouden, kijken hoe snel ze me dan weten te vinden.

Het begint nu erg irritant te worden.

Jen89
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 21, 2021

@Jen89 welkom! Daar word je natuurlijk ook niet blij van 😞. Welke ontvanger heb je? En heb je deze al eens een ‘frisse start’ gegeven via het menu sinds de laatste update?

@Marcia_dank voor de terugkoppeling, ik schiet hier alleen niets mee op aangezien er niets concreets teruggekoppeld wordt. Het zou KPN in dit geval sieren klanten te berichten dat nog niet alle problemen opgelost zijn, er achter de schermen gewerkt wordt aan een oplossing en deze met …. weken te verwachten is.

We blijven resetten en updaten.. Lijkt me toch niet de bedoeling dat we steeds zoveel moeten doen om iets werkend te krijgen waarvoor we al jaren betalen. We zijn al jaren klant van jullie. We hebben zo'n sport boxje :

• Helper
  • January 21, 2021

Ik heb inmiddels 3 uur televisie gekeken en diverse mogelijkheden uitgeprobeerd.Het werkt allemaal prima.Ik durf het amper te zeggen .Het vertrouwen in de KPN heeft wel een enorme deuk opgelopen.Bij de eerste problemen(weken geleden) wilde de KPN mij laten geloven dat ik zelf door middel van een Frisse start wel even het probleem kon oplossen.Ook was er het advies om de kerstboom verlichting op een ander stopcontact te zetten.Daarna zou het opgelost zijn .Ik als simpele wat oudere tv kijker heb daarna uren door gebracht met opnieuw opstarten, opfrissen nog eens opfrissen een ander stopcontact enz. En dat allemaal omdat de KPN had/heb gesleuteld aan de software.Veel later door de KPN toegegeven dat het geen succes was ..Ik ben niet de aangewezen persoon om andere te helpen met normaal gebruik maken van Interactieve TV van KPN.Dat is een taak voor de klantendienst die ik na een chat- sessie niet echt hoog heb zitten.(de op afstand uitgevoerde opfrisser werd halverwege afgebroken.Dat gaat te lang duren).Al met al hoop ik dat de KPN en de vertegenwoordigers in de toekomst wat eerlijker en transparanter om gaan met de klanten die niet allemaal technisch zijn onderlegd.Ik wens alle mensen die gereageerd hebben het beste en een prettig gebruik van Interactieve TV